Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1873
Heisann

I dag var jeg offer for et litt "spesielt" tyveri.

Jeg går på vgs hvor toppidrett står sentralt i skolegangen, vi har et styrkerom i kjelleren som vi alle bruker nesten hver dag til personlig trening. Det er også en viktig detalje at ungdomskolen som er en undergren av skolen vår også bruker vår garderobe før de skal ut å drive med diverse idretter.

To my main point.

Senest i dag brukte jeg dette styrkerommet til å trene i, og etter en god økt gikk jeg inn i garderoben for å ta en dusj, jeg kledde av meg og la fra meg min iPhone som jeg hadde brukt under treningen, jeg puttet den i en innerlomme i baggen min og zippet lommen igjen. Jeg brukte ca 5 min til å dusje og kle på meg igjen, grunnet at jeg hadde dårlig tid tenkte jeg ikke noe mer over mobilen før jeg var oppe i timen og lette desperat etter den...

Etter å ha bedt venner ringe den x antall ganger uten hell antok jeg at noen hadde stjålet den, noe som viste seg å ha skjedd.

Etter en time med leting og ringing til mobilen tok faktisk en dame mobilen, vi avtalte møtested og tid og møtte hverandre, hun sa hun hadde funnet mobilen min ute på plassen utenfor ungdomskolen der hun jobbet, et sted jeg aldri en gang har satt min fot. Min konklusjon er da at noen har stjålet den og eventuelt "chickened out" og kastet den fra seg, og personen/personene er mest sansynelig fra denne undergren ungdomskolen som bruker samme garderobe som oss på vgs, det var tross alt bare personer fra denne skolen i garderoben sammen med meg.

Men det store spørsmålet mitt er da: Skal jeg ta det opp med rektor eventuelt kontaktlærer etc? Vil dette i så fall være bortkastet tid for både meg og de jeg blander inn? Har grublet på dette siden det skjedde i dag tidlig, og jeg erger meg svært over at noen gidder å stjele i det hele tatt... Er i mine øyne fryktelig lavmål å drive med sånt. Spesielt når en går på en privatskole som er så dyr.

Setter pris på gode svar!
Folk oppfører seg som unger her ja...
Jeez han har en iPhone han må være rik! :O
Seriøst skjerp dere, vet ikke om dere er misunnelige jeg men...
Tyveri i garderober er så og si "vanlig".
Og veldig lite lærere og rektor kan gjøre noe med.
Tviler på at de/dere har lyst/reglene tillater at de sitter vakt i garderoben å passer på ting.
Du kan ta opp med rektor at lærere bør informere elevene om at tyveri kan forekomme i garderobene og at verdisaker bør låses inne i skap i stedet for å la de ligge i garderobene. Skjer slike ting på skolen min hvert år og jeg blir like oppgitt hver gang jeg hører folk surve om at de har blitt frastjelt penger,mobiler og busskort mens de hadde gym.
Få dem til å henge opp en lapp å be dem skrive at man ikke skal verdi saker ligge igjen eller evnt om dere kunne fått ett skap som feks man har i svømme haller.
Joda, tyveriet var jo rimelig spesielt iom at du fikk telefonen tilbake. Gi beskjed til lærer/rektor du, så vet de er de ihvertfall obs på problematikken. Låsbare garderobeskap koster ikke allverden, det burde de kanskje spandert på seg. Da slipper dere hele problemstillingen.-
Sitat av Srbija Vis innlegg
joda be dem ta fingerprint , og sjekke alle på skolen

dødsviktig sak dette
Vis hele sitatet...
Legg fra deg sarkasmen hjemme.

OT: Som andre har sagt så kan du si ifra til rektor eller kontaktlærer så andre elever også blir informert om at tyverier har forekommet i garderoben.
Om du sier ifra til Rektor o.l. og han sier det videre, kan dette få dumme drittunger som stjeler for et kick til å pisse litt i buksa, som er bare rimelig. Jeg syntes du iallefall burde informere skolen.
Takk for mange gode svar, skal ta det opp med kontaktlærer først for å så eventuelt gå til rektor med saken.
Det er det som er så greit med å ha låsbare skap på skolen
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Det er det som er så greit med å ha låsbare skap på skolen
Vis hele sitatet...
Problemet er at vår skole er på full kapasitet, og vi har ikke store nok lokaler, vi har da ikke nok plass til utplasering av skap, sett bort ifra de som er inne i klasserommene til bøker.
Ah, hvis du ikke bruker mobilen når du trener så ligger den vel greit i skapet i klasserommet?

ragedAsian
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vær glad du fikk mobilen tilbake

Det vil alltid være dritt og tyveri og alt det andre støgge her i verden, det kan ikke stoppes, men forhindres bittelitt om du har visse unødvendige slitsomme forhåndsregler(I mine øyne) Fks å ha mobilen i en vanntett telefonpose og ha den rundt halsen mens du dusjer, eller henge jakken med mobilen nærmere dusjen, fks der håndklærene henger, osv.

Spør elevråd/vaktmester whatever om flere skap i fks garderoben.
les posten, han brukte denne under trening, kansje musikk.

Ta dette opp, få ballen til og rulle, då skjer mykje, skap i gangen/garderoben bør ikkje vere vanskelig, type svømmehall med 10'er då er det plass til ein mindre person i garderoben.
Sist endret av FpsDog; 23. september 2010 kl. 21:05.
vi burde rett og slett fjerne alt som heter gym på skolen. Da trenger vi ikke garderober, og det fortjenes med mindre ran!
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
vi burde rett og slett fjerne alt som heter gym på skolen. Da trenger vi ikke garderober, og det fortjenes med mindre ran!
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig!

ragedAsian
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
vi burde rett og slett fjerne alt som heter gym på skolen. Da trenger vi ikke garderober, og det fortjenes med mindre ran!
Vis hele sitatet...
Hahaha, skolen vår er en toppidretts skole, jeg VIL ha toppidrett, men ja gym på vanlig VGS er noe drit som burde fjernes, du blir jo ikke noe godt trent av det, det blir heller ikke produsert noe serlig nivå heller...