Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 778
Hei! Har IT på skolen i år, vi har fått tildelt et eget lille domene og jeg tenkte jeg skulle prøve å legge inn en proxy der. prøvde Glype, men fikk opp melding om at man trenger pvp5, mens vi har 4.3.9 her noen som veit om noe som kan fungere?
Det er vel serveren som kjører 4.3.9, noe du ikke kan gjøre noe med. Da må de oppgradere softwaren på serveren. Det du kan gjøre er å legge inn PHProxy. Men den har vel kanskje ikke funksjonaliteten du er ute etter.
Trådstarter
36 2
ja, det var det jeg mente at serveren vi bruker har php 4.3.9. prøvde phproxy nå, men kommer får det ikke helt til å fungere, du kan se her http://linweb.ovgs.no/~erlhal
Sett opp Squid, og kjør inn Dansguardian. Redirect all trafikk som når gatewayen (i klientnettet) din på port 80 til Dansguardian sin lytteport, som i sin tur eventuelt sender trafikken videre til Squid, som foretar den faktiske forespørselen ut på nett, og returnerer data. Dansguardian filtrerer, og Squid opptrer som proxy.

Vips, transparent proxy for dine klienter.
Sist endret av m0b; 19. november 2009 kl. 10:10.
Trådstarter
36 2
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Sett opp Squid, og kjør inn Dansguardian. Redirect all trafikk som når gatewayen (i klientnettet) din på port 80 til Dansguardian sin lytteport, som i sin tur eventuelt sender trafikken videre til Squid, som foretar den faktiske forespørselen ut på nett, og returnerer data. Dansguardian filtrerer, og Squid opptrer som proxy.

Vips, transparent proxy for dine klienter.
Vis hele sitatet...
Noen som har peiling ja! takker for raske svar, prøver det ut når jeg kommer hjem senere i dag, så kommer det sikkert noen nye problemer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Blei litt for mye det der.. men får å gjøre meg litt bedre forstått: jeg har fått tildelt http://linweb.ovgs.no/~erlhal/ det eneste jeg kan gjøre er å laste opp filer, og ettersom jeg ikke har noe særlig peiling på noe av det der, så lurte jeg på om det finnes en "pakke" med filer jeg laster opp sånn at jeg får en helt vanlig proxy?
Bruk ditt eget domene som du kan gjøre hva faen du vil med f.eks dyndns.org / no-ip osv