Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 434
Ok, så jeg hadde wordpress bloggen lagt inn på /root av webstedet mitt, men tenkte at jeg heller ville ha det mer oversiktlig og heller ha noe annet som hovedside, og i et svakt ubetenksomt øyeblikk bare laget jeg en mappe og flyttet alle filene dit.

Poenget er at alt funker som bare det, blog-innleggene, lenker og alt er som det skal bortsett fra bildene, som fortsatt lenkes til
http://www.minwebside.com/wp-content...9/12/bilde.jpg
da linkene skal være:
http://www.minwebside.com/webside/wp...9/12/bilde.jpg



er den noen enkel måte å få alle bildene lenket opp igjen, elelr må jeg gjøre dette manuelt?



Og mens jeg er på temaet, hvis jeg har installert et phpbb2 forum (ja jeg liker phpbb2 mer enn phpbb3) i en folder (www.minwebside.com/forum)
Men jeg vil at da man går til www.minwebside.com så kommer man direkte til forumet, hvordan gjør jeg dette? (helst uten å ha masse filer i /root, men at de kan ligge i mappene) (har forsøkt å bare flytte index.php fila, men det hjalp ikke)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
En enkel mulighet er jo å kopiere alle de gamle bildene tilbake til den gamle lokasjonen.
Det virker som WP lagrerer bilde referenser med absolute path i DB som default, så da er alternativet å søke og erstatte alle bildereferansene.


Du kan enten redirecte nettleseren til forum/ eller du kan bruke mod_rewrite med noe slikt som

Kode

RewriteEngine on
RewriteRule ^(.*)$ forum/$1
kenny's Avatar
Trådstarter
Takk for hjelpen, at jeg ikke tenkte på det før (å flytte bildene tilbake).
får se om jeg får til den mod_rewrite, eller om jeg lager en "velkomstside" i samme stil som forumet og templaten, selv om dette virker nærmest umulig uten masse php kunnskaper.