Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1066
Jeg ønsker å lage et skript som forandrer og åpner en URL av type:

"www.blablabl.no/download.aspx?FileID=1206829&FileVersionID=-1"

Scriptet skal starte på en så lav FileID som mulig og gå oppover for å finne innhold på webserveren.

Jeg har lite erfaring med programering. Kan bare litt VB, men hadde satt stor pris på forslag til hvordan jeg kan gå frem.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
For å gi deg litt pointers (i forhold til PHP).

Start med en database. I databasen oppgir du verdiene/ressursen til fil-lokasjonen samt. gir den en unik ID.
I PHP-scriptet bruker du $_GET-funksjonen. eks:

$_GET["FileID"] == "'. $_REQUEST["FileID"] .'" { }

og henter ut den unike IDen i databasen.

Beklager hvis det ikke er tilstrekkelig. Er utslitt etter en lang dag på jobb. Håper noen andre kan ta det herfra.
Sist endret av M72; 13. januar 2010 kl. 00:01.
Kan prøve å forklare videre på det M72 sa.

Kort forklart, så trenger du en database som har filnavn og evt. sti til filene på webserveren din, og så må du gi de en ID, eller noe annet du vil identifisere de med.

Her er et eksempel på hvordan databasen din kan se ut:

Kode

ID    |    Fil    |    FilId
1       img029.jpg     1000
2       peugeot205.jpg  1001
3       Lise.gif         1002
4       hehe.docx     1003
5       trynings.mpg  1004
Scriptet ditt henter ID fra URL, og "limer" den inn i en SQL spørring. F.eks. "SELECT * FROM filer WHERE FilId='$_GET['filid']'"

Og så kan du lese på headers for å finne ut hvordan du får til å laste ned filen, og ikke bare vise den.

Jeg har gått ut i fra PHP, som du kan lese mer om på www.php.net.
Husk også å tenke på sikkerhet ang. SQL injections osv.

Google er også din venn
Sist endret av fulloggal; 13. januar 2010 kl. 00:29.
for meg virker det som om han vil bruke bruteforce til å finne innhold på en webserver han ikke eier.

derfor vil han begynne så lavt som mulig på tallet, og jobbe seg oppover.

pseudokode:

Kode

$zero = 1337
$range = 31337
$prefix = "www.blablabl.no/download.aspx?FileID="
$value = $zero
$suffix = "&FileVersionID=-1"

for ($value = $zero to $range) {

echo $prefix . $value . $suffix
}
som sagt, pseudokode
Jaso's Avatar
Trådstarter
Kan hende jeg formulerte meg feil. Det er ikke min webserver. Skriptet skal kunne begynne på f.eks "www.blablabl.no/download.aspx?FileID=000000&FileVersionID=-1" og kjøre igjennom URL opp til f.eks "FileID=999999". Det er de skjulte filene på webserveren jeg ønsker å laste ned. Det er i hovedsak .docx filer som ligger skjult bak de forskjelige FileID numrene.

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
for meg virker det som om han vil bruke bruteforce til å finne innhold på en webserver han ikke eier.

derfor vil han begynne så lavt som mulig på tallet, og jobbe seg oppover.

pseudokode:

Kode

$zero = 1337
$range = 31337
$prefix = "www.blablabl.no/download.aspx?FileID="
$value = $zero
$suffix = "&FileVersionID=-1"

for ($value = $zero to $range) {

echo $prefix . $value . $suffix
}
som sagt, pseudokode
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenkte på Takk!
Litt usikker på om jeg skjønte hva du ville oppnå med dette, men du kan enkelt bruke wget til å hente ned samtlige filer. Nå må du nok putte på litt pre-fixes for, men "man wget" vil peke deg i riktig retning.

"wget www.blablabl.no/download.aspx?FileID={1..10000}&FileVersionID=-1"
Kombiner loopen til Viva med litt curl magi, så har du fort gyldig data
Hvis dette er snakk om itslearning så sjekkes det for tilgang til de ulike filene du prøver å laste ned før de omskriver headerene og sender deg filnavnet. Dette krever autentisering, så du må først kjøre en innlogging og ta vare på cookies som du så sender med hver enkelt forespørsel. Kjenner jeg systemet rett vil det nekte å sende deg filer som hører til tilgangsgrupper du ikke er medlem i, men det er vel en mulighet for at et dårlig oppsatt system og/eller gammel og sårbar software muliggjør det du forespør.

både cURL og wget klarer autentisering og cookies uten nevneverdige problemer.