Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 747
Hei.

Min arbeidsituasjon er slik at ved utgangen av Februar 2011 går kontrakten min med firmaet ut. For tiden er jeg såpass heldig at jeg får lov å bo hjemme, men er nødt til å finne mitt eget krypinn i løpet av Januar/Februar 2011.

Det jeg lurer på er om jeg vil kunne få støtte fra NAV HVIS jeg ikke har funnet meg fast arbeid etter at kontrakten går ut. Har hørt noe om at man er nødt til å vente 8 uker før man kan få stønad, men gjelder ikke dette hvis man sier opp jobben selv? Jeg vil jo trenge inntekt til husleie, mat etc

Og ja, jeg vet jeg kan høre med NAV om dette, og det har jeg også tenkt til, men NAV kontoret har jo åpningstider fra 09:00-15:00 og jeg jobber 08:00-16:00...
du får rettogslett bare ringe NAV i matpausen din elns, er vel igrunn bare de som kan hjelpe deg mtp hvor og når du får penger fra de

håper det ordner seg og du får tak i ny jobb og slipper NAV idet store og hele.
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Hvis du blir sagt opp har du umiddelbart krav på penger fra NAV afaik. Hvis du sier opp selv er det en "karantene" periode på noen uker, husker ikke hvor lenge det var. Mulig det er 8 uker som du sier selv

Apoxi