Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2217
Hei, jeg og 2 venner har tenkt å lage masker ( veldig SlipKnoT inspirert ja... ) av latex.

Så, da har jeg noen spørsmål.

*Noen som vet om noen butikker som selger latex, gips og farge som vi kan blande inn?
*noen som vet hva vi trenger?
*noen som vet om en bra guide?
*noen her som har gjort dette her før og har noen innspill til hva vi burde gjøre/ikke gjøre?


Takker for all hjelp på forhånd!
Sist endret av JibbeSander; 13. juni 2010 kl. 22:54.
Har googlet ja, men vill helst ha noen erfaringer.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Har googlet ja, men vill helst ha noen erfaringer.
Vis hele sitatet...
Og det får du ikke av å google?

Uansett, det var bare det ene punktet ditt som viste til et ønske om erfaringer. Resten kan du google etter. I mine øyne er det latskap med stor L og spørre uten å forsøke å finne det ut selv.
Sist endret av tafsern; 13. juni 2010 kl. 23:00.
joda, men av folk her.
Kan godt hjelpe deg, har ikke erfaringer selv, men har ei veninne som jobber med å lage slike masker
så jeg kan prøve å spørre henne, å sende deg en PM når jeg får svar.


Equlipz
Ah, nydelig
det hørtes helt topp ut
Hun var trøtt når jeg ringte henne, men hun sa hun skulle se på det å sette opp liste over hva du trengte.
Men hun mente at om du gikk på youtube, så fantes det veldig mange tutorials der som var veldig gode mente hun.

så jeg sender en pm om hun har tid imorgen
Høres helt topp ut ( hehe, neida )
har sett endel videoer på youtube ja

Noen updates Equlipz?

funka ikke å sende pm, kom opp at du har valgt å ikke mota det :S
Sist endret av JibbeSander; 13. juni 2010 kl. 23:16.
jada, sett den før

men her fant jeg no:
You'll need a few basic items: To turn you face into a Halloween Mask you will need: 1/2 lb. of Prosthetic Grade Cream Alginate, 3, one gallon buckets, 1 roll of plaster bandages, cotton fibre, 2 pair of latex gloves, 4 lbs. of oil based clay, 1 crock pot, 10 lbs. of water based clay, Two, 2" Chip brushes, 1 Quart of Mask Latex (slip latex or casting latex - different names for the same product) 10 lbs. of White Hyro Cal.

noen som vet korrekt oversettelse av disse tingene ( husk at google translate ikke alltid har riktig, kan jo hete noe helt annet på norsk )