Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 616
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Er det bare jeg her i verden som er ihuga fan av all-out open warfare konseptet som EA pionerte med Battlefield 1942, moderniserte med Battlefield 2 og perfeksjonerte (med tanke på class/unlock-systemet) i BF2142?

Med all-out open warfare tenker jeg først og fremst på store, åpne maps for 64 spillere (eller mer?!) med tilgang til de fleste våpen en hær kunne ønske å plassere på slagmarken: fly, helikopter, tanks, APCs, anti-air, jeeps, båter, TOW-launchers, AA-placements, artilleri, commanders osv.

Battlefield 2 er fremdeles ustyrtelig populært, men begynner dessverre å bli rimelig utdatert rent teknologisk. Grafikken er utdatert, netcoden (og hitregistration) er dårlig, animasjoner og fysikken i spillet er ikke så smooth man skulle ønske den. Hvorfor har ikke EA tatt på seg oppgaven å lage den EKTE, spirituelle oppfølgeren til dette konseptet? Det måtte da bli et usannsynlig populært spill tatt i betraktning alle som fremdeles spiller BF2 - ja til og med til tross for "nedpatchingen" som mange mener har ødelagt det. Det finnes rett og slett ikke noe annet spill på markedet som har utfordret dette konseptet.

Jeg har tittet litt på Bad Company 2, noe jeg hadde visse forventninger til, men jeg ser at dette ikke er i nærheten av det jeg leter etter. Banene ser ut til å ha tatt formen av en slags TF2/CoD4 hybrid hvor man slåss på mer eller mindre lineære og strømlinjeformede maps, man ødelegger/tar over to objectives (CoD4) for så å slåss på neste del av mappet (TF2-style). Banene virker små, og har heller et smått mangfold når det gjelder kjøretøy (ingen fly, ingen helikopter (bortsett fra UAV-dronen), ingen APCs, ingen AAs, ingen båter, osv).

Hvorfor? Jeg gjetter det har noe med at alle spillselskaper i dag lager spill til alle konsoller og PC side-by-side. De fleste konsollene har restriksjoner som ikke tillater den store skalaen som BF2 hadde, og dermed vil også PC-spillerne få lide.

Det selskapet som hadde gitt meg et spill til PC, med all-out warfare konseptet til BF2, class/unlock-systemet til BF2142 og grafikken/teknologien til BFBC2 ville sannsynligvis fått veldig mye penger av meg i utsalgspris.

Tanker angående dette? Er det noen spillnyheter, eventuelt ukjente detaljer om BFBC2 jeg har gått glipp av?

Vær så snill å gi meg det perfekte spillet!
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Trådstarter
Jeg har også lest litt om "Battlefield 3", som ser ut til å oppfylle ganske mange av kravene, men er usikker på om hele dette prosjektet er lagt på is? I følge noen gamle originaldokumenter skulle det originalt komme en beta i 2008. Virker som de satser på Bad Company 2.

Eh, overflødig tråd much? Jeg har ikke lest så mye på lenge, og ser at http://enterbf3.com/ forteller at BF3 vil komme senest Mars 2011 og vil være akkurat det jeg leter etter.
Sist endret av ticks; 24. november 2009 kl. 12:08.
Hva med battlefield 1943? Har vært ute til konsoll en liten stund og kommer til PC Q1 2010.
Spilte litt demoen på ps3 og virka bra.

http://www.battlefield1943.com/

http://www.youtube.com/watch?v=FCV-u...eature=related
Sist endret av RayMonk; 24. november 2009 kl. 12:16.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Trådstarter
Sitat av Raymond Vis innlegg
Hva med battlefield 1943? Har vært ute til konsoll en liten stund og kommer til PC Q1 2010.
Spilte litt demoen på ps3 og virka bra.

http://www.battlefield1943.com/

http://www.youtube.com/watch?v=FCV-u...eature=related
Vis hele sitatet...
BF1943 er dessverre ikke det jeg leter etter. Det baserer seg for mye på Battlefield Heroes med humoristisk vri, og har heller få våpenvalg, klasser og kjøretøy. Dessuten er settingen feil!
Sist endret av ticks; 24. november 2009 kl. 12:21.
Det jeg ønsker meg er en videreføring av Forgotten Hope, som er basert på Battlefield 1942, bare at mange flere maps og kjøretøy og generelle muligheter med tanke på våpen osv. En mer realistisk utgave rett og slett, hvor f.eks. panseret på tanksene faktisk funker, hvis man kommer med en fisletanks mot en Tiger, vil faktisk ikke fisletanksen klare å penetrere panseret til Tigeren. I tillegg stemmer våpnene og kjøretøyene som er tilgjengelig med tidslinjen fra krigen også, er ikke slik at tyskerne hadde Tiger-tanksen i El Alamein f.eks.

Jeg er på én måte for at spillet skal være mest mulig balansert, men jeg ønsker meg mye heller et spill som er 100% realistisk. Skyter man et fly med kanon på propellen/motoren flyr ikke det flyet mye lenger. Skyter man en mann i foten, halter han. Skyter man en bil i dekket, punkterer den. Jeg er jo mest glad i andre verdenskrig-spill, men en moderne utgave er heller ikke å forakte.

(Verdt å nevne at jeg har prøvd Forgotten Hope 2, men likte det ikke særlig kontra det gamle).
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Trådstarter
Viva, jeg er veldig enig. Det har seg slik at jeg spiller Project Reality, en mod til Battlefield 2 som baserer seg på stor grad av realisme (ikke hyperrealisme slik det er i Arma2, selv om det sannsynligvis er det utviklerne ønsker, grunnet for store begrensninger i BF2-motoren), for øyeblikket.

Mitt håp, og aller største drøm (eventuelt egentlige grunn til at jeg ønsker denne oppfølgeren) etter en eventuell BF3-release, vil være at Project Reality-teamet hopper til denne nye motoren slik at vi får verdens beste spill med realismen og autensiteten til PR og grafikken/teknologien til BF3

Du kunne kanskje til og med fått Forgotten Hope til BF3!
Sist endret av ticks; 24. november 2009 kl. 12:35.
Det hadde vært knall.

En annen ting jeg savner, som jeg syns jeg har hørt skal komme mange ganger før: muligheten til å ødelegge _langt_ flere ting i miljøet rundt seg. Blir så dumt å se på artilleriet i BF 2 som hamrer ned i hus osv, også står de hele igjen etterpå.

Skal sjekke ut Project Reality også.

Edit: leste nå at dette er «garantert» i BF 3: «- Will feature some sort of destructible environment or the ability to destroy objects (canisters, windows, etc.)» Hoorah! Er jo et lite fremskritt.
Sist endret av Viva la Opium; 24. november 2009 kl. 12:41.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Trådstarter
Bad Company 2 har komplett ødeleggbart terreng, bygninger og objekter. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke ville være i BF3 også da det bruker samme spillmotoren.
Sist endret av ticks; 24. november 2009 kl. 12:44.
Sitat av ticks Vis innlegg
Jeg har tittet litt på Bad Company 2, noe jeg hadde visse forventninger til, men jeg ser at dette ikke er i nærheten av det jeg leter etter. Banene ser ut til å ha tatt formen av en slags TF2/CoD4 hybrid hvor man slåss på mer eller mindre lineære og strømlinjeformede maps, man ødelegger/tar over to objectives (CoD4) for så å slåss på neste del av mappet (TF2-style). Banene virker små, og har heller et smått mangfold når det gjelder kjøretøy (ingen fly, ingen helikopter (bortsett fra UAV-dronen), ingen APCs, ingen AAs, ingen båter, osv).
Vis hele sitatet...

Nå tar jo du helt feil. i betaen av bad company 2 er banene store og i betaen er det kontroll punkter men i det fulle spillet får man capture the flag og slikt også. I spillet er det både helikopter,transport helikopter, apc er det nesten som en light tank det er transport plasser i den. Det er til og med anti air tank i bad company 2 og det er båter og vann scootere. så jeg sier en ting let litt mer etter fakta før du skriver det.