Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1763
Hei!

Jeg er er en student med litt for mye tanker angående det å starte en egen bedrift. Jeg går språk og samfunsfag på vgs og har planer om enten økonomi og administrasjon eller innovasjon på høyskole neste år.

Saker er som følger:
Jeg lurer egentlig på hva som skal til for å starte egen bedrift. Det er i hovedsak snakk om ett enkeltmansforetak i begynnelsen, men som kanskje kan utvikle seg til noe mer? Jeg har vært borti noe lignende før (salg av varer på finn) og har ikke sviktet noen av kundene mine så langt! Nettbutikk er av interesse, der jeg importerer varer og selger til fornuftige priser.

Så hva må til?

Jeg har som sagt en del erfaring med innkjøp av varer og videresalg, men vil gjerne gjøre dette på en (mer) lovlig og ryddig måte (ikke at jeg drev ulovlig salg).
- Nettbutikk og en nettside til å markedsføre meg på.

Jeg har ett par planer liggende om hva jeg kan gå inn for å selge, men mangler som sagt kunnskap om hvordan jeg skal gå frem for å få dette til å virke.

Jeg må registrer meg i Brønnøysund-Registeret, men hva skjer videre?
Hvordan går jeg frem? Hvilke kostnader har det å startfasen å komme i gang med dette? Er det noen som kan fortelle meg litt og gi meg en liten pekepinn?

Noen OK nettsider som selger domener som kan brukes som nettbutikk? Pris og kvalitet?
Tips angående nettsider jeg burde sjekke ut takker jeg for!

Takker for alle svar!
På denne nettsiden kan du lese masse om det å starte en bedrift.
Du burde lese på http://bedin.no/ har flere venner som benyttet denne små, men hjelpsomme bedriftsveiledningen.