Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 4786
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
- Muslimer, stålsett dere og angrip ambassadene til Amerika, England, Australia og Norge, deres interesser, deres selskaper og deres ansatte, sier Ayman al-Zawahri på lydbåndet som ble spilt på al-Jazeera i dag.

- Sett bakken i brann under deres føtter ... spark disse kriminelle ut av deres hjemland, sier han videre.

Den Qatar-baserte TV-stasjonen sier det er usikkert når lydbåndet ble spilt inn.

Al-Qaida er mistenkt for å stå bak de siste selvmordsaksjonene i Saudi-Arabia og Marokko, der flere dusintalls mennesker mistet livet.

Pressetalsmann Karsten Klepsvik i UD sier til VG Nett at departementet nettopp har blitt kjent med trusselen.

- Vi har nettopp fått beskjed om dette. Jeg har derfor ingen informasjon utover at vi nå forsøker å skaffe oss informasjon om trusselen, sier Klepsvik til VG Nett.

Politiets Sikkerhetstjeneste (PST) sier at de vil kommentere trusselen senere i dag.
Vis hele sitatet...
Kilde: VG.no

Håper ikke disse truslene blir gjort alvor av, men det kommer sikkert til å skje saker og ting fremover...
Bare å finne frem gassmaskene!

Ekstra nyhetssending på TV2: Kl. 16.55
huff da :-/

men ikke bli for frpere nå da kjære nFFere..
Alltid noen dumme funbdamentalister som skal ødelegge for alle de andre muslimene. Poenget med terror er ikke å gjøre skade, men å skape frykt. Jeg akter ikke å la meg skremmes av dette, selv om jeg bor i hovedstaden (er vel der det er størst risiko... Eller skal jeg si mangel på total trygghet?).
Hva er det vi har gjort da?
Skjønner ikke helt hvorfor Norge blir nevnt, har vi gjort noe jeg ikke har fått med meg, bortsett fra å støtte krigen mot terrorisme?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det finnes norske nynazister som ønsker å drepe alle jøder, negere, kommunister og homofile i hele verden, men av en eller annen grunn blir det aldri ekstra nyhetssendinger pga det...
det samme skjedde med canada en gang, de ble advart på samme måte som norge, men ingenting skjedde...
Denne her tror jeg er laget av amerika. De nevner jo Amerika , England og Australia, jeg ser ingen sammenheng mellom Norge og disse landene. Dette er typisk slik Amerika har laget for å få folkets og ikke bare politikerenes godvilje i "kampen mot terror". Rart at ingen tenkte på det før!
Joffe: Tror ikke vi har gjort noe spesielt faktisk

Sendt litt spesialstyrker her, bombet litt der, men liksom..
Blir vi angrepet? neppe


Det hadde vært litt 'morosamt' though, om en eller annen selvmordsbomber ellernoe hadde sprengt et typisk videotek, ellernoe.. (idiotisk ting å sprenge, bare et teit eksempel)

Mener ikke at lidelsene til ofrene hadde vært noe å se frem til, men forandringene i dette landet etter et terrorangrep hadde vært veldig gøye å se

vetlus: Landet i landesorg fordi et videotek er sprengt til biter? Neppe...
Derimot kommer alle ulykker mest sannsynligvis til å bli sett på som "terrorangrep", selv om det bare brente i en bossbøtte og det ble slukket uten noen skadde!
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Hurra! Dette lukter internasjonal PR lang vei hurra, vi blir populære og verdens kjent. Kan allerede se for meg kjell magne på CNN. HURRA \o/
Opprinnelig postet av Joffe
Hva er det vi har gjort da?
Skjønner ikke helt hvorfor Norge blir nevnt, har vi gjort noe jeg ikke har fått med meg, bortsett fra å støtte krigen mot terrorisme?
Vis hele sitatet...
På radioen sa de at grunnen til at Norge var nevnt, var at Norge hadde vært sånn helt anti-terror et eller annet, derfor var ikke de terroristene så særlig glad i oss :P
Pinnsvinet: Hadde 18 nordmenn og noen små barn føket med også tror jeg det hadde vært langt verre..

Et videotek er det til vanlig folk i vet du

Og jeg bare nevnte videotek fordi det føyk inn i huet mitt, kunne likegodt vært Kongehuset som fikk en Bin Laden på døra..

Ikke at Gardistene IKKE hadde skutt han til helsikke men..
kongehuset ville jeg ikke savnet ihvertfall, men jeg tror at Norge ganske fort hadde kommet seg over sorgen av 18 nordmenn og noen unger
*sniff sniff*

Lukter jeg litt kynisme?
tror ikke vi skal være så glad for at osama og hans folk har nevnt oss. det finnes så mange fundementalister ute i det fri, at det kan skje ting. ikke det at jeg har noe tro på det da. men dette betyr vel at general frisvold setter igang terrorberedskap.. skjerpete rutiner o.s.v.. arg!
dessuten synes jeg ikke publisiteten ved et bombeattentat mot et videotek hadde vært noe særlig. da hadde nok ola nordmann blitt livredd, og enda mer full av fremmedfrykt enn han allerede er.
Norge er en av Usas beste venner (det er det de vil ha oss til å tro ihvertfall) så det kan ha noe med det å gjøre. Såvidt jeg har skjønt så er det de norske ambassadene som er truet og ikke mål her hjemme.
<hysteria>Hvis det skulle komme et angrep i Norge vil det mest sannsynlig komme i Oslo og jødiske synagoger er blant de mulige målene.</hysteria>
du virker passe kynisk, vetlus
Det kan virke passe kynisk å si at det hadde vært "morro" med en terroraksjon i sitt eget land, men jeg sier også at ikke LIDELSENE hadde vært morro (da er en kynisk da.. ), men å se ettervirkningene etter det, DET tror jeg hadde blitt interessant.
Synes det er helt på TRYNET at de sier "spark disse kriminelle ut fra deres hjemland!!"
Hva FAEN har nordmenn gjort mot dem? Og hvorfor kaller de oss kriminelle? Nordmenn er så snille som faen, og det vet dere alle Det finnes unntak seff, men finn et land som det IKKE gjør det.
Altså, sorry Waffel, skal ikke være FRP'er, men..
Norge oversvømmes av innvandrere, og en god porsjon av disse er wolla, raner folk og dreper og stjeler. 3 av 4 ran skjer av en utlending, og 2 av 3 drap er også av en utlending. Og hvis de turban svina prøver å kicke oss ut fra vårt eget land og la sånne som de som raner overta, så er det time to kick som bleie-hue ass...
TheVidarMan: Kunne ikke vært mer enig
Haha, du er enig, og har en Hitler-Cartman som bilde
Men nice at du er enig Synes bare det var riktig
I hvert fall min oppfatning
uansett. om norge som stat blir angrepet av terrorister, kommer ikke de angrepene til å være rettet mot landet norge geografisk. norge har militære aktiviteter i afghanistan, pluss at norge har mye å gjøre med oljevirksomheten i blant annet Iran. er nok heller det som kommer til å bli de fysiske målene.
Rare greier det derre, syntes ikke Norge passa inn i den rekka liksom......

Men er seriøst lei av at alle skal være anti-usa (det er jo populært nå). Selvfølgelig er det mange her som klarer å tenke selv, men flere følger bare etter andre.

Og hvorfor skulle de angripe norge?
Vi ble ikke med på Irak krigen, vi sto jo på Frankrikes ( og Tysklands) side i Irak saken. Virker bare så ulogisk at norge ble nevnt.
Kan allerede se for meg kjell magne på CNN.
Vis hele sitatet...
Huff.
Nah, Kjell Magne gjør en bra profil han.
Danmark har jo vært trofaste mot USA, kanskje de mente dem?
Opprinnelig postet av Almighty


Og hvorfor skulle de angripe norge?
Vi ble ikke med på Irak krigen, vi sto jo på Frankrikes ( og Tysklands) side i Irak saken. Virker bare så ulogisk at norge ble nevnt.
Vis hele sitatet...
les artikkelen som martin k rystad har skrevet bl.a høyre og frp!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Sjansen for å bli slått ned og drept på gata er vel egentlig langt større enn å bli drept i et terrorangrep, så jeg tror ikke at dette er så farlig når alt kommer til alt.
føler meg ganske trygg her oppe i nord-norge,så jeg bryr meg lite om hva gale muslimer truer oss med.

men vi må da ta et hint:de hater oss fordi vi er for kristne,vi må bli mindre kristne
Opprinnelig postet av Mantus
men vi må da ta et hint:de hater oss fordi vi er for kristne,vi må bli mindre kristne
Vis hele sitatet...
tror nok ikke dette har så stor innvirkning i bunnen og grunnen men... er vel heller fordi vi har vært USA-vennlige, hjulpet til i Afghanistan-krigen.

Nå var det vel først og fremst ambassadene i utlandet som var mest utsatt?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Som han Martin fyren sier, har norge en Høyrevridd politikk som sklir mer og mer over mot USAs sinnsyke markedsliberalisme.
Selv om Norge offisielt har vært mot krigen i Irak er det ingen til om at vår (u)kjære utenriksminister Jan Petersen er av en annen oppfatning, det har jo lyst USA sympati av ham lang vei, noe som igjen er veldig dumt fordi han er veldig synlig ut mot den internasjonale verden...
Håper bare dette ikke blir en vekker får de få muslimsk, ekstremistiske minoritetene her i landet, slik at vi får selvmordbombere ol. her.
Jeg har ikke noe imot muslimer, arabere, jøder, eller lignende, men jeg har noe imot kriminelle, og selvmordsbombere og andre terroraktivister er helt klart kriminelle...
Kanskje Osama blingset på Norge og Danmark.
Dødsstraff mot selvmordsbombing og selvmord i det hele tatt!
Et spørsmål: Når Norge bomber Al qaida, må da de få lov til å bombe oss?
Tviler strekt på at vi kommer til å se muslimer med dynamitt strappa rundt seg løpe rundt her til lands, men jeg tror vi kan oppleve terroraksjoner mot norske interesser i utlandet.

Selv om norge er et lite bondeland har vi faktisk stor internasjonal innflytelse og vi sitter også på en del olje. Det er jo ikke for uten grunn NSK trener anti-terror på oljeinstallasjoner og rigger.

al-Qaida har kanskje fått teften av Norges mange topphemmelige bidrag i kampen mot terror.
Hva er det vi har gjort da?
Skjønner ikke helt hvorfor Norge blir nevnt, har vi gjort noe jeg ikke har fått med meg, bortsett fra å støtte krigen mot terrorisme?
Vis hele sitatet...
Tror det har noe med at Osloavtalen, norges engasjement med hensyn til megling i Midt-Østen og muligens fordi Norge er en stor trussel til oljevirksomheten i mange land i Midt-østen fordi Norge er en stor konkurrent til Opec-landene.

I 2001 ble noen muslimer stoppet i Itialia på vei til norge med store mengder arsenikk i bagasjen. Målet deres var å forurense/forgifte drikkevann i de største norske byene. I 1996 skulle en fundamentalist styrte et fly i Oslo, men han landet heldigvis på Gardermoen.
Disse sakene er i ettertiden dysset ned.

Catmat: personen som kom med meldingen har faktisk bodd i København, så jeg tviler på at de mente Danmark. Skjønner ikke hvorfor PRIO-direktør Stein Tønneson speklulerer i at Al-Quaida har forvekslet landene.
Sist endret av chill; 22. mai 2003 kl. 10:37.
huff og huff, nå er det på tide å gjøre noe drastisk noe,

- Sett bakken i brann under deres føtter ... spark disse kriminelle ut av deres hjemland, sier han videre.

let me refrase that.

- Sett bakken i brann under deres føtter ... spark disse kriminelle utlendingene ut av vårt hjemland, sier jeg videre.
Norge som en proamerikansk spyttslikkernasjon fortjener ikke bedre.
Bare for å spinne videre på mulige grunner på hvorfor Al-Qaidavalgte norge; den nye Midtøsten avtalen "Roadmap to peace" er støttet av blant annet FN og FNs representant er norsk.
Eh. Hvorfor vi er der?

Grunnene er så mange - men dem alle leder til en ting: FrP.

FrP vært i fronten for rettsaker - og utkastelse - av Mullah Krekar, de har vært i fronten for styrker i Afghanistan og Irak. De har vært i fronten for å angripe Irak og Afghanistan. De er pro- Vestlige. Det er ikke rart i det hele tatt. Vil du lese mer? http://www.frp.sinnsyk.net/artikler/...artikkelID=100
Fysj, en smule usakelig den artikkelen... Jeg vil minne om at Israel ikke er en jødestat, men en stat for jøder(de er mindre jødiske en norge er kristent, de har avskilt stat og religion). Så kan man kritisere landet videre derifra.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opprinnelig postet av Pinh34d
Et spørsmål: Når Norge bomber Al qaida, må da de få lov til å bombe oss?
Vis hele sitatet...
satt på spissen kan man vel spørre seg: når politiet skyter på skurken, må da skurken få lov og skyte på politiet? (klart han gjør, men har han lov?)
zmz: Haha, latterlig
Hvordan skal Al-Qaeda vite noe om norsk politikk når de like gjerne kan ha tatt feil av Norge og Danmark ?

Forøvrig har ikke den røde gutten som har skrevet "artikkelen" kommet med en eneste kilde henvisning.
Jage oss ut av VÅRT Norge ?
Skal det være slik, skal jeg bli hardbarka rasist.
Håper jeg får se Bin Laden snart! Få autografen hans!

neida.. (knegge seg!) ..men jeg gidder ikke bry meg..

Det blir for dumt!
Norge som en proamerikansk spyttslikkernasjon fortjener ikke bedre.

... Sa Quisling selv

wamphyrii, måtte du brenne

edit: Om de prater det PISSET med at skal faen meg dra oss ut av vårt eget KJÆRE land Norge, blir jeg nødt til å børste støvet av Boot Boys skoa mine.. De får kasta oss ut av Norge OVER MITT FAKKINGS LIK!!!!!!!!!!
Sist endret av Vidde; 23. mai 2003 kl. 00:43.
Better than thou.
Hvorfor gjør du dette til en «alle svartinger vil voldta damene våre og stjele jobbene våre»-tråd når det er snakk om fundamentalistiske religiøse med større psykiske problemer enn Kool Keith?
TheVidarMan:
Jeg kommer ikke til å dra dette lengre, men det er jo tydelig at den proamerikanske fettsvulsten har forplantet seg godt i hodet ditt. Jeg vet det er råttent å gjøre narr av mennesker med dysleksi, så jeg gjør et unntak i dag.

Vil gjerne at du forklarer hvorfor Norge ikke er proamerikansk. Og ja, jeg vet at USA har hjulpet Norge masse, og uten de ville vi mest sannsynlig snakket tysk her. Men det forandrer ikke at Norge ligger som en hore under USA og slikker de som et jævla lokomotiv.

Måtte jeg brenne.
Men det forandrer ikke at Norge ligger som en hore under USA og slikker de som et jævla lokomotiv.
Vis hele sitatet...
Hva med Irak krigen?