Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1628
Heisann.

Vi er en noen personer vurderer å komme igang med et stort dataparty i Bergen 2011. Akkurat når og hvor er ikke noe som er bestmt enda, det er derfor jeg oppretter denne tråden her.


Vi ønsker å gjennomføre noe ala HordaLAN og Cobreaker som sist ble arrangert i 2003/2004. Altså ikke bare fokus på spilling men alt det andre også.

Vi vurderer også om det skal settes en nedre aldersgrense på dette LAN'et da detikke vil bli ett rusfritt arrangement, og det ikke nødvendigvis er et arrangement som er ment for de nedre alderstrinnene.

Vi er for øyeblikket 2 personer som er med, men vi trenger flere folk som har vært med å arrangert slikt, og helst var med på HordaLAN og Codebreaker. (nso? )

Dette er noe av det vi lyst å gjøre:
  • Foredragsholdere (eks Norcert, personer som har lyst å ta opp tema? osv...)
  • Game Compo
  • Hacker Compo
  • Speed Programmering
  • 64 K demo
  • Filmvisning
  • Nettverkskobling Compo?
  • osv...

For mye å liste opp her...

For nå så bare poker vi litt rundt for å finne ut om det er stemning for å gjøre noe slikt i Bergen igjen. Vi tenker rundt 500 plasser, evt utvide om det blir mer populært enn forventet.

Som sagt tidligere så er ikke tidspunktet bestemt, vi vil høre litt på når det passer for de fleste her. Noe som går igjen er etter eksamenstidene, så det må vi se litt på. Mulig sommeren 2011?


Vi har rett og slett lyst å få i stand noe som ikke bare gamere kan ha det morro med, men alle andre også. Og muligheten for å ta seg en pils i godt lag

Hva synes dere?
Synes ikke det er så kult å sitte å drikke når man spiller etc jeg. Men det er da min mening.

Men om du absolutt skal ha alkohol med i bildet må jo aldersgrensen bli 18 år. Evt en egen avdelingen med alkohol, men det blir da mer jobb. Men mine erfaringer tilsier at de fleste som kommer på LAN er mellom 13-18.
Sist endret av Waffaz; 11. oktober 2010 kl. 10:07.
Trådstarter
9 0
Det er ikke ment som en fyllefest, men vi mener at det ikke skal være noe i veien for at de som er der kan ta seg en pils dersom de ønsker det. Og det er ikke alle som ønsker å spille heller. Var det jeg mente
Om det blir tillat å drikke alkohol under arrangementet så vil jeg tro dere får en stor utfordring der i alle fall. Min erfaring er at det blir nok tull og tøys på LAN når folk er edru. Ellers så synes jeg det høres bra ut, gogo.
Sist endret av staM; 11. oktober 2010 kl. 10:09.
Synes ikke du bør ha det om sommeren ettersom du kanskje mister en del som vil være ute å nyte været etc istedenfor. Om høsten er byLAN, om påsken er gathering, så ville satset på romjulen.
Trådstarter
9 0
Noen som vet hvordan dette gikk med alkohold på CB04?
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av staM Vis innlegg
Om det blir tillat å drikke alkohol under arrangementet så vil jeg tro dere får en stor utfordring der i alle fall. Min erfaring er at det blir nok tull og tøys på LAN når folk er edru. Ellers så synes jeg det høres bra ut, gogo.
Vis hele sitatet...
Kom nettopp fra Voksenlan som var en heidundranes suksess, selvom det ikke var noen føringer på alkohol. Men så var det heller ingen obsternasige drittunger der, noe som i 99% av tilfeller er en suksessfaktor
Trådstarter
9 0
Vi ønsker ikke å legge oss i nedre del av aldersgruppen da vil vil fokusere mye på andre ting enn bare spilling, som foredragene, programmering compoen osv, derfor mener jeg at vi ikke vil sette noen regler for bruk av alkohol. Det blir selvsagt ikke fyllefest...(ikke før afterparty )

Men spørsmålet er jo da interessen for noe slikt i brgensområdet (Vestlandet) ?
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av sstorebo Vis innlegg
Vi ønsker ikke å legge oss i nedre del av aldersgruppen da vil vil fokusere mye på andre ting enn bare spilling, som foredragene, programmering compoen osv, derfor mener jeg at vi ikke vil sette noen regler for bruk av alkohol. Det blir selvsagt ikke fyllefest...(ikke før afterparty )

Men spørsmålet er jo da interessen for noe slikt i brgensområdet (Vestlandet) ?
Vis hele sitatet...
Nå kan ikke jeg uttale meg på vegne av andre enn meg selv, men for min del virker dette litt i overkant svett, med hacking, programmering etc. For meg er LAN pilsing, tafsing, gaming og god mat.

På en annen side, sikter dere etter folk som er genuint interessert i den litt mer "nerdete" delen av data, så begrenser også fylle-problematikken seg selv.
Trådstarter
9 0
Ja vi vil prøve å legge oss i en annen kategori en bare gaming. Misforstå meg rett, det blir det også (og plenty av det), men vi har også lyst å ha litt andre ting med.

Håper også på å få med noen fete foredrag, eks innen sikkerhet osv...
Dette kan bli veldig kult, et skikkeli LAN med flere tema innen IT enn bare spilling. Ett skikkeli old school LAN for de fleste med flere interesser

for annet enn kun gaming, samtidig ved å sette en aldersgrense på 18 så vil du slippe de fleste snørrunger som sitter og skryter av

"Gaming-riggen til 20K som fattern har kjøpt" eller Alienware PCen.


Dere vil nesten utelukket få folk som virkelig brenner for flere tema innen IT og dette er fantastisk samtidig som at du får en god grad av

serriøsitet blandt deltakerne når du har en aldersgrense på 18+.
Sist endret av Code39; 11. oktober 2010 kl. 11:50.
Jeg syntes fokuset deres hørtes spennende ut, men jeg tror dere da bør legge bort navnet "LAN". Når folk hører LAN, tenker de mange svette mennesker i et stort rom som spiller i mange dager i strekk. Det tiltrekker seg ungdom, gjerne i nettopp aldersgruppen 13-18. Velger dere heller et annet ord, som datatreff (gjerne noe mer catchy enn det, men noe som vitner om en mer "seriøst" arrangement) tiltrekker dere den riktige målgruppen, som jeg regner med er de som interesserer seg for de fleste områdene innen dataverden, og som også liker å spille? Angående alkohol føler jeg ikke det passer inn i det konseptet dere skal ha. Seriøst "bransjetreff" og pilselan hører liksom ikke sammen, og vil nok få færre til å stille opp som foredragsholdere. Men jeg støtter hvertfall et LAN med litt mer seriøs vinkling med foredrag osv, for noen som virkelig interesserer seg for IT!
"Datazone" haha.

Vil bare legge til at ja, jeg syntes det høres ut som et interessant prosjekt. Men som sagt, ikke legg det sammen med alle andre datatreffene. Romjula eller en random helg funker.
Sist endret av Waffaz; 11. oktober 2010 kl. 12:37.
Høres ut som en genial ide Men jeg støtter ikke en aldersgrense på 18 år
Alkohol på et dataparty? Føler man kan nyte alkohol om man vil, men det å engasjere svette nerder til å drikke på et lan føler jeg blir mye..
Trådstarter
9 0
Poenget var ikke at vi skal servere alkohol der, for det er ikke meningen. Og grensen stopper ved synlig berusede personer, men at folk skal få nyte en pils skal ikke føre til utestengelse fra Datapartyet
Det er noe i meg som sier at de fleste som kritiserer TS så mye er temmelig unge. For min del høres det ut som en eksemplarisk idé. Jeg skulle gjerne kommet på et LAN som hadde litt mer fokus på andre datarelaterte ting enn kun spill. Bare synd det er i Bergen, hehe. Greit nok, TG har jo lignende aktiviteter de også, men føler - som du sier - at det blir litt i overkant mange "småunger". Tror det slår det ann!
Sitat av sstorebo Vis innlegg
Poenget var ikke at vi skal servere alkohol der, for det er ikke meningen. Og grensen stopper ved synlig berusede personer, men at folk skal få nyte en pils skal ikke føre til utestengelse fra Datapartyet
Vis hele sitatet...
Folk får drikke, men blir kastet ut om de er synlig beruset?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av sstorebo Vis innlegg
Noen som vet hvordan dette gikk med alkohold på CB04?
Vis hele sitatet...
Ingen problemer whatsoever. Ok, vi som rigget ned drakk oss pisse dritings og skadet oss halvt ihjel med ekstremsport på løpehjul -- men da var alle andre dratt.

Når det er et lukket arrangement så er det tillatt med nyting av alkohol. Det er ikke påkrevd 18-årsgrense og adskilling med mindre dere har servering. Hvis medbrakt er policy så er det bare å peise på.

Det bør selvfølgelig være et visst fokus på at berusede mennesker i kategori overstadig blir bortvist, og nulltolleranse for kids som drikker alkohol. Ingen er tjent med at dere får stempel som fjortissfylliker.
Sist endret av nso; 11. oktober 2010 kl. 16:25.
Trådstarter
9 0
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Folk får drikke, men blir kastet ut om de er synlig beruset?
Vis hele sitatet...
Greit nok. Det er forsjkell på å drikke seg dritings og lage trøbbel og kose seg i godt lag, men du skjønner poenget tror jeg

Bør vi sette en nedre aldersgrense, eks 16+? 18+?

Vi vil jo prøve å henvende oss mot litt eldre personer, dvs ihvertfall ikke under 16, og som sagt prøve å få litt annet morro og litt kunskapsrikt inn i dette også.
Sist endret av sstorebo; 11. oktober 2010 kl. 18:32.
16+ Høres ut som et fint tall