Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 684
Heisann, jeg har hatt ett lite lan i helga, vi er 5 stk som skal spille.
Men jeg sliter med at alle kan spille på lan likt.
Og internett virker bare som om den sender ut 3 ip`er.

Noen som har noe forslag om hva jeg kan gjøre for at alle får internett og at alle kan spille på likt?


Takk for svar.
Kjøp ny router/switch
Sitat av reaVen Vis innlegg
Kjøp ny router/switch
Vis hele sitatet...

Det var ikke det jeg spørte om! så ikke prøv og vær så morroklump!
Han har rett. Hvis routeren din ikke klarer å levere mer enn 3 IP'er så er du nesten nødt til å kjøpe deg ny ruter.
vi kan ikke komme med noe bedre svar om ikke du kommer med mer informasjon.

med den informasjonen vi får nå, er jeg sikker på at en telefonsamtale med 05000 hjelper deg mer enn oss, uansett om du har telenor eller ei .

prøv å la alle få IP før dere begynner å bruke nettet, evt. logge inn på IP'n til default gateway (den finner du ved å skrive ipconfig i cmd) og sjekke maks antall DHCP leases (DHCP scope)
Sist endret av VivaLatrina; 14. februar 2010 kl. 17:58.
Høres ut som om han har koblet en switch til et kabelmodem e.l., noe som ofte resulterer i at man maks får tre IP-adresser. Det greieste er å koble til en ruter bak modemet.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Høres ut som om han har koblet en switch til et kabelmodem e.l., noe som ofte resulterer i at man maks får tre IP-adresser. Det greieste er å koble til en ruter bak modemet.
Vis hele sitatet...
Jeg har liksom en boks som internett og tv går, jeg har da koblet til en nettverks kabel fra den til routern min, men det jeg ikke kjønner er at vi kan bare vær 3 stk på internett.

Routern er helt ny, så hvorfor skulle den bare sende ut 3 ip`er?
husk at nettverkskabelen som kommer fra kabeltvboksen (eller altibox'n) skal inn i WAN porten på ruteren din, for at ruteren skal "lage nye ipaddresser" til dere
Sist endret av VivaLatrina; 14. februar 2010 kl. 18:24.
Hvis du logger deg inn på ruteren gjennom pc`n din, kan du endre dette!
Du trenger bare å finne ipadressen til ruteren din, gå til IE, firefox eller hva du har, og limer inn ipadressen til ruteren, så bruker Brukernavnet å vere "Admin og user eller bare admin eller User og admin" Hvis du har fra Loqal, så er det loqal og user! Så kan du endre max personer som kan koble til internet gjennom wlan, vis du skal koble flere igjennom kabel er det bare å spørre igjen!
Bob_marley: Hva slags IP-adresser er det de maskinene får? Er 192.168.x.x, 10.x.x.x og 172.16.x.x som er private adresser, og det skal være en sær ruter hvis den ikke deler ut så mange du trenger av disse. Holder en knapp på at noe er kobla feil og at ruterens DHCP ikke blir brukt.