Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 44047
Hei alle sammen!

Jeg har plutselig fattet en enorm interesse for fremmedlegionen, så jeg lurte på om dere vet noe om den, historier linker osv.?

på forhånd takk!

Ministry of Love
sptz's Avatar
http://www.frenchforeignlegion.org/ kan vel gi deg litt info..
Jeg har også en ganske stor interesse for Fremmedlegionen..
kan anbefale deg en VELDIG god bok om en nordmann fra Oslo som vervet seg i fremmedlegionen i 5 år, og var leiesoldat etterpå.

merknad: Han nordmannen som skrev boka var fallskjermjeger i Legionen.

Kan ikke helt klart huske navnet, men den heter noe sånt som:
"Mine 5 år i fremmedlegionen" eller noe lignende.
Den er utrolig bra lesestoff, jeg klarte omtrent ikke legge den fra meg. Leste 200 sider på no-time når jeg først åpna den.

Gå på biblioteket og lån den, sykt bra å lese hvis du har interesse for legionen, og informasjon fra "innsiden".

Ellers: Legionen kjemper for Frankrike.. nedtur. Frankrike kunne ikke vinne en krig mot 5 huleboere om de så hadde hatt alle atomvåpen på jord.

Kan også si at hvis du blir legionær får du ikke sette fot i hjemlandet ditt sålenge du er legionær, du kan få ny identitet, du må lære deg fransk osv. Se på æreskodeksen deres.
Skjeggkodeks har de også
Er man ute etter krig er det mer macho og verve seg for Karen geriljaen i Burma som en arbeidskamerat av meg gjorde.. damn!
The Rhymenocerous
polle's Avatar
hm, fremmed legionen er jo de som blir sendt dit frankrike ikke tør å sende "vanlige" militære styrker. skummelt
Jeg verver meg for republikanergarden.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av catmat
Jeg verver meg for republikanergarden.
Vis hele sitatet...
For Saddam! CHARGE!

*Teipe 30 kilo TNT rundt livet og løpe bort for å hilse på amerikanske soldater*
Hvis jeg husker rett heter boka som det snakkes om
"Mine 5 år som legioner" skrevert av Øystein Paulsen, og gitt ut på Orion forlag.

Helt rå bok. Leste den selv på kort tid....
propel: saklig..?

catmat: lykke til med å finne de utbombede restene

polle: Stemmer... Hva er skummelt med det`? Grunnen til at mange land vegrer seg for krig, er fordi de frykter høye tapstall blant sine egne soldater (egen nasjonalitet). Frankrike er jo i den forstand helt geniale, de har 7000 I Fremmed Legionen som de kan sende hvor de vil, fordi den er skapt til det formålet. Hele Fremmed Legionen kunne blitt utslettet og Frankrike hadde bare bygd opp en ny en av frivillige.

Det har vært diskusjoner i USA nå om ikke de også trenger en "Fremmedlegion" slik som Frankrike har. Bush kjemper/har kjempet igjennom en del lover nå som gjør at det er mye lettere å verve seg som soldater i deres styrker. Fant just ut dette.

I MarineKorpset har du valget mellom 4 og 6 års tjeneste.
I Legionen har du 5 års tjeneste av gangen. Må nevnes at etter 15 år i Legionen har du rett på å kunne bli Fransk Statsborger, og gå av med pensjon utbetalt av Frankrike. Reise inn som 20 åring, pensjonere seg som 35 åring?

Jeg personlig synes Fremmedlegionen virker mer spennende...
Den har fremdeles litt sånn "myte" over seg
▼ ... over et år senere ... ▼
Den boken som passet beskrivelsen heter "turbillett til helvete" og er skrevet av Øystein Molstad-Andersen.

Jeg har selv vurdert å verve meg. Så vi får se, når billetten er bestilt skal jeg gi dere beskjed.
De fysiske kravene blir nok ikke de værste, men de psyker en ned til det umenneskelige, og derfra bygger de deg opp igjen.
Men jeg tror jeg kunne trengt disiplin her i livet, og bli satt skikkelig på plass.
Så kanskje det er noe for meg, vi får se hva tiden bringer.
husker det var mye snakk om småkriminelle i fremmedlegionen,men regner med at det er blitt myye strengere de siste årene.. hvis man er 17år kan man faktisk joine, men kanskje smart å ta ferdig vgs hjemme før man tenker på å dra dit;D opptakskravene er jo nesten akkurat det samme der som i enkelte styrker i norge, kan jo like greit bli med i forsvaret her hjemme isteden for å bli trent opp i frankrike og bli sendt hvor f.. de vil, men kan ikke benekte at det virker litt spennende;D;D
Sist endret av krembanan; 1. november 2005 kl. 16:32.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har man noen form for skade, slik som et gamelt brudd i en fot, eller operert for noe så er det ikke like lett å komme inn.
Forsøkte selv å komme dit men etter en ulykke på motocross sykkel i ung alder og et stygt ankelbrudd så gikk ikke det. De har så mange å velge av at de velger de som er uten "defekter" :-)
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av vetlus
Kan også si at hvis du blir legionær får du ikke sette fot i hjemlandet ditt sålenge du er legionær, du kan få ny identitet, du må lære deg fransk osv. Se på æreskodeksen deres.
Vis hele sitatet...
Det der er feil.. du kan få tilbake din gamle identitet, å du kan komme tilbake til hjemlandet ditt hvis du vil.. men bare etter å ha gjennomgått "Military regularization of situation" som dem så pent kaller det..
du kan finne mere info på denne nettsiden.. det var der jeg leste alt..

http://www.legion-recrute.com/en/

Menne å værve seg her er ikke noen dårlig ting..
vurdere det sjøl.
Det var da maken til og dra opp gammel tråd.

Hvordan kan man melde seg inn i en slik legion i fra norge? har de virkelig ingen nasjonalitets krav?
De snakker om dette på p3 nå
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av MagicalTrevor
Det var da maken til og dra opp gammel tråd.

Hvordan kan man melde seg inn i en slik legion i fra norge? har de virkelig ingen nasjonalitets krav?
Vis hele sitatet...
Det er vel slik at når du er i legionen så er du ikke en person, de driter stort sett i hvem du er og hvor du kommer fra.
Men de har vel forsåvidt begynt å bakgrunns sjekke folk en del etter at de hadde en del trøbbel med harde kriminelle som brukte legionen til å få ny identitet.
I deres øyne er du ett tall
Jeg var selv ganske giret på å muligens verve meg i fremmedlegionen. Tanken er ikke død men foreløbig må jeg bli ferdig med førstegangstjenesten som Jeger først. På den tiden tanken sto som sterkes i hodet mitt samlet jeg en del informasjon rundt fremmedlegionen for å bli helt sikker på hva jeg gjorde. Det er 4-5 måneder siden men jeg skal prøve å memorere så mye som mulig og legge til et par lenker.

Fremmedlegionen ble skapt på 1820-30 tallet for at folk fra de franske koloniene kunne verve seg i den franske hæren og bidra i frankrikes kriger. I legionen kunne man verve seg uansett nasjonalitet og bakgrunn, av denne grunn var det ekstremt mange nazister som vervet seg inn i legionen etter ww2. Ironisk nok sier Æreskodexen at "alle legionærer er kampbrødre uansett nasjonalitet, religion eller rase". De hadde lenge praksis "no questions asked", hvor man kunne møte opp uten papirer og si man ville verve seg. I dag har de blitt nødt til å sjekke litt først angående rulleblad etc. derfor må man ha med seg pass når man møter opp.

Jeg har sett forskjellige tall, men det ligger rundt 1 av 7 til 12 som søker som kommer inn. Uansett er det nok til at de kan plukke akkurat de folkene de vil ha, og for å komme inn må man være blandt de beste. Tidligere militær tjeneste i hjemlandet er ikke en nødvendighet men det anbefales. Man trenger ikke kunne fransk. Det har klart sine fordeler men i begynnelsen får man en "verge" med seg som tolker og passer på at du forstår de ordrene som blir gitt. Det blir drevet skole hvor man skal kjapt lære seg basic fransk og kan ta ordre selv.

Når man blir tatt inn får man tilbudet om man vil endre identiteten. Dette er ikke et "must", man kan velge å beholde sitt eget navn. Når man er ferdig med de første 5 årene og drar fra legionen kan de som valgte å endre navn få tilbake det gamle eller beholde det nye.
:
Det var vel det viktigste jeg kunne huske. Her er litt ekstra informasjon:

Film - Warriors of the French Foreign Legion

Nettside - http://www.foreignlegionlife.com/chapter1.htm#whatisffl

Film - 6 uker i helvete - En serie, det er nr 1 av 5, resten kan du lete deg frem til. Den er på fransk, har ikke klart å finne oversettelsen enda.


Jeg vil bare si til de som vurderer å verve seg skal tenke seg om ganske mange ganger. Ting kan se kule ut på film og bilder og i det skriftlige det står om legionen. Men det er skapt for at folk skal få lyst til å verve seg, men man må forberede seg på å bli trøkka ned i dritten og brutt ned så langt overhode mulig Man skal ville det av hele sitt hjerte og enda mer. Å verve seg i 5 år er veldig lenge så man skal ikke ha mye å dra fra. Jeg tror man bør ha førstegangstjenesten her i norge i boks først. Gjerne på noe av det hardere (Fallskjermjeger, Marinejeger, Jegerkompaniet, e.l.) Påkjenningen fra det sivile og til legionen blir altfor mye for den gjennomsnittlige nordmann.
Sist endret av wubster; 25. september 2007 kl. 02:04.
Tror kanskje at milforum.no kan være stedet å poste spørsmålene trådstarter har. Et kort søk på fremmedlegionen ga meg følgende tråder som kan være verdt å lese:
http://milforum.net/forum/viewtopic.php?t=772
http://milforum.net/forum/viewtopic.php?t=625 http://milforum.net/forum/viewtopic.php?t=3769


Registrer deg på overnevnte forum, og søk på fremmedlegionen så bør du finne en god del info.

Mitt personlige inntrykk er at dette ikke er en plass en oppsøker frivlig, men fordi livet tvinger en inn på en slik (avkjøring) av en vei i livet. Anbefaler mye heller at du gjennomfører førstegangstjenesten og så søker spesialjegerkommandoen her i Norge, om det er real life action du er ute etter. Eventuelt opptaket til marinejegerkommandoen. Der får du muligheten til å bli sendt på skarpe oppdrag den dagen du evt. er klar for det / kommer igjennom.

Mulighetene finnes også i Norge.
I filmen "Beau Travail" er handlingen lagt til fremmedlegion-miljø i Djibouti. http://imdb.com/title/tt0209933/
Dette er ikke en action/krigsfilm, men et menneskelig drama, og i mine øyne veldig veldig bra. Men om dere er ute etter action vil dere bli skuffet..
Sitat av vetlus
propel: saklig..?
I MarineKorpset har du valget mellom 4 og 6 års tjeneste.
I Legionen har du 5 års tjeneste av gangen. Må nevnes at etter 15 år i Legionen har du rett på å kunne bli Fransk Statsborger, og gå av med pensjon utbetalt av Frankrike. Reise inn som 20 åring, pensjonere seg som 35 åring?

Jeg personlig synes Fremmedlegionen virker mer spennende...
Den har fremdeles litt sånn "myte" over seg
Vis hele sitatet...
Er vel verdt å nevne at det er ettter 5 års tjeneste at man får tilbud om fransk statsborgerskap.

Hum, ja, man får tilbud om å bo i "legionens pensjonistbolig" etter noen år. Men kravet er vel at du må være adjutant eller høyere for å få dette invilget.
Sitat av Acidous
Det er vel slik at når du er i legionen så er du ikke en person, de driter stort sett i hvem du er og hvor du kommer fra.
Men de har vel forsåvidt begynt å bakgrunns sjekke folk en del etter at de hadde en del trøbbel med harde kriminelle som brukte legionen til å få ny identitet.
I deres øyne er du ett tall
Vis hele sitatet...
I am not a number, i am a free man!
(Kom på det nå)

Fremedlegionen kan vere spennende ja!
Men de utrolige påkjenningene det kan gi deg frister ikke akkurat meg.
Et spørsmål.. lønn, åssen ligger det an? Ikke det at folka blir med der for lønna, men lurer på hvor mye folka får for å ofre livet sitt i 5 år for dem..
edit: fant det
Sist endret av dasb00t; 25. september 2007 kl. 20:11.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Holmiz
Mitt personlige inntrykk er at dette ikke er en plass en oppsøker frivlig, men fordi livet tvinger en inn på en slik (avkjøring) av en vei i livet. Anbefaler mye heller at du gjennomfører førstegangstjenesten og så søker spesialjegerkommandoen her i Norge, om det er real life action du er ute etter. Eventuelt opptaket til marinejegerkommandoen. Der får du muligheten til å bli sendt på skarpe oppdrag den dagen du evt. er klar for det / kommer igjennom.

Mulighetene finnes også i Norge.
Vis hele sitatet...
- Feil. Ingen blir sendt på skarpe oppdrag fra Norge uten å ha nok trening. - Å være klar for det er noe annet, (hvis du med dette mener at man har bestått en serie tester og har fått tildelt hva enn man får tildelt for å være marinejeger)

- HVA hvis man ikke lenger kan fortsette i det Norske militæret på grunn av et rulleblad man har, og hva hvis man samtidig ikke vet hva i all verden man skal gjøre videre i livet ?

Slik er iallefall situasjonen hos meg. Det suger ganske mye egentlig. Jeg aner ikke hva jeg har lyst til å jobbe med videre, eller utdanne meg videre til. Jeg er 21år, sitter uten utdannelse (mangler bare matte og psykologi fra å være utdanna barne- og undomsarbeider) - eller en utdannelse jeg ikke vil ha.

Fremmedlegionen er en unik sjanse som "bare" 500.000 har tatt siden 1800tallet, I tilleg til en innholdsrik, trenings- og menings-fylt hverdag, får man jo sjansen til å bygge seg en ganske "tung" militær karriære i Legionen.


karriære, erfaring, eventyr, spenning, vennskap, disiplin, fysisk fostring og til slutt; stridserfaring.

hvorfor ikke?

Når det kommer til Legionens beryktede dødstall, så er det ingen reelle fakta som vi veit om, i warriors of the french legion så sies det at 1 av 10 vil bil drept i kamp hvis man kommer i kamp. Og i en annen film der offiserene prater til legionærene, så nevnes det at 36.000 av 500.000 legionærer har blitt drept.

Jeg for min del syntes dette virker som en grei "deal" selv om det sannsynligvis ville blitt de tyngste 5 årene i hele mitt liv.

Nå gjelder det bare å ta et lite fransk-kurs for å lære litt grunnleggende fransk, trene litt, og deretter se om jeg fremdeles er higen på legionen.
Sitat av RandomiZed
- Feil. Ingen blir sendt på skarpe oppdrag fra Norge uten å ha nok trening. - Å være klar for det er noe annet, (hvis du med dette mener at man har bestått en serie tester og har fått tildelt hva enn man får tildelt for å være marinejeger.
Vis hele sitatet...
Ser at mitt innlegg kan misforstås, mente selvsagt at "ingen blir sendt ut på skarpe oppdrag FØR de har vært igjennom grunntrening, samt er klarert for skarpe oppdrag".

Men enhver står selvsagt fri til å bruke livet sitt til det de vil, og ser du på fremmedlegionen som din mulighet, ja så ta den! Det står jeg på, og om du en dag kommer inn så håper jeg på et reisebrev eller to her på nFF etter hvert Det blir garantert spennende lesning, ihvertfall for undertegnede.

Hilsen Anders
Har en kompis som dro for etpar år siden. Lovens lange arm begynnte å knytte seg rundt halsen hans her, å han dro. Har hørt fra han en gang siden da. Første tiden fikk han fysisk bank hele tiden, folk bablet på fransk å han forstod ikke en dritt. Første 2 mnds var helvette på jord.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ridder av 1. klasse
en ting som ikke er nevnt i denne tråden som kanskje e noe av det viktigste, og det e ka som skjer i hode til mange av de som reiser hjemm etter 5år... for e endel som blir lagt inn på psykriatiske sykehus, pga at de sliter sånn med det de har opplevd. Hadde en lærer som hadde en kamerat som var med i legionen, han kunne fortelle det at når kameraten kom hjem etter 5år, så jobbet han som dørvakt i 2mnd, og så reiste han tilbake igjen. Grunnen var den at han klarte ikke å tilbakestille seg til det normale liv etter alt han hadde opplevd, for når han kom hjem igjen så fikk han plutselig tid til å tenke over kor mye galt han egentlig hadde gjort, kor mange han hadde drept osv... så han reiste tilbake etter bare 2mnd...
Thread om fremmedleginonen fra somethingawful, skrevet av en som er vervet i legionen nå. var ganske mye bra info.
Sitat av Dan
Er man ute etter krig er det mer macho og verve seg for Karen geriljaen i Burma som en arbeidskamerat av meg gjorde.. damn!
Vis hele sitatet...
Fy faen da er du jaggu mann når du verver deg der. Det er samma som er i Rambo 4 det?
Sitat av g3tl41d
Fy faen da er du jaggu mann når du verver deg der. Det er samma som er i Rambo 4 det?
Vis hele sitatet...
Karen geriljaen a.k.a "karen freedom fighters" kjemper mot de burmesiske regjeringsstyrkene, en kamp som har foregått siden 1948. Han som vervet seg i den geriljaen må enten være sinnsyk eller ha testikler på størrelse med et par fotballer. Hvis du vil lære mere om karen-geriljaen finner du bra norsk info her.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
den boka som vetlus snakker om heter mine 5 år i fremmedlegionen, den er skrevet av Øystein Paulsen.. skal faktisk prøve og komme inn der på torsdag håper flere nordmenn drar dit
Hvorfor slåss for et annet land? Når du kan slåss for Norge?

HJK/FSK FTW
Må si meg litt enig. Jeg tror du kan finne ganske utfordrende avdelinger i norge, uten at jeg kan alt for mye om dette.
Sitat av InsomniA
Må si meg litt enig. Jeg tror du kan finne ganske utfordrende avdelinger i norge, uten at jeg kan alt for mye om dette.
Vis hele sitatet...
Sitat av RandomiZed
- HVA hvis man ikke lenger kan fortsette i det Norske militæret på grunn av et rulleblad man har, og hva hvis man samtidig ikke vet hva i all verden man skal gjøre videre i livet ?

Slik er iallefall situasjonen hos meg. Det suger ganske mye egentlig.
Vis hele sitatet...
Det er ikke et alternativ som han selv sier.
Sitat av Deal
den boka som vetlus snakker om heter mine 5 år i fremmedlegionen, den er skrevet av Øystein Paulsen.. skal faktisk prøve og komme inn der på torsdag håper flere nordmenn drar dit
Vis hele sitatet...
Fantastisk bok, lest den noen ganger. Har ikke tenkt på det sjøl, ville fått inetabstinens etter kort tid bla. Men husk dopapir, pocketbøker helst på norsk, så de andre ikke rapper de+substitutt etter at de har rappet dopapiret ditt, unntatt den rullen du har i lomma, samt følg alle rådene til Ø.P. i boka og vær forberedt på et lite h i begynnelsen. Lykke til !
Hvorfor sloss i det hele tatt, når man ikke trenger!
Skjønner virkelig ikke at folk seriøst har lyst til å melde seg til krig frivillig, de vet isåfall ikke hva de går til!
Det er seff fristende å bli en figthing machine, men tror ikke det er så veldig gøy i realiteten=)

men for all del, gjør hva dere vil!
Sist endret av shinobi; 1. juni 2008 kl. 18:33.
Sitat av x3m187
Hvorfor slåss for et annet land? Når du kan slåss for Norge?

HJK/FSK FTW
Vis hele sitatet...
Slåss for Norge? Det var da lettere naivt. Om du verver deg til det norske militæret, enten det er HJK, FSK eller andre grupper, så vil du ikke gjøre mye annet enn å kalle inn luftstøtte fra USAF på trygg avstand.

Folk verver seg til militær i hele verden og forventer å gjøre det de ser på film. De fleste kommer hjem skuffet - de som ikke gjør det får støtte fra rekrutteringsavdelinger til å snakke om hvor gøy de hadde det eller kanskje skrive bok.

Til emnets starter foreslår jeg at du finner på noe annet enn fremmedlegionen. Du kan finne på mye annet spennende som er bedre enn det.

Det skal sies at jeg kjenner en fallskjermjeger fra det vanlige franske militæret. Han har fortalt meg at fremmedlegionen er beinhard, og at det er ingen nåde. I tillegg ses de på som utskudd av militærtoppene, og har langt flere dødsfall enn andre enheter innen det franske militæret.

Krig er ikke like sexy som du tror.
Sitat av snorri
Slåss for Norge? Det var da lettere naivt. Om du verver deg til det norske militæret, enten det er HJK, FSK eller andre grupper, så vil du ikke gjøre mye annet enn å kalle inn luftstøtte fra USAF på trygg avstand.

Folk verver seg til militær i hele verden og forventer å gjøre det de ser på film. De fleste kommer hjem skuffet - de som ikke gjør det får støtte fra rekrutteringsavdelinger til å snakke om hvor gøy de hadde det eller kanskje skrive bok.

Til emnets starter foreslår jeg at du finner på noe annet enn fremmedlegionen. Du kan finne på mye annet spennende som er bedre enn det.

Det skal sies at jeg kjenner en fallskjermjeger fra det vanlige franske militæret. Han har fortalt meg at fremmedlegionen er beinhard, og at det er ingen nåde. I tillegg ses de på som utskudd av militærtoppene, og har langt flere dødsfall enn andre enheter innen det franske militæret.

Krig er ikke like sexy som du tror.
Vis hele sitatet...

Gutten min. Been there, done that.

http://img110.imageshack.us/img110/7413/aftab2hd2.th.jpg
Og?

Poenget mitt er at jeg prøver å si at krig ikke er som det er på TV (kanskje spesielt i en norsk enhet), og at det ikke er tøft, på noen måte. Derfor mener jeg det er bedre ting å finne på enn fremmedlegionen, som får de verste og mest farlige drittjobbene som finnes i krigføring.
Sitat av exuz
Thread om fremmedleginonen fra somethingawful, skrevet av en som er vervet i legionen nå. var ganske mye bra info.
Vis hele sitatet...
Skikkelig mye bra info, og hvis du leser tråden så har trådstarter en norsk offiser over seg som han skryter veldig av! Skryter generelt mye av nordmenn i legionen
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av vetlus
propel:
Må nevnes at etter 15 år i Legionen har du rett på å kunne bli Fransk Statsborger, og gå av med pensjon utbetalt av Frankrike. Reise inn som 20 åring, pensjonere seg som 35 åring?
Vis hele sitatet...
Etter å ha tjenestegjort i legionen i tre år kan legionæren søke om fransk statsborgerskap. Alle legionærer innrulleres under pseudonym, men kan få tilbake sin opprinnelige identitet etter ett år..
Jeg har også hørt rykter om Norske hardcore soldater og offiserer i Fremmedlegionen. Vi er råe

Sitat av DannyFugl
Etter å ha tjenestegjort i legionen i tre år kan legionæren søke om fransk statsborgerskap. Alle legionærer innrulleres under pseudonym, men kan få tilbake sin opprinnelige identitet etter ett år..
Vis hele sitatet...
jeg mente da at det var etter 5 års tjeneste ?
Sitat av RandomiZed
Jeg har også hørt rykter om Norske hardcore soldater og offiserer i Fremmedlegionen. Vi er råe


jeg mente da at det var etter 5 års tjeneste ?
Vis hele sitatet...

Hvis man betaler bakskattene etter 3 år så kan man få fransk statsborgerskap.
Sitat av pidget
Fantastisk bok, lest den noen ganger. Har ikke tenkt på det sjøl, ville fått inetabstinens etter kort tid bla. Men husk dopapir, pocketbøker helst på norsk, så de andre ikke rapper de+substitutt etter at de har rappet dopapiret ditt, unntatt den rullen du har i lomma, samt følg alle rådene til Ø.P. i boka og vær forberedt på et lite h i begynnelsen. Lykke til !
Vis hele sitatet...




jeg har kjOpt norske bOker

er paa hotell Amerante i paris naa
skal til Fort De Nogent om ca en time og verve meg, nervene er i hOyspend vettu

kommer til og lage innlegg her naar jeg har mulighet til det

haaper det kommer flere nordmenn
Lykke til. Du får holde oss oppdatert. Hva med å lage en egen tråd etterhver som vi som lurer kan stille spørsmål og sånn i?
Sitat av Deal
jeg har kjOpt norske bOker

er paa hotell Amerante i paris naa
skal til Fort De Nogent om ca en time og verve meg, nervene er i hOyspend vettu

kommer til og lage innlegg her naar jeg har mulighet til det

haaper det kommer flere nordmenn
Vis hele sitatet...

Hvis jeg ikke kommer inn på PHS til desember i år. Da skal jeg LOVE deg at jeg er på neste fly til France. Og da er vi to freaks i legionen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av vetlus
propel: saklig..?

catmat: lykke til med å finne de utbombede restene

polle: Stemmer... Hva er skummelt med det`? Grunnen til at mange land vegrer seg for krig, er fordi de frykter høye tapstall blant sine egne soldater (egen nasjonalitet). Frankrike er jo i den forstand helt geniale, de har 7000 I Fremmed Legionen som de kan sende hvor de vil, fordi den er skapt til det formålet. Hele Fremmed Legionen kunne blitt utslettet og Frankrike hadde bare bygd opp en ny en av frivillige.

Det har vært diskusjoner i USA nå om ikke de også trenger en "Fremmedlegion" slik som Frankrike har. Bush kjemper/har kjempet igjennom en del lover nå som gjør at det er mye lettere å verve seg som soldater i deres styrker. Fant just ut dette.

I MarineKorpset har du valget mellom 4 og 6 års tjeneste.
I Legionen har du 5 års tjeneste av gangen. Må nevnes at etter 15 år i Legionen har du rett på å kunne bli Fransk Statsborger, og gå av med pensjon utbetalt av Frankrike. Reise inn som 20 åring, pensjonere seg som 35 åring?

Jeg personlig synes Fremmedlegionen virker mer spennende...
Den har fremdeles litt sånn "myte" over seg
Vis hele sitatet...
Etter 3 år kann du bli Franskmann.

Etter 3 år kann du bli Franskmann.
Sitat av Deal
jeg har kjOpt norske bOker

er paa hotell Amerante i paris naa
skal til Fort De Nogent om ca en time og verve meg, nervene er i hOyspend vettu

kommer til og lage innlegg her naar jeg har mulighet til det

haaper det kommer flere nordmenn
Vis hele sitatet...
Skal ned om en uke. Du treffer meg sikkert.

Hoit
Sitat av Deal
jeg har kjOpt norske bOker

er paa hotell Amerante i paris naa
skal til Fort De Nogent om ca en time og verve meg, nervene er i hOyspend vettu
kommer til og lage innlegg her naar jeg har mulighet til det
haaper det kommer flere nordmenn
Vis hele sitatet...
Lykke til i din søken på et nytt spennende liv! Skulle ønske jeg var der sammen med deg.

Venter i spenning på nye innlegg!
jeg besto den fOrste medesinske testen i paris. de sendte meg til aubagne hvos jeg besto fysisk test , psykologisk test og en omfattende medesink test.
men siden det var under en uke mellom at jeg slapp ut av fengsel i norge og vervet meg der saa sendte de meg hjem for 3 mnd, saa naa sitter jeg i amsterdam og bare venter paa at tiden skal gaa .. hehe..

det viktigste der er og vite naar man skal holde kjeft, du faar deg fort et slag om du kOdder mye rundt der.. jeg er den fOrste nordmannen hitill i aar som har vervet meg i legionen.. om noen har noen spOrsmaal om start fasen saa bare skriv til meg