Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva ville du stemt i dag?
Fremskrittspartiet 14 15,73%
Høyre 16 17,98%
Venstre 5 5,62%
Kristelig Folkeparti 2 2,25%
Senterpartiet 1 1,12%
Arbeiderpartiet 11 12,36%
Sosialistisk Venstreparti 3 3,37%
Rød Valgallianse 13 14,61%
Det Politiske Parti 5 5,62%
Ville ikke stemt 19 21,35%
Stemmegivere: 89. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  29 2252
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Hva ville du stemt hvis det hadde vært valg i dag?
(Standardspørsmålet...right=)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg stemmer på gatas parlament

gatas - stem gatas parlament.
▼ ... flere år senere ... ▼
Idiotpartier alle sammen. Hvor er partiene som faktisk mener det FOLKET mener? Alle partiene i den listen kriminaliserer all form for piratkopiering og nesten alle rusmidler, for å nevne noe. Vi bør lage vårt eget parti: Norsk FreakParti.
Sist endret av dexter; 14. mars 2007 kl. 23:24.
Sitat av dexter
Idiotpartier alle sammen. Hvor er partiene som faktisk mener det FOLKET mener? Alle partiene i den listen kriminaliserer all form for piratkopiering og nesten alle rusmidler, for å nevne noe. Vi bør lage vårt eget parti: Norsk FreakParti.
Vis hele sitatet...
Det var faktisk en jævla god idé.
Sitat av dexter
Idiotpartier alle sammen. Hvor er partiene som faktisk mener det FOLKET mener? Alle partiene i den listen kriminaliserer all form for piratkopiering og nesten alle rusmidler, for å nevne noe. Vi bør lage vårt eget parti: Norsk FreakParti.
Vis hele sitatet...

Nå er det ikke så rart at de mener piratkopiering skal være ulovlig når det faktisk er og stjele. Og ja jeg stjeler selv. Og hva skal man med narkotika?
Og det FreakPartiet skal gjøre er og lovliggjøre nedlasting og narkotika? Det er så dumt at ikke en gang halvparten av brukerne her kommer til og stemme det


Og et spm. til de som sier de ikke ville stemt? Er det ingen ting dere er misfornøyd med? For når man ikke stemmer så har man virkelig ingen ting man skulla sagt
Sist endret av telebohrian82; 14. mars 2007 kl. 23:34.
Ironisk nok, kan ikke hvem som helst danne et parti? Mener dog du må ha med et par hundre først, men mener det er mulig?
Det er fullt mulig. Når svenskene klarer det...

^^
Tja, vi har jo Det Politiske Parti - er jo genialt i alle sine former.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Halvparten av dere er sikkert for unge til å huske Metropol TV og Golden & Co sitt parti som de faktisk fikk nok stemmer til å starte. Jeg mener de trengte 1000 signaturer, eller lignende, for støtte.

http://dpp.no/
Devotio: Det Politiske Parti er jo Golden og Antonsen sitt parti.
Jeg hadde likt å hatt Johan Golden som ordfører i Møre og Romsdal - eller som statsminister, for den saks skyld.

Edit: Flippflopp devotio
Sist endret av Keyser Söze; 14. mars 2007 kl. 23:37.
Sitat av devotio
Halvparten av dere er sikkert for unge til å huske Metropol TV og Golden & Co sitt parti som de faktisk fikk nok stemmer til å starte. Jeg mener de trengte 1000 signaturer, eller lignende, for støtte.

http://dpp.no/
Vis hele sitatet...

Husker de kjipe måndene etter at Metropol gikk konk, på kanalen sto det: skru av Tv`n og les en bok istedet
Poenget er jo å ha minst mulig kriminelle i landet, så hvorfor kriminalisere piratkopiering når flertallet gjør det? Det er jo århundrets dummeste idé. Og det bør være en menneskerett å kunne innta de stoffene du vil, og bestemme over egne tanker og stimuli.

Med tanke på at alle de store partiene er 90% enige om alt, og uenige om kun en LITEN del av politikken, kunne det vært greit med en friskt parti på stortinget som tar opp saker de gamle partiene driter i.

Om et slikt parti skulle blitt oppretta, hvor hadde vært et bedre sted å starte enn nettopp her på FreakForum? Om ikke annet, så er det en interessant tanke, mener jeg.

Jeg ville i hvertfall stemt NFP
Så du mener man skal gjøre ting som er ulovlig lovlig, fordi alle gjør det uansett?

Og jeg kan være for legalisering av hasj, og det er kun for og kunne kartlegge bruken. Og jeg veit godt at hvis ingen dasker deg på lanken når u tar en stripe så vil halve dette forumet stått på gata og bomma penger
kreativ nerd
devotio's Avatar
dexter: Jeg håper du ikke mener det du skriver. Om man skulle gjort noe lovlig kun fordi "alle gjør det" ville det ikke vært orden på noe. Personlig syns jeg lovgivningen er for streng, men mener at det bør være en for for beskyttelse. Om man lovligjør piratkopiering har man dessuten rettslige problemer med langt flere ting. Hvorfor skal det for eksempel ikke være lov å kopiere Oakley briller etc.? Politik er nok litt mer avansert enn slik du ser det!

edit: Forresten utrolig bra å klare å fra opp en tråd fra 2001!
Sist endret av devotio; 15. mars 2007 kl. 00:01.
Hva er dine parametere?
Det kreves 5000 underskrifter for å starte et parti.
Sist endret av pecado; 14. mars 2007 kl. 23:54. Grunn: glemte en bokstav i et ord
Sitat av dexter
Poenget er jo å ha minst mulig kriminelle i landet, så hvorfor kriminalisere piratkopiering når flertallet gjør det? Det er jo århundrets dummeste idé. Og det bør være en menneskerett å kunne innta de stoffene du vil, og bestemme over egne tanker og stimuli.

Med tanke på at alle de store partiene er 90% enige om alt, og uenige om kun en LITEN del av politikken, kunne det vært greit med en friskt parti på stortinget som tar opp saker de gamle partiene driter i.

Om et slikt parti skulle blitt oppretta, hvor hadde vært et bedre sted å starte enn nettopp her på FreakForum? Om ikke annet, så er det en interessant tanke, mener jeg.

Jeg ville i hvertfall stemt NFP
Vis hele sitatet...
Altså tanken med å ha mest mulig lovlydige borgerere er jo avhengig av at borgerne er lydig til loven - ikke omvendt..
Videre er det store forskjeller mellom partiene, men som du sannsynligvis ikke er klar over, så er Norge historisk sett (med unntak av etterkrigstiden), et land med koalisjonsregjeringer eller mindretalls regjeringer.
Det vil si at vi stor grad har tradisjon for å samarbeide og inngå kompromiss. Det kan selvfølgelig oppleves som at partiene er enig med hverandre i det meste, men dette skyldes også langt på vei den store middelsklassen i Norge, og at vi har få store radikale partier i Norge, og forsåvidt relativt edruelige politikere.

Hva jeg ville stemt må jeg nesten ta betenkningstid på.
Det har ikke noe å si for oss hvem som sitter i regjering, så lenge det er partier mellom SV og Høyre på partistigen. De gjør jo knapt nok noen endring uansett, ikke noe vi merker på kroppen akkurat.

Og ikke quote alt jeg skriver, det er ikke nødvendig og tar mye plass, folk skjønner hvem du skriver til om du setter "Dexter:" foran.
Sist endret av dexter; 15. mars 2007 kl. 00:03.
folk syter og syter uannset, selv om de ikke har stemt:/ da har de ingenting de skulle ha sakt :P
Sitat av dexter
Og det bør være en menneskerett å kunne innta de stoffene du vil, og bestemme over egne tanker og stimuli.
Vis hele sitatet...
Er det også en menneskerett å utsette seg selv (og andre, med tanke på smitteeffekt) for skader/livsfare, samt bruke fellesskapets skattepenger på skadene dette vil medføre på personer og materiell? Hva med økt kriminalitet? Og før du sier at det går bra fordi de som bruker det vet hva de driver med: om det er lovlig kan alle bruke det, også de som ikke vet hva de driver med. Det er allerede nok problemer med rusmidler som det er.
Hadde dop vært lovlig, hadde det vært kontrollert, og folk hadde fått opplæring i hvordan å bruke det. Vi hadde fått færre skader. Kriminaliteten hadde også gått ned, da smugling og svartehandel ikke ville vært nødvendig.

Stoffer som heroin, kokain og amfetamin er jeg enig i at bør være ulovlig uansett, da det er veldig avhengighetsdannende.
jeg er enig med deg der, selv om jeg er totalt imot narkotiske stoffer.

jeg synst at stemmeretten skal gå ned også.

selv om unge folk kan stemme i hytt og pine.
Jeg er bare 16 år, men jeg vet faen med hva jeg vil med livet
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av dexter
Idiotpartier alle sammen. Hvor er partiene som faktisk mener det FOLKET mener? Alle partiene i den listen kriminaliserer all form for piratkopiering og nesten alle rusmidler, for å nevne noe. Vi bør lage vårt eget parti: Norsk FreakParti.
Vis hele sitatet...
Idiotpartier hele gjengen?
Det må vel være en grunn til at landet har gått som det suser de siste 10(?) årene. Jeg klarer heller ikke se noen grunn til å avkriminalisere piratkopiering siden det faktisk finnes utrolig mange argument for hvorfor det skal være ulovlig.
Om motivet ditt for å ta opp en 6 år gammel tråd er de to sakene der, så kunne du egentlig latt være. Dette er jo kanskje to av de minst viktige tingene politikere må ta stilling til i dagens samfunn, fillesaker enkelt og greit.
Jeg har aldri sagt at et parti med de to sakene på programmet skal være regjering, men at vi trenger et slikt parti i stortinget for å ha litt innflytelse når det gjelder slike ting.
Det finnes bra argumenter i negativ stilling mot det, og det finnes bra argumenter i posetiv stilling med det.

skal vi da finne ut gjennomsnits regning om det da?
altså, finne ut om det er de posetive eller negative som har de beste argumentene?

Nei! fordi det finnes også definasjoner på hva som er et "bra og dårlig" argument.

så derfor hvorfor ikke finne ut gjenomsnittet over hele landet?

så vi kan alle stemme over det (avgi mening).

Nicolas
Eller ha direkte demokrati med stemming over internett.
Venstre. Kanskje ikke de mest slagkraftige frontfigurene med største evner til å fylle hoder med retorisk pølsevev på TV, men med en god grunnidé som innebærer - slik jeg tolker den - større frihet til enkeltindividet uten tap av sosial trygghet. god plan.
Har de lagt ned Kystpartiet?
Hvor er HVIT VALGALLIANSE for svingende!



..lulz
Takk for at dere dro opp en tråd fra 2001 med søppelposter.