Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 543
Jeg har fått en sang eller en melodi på hjernen som jeg dikta opp selv. Men jeg kan ikke skrive noter! Jeg må få skrevet eller spilt den av på en måte før jeg glemmern
Du synger den inn på telefonen og får noen til å hjelpe deg senere?
Sitat av pOSSUM Vis innlegg
Jeg har fått en sang eller en melodi på hjernen som jeg dikta opp selv. Men jeg kan ikke skrive noter! Jeg må få skrevet eller spilt den av på en måte før jeg glemmern
Vis hele sitatet...
Ta en gitar, og prøv deg frem en og en tone om gangen, så skriver du det ned som tabs.

E--1----------------- <--- tynneste strengen på gitaren
H------2----1--------
G--------------------
D---------2----------
A--------------------
E-------------------- <--- tykkeste strengen på gitaren
Dette er strengene på gitaren sett ovenfra, nummerene tilsvarer hvilket bånd på gitaren du holder ned strengen på. 0 betyr åpen streng, første bånd er 1, andre bånd 2 osv.
Sist endret av ClosetotheEdge; 1. juli 2010 kl. 02:55.
Kan nesten garantere at det er noe du har hørt før, som liker lagret i underbevisstheten din :P
Men spill den inn på en pc, med Audacity feks du
pOSSUM's Avatar
Trådstarter
64 2
Jeg er så lite musikalsk av meg, men jeg nynnet den til en kamerat på mobilen. Han sa han skulle prøve å replikere det på pianoet. Bare han husker melodien til han kommer hjem