Er det bare jeg her i verden som er ihuga fan av all-out open warfare konseptet som EA pionerte med Battlefield 1942, moderniserte med Battlefield 2 og perfeksjonerte (med tanke på class/unlock-systemet) i BF2142?
Med all-out open warfare tenker jeg først og fremst på store, åpne maps for 64 spillere (eller mer?!) med tilgang til de fleste våpen en hær kunne ønske å plassere på slagmarken: fly, helikopter, tanks, APCs, anti-air, jeeps, båter, TOW-launchers, AA-placements, artilleri, commanders osv.
Battlefield 2 er fremdeles ustyrtelig populært, men begynner dessverre å bli rimelig utdatert rent teknologisk. Grafikken er utdatert, netcoden (og hitregistration) er dårlig, animasjoner og fysikken i spillet er ikke så smooth man skulle ønske den. Hvorfor har ikke EA tatt på seg oppgaven å lage den EKTE, spirituelle oppfølgeren til dette konseptet? Det måtte da bli et usannsynlig populært spill tatt i betraktning alle som fremdeles spiller BF2 - ja til og med til tross for "nedpatchingen" som mange mener har ødelagt det. Det finnes rett og slett ikke noe annet spill på markedet som har utfordret dette konseptet.
Jeg har tittet litt på Bad Company 2, noe jeg hadde visse forventninger til, men jeg ser at dette ikke er i nærheten av det jeg leter etter. Banene ser ut til å ha tatt formen av en slags TF2/CoD4 hybrid hvor man slåss på mer eller mindre lineære og strømlinjeformede maps, man ødelegger/tar over to objectives (CoD4) for så å slåss på neste del av mappet (TF2-style). Banene virker små, og har heller et smått mangfold når det gjelder kjøretøy (ingen fly, ingen helikopter (bortsett fra UAV-dronen), ingen APCs, ingen AAs, ingen båter, osv).
Hvorfor? Jeg gjetter det har noe med at alle spillselskaper i dag lager spill til alle konsoller og PC side-by-side. De fleste konsollene har restriksjoner som ikke tillater den store skalaen som BF2 hadde, og dermed vil også PC-spillerne få lide.
Det selskapet som hadde gitt meg et spill til PC, med all-out warfare konseptet til BF2, class/unlock-systemet til BF2142 og grafikken/teknologien til BFBC2 ville sannsynligvis fått veldig mye penger av meg i utsalgspris.
Tanker angående dette? Er det noen spillnyheter, eventuelt ukjente detaljer om BFBC2 jeg har gått glipp av?
Vær så snill å gi meg det perfekte spillet!
Med all-out open warfare tenker jeg først og fremst på store, åpne maps for 64 spillere (eller mer?!) med tilgang til de fleste våpen en hær kunne ønske å plassere på slagmarken: fly, helikopter, tanks, APCs, anti-air, jeeps, båter, TOW-launchers, AA-placements, artilleri, commanders osv.
Battlefield 2 er fremdeles ustyrtelig populært, men begynner dessverre å bli rimelig utdatert rent teknologisk. Grafikken er utdatert, netcoden (og hitregistration) er dårlig, animasjoner og fysikken i spillet er ikke så smooth man skulle ønske den. Hvorfor har ikke EA tatt på seg oppgaven å lage den EKTE, spirituelle oppfølgeren til dette konseptet? Det måtte da bli et usannsynlig populært spill tatt i betraktning alle som fremdeles spiller BF2 - ja til og med til tross for "nedpatchingen" som mange mener har ødelagt det. Det finnes rett og slett ikke noe annet spill på markedet som har utfordret dette konseptet.
Jeg har tittet litt på Bad Company 2, noe jeg hadde visse forventninger til, men jeg ser at dette ikke er i nærheten av det jeg leter etter. Banene ser ut til å ha tatt formen av en slags TF2/CoD4 hybrid hvor man slåss på mer eller mindre lineære og strømlinjeformede maps, man ødelegger/tar over to objectives (CoD4) for så å slåss på neste del av mappet (TF2-style). Banene virker små, og har heller et smått mangfold når det gjelder kjøretøy (ingen fly, ingen helikopter (bortsett fra UAV-dronen), ingen APCs, ingen AAs, ingen båter, osv).
Hvorfor? Jeg gjetter det har noe med at alle spillselskaper i dag lager spill til alle konsoller og PC side-by-side. De fleste konsollene har restriksjoner som ikke tillater den store skalaen som BF2 hadde, og dermed vil også PC-spillerne få lide.
Det selskapet som hadde gitt meg et spill til PC, med all-out warfare konseptet til BF2, class/unlock-systemet til BF2142 og grafikken/teknologien til BFBC2 ville sannsynligvis fått veldig mye penger av meg i utsalgspris.
Tanker angående dette? Er det noen spillnyheter, eventuelt ukjente detaljer om BFBC2 jeg har gått glipp av?
Vær så snill å gi meg det perfekte spillet!