Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7796
Hei, jeg lurte på om noen vet om det selges nikotinfrie sigaretter på en vanlig bensinstasjon/dagligvarebutikk.

Googlet litt rundt: http://illvit.no/mennesket/sykdom-be...vvenne-roykere

Hadde vært litt greit siden jeg har sluttet med snus/røyk, men jeg tar meg av og til en liten puff i pipa, og da er det greit å unngå nikotin sjokket + det å få nikotinsuget igjen...

Hvis det selges, Hva slags merke skal jeg spør etter?

Takker for svar
mener det ikke er nikotin i disse, sigarillos (eller noe slikt)

står hvertfall ikke noe på pakningen om det
tvp
Trådstarter
Sigarer og sigarillos

Sigarer består av tobakksblader som er tørket og fermentert (gjæret) for så å bli rullet og presset sammen til sylinderform. De kan ha varierende størrelser.

De som røyker sigar blir utsatt for de samme farlige stoffene som om man røyker fabrikkframstilte sigaretter, og det er ingen holdepunkter for at det er mindre farlig å røyke sigarer enn sigaretter.
Vis hele sitatet...
kilde: http://www.helsedirektoratet.no/toba...sigarer_588874


Den artikkelen jeg linket i første post av illustrert vitenskap, der står det at det har blitt framstilt nikotinfrie sigaretter med å genmanipulere tobakksplanten. Helt vanlige sigaretter men uten nikotin, det er det jeg er på jakt etter =)

edit: omformulering
Sist endret av tvp; 20. september 2010 kl. 17:35.
tvp
Trådstarter
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Ja... Men hva er vitsen med å røyke sigaretter om man ikke skal ha noe utbytte av det? Altså man skader seg selv men får ikke noe bra ut av det.
Vis hele sitatet...
Man skader seg selv ,men får ikke noe bra ut av det?

Man kan faktisk nyte en J ilag med noen kompiser av og til, og SLIPPE å være sugen på nikotin. Jeg vil si at du får noe utrolig bra ut av det hvis du slipper den følelsen. ^^
http://www.shangri-la.no/shop/index....roducts_id=275

Men de var visst av en eller annen merkelig grunn blitt ulovlige?

Har hvertfall hørt at det finnes noe tobakkaktig som man kan mekke med hasjen som brenner ekstra lenge og som ikke inneholder nikotin. Det er jo også en myte om at hvis du "brenner" siggen før du tar ut tobakken så vil du fjerne nikotinen, om det stemmer eller ikke aaner jeg ikke

her var det noe som ikke var ulovelig, om det funker til mekk vet jeg ikke, men så jo fint ut da
http://www.shangri-la.no/shop/index....roducts_id=243
Sist endret av Sneipen92; 20. september 2010 kl. 18:37. Grunn: fant en link
▼ ... over et år senere ... ▼
er det noe oppdatering på det her?
er det forsatt ulovlig med nikotinfri sigaretter?

er det noe man kan få kjøpt nå, f.eks i dag?? på en matbutikk eller bensinstasjon?

er det noen som vet hvor stor forskjell det er på en sigarett med 0.1mg og en som har alt fra 0.8 til 1.0mg ?

jeg vil slutte med nikotin og ikke røyk, blir det dumt av meg å røyke sigaretter med 0.1mg nikotin?
for meg høres det utrolig lite ut, men det kan hende jeg ikke tenker rasjonelt nå.

jeg har heller ikke noe i mot tjære eller de andre 4000 giftige stoffene, bare nikotin.

jeg har prøvd alle de mongo wannabe urteblandingene som smaker det værste jeg har røyka i hele mitt liv og ikke minst så er det helt umulig å få den til å brenne skikkelig.

jeg fant noen kent sigaretter med bare 0.1mg nikotin.
men jeg lurer på hvor stor forskjell det egentlig er mellom de og de vanlige. sånn helsemessig og ikke tallmessig.

eks, la oss si jeg røyker 5 sånne kent sigaretter som inneholder 0.1mg/per sigarett.
det blir da 0.5mg nikotin om dagen. kanskje mindre og siden litt av røyken forsvinner jo når man bare holder siggen osv?

men la oss si 0.5mg/dagen da.

hva betyr det? er jeg like ille som naboen min under som røyker 40 vanlige sigaretter/per dag?
jeg tenker da,helsemessig, er 0.5mg/dagen nok til å skade meg på lik linje som en som røyker vanlig røyk?

bivirkningen jeg på død og liv prøver å unngå er denne:

"Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon og økt puls."

så spørsmålet mitt er , er 0.1mg nikotin eller 0.5mg/per dag nikotin så lite at jeg egentlig ikke trenger å bekymre meg for det? eller det det like ille som de vanlige?

jeg trenger et forståelsesfult svar. jeg beklager hvis jeg virker frekk eller whatever, men jeg har ikke mekket en behagelig spliff på lenge nå og jeg nekter å gå tilbake til vanlig røyk.

men jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut med disse urtegreiene, er det noen som forstår spørsmålet mitt? jeg vil altså unngå bivirkingen av nikotin som jeg copy/paste'a ovenfor her.

er 0.5mg/nikotin per dag så lite at det går bra.? eller er det for mye og jeg må bare se meg nødt til å holde meg til urtegreiene hvis jeg virkelig vil unngå bivirkningen?
Sist endret av Dalaras; 3. mars 2012 kl. 13:51.