Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2709
Hey folka

Som tittelen sier så dreier det seg om LSD og å trippe for første gang.

Men tanken/planen er å ta det med en venninne, som kun har trippa tidligere på 2c-b.

Mentalt sett er absolutt ingen bekymring da det ikke er noen kjente psykiske problemer i familien til noen av oss som er registrert.

Setting og musikk vet vi er viktig og det er ordnet og klart.

Men det jeg da lurer på er om noen her har erfaring med å trippe på¨syre for første gang med en person som også tar og tripper for første gang?

Noen som har litt peiling og råd til dette (ja det finnes flere tråder om både syre og generelle veiledninger, fant ingen som tok opp dette)

Om dette er tatt opp tidligere så beklager jeg
http://www.erowid.org/experiences/su...st_Times.shtml
Masse lesestoff på Erowid. Linken fører deg (ganske åpenlyst) til rapporter om LSD for første gang.
Ville hatt en tredje person der. Bare for sikkerthetens skyld
Gjest
Trådstarter
Selvfølgelig, men om noen kanskje hadde no erfaring med å trippe klin aleine for første gang på for eksempel syre som kunne kommet en en liten setning eller to for å besvare spørsmålet mitt eventuelt på PM om ikke her så hadde jeg blitt veldig takknemlig!

Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Ville hatt en tredje person der. Bare for sikkerthetens skyld
Vis hele sitatet...
Og om en tredje person ikke er tilgjengelig. Jeg lurer på hva sjansen er for at det skal oppstå et fucked up scenario?
Tripping alene er sjelden å anbefale, og det kan bli kjedelig. Altså det er ikke så vansklig: enten turer du alene, eller med noen. Jeg turet alene første gang på salvia og så på HBWS. Sistnevnte er ganske harmløst da... Men, selvfølgelig: LSD er noe helt annet. iKKE gjør det alene første gang
Sitat av Kraft Vis innlegg
LSD er noe helt annet. iKKE gjør det alene første gang
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man ikke trippe alene første gang?
Jeg har blant annet fått for meg at det brant i nabohuset under en tripp. Og da var jeg på vei til å ringe brannbilen, men det var heldigvis en person der som ikke hadde inntatt noe, som kunne fortelle meg at det slettes ikke brant.

Slike ting. Og om noen skulle skade deg eller noen skulle dukke uanmeldt opp, så er det utrolig viktig å ha en nykter person der!
Sitat av lambador Vis innlegg
Hvorfor skal man ikke trippe alene første gang?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er direkte farlig å trippe alene første gang. Men som førstegangsbruker kan det dukke opp situasjoner det er greit å ha noen som er på 'samme bølgelengde'. Jeg for min del har aldri tura alene, i og med jeg synes det er utrolig koselig å ture med noen - da gode venner/kjæreste.

Tror rådet blir gitt fordi om du skulle begynne å badtrippe tror jeg det er større sjans for å komme ut av den om du er med en du turer med framfor en helt nykter sitter.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Mentalt sett er absolutt ingen bekymring da det ikke er noen kjente psykiske problemer i familien til noen av oss som er registrert.
Vis hele sitatet...
Offtopic: Morsomt valg av nick
Gjest
Trådstarter
Sitat av ps3 Vis innlegg
Offtopic: Morsomt valg av nick
Vis hele sitatet...
Ja jeg veit, blei greit ironisk i den posten.

Men to stykker som tripper for første gang på syre.

En halv blotter hver? Bare for å kjenne på feelingen?
Så smelle opp på nytt etter noen uker med en hel lapp hver?

Any agreements on those?
Kjøp inn litt ekstra. Begyn med halv/kvart. Er det kjedelig ta litt mer. Husk at det tar ganske lang tid før du har nådd "toppen" av en dose. Så ikke vær utålmodig.

I motsetning til mange liker jeg beste å spise det på techno events. Helst med en del kjentfolk på, klarer jeg ikke og "nette" med noen, eller føler meg ukomfertabel så bare går jeg og danser i stedet. Blir ganske inn i musikken og glemmer fort alt det kjipe

Men blir det litt merkelig med deg og veninna di alene. Ikke vær redd for å ta inntiativ, begynn å prate litt piss eller finn på noe tullesprell. Det løsner nok på det meste, siden da gir du intrykk av at du føler deg trygg og fin, og det vil hjelpe henne og føle det samme. Og da kommer dere til å sitte og tulle, le og kose dere før du vet ordet av det

Have a good one
Gjest
Trådstarter
Sitat av KarlMySuitcase Vis innlegg
Kjøp inn litt ekstra. Begyn med halv/kvart. Er det kjedelig ta litt mer. Husk at det tar ganske lang tid før du har nådd "toppen" av en dose. Så ikke vær utålmodig.

I motsetning til mange liker jeg beste å spise det på techno events. Helst med en del kjentfolk på, klarer jeg ikke og "nette" med noen, eller føler meg ukomfertabel så bare går jeg og danser i stedet. Blir ganske inn i musikken og glemmer fort alt det kjipe

Men blir det litt merkelig med deg og veninna di alene. Ikke vær redd for å ta inntiativ, begynn å prate litt piss eller finn på noe tullesprell. Det løsner nok på det meste, siden da gir du intrykk av at du føler deg trygg og fin, og det vil hjelpe henne og føle det samme. Og da kommer dere til å sitte og tulle, le og kose dere før du vet ordet av det

Have a good one
Vis hele sitatet...

Thank you my friend Se så enkelt det kan være folkens, å gi et svar

Ikkno problem vi kjenner hverandre nesten bedre enn vi kjenner oss selv.

Men da smeller vi opp så skal jeg komme med en liten rapport etterhvert
Første gang jeg tura på LSD var jeg sammen med tre av bestekompisene mine, to av dem hadde tatt dette før, og vi to siste hadde ikke det. Det var kun oss fire hjemme i huset, og alt gikk smuuud. Men det var veldig greit at det var noen med litt tidligere erfaring, syntes iallefall jeg, det fikk meg til å føle meg litt mer "trygg". ;D
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Thank you my friend Se så enkelt det kan være folkens, å gi et svar

Ikkno problem vi kjenner hverandre nesten bedre enn vi kjenner oss selv.

Men da smeller vi opp så skal jeg komme med en liten rapport etterhvert
Vis hele sitatet...
Bra du har bestemt deg for å gjøre det med noen. Og hvem vet, jente + gutt kan resultere i mye spennende når man har inntatt psykadelika :P

Btw, bare for å klargjøre litt: det ER ikke farlig å trippe alene. Har gjort det som sagt på svak psykadelica før, MEN det KAN være ubehagelig eller farlig. Du er berust på noe nytt, du vet ikke hva du skal forvente osv. På psykadelika er det alltid en sjangs for badtripp. Det vil du ikke ha. Badtrip kan utløse underliggende psykose til de grader og kan derfor være svært skadelig for deg (og dine omgivelser).
Sitat av lambador Vis innlegg
Hvorfor skal man ikke trippe alene første gang?
Vis hele sitatet...
Fordi man ikke aner hvordan man vil reagere på stoffet. Å ta et stoff for første gang alene er svært uansvarlig.

Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Og om en tredje person ikke er tilgjengelig. Jeg lurer på hva sjansen er for at det skal oppstå et fucked up scenario?
Vis hele sitatet...
Det er umulig å si.
Venter spendt på en liten rapport om hvordan det gikk
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Og om en tredje person ikke er tilgjengelig. Jeg lurer på hva sjansen er for at det skal oppstå et fucked up scenario?
Vis hele sitatet...
det går naturlig nok ikke ann å svare på, med god nok nøyaktighet.

Det skal være en upåvirket person med, fordi tapet kan eventuellt blir ultimat.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ville hatt en "trippsitter" sammen med meg. Du sier du ikke har prøvd å trippe før, hun har bare prøvd 2c-b..
2c-b er ingenting når det kommer på "trippeskala" synes jeg.
Selv har jeg ikke prøvd LSD, men har prøvd 2c-b og fleinsopp... Første trippen min på fleinsopp gikk ikke slik det burde gå. Jeg var sammen med en kompis, og vi begge 2 tok soppen. Du klarer ikke å tenke rasjonelt i det heletatt, for å si det enkelt fant vi ut at vi skulle gå ut i byen en tur, uten i det heletatt å skjønne at vi oppførte oss som fulle apekatter..
Ville lett fått tak i en 3. person!
Ute i naturen folkens, ute i åpne landskap, der man ikke blir stressa av uventa situasjoner.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Kraft Vis innlegg
Tripping alene er sjelden å anbefale, og det kan bli kjedelig. Altså det er ikke så vansklig: enten turer du alene, eller med noen. Jeg turet alene første gang på salvia og så på HBWS. Sistnevnte er ganske harmløst da... Men, selvfølgelig: LSD er noe helt annet. iKKE gjør det alene første gang
Vis hele sitatet...
Tripping ALENE på LSD kan være langt ifra kjedelig. Det kan for all del være den kuleste tiden i ditt liv.
Anbefaler ikke å gjøre det første gang alene men når du er erfaren kan turer alene endre synet ditt på verden på en måte du aldri kunne tenkt deg.