Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1342
er litt inne på temaet om hvalfangst om dagen og ble sittende og se på the cove her om dagen. Noen som kan anbefale en dokumentar om generell hvalfangst og helst fra et nøytralt perspektiv om noe slikt finnes?

På forhånd takk for svar
Jeg tror det er litt vanskelig å finne en film fra et nøytralt perspektiv.Hva skulle det være?

Når de som er mot hvalfangst mener at de som driver med eller ikke vil få en slutt på det absolutt ikke er nøytrale, da er det jo ingen igjen.
Du kan nok ikke bare adaptere en allerede ferdig fasit om dette emnet. Se gjennom argumentene til hvalfangerne og motstanderne. Så må du gjøre opp din egen mening etter å ha vurdert begge sider (og deres kilder)
Trådstarter
86 6
Sa at jeg ønsket et nøytralt perspektiv ikke at det nødvendigvis må være det. Har fulgt med på Whale wars og, men noen må vel ha laget en dokumentar om en liten del av emne.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Kan anbefale denne boka som forteller en sann historie om hvalskipet "Essex".

http://www.amazon.co.uk/Heart-Sea-Tr...4269565&sr=8-1

Leser den selv nå, man får et veldig godt innblikk i hvordan hvalfangsten "gullalder" oppsto, livet til hvalfangerne og hvordan flere hvalarter ble jaktet og utryddet, i tillegg til den sentrale historien om skipet som ble senket av en enorm spermhval - og hvordan mannskapet måtte ty til kannibalsime for å overleve.
Hvis du vil se en bra serie om hvalfangst, må jeg og få anbefale Whale Wars. Det er ikke veldig nøytralt, men det er en av de beste dokuseriene jeg har sett. Serien følger hvalfangstdemonstrantene "Whale Wars". Vi får se dem demonstrere mot den japanske hvalfangstflåten. Det er utrolig spennende å følge med på.

Kjøp/last ned med en gang
Sitat av Andballe Vis innlegg
Hvis du vil se en bra serie om hvalfangst, må jeg og få anbefale Whale Wars. Det er ikke veldig nøytralt, men det er en av de beste dokuseriene jeg har sett. Serien følger hvalfangstdemonstrantene "Whale Wars". Vi får se dem demonstrere mot den japanske hvalfangstflåten. Det er utrolig spennende å følge med på.

Kjøp/last ned med en gang
Vis hele sitatet...
Trodde den handlet om Sea Shepard?
"Øko-Terrorist"
Anbefaler sterkt "The Cove" som du allerede har sett
også "Battleship Antarctica" som er fra en Greenpeace Kampanje for noen år siden.
"A Pirate for the sea" Er en ny dokumentar om Paul Watson, som er grunlegger og leder for Sea Shepherd Conservation Society.

"Sharkwater" er også en fantastisk dokumentar selv om den ikke handler om hvalfangst, men Haifangst, for finnene.
Jeg mente Sea Shepherd, tenkte bare litt feil