Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 908
Heisann!

Hvilken disto av Linux anbefaller dere av Linux?

Er ganske godt kjent med Ubuntu, og openSUSE fra før av, men er gjerne åpen til noe som ligner mer på Windows sitt skrivebordsmiljø.
Vil si at det lønner seg å bruke den distroen du føler deg mest komfortabel med. Selv kjører jeg Debian, men det er hva jeg liker.


Angående utseendet så er det uavhengig av hvilken distro du kjører. Men ligger heller i valget av skrivebordsmiljøet du velger. KDE er vel kanskje den som ser mest ut som windows. Men man kan nok få de fleste til å se slik ut med noen themes.
Bruker ikke opensuse kde da?
Sist endret av hestelus123; 13. juni 2010 kl. 00:45.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Har en Ubuntu 8.10 Live CD liggende (original som jeg requesta fra Ubuntu).

Er dette 32 eller 64 bits arkitektur?
Sitat av Herr Hemulen Vis innlegg
Har en Ubuntu 8.10 Live CD liggende (original som jeg requesta fra Ubuntu).

Er dette 32 eller 64 bits arkitektur?
Vis hele sitatet...
Vil anta at det er 32. Men vil vel heller installere ubuntu 10.4 ? Eller kubuntu hvis du vil ha det mer windows lignende.

Edit: Men går jo å oppgradere fra 8.10 til 10.4
Sist endret av hestelus123; 13. juni 2010 kl. 00:50.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Ja, var jo det jeg tenkte meg.

Oppdateres jo automatisk når jeg kobler til internett.. Tror jeg går for Kubuntu, men slet med bilde etter boot i Kubuntu nå nettopp, så avinstallerte.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Bruker ikke opensuse kde da?
Vis hele sitatet...
Common misconceptions.

Enhver linux-distro kan bruke hvilket som helst skrivebordsmiljø og vindusbehandler.

Eneste som skiller distroer er pakkehåndtering, rykte, følelse og småtweaks.

Hva man velger er helt personlig, eller dersom man er i bedrift velger man noe som tilbyr support for platformen du skal kjøre det på.
Sitat av Herr Hemulen Vis innlegg
Heisann!

Hvilken disto av Linux anbefaller dere av Linux?

Er ganske godt kjent med Ubuntu, og openSUSE fra før av, men er gjerne åpen til noe som ligner mer på Windows sitt skrivebordsmiljø.
Vis hele sitatet...
Hei!

Jeg vil heller vite hva type pc du har, laptop eller stasjonær?

Stasjonære pcer; Mandriva, Fedora, etc.. Gjerne Debian å.
Laptop/netbook; JOLICLOUD!!!(egentlig for netbooks, men bruker det på alle mine laptop/netbooks) Veldig bra :-D Eller du kan jo også installere Meego(netbook), Ubuntu UNR(netbook)

Se linken jeg publiserer etter å ha svart deg her.