Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2482
Finnes det en enkel måte å få lagret passordet da noen logger inn på facebook på denne laptopen?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Om de bruker firefox kan du alltids gå på Verktøy --> Sikkerhet --> Lagrede passord.

Gi litt info.
Sitat av Sio Vis innlegg
Om de bruker firefox kan du alltids gå på Verktøy --> Sikkerhet --> Lagrede passord.

Gi litt info.
Vis hele sitatet...
Rettelse: Verktøy -> Sideinformasjon -> Sikkerhet -> Lagrede Passord
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Rettelse: Verktøy -> Sideinformasjon -> Sikkerhet -> Lagrede Passord
Vis hele sitatet...
Oh rly?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Rettelse: Verktøy -> Sideinformasjon -> Sikkerhet -> Lagrede Passord
Vis hele sitatet...
Nei faktisk ikke, ikke i min versjon og den er fullt oppdatert.
Trådstarter
4 0
Jeg klarer ikke få lagret det i firefox med mindre personen selv trykker "ja" på å lagre passord på siden tror jeg?

Ellers installerte jeg nettopp steel keylogger, tror det funker faktisk!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Onanisten Vis innlegg
Ellers installerte jeg nettopp steel keylogger, tror det funker faktisk!
Vis hele sitatet...
Om der ikke er lagrede passord i Firefox virker keylogger som en god løsning. Men da må personen først skrive passordet, og du må ha en god ide på hvordan du vil hente informasjon fra keyloggeren.
Personlig synes jeg en keylogger blir overkill, burde ikke være for vanskelig å lage et GMscript som lagrer passordet idet man logger inn.

Bruk google, om du ikke finner noe brukbart kan jeg sette meg ned og se om jeg får laget et senere i dag.
Sist endret av lsrr; 26. april 2010 kl. 14:49.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av lsrr Vis innlegg
Personlig synes jeg en keylogger blir overkill, burde ikke være for vanskelig å lage et GMscript som lagrer passordet idet man logger inn.

Bruk google, om du ikke finner noe brukbart kan jeg sette meg ned og se om jeg får laget et senere i dag.
Vis hele sitatet...
Agreed, men keylogger er enklere og gjerne mer "stealthy" enn greasemonkey som krever at du kjører en applikasjon som er synlig i selve nettleseren. Dessuten gir keyloggeren mer passord og er et potensielt kjempe sikkerhetshull.
Sitat av Sio Vis innlegg
Agreed, men keylogger er enklere og gjerne mer "stealthy" enn greasemonkey som krever at du kjører en applikasjon som er synlig i selve nettleseren. Dessuten gir keyloggeren mer passord og er et potensielt kjempe sikkerhetshull.
Vis hele sitatet...
Ettersom 95% av de som bruker firefox ikke aner hva greasemonkey er vil jeg påstå at et apeikon i hjørnet ikke er et problem.
De resterende 5% som faktisk vet hva GM er vil neppe tenke på at det kan være innstallert et passwordstealerscript.
I tillegg gir GM mer fleksibilitet iom. at du lett kan skru av/på GM om det er noen passord du ikke vil ha uten å vekke for mye mistanke.

Det at en keylogger er enklere å bruke enn GM kan vel diskuteres?
Sist endret av lsrr; 26. april 2010 kl. 14:59.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av lsrr Vis innlegg
Ettersom 95% av de som bruker firefox ikke aner hva greasemonkey er vil jeg påstå at et apeikon i hjørnet ikke er et problem.
De resterende 5% som faktisk vet hva GM er vil neppe tenke på at det kan være innstallert et passwordstealerscript.
I tillegg gir GM mer fleksibilitet iom. at du lett kan skru av/på GM om det er noen passord du ikke vil ha uten å vekke for mye mistanke.
Vis hele sitatet...
Not approved, jeg tror faktisk en del personer ville lagt merke til apen. Men du skal ha den at jeg tenker ikke mye over den selv.
En annen ting er jo om de faktisk sjekker hvilke tilleggsprogram de har installert.

De fleste er vandt til å installere programmer, derfor går keyloggere som regel greit. Men ikke alle er vande med å fikle med greasemonkey, derav påstanden om at keyloggere er mer brukervennlige.
Tssh, ingen tenker over apen i hjørnet + at du kan si den er for den nye nettbyll, for det er den jo faktisk. Hvordan får man lagret passord ved bruk av GM?
må skriptet hete "FacebookPasswordStealer" ?
Jeg har 0 peiling på GM men det må da være mulig å gi scriptet et annet navn slik at det står f. eks "Nettbyll"

Er det sånn at man ser hele scriptet hvis man sjekker eller kommer bare navnene opp?
Sio, så ikke at du hadde svart før nå, beklager.

Jeg har hatt GM innstallert i flere år, og de få kommentarene jeg har fått er "oh, sånn søt ape vil jeg og ha!" - ingen tenker over den, dessuten må jo ikke scriptet hete "FaceBookPasswordStealer", som Asus_eee_pc_900 sa.

Om det er noe interesse rundt det så kan jeg mekke et script som som logger passordene til personer som logger inn?
Sitat av lsrr Vis innlegg
Om det er noe interesse rundt det så kan jeg mekke et script som som logger passordene til personer som logger inn?
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendig. Her har du et fult fungerende greasemonkey script: http://userscripts.org/scripts/show/72208
Har jeg forstått trådstarter rett er dette akkurat hva h*n er ute etter.