Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1310
Som dere sikkert har funnet ut, har vg.no fått ny bekledning.

Min mening om websiden, er at den ble enda mer uoversiktlig, og at de bare har gitt mer plass til enda mer reklame, som gjør det vanskelig å skille ut for reklame og artikler. En annen ting, er jo at de har jo helt glemt av <center>innhold<center />

Hva er deres mening?
Sist endret av Neutralizer; 25. november 2009 kl. 02:24.
det er helt grusomt. høyre halvdel er kun reklame og innholdet/nyheter er jo en smal stripe altfor lang uti kanten... ikke mer vg på meg :S
Dette ser veldig likt ut som designet vår lokalavis skiftet til for rundt en mnd siden. Can we spell copycat?

For referanse, se www.vol.no

Jeg hater den begge sidene nå.

Edit: her bruker de fortsatt samme designet.
Sist endret av Dimergon; 25. november 2009 kl. 02:33.
All den tid jeg bruker adblock og noscript ser jeg ikke noe av den reklamen dere snakker om, så oppdateringen fra 1997 stil til noe litt mer moderne var meget behagelig.
Hvilken oppdatering, ser fortsatt ut som 1997 spør du meg :P
Dårlig uttenkt grid.
Ser ut som en se & hør blogg...

30% av siden er "nyheter", presset inn i venstre hjørne.
30% er dekket av reklame. Det dominerer siden, og gjør det vanskelig å se hvor grensen går. Noe som er jævla irriterende da jeg gir fullstendig faen i ca alt som står der, men mangel på skille gjør at jeg ender opp med å lese det uansett.
Resten er hvitt.

De hadde en grei løsning, mange lesere.
If it aint broke, dont fix it.
Får hodepine av det jeg. Irriterende å se på, mange forstyrrende elementer.
Hadde hjulpet en del hvis de sentrerte hele sida.
Jeg kan garantere dere at de har gjort dette for å øke inntektene de gjør på reklame. Det er mer naturlig å lese midt på skjermen, og det er der de nå har all reklamen sin. Det er rett og slett et slit å lese nyhetene som er most inn i venstre halvdel av skjermen. For min del så er det like greit, har aldri benyttet meg av Vg.no
Lenge leve adblock+ <3
Ser ingen reklame xD

Siden så nå ærligtalt ikke så forskjellig ifra hvordan den har sett ut før... Eneste topplinjen som har blitt endret på ?
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
En annen ting, er jo at de har jo helt glemt av <center>innhold<center />

Hva er deres mening?
Vis hele sitatet...
Helt glemt <center>?! For det første bruker man ikke <center> til å sentrere siden, og for det andre er det absolutt ikke et krav å ha nettsiden sin midtstilt.

Min mening om designet: Grusomt. Hva i alle dager er det de har tenkt på fargevalg i menyene?!
Sist endret av boblesaft; 25. november 2009 kl. 08:49.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Jeg skjønner ikke hva dere griner over. Sitter riktignok på en netbook, så designet dekker mer eller mindre hele skjermen min, men jeg har ingen problemer med å lese "nyheter" og samtidig mentalt filtrere ut reklamen som er der og i høyrespalten.

Jeg leser ikke VG, men jeg er enig med meitemark i at det er flott at norges største avis fornyer seg litt.
Syns ikke det var særlig verre enn det var før, det er på en måte rotete, men jeg finner det jeg trenger uansett. Eneste jeg bruker VG til er for å scrolle gjennom etter noe interessant, min supre hjerne filtrerer vekk reklamene uten problemer. Tror jeg syns det er bedre, og de som klager vil uansett bli vant til det nye designet etter hvert. Bare se på alle som skulle slutte å bruke Facebook osv. da de endret designet/sideoppsettet.
Er det designskifte som skal til for at folk skal slutte og lese VG? Dere har ikke oppdaget at nyhetene er meningsløst-vinklet og de spiller mer på kjendisnytt enn ordentlige nyheter? Nei til vg avis, og vg nett spør du meg.

Sitat av BonesCon Vis innlegg
Ser ut som en se & hør blogg...
Vis hele sitatet...
Riktig, det ér det.
Sist endret av Quetzalcoatl; 25. november 2009 kl. 09:35.
Ikke så mye nytt der. Bare skrot som vanlig; her er to av dagens topp tre overksrifter:
"Stjernenes sminketabber"
"TV-show avlyste Lambert etter guttekyss"

Holder meg unna vg bortsett fra vist jeg skal dope hjernen.
"Gi meg min daglige dose tanketomt sludder slik at jeg slipper å tenke selv!" som Tommy sa om tv :P
Sitat av apx500 Vis innlegg
Ikke så mye nytt der. Bare skrot som vanlig; her er to av dagens topp tre overksrifter:
"Stjernenes sminketabber"
"TV-show avlyste Lambert etter guttekyss"

Holder meg unna vg bortsett fra vist jeg skal dope hjernen.
"Gi meg min daglige dose tanketomt sludder slik at jeg slipper å tenke selv!" som Tommy sa om tv :P
Vis hele sitatet...
Nå har jo ikke stoffet de serverer mye å gjøre med måten de serverer det på, altså er det uvesentlig for denne tråden. Spørsmålet til tråden er ikke «hvor mye syns du VG suger?», men din mening om det nye designet.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Nå har jo ikke stoffet de serverer mye å gjøre med måten de serverer det på, altså er det uvesentlig for denne tråden. Spørsmålet til tråden er ikke «hvor mye syns du VG suger?», men din mening om det nye designet.
Vis hele sitatet...
"Hva synes dere om nye VG.no?"
Selv om det var plassert i design-forumet ville jeg dele mitt synspunkt på siden generelt.

Vist du ikke forsto meningen med innlegget mitt så kan jeg skrive det i klarere tekst:

Det har ingenting å si om VG har nytt design, siden kan ikke bedres uten at den journalistiske kvaliteten øker.
Sitat av apx500 Vis innlegg
Det har ingenting å si om VG har nytt design, siden kan ikke bedres uten at den journalistiske kvaliteten øker.
Vis hele sitatet...
Tror nok de har nøye statistikk på hva folk leser og ikke. Dersom folk leser se&hør nyheter, skriver de også mer av dette. At noen ikke liker dette må jo være opp til hver enkelt.

Er uansett enig med de fleste her. Jeg kikker automatisk midt på skjermen, og der er det så mange forstyrrende elementer at jeg får lyst til å lukke siden med en gang. En nettside bør være mest mulig "ren" etter min mening, selv om de har masse de vil vise frem, er det mot sin hensikt å vise det meste på en gang.
Sitat av dico Vis innlegg
Tror nok de har nøye statistikk på hva folk leser og ikke. Dersom folk leser se&hør nyheter, skriver de også mer av dette. At noen ikke liker dette må jo være opp til hver enkelt.
Vis hele sitatet...
Riktig, VG.no er jo ikke en av Norges største web-sider uten grunn.
Sitat av dico Vis innlegg
Tror nok de har nøye statistikk på hva folk leser og ikke. Dersom folk leser se&hør nyheter, skriver de også mer av dette. At noen ikke liker dette må jo være opp til hver enkelt.
Vis hele sitatet...
Ja, den mest klikkete artikkelen havner øverst på siden har jeg hørt.
Selvfølgelig er det opp til hver enkelt å lese det man vil, men spørsmålet var etter min mening og det ga jeg.