Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3185
Det finnes mange tråder i musikk-forumet her inne om tekniske spørsmål om musikk, forslag og tilbakemeldinger. Men hva betyr musikk for deg? Hva hører du på, og i hvilke sammenhenger? Del gjerne Spotify-lister som betyr noe for deg

Musikk for meg
Jeg har egentlig aldri vært veldig opptatt av musikk. Før hørte jeg mest på listepop - det alle andre hørte på - og tenkte ikke særlig mer over det. Jeg har heller aldri vært særlig musikkinteressert, og aldri lært meg noe instrument skikkelig. Men de siste årene har jeg slitt mye med stress og anspenthet, og musikk har virkelig begynt å bety noe for meg, og interesserer meg mye mer. Hører fremdeles på listepop hvis jeg bare skal ha noe til å surre og gå i bakgrunnen, men når jeg virkelig skal høre på musikk hører jeg på to ganske forskjellige sjangere; techno/trance og ambient/rolig elektonisk musikk.

Når jeg hører på ambient/rolig musikk føler jeg at jeg virkelig kan slappe av, og at jeg kommer inn i en helt annen verden, og kan føle musikken. Min rolige Spotify-liste: http://open.spotify.com/user/toak/pl...TuZstvk1ipozQW

Når jeg trener hører jeg på techno/trance hvor jeg også kommer inn i en helt annen verden, og føler at jeg nesten flyr når jeg løper på tredemøllen til de riktige sangene. Jeg klarer meg rett og slett ikke uten skikkelig techno/trance på øret når jeg trener. Min Spotify-treningsliste: http://open.spotify.com/user/toak/pl...fTavccnFzkGaTB
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
For meg er musikken essensen av livet.
Uten musikk hadde jeg ikke vært den jeg er.

Musikk er det som driver meg. Musikk er alt!

Muligens derfor jeg blir ganske så irritert når noen snakker bullshit om det jeg har mest kjært her i livet, og også grunnen til at jeg forsvarer det til døden!
(nesten) Alt rett og slett.

Jeg hører da på det meste av musikk, men blir fort lei liste-popen!
Hører da på musikk som har en bra melodi, bra rytme og er fengende.
Men (!) hører også på musikk som mener noe.
Det er viktig at lyricen er bra på musikken jeg hører på også, la meg ta Emin3m som et eksempel. Nuff said, orker ikke å utdype, dere vet hva jeg mener!

Men f.eks Eric Clapton's Tears in heaven, mange mener det er en ganske hjernedød sang.
Men han skrev den til sønnen som gikk bort, og den betyr mye for han, og den gir mye mening for meg, god musikk, bra tekst.

Såklart hører jeg for det meste på industrial metal, heavy metal og death core metal!
Men jeg er som en løk, flere lag.

Hører som regel på musikk uansett hvor jeg går.
Når jeg gamer, når jeg kjører, når jeg skal sovne, når jeg spiser, har radio på badet, går bestandig med en øreplugg med musikk i øret.

Klarer meg ikke uten
Musikk betyr ingenting for meg. Jeg blir direkte sint når jeg hører musikk.
Jeg har egentlig aldri vært veldig opptatt av musikk. Nå hører jeg mest på listepop (og alt annet som måtte havne i min playlist på spotify) - det "alle andre" hører på - og tenker ikke særlig mer over det. Slenger gjerne bare på radioen eller en random spotify playlist når jeg kommer hjem, så slipper det å være så stille iallfall. Musikk er altså bare musikk for meg (jada, bare se stygt på meg ).
Sist endret av thomasw; 13. august 2010 kl. 10:59.
Musikk er alt for meg. Hadde ikkje vert den eg er, eller der eg er uten musikk. Driver med musikk både som jobb og hobby, og musikken har hjulpet meg gjennom mye, som ellers hadde vert mye tyngre uten det.

Hører mest på teknisk krevende musikk, eller musikk for spesielt interesserte som noen vil kalle det.

"Music speaks where no words are strong enough"
Musikk hjelper meg å koble av, fokusere, være og oppleve!
Musikk er digg det.
Musikk kan hjelpe meg å slappe av, det kan hjelpe meg når jeg er lei meg.

Musikk er bare en fin måte å vise følelsene sine, ikke bare når man lager, men hvilke sanger man velger å høre på
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Helt utrolig at enkelte har mener musikk bare er musikk, og ikke noe mer. Musikk er så viktig for meg, at jeg aldri kunne forestilt ett liv uten, i så fall bare ett trist og kjipt liv.
Musikk er terapi for meg. Har investert et meget oppegående anlegg, og ja, jeg kjøper mine CD'er (og litt vinyl). Bruker mye nettradio og spotify. Men det går mest i en vanlig cd-plate. Har vel ca. 2000 cd-plater?

Kan egentlig høre på alt. Men favoritt sjanger er melancoly doom (høres rart ut?)
Er ikke lett å finne musikk i sjangeren der.
Sist endret av Tothep; 13. august 2010 kl. 13:54.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Som mesteparten sier, musikk betyr veldig mye for meg. Som regel hører jeg på death metal og spesielt -core sjangeren.
Får ut mye aggresjon og følelser av den typen, men er veldig effektivt under trening også

Vist jeg skal chille, kan jeg godt høre litt på Stan Getz, og tenke over problemene i livet, og tidligere kjærlighetsforhold

Før brukte jeg og høre utrolig mye på trance/techno. Jeg kunne sitte i sengen min som liten, høre på East-Clubbers og late som jeg var DEN store Dj'en, hehe
Music is what feelings sound like.