Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1970
de tre siste timene har jeg slitt med at nettlinja mi har vært helt makset ut, av pcen min. jeg har stoppet alle programmer som bruker internett (msn, spotify osv), og fortsatt bruker den hele linja.


"edit": mens jeg begynte å skrive denne posten, bestemte jeg meg for å google litt ekstra, og fant da frem til TCPview.

jeg fant ut at prosessen 'stdrt.exe' hadde mange connections i portområdet 50-60 tusen. jeg drepte denne prosessen, og da var faktisk hele problemet borte.


jeg har googlet etter hva den prosessen egentlig skal gjøre, men har ikke funnet noe klokt svar, så da spør jeg her, i håp om å få noen kloke svar

jeg kan legge til at prosessen kjørte som 'SYSTEM'
Sist endret av VivaLatrina; 3. mars 2010 kl. 23:11.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Har du lest i denne tråden? Noen prøver ihvertfall og forklare det der!
Det er klasisk virus som portscanner.
Ser ut som Multimedia Fusion 2
http://www.clickteam.com/epicenter/u...&Number=109602

If you use "Compress runtime" in the application properties, when your EXE is run as a standalone application, it will be called stdrt.exe in task manager.
Vis hele sitatet...
Og plassere da stdrt.exe i temp folder.

Sjekket noen combofix logger,for og sjekke dette nøyere.
\Local Settings\\Temp\\mrt115.tmp\\stdrt.exe:*:Enabled:Multimedia Fusion Stand Alone Application"

"TCP Query User{A0C17AEA-87F1-41F3-AFB8-C1D02D0DD637}C:\\users\\me and my angels 2\\appdata\\local\\temp\\mrt852b.tmp\\stdrt.exe"= UDP:
Vis hele sitatet...
Her ser vi at stdrt.exe gjør TCP Query(UDP) mot en host.
Så det fullt mulig at den har hengt seg opp og du får mange oppkoblinger.

For og teste om du har en falsk stdrt.exe scanner du den på virustotal

Mulig løsning.
When you make your app properties you can simply choose the option "Compress the Runtime" and it will not use stdrt.exe and will run from its own exe, very simple
Vis hele sitatet...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg har da også dette problemet nå

Ved oppstart av pc så suger den 1-3Mb/ps, lukker jeg prossesen stdrt.exe så stopper det. Noe som er VELDIG merkelig er at den streamer musikk til meg, eller iallefall lyder.

Testet 2-3 virusprogram, de finner ingenting, om jeg sletter filene manuelt så er de der i oppstarten igjen; se bilde:



Edit: Glemte å si at det ikke er noen filer i oppstartsmappa som starter disse, finner heller ingen i msconfig-
Sist endret av Fleff; 22. april 2010 kl. 16:21.