Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2107
Hei

Jeg bestemte meg idag for å laste ned en film fra Piratbay for første gang.
Jeg lastet ned Miro som Piratbay "anbefalte" meg, og startet og laste ned filmen; Avatar.
All ting funker helt fint, men den laster ned "bare" 300 kB/s er dette normalt?
Virker meget sakte for meg...
Og en ting til det står "laster ned med 300 kB/s og laster opp med 7 kB/s. Hva er det jeg laster opp?
PS: Har 10 M linje begge veier.
du laster opp filen som du laster ned, det vil si det du har fått på PC-en deler du videre
Og jeg vil tro at du må åpne rutere i porten for å få bedre hastigheter.

Finn ut navnet på ruteren din, finn ut hvilken port Miro bruker, så gå til www.portforward.com og les deg fram til hvordan du gjør det.

Da skal du få mye bedre fart.

Edit: Jeg vil også anbefale deg å bruke µTorrent, en bittorrentklient som bruker veldig lite ressurser i forhold til andre klienter der ute.
Sist endret av Dimergon; 25. desember 2009 kl. 21:55.
Det er sånn at man deler filmene med hverandre. Derfor laster du opp.

Grunnen til at nedlastinga bare er 300kb/s er angtagelivis fordi det ikke er så mange som deler filmen med hverandre akkurat nå.
Sitat av nikkibever Vis innlegg
Det er sånn at man deler filmene med hverandre. Derfor laster du opp.

Grunnen til at nedlastinga bare er 300kb/s er angtagelivis fordi det ikke er så mange som deler filmen med hverandre akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at det er ganske så mange folk som deler den filmen ettersom jeg har forstått så er det en av de mest populære filmene akkurat nå.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jeg vil tro at det er ganske så mange folk som deler den filmen ettersom jeg har forstått så er det en av de mest populære filmene akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Ja da så.

Simen57: Hvor mange seeds har du?
Jeg forsøker også å laste ned denne nå.
Jeg har 0 seeds av 26945... Hva skjer?
Har også fått mye feilmeldinger på tpb de siste ukene
simen57's Avatar
Trådstarter
99 5
Vel som sagt er dette første gang jeg laster ned fra "bukta" så aner ikke hva seeds er...
Men hjelper dette?
Sendere: 26954
Mottakere: 28203
300 kB/s er nå ganske bra ned hastighet egentlig
På en dritt tracker som PirateBay så er ikke 300kb/s så ille egentlig. Dette gjelder de fleste sider man slipper å registere seg.

Mye av grunnen er at folk sletter fila fra Torrent programmet sitt etter de har lasta ned siden de ikke "må" laste opp senere for å tjene inn Ratio osv. Det er også veldig stort og ukontrollert så man kan lett få med seg en liten slant med virus.

Du laster også ned filmen i dårlig kvalitet bare sånn at du vet det. Tar en stund etter filmer har vært på kino at de kommer i bra kvalitet på nett.
Sist endret av Source; 25. desember 2009 kl. 23:06.
Jeg har nå 4,7 kb/s og det er sakte...
Har 29 seeds, så det er ikke det heller.
Har pleid å ligge på over 500 kb/s før, om det er nok seeds
simen57's Avatar
Trådstarter
99 5
Har lasta den ned nå, men lurer på om det er noen måter og få tekst på?
Helst norsk, men engelsk er mer enn bra nok.
Og hva er (sånn cirka) sjansen for og få virus på slike filer?
Hvis man får virus er disse lette og fjerne dvs blir funnet av et vanlig anti-virus program eller er de skikkelig hard-core .
Sist endret av simen57; 25. desember 2009 kl. 23:55.
Søk Avatar norwegian subtitle på google.
Filer som har mange seeds/deler er stort sett uten virus på tpb. Andre ting du kan lete etter når du har funnet noe du vil laste ned er grønne dødningshoder ved siden av filen som indikerer at den er "trusted", altså lastet opp av en som har lastet opp masse fint og virusfritt før. Ellers vil jeg oppfordre deg til å lese kommentarene brukerne skriver under. Her står det ofte også om en torrent er fake/uekte eller har virus med seg i ryggsekken. God jul.
Om det er bra eller dårlig kommer jo også an på linja di. Du kan ta hastighets tallet leverandøren din gir deg, og dele på 8, da finner du maks hastighet for nedlasting. Hvorfor dele på 8? Kort fortalt: ISP (f.eks Telenor) oppgir hastigheter i bit, mens de fleste torrent-programmer viser hastigheter i byte. Husker ikke helt, men tror det er slikt at én byte er bygget opp av 8 bit siffer, kan ta feil.
Sist endret av Xasma; 26. desember 2009 kl. 01:34.
simen57's Avatar
Trådstarter
99 5
Jeg fant en engelsk tekst til filmen, men hvordan åpner jeg mappen med teksten?
Jeg har lastet ned "7zip" og prøv og åpne den men får det ikke til...
Noen som har en enkelt måte å forklare hvordan man åpner den?
Og når/ hvis jeg får åpent den hvordan legger jeg den inn på filmen må jeg laste ned "Vlc" som jeg har lest noen steder? Eller kan jeg bruke Miro til det også?
Får prøve å hjelpe deg jeg da. Anbefaler å laste VLC. Så åpner du filmen i VLC, høyreklikker ---> Video ---> Subtitles Track ---> Open File... Så må du bare finne stedet der du pakket ut filen, så kan du kose deg med film.
(husk colaen )
Denne filen du har forsøkt å åpne med 7zip, er det en .rar fil? I de fleste tilfeller hvor jeg har fått komprimerte (zippede) filer i torrenter, er dette gjort med Rar. Om dette er tilfellet, løser WinRAR det problemet.
simen57's Avatar
Trådstarter
99 5
Har kommet et godt stykke nå, men får ikke lagt teksten inn på filmen.
Har åpnet teksten med Winrar og lagret den i notisblokken, men når jeg prøver og legge den inn på filmen med den måten trauMA
sier så finner jeg den ikke, er på riktig sted men den er ikke der... Noen forslag?
Du skal ikke lagre teksten i notepad.
Du skal laste ned en .srt fil og trekke den inn i VLC.

BTW: Hva heter fila du laster ned?
simen57's Avatar
Trådstarter
99 5
unnskyld meg for og være TOTALT noob nå assa, men hva er en ".srt" fil?
filen heter: http://www.AllSubs.org_avatar-englis...tles_76295.zip
Sist endret av simen57; 26. desember 2009 kl. 18:26.
Du kan prøve og åpne flere conections i uTrrent, og så kan du prøve og bruke portforford til og åpne porter i ruteren. Det finner du her: http://portforward.com/

EDIT: Noen torrenter går treigere hvis du struper upload hastigheten, du må bare prøve deg frem til de instillingen som er best for deg.

EDIT2: Har du flere rutere må du bruke portforward på alle sammen.
Sist endret av jrnandre; 26. desember 2009 kl. 21:28. Grunn: glemte og legge til relevant informasjon.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
srt er subtitle fila, det KUNNE du vel Googla? xP
Sitat av simen57 Vis innlegg
Har kommet et godt stykke nå, men får ikke lagt teksten inn på filmen.
Har åpnet teksten med Winrar og lagret den i notisblokken, men når jeg prøver og legge den inn på filmen med den måten trauMA
sier så finner jeg den ikke, er på riktig sted men den er ikke der... Noen forslag?
Vis hele sitatet...
Du kan godt åpne teksten i notepad, men du må da lagre den som en .srt fil.
File --> save as. Legg den på skrivebordet å kall den for absolutthvaduviljegbryrmegikke.srt. Så når du har fått deg en koselig subtittle fil kan du bruke den metoden jeg sa tidligere for å få tekst på filmen.
simen57's Avatar
Trådstarter
99 5
YAY! Fikk det til nå, takk for all hjelpen all sammen