Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 12916
Hvorfor er det slik at innvandrere som ikke klarer å følge norske lover IKKE blir sendt ut av landet? Hvis vi samler all statistikk over hvor mange innvandrere som utøver alvorlige kriminelle handlinger (voldtekt, drapsforsøk, etc...), og forestiller oss at vi bare kunne slettet alt dette fra norsk statistikk, kan vi tenke oss hvor mye mindre kriminalitet det hadde vært i landet våres.

Jeg ser ikke for meg så utrolig mange prosenter, men det er i alle fall noe, og hvert eneste liv er vært å redde. Jeg hørte nylig at to stykker har blitt voldtatt av noen pakistanere i Larvik nå nylig, og om vi hadde sendt de ut av landet og nektet de adgang før de evt. har sonet fengselstraffen sin i hjemlandet sitt, hadde vi samtidig som vi blir kvitt kriminalitet, skapet en slags fykt for innvandrere i å gjøre noe kriminelt.

Jeg har inntrykk av at det er mange av oss som mener at kriminelle innvandrere skal ut av landet om de ikke klarer å forholde seg til norske lover og regler, men spørsmålet mitt er: Hvorfor er det ikke slik i dag? Hva venter vi på? Hva er eventuelt motargumentene?

Tror ikke det finnes en eksakt lik tråd, selvom det finnes flere tråder hvor dette muligens har blitt diskutert, men som ikke har samme problemstilling. Skyt meg om jeg tar feil.

- Boblesaft
Sist endret av boblesaft; 1. november 2009 kl. 23:01.
Hva med kriminelle nordmenn? Hva med andregenerasjons innvandrere?
Digger tråden! Er helt enig med deg.

Nå kommer det helt sikkert til å komme en kar å si noe sånt som dette: Hvorfor sutrer du bare over innvandrerne? Det er jo mange nordmenn som voldtar.
Da kan jeg si tilbake: Ja det er sant det, men la meg vise deg en tegning på det. La oss si et fiktivt tall på at det blir gjort 100 voldtekter i Norge per år. 15 av disse er gjort av innvandrere. (igjen bare fiktive tall). Hvis det er sånn at innvandrere er inneforstått med at de blir sendt ut av landet pronto etter at de er dømt vil tallet synke.

Og da sitter vi kanskje igjen med 90 voldtekter per år. Er ikke det bra =D ?

Edit: Jomenn sa jeg smør, før jeg har postet er det noen som sier det jeg sa! takk for eksempelet Semjuel
Sist endret av yellowpillow; 1. november 2009 kl. 23:07.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Hva med kriminelle nordmenn? Hva med andregenerasjons innvandrere?
Vis hele sitatet...
Det er en annen problemstilling. Vi kan ikke kaste oss selv ut, men de vi kan kaste ut synes jeg vi kan kaste ut på flekken!
Jeg snakker så klart om alvorlige kriminelle handlinger. Ikke som å ha kjørt i 70 i 60-sonen, e.l.
Hvilke statistikker er det dere hendviser til? Jeg savner kilder!

Å bare bråse fra seg noen meninger, uten hold eller kilder, minner bare om en ting: Dumskap!
Det man burde gjort er å utvise alle arbeidsløse, fattige, psykisk ustabile og de som føler seg utestengt fra samfunnet. Statistikken viser at det er de som begår meste kriminalitet, uavhengig av hvilket land de er født i.

Men det er faktisk slik at mange innvandrere uten norsk statsborgerskap blir utvist på grunn av kriminelle handlinger. Noen er åpenbart kommet til landet utelukkende for å stjele, noen føler at de ikke har noe annet valg enn kriminalitet fordi de ikke får jobb, og noen er rett og slett bare uheldige. Jeg mener uansett at man ikke har rett til å pålegge kriminelle nordmenn som er født i utlandet dobbeltstraff ved å først gi de fengsel på lik linje med nordmenn som er født i Norge, og så å sende dem ut av landet. Skal man være prinsippfast må i såfall alle kriminelle sendes ut av landet etter soninga er ferdig. Men jeg mener man kan sette en grense på de som har norsk statsborgerskap og de som ikke har det.
Sitat av reklame Vis innlegg
Hvilke statistikker er det dere hendviser til? Jeg savner kilder!

Å bare bråse fra seg noen meninger, uten hold eller kilder, minner bare om en ting: Dumskap!
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hva statistikken ligger på, men det er selvfølgelig en statistikk over det (hvis ikke er det mulig å begynne loggføre anntal innvandrere som utøver kriminelle handlinger), og uansett hvor lavt tall det hadde vært på kriminelle handlinger av innvandrere, er det ikke til å legge skjul på at hvert minste liv hadde vært verdt å redde.
Sist endret av boblesaft; 1. november 2009 kl. 23:15.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Jeg aner ikke hva statistikken ligger på, men det er selvfølgelig en statistikk over det (hvis ikke er det mulig å begynne loggføre anntal innvandrere som utøver kriminelle handlinger), og uansett hvor lav den måtte være, er det ikke til å legge skjul på at hvert minste liv hadde vært verdt å redde.
Vis hele sitatet...
Du lager en tråd hvor du klager på kriminelle innvandrere uten å ha en fjerneste anelse om hva statistikken sier?

Let the flaming commence...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Jeg aner ikke hva statistikken ligger på, men det er selvfølgelig en statistikk over det (hvis ikke er det mulig å begynne loggføre anntal innvandrere som utøver kriminelle handlinger), og uansett hvor lavt tall det hadde vært på kriminelle handlinger av innvandrere, er det ikke til å legge skjul på at hvert minste liv hadde vært verdt å redde.
Vis hele sitatet...
Liv hadde vore redda ved å redusere fartsgrensene fra 80 til 70km/h generelt.

Liv hadde vore redda om en totalforbyr røyking.

Liv hadde vore redda om en totalforbyr alkohol.

Å komme med et utsagn om at liv hadde vore redda er totalt uinteresant utan å samanlikne det med inngrepet du foreslår. Og inngrepet framstår for meg som totalt urimelig iforhold til gevinsten ved det.
Hvorfor skal ikke en innvandrer få være kriminell om en etnisk norsk kan være det? Virker som det du egentlig er ute etter er å kvitte deg med innvandrere og ikke de kriminelle. I mine øyne er det mye mer naturlig at en som har null skolegang, opplevd krig og drap osv også dreper her i norge, enn en som er født her, med skolegang osv osv.. hva skal vi gjøre med han siste da? må jo være helt kjørt i hodet som gjør noe slik? han første kan vi i alle fall forstå!

Faktisk utrolig mange som har slike meninger på freakforum, ville trodd dette var et forum for "freaks" som allerede føler seg litt utenfor eller annerledes i samfunnet osv. på mange debatter om rus osv mener man jo nærmest mennesker skal ha fri vilje å gjøre hva de vil her inne... samfunnet skal ikke bestemme noe.

DonTomaso har rett i at det er andre ting en opphavsland som avgjør om man voldtar og stjeler, så da kan man jo heller starte her? med det som faktisk er påvist? utjevne sosiale forskjeller osv..
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du lager en tråd hvor du klager på kriminelle innvandrere uten å ha en fjerneste anelse om hva statistikken sier?

Let the flaming commence...
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet mener jeg det ikke er nødvendig. Poenget mitt er at hvis vi kunne unngått voldtekt på Ola Nordmann, hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

seven_up: Nei, jeg mener at de som kan forholde seg etter norske lover skal forbli, og de har jeg ingenting imot.
Kriminalitet blant innvandrere og asylsøkere er et problem vi har skapt for oss selv her i Norge, takket være manglende/elendig integrering. Lær dem norsk og få dem i jobb eller på skole, så skal dere se at statistikken forandrer seg ganske fort. Klart at mennesker har ansvar for eget liv, men som land må vi også skjønne at politikk påvirker folks handlemønster. At mange asylsøkere konstant blir tatt i narkoaksjoner burde være et hint om at vi bør tenke annerledes enn at de bare en noe jævla pakk som bør sendes hjem. Kanskje det å begynne å se på disse menneskene som store ressurser istedenfor en belastning hadde hjulpet betraktelig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av boblesaft Vis innlegg
I dette tilfellet mener jeg det ikke er nødvendig. Poenget mitt er at hvis vi kunne unngått voldtekt på Ola Nordmann, hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?
Vis hele sitatet...
Kor skal vi settje grensa for kriminalitetsreduserande tiltak? GPS-chip i alle slik at staten til ei kvar tid veit kor nokon var?

Det er ei rekkje tiltak vi kan gjennomføre, som nok vil redusere kriminaliteten. Ein god del av dei tiltaka bryt med menneskerettane, og mange av tiltaka bryt også med grunnleggjande verdisyn hos mange; deriblant deportering av kriminelle. Det er i mine auge eit sørgeleg kapittel i vesten si historie, og det er ingen grunn til å gjenta det - for eg tviler på at det vil ha vesentleg preventiv effekt. Og etterpå er det jo stortsett for seint.

Dessuten er vi i Noreg langt betre rusta til å håndtere personer i krisesituasjoner enn dei fleste andre land i verden; vi har råd til psykisk helsevern, vi har råd til oppfølging - så einaste vi gjer når vi deporterer er å sei at eit norsk liv er meir verdt enn eit liv ein annan plass, og forflytter risikoen. Eg ønsker ikkje å vere del av eit samfunn som set prislapp på personer basert på opphav...
Sitat av boblesaft Vis innlegg
I dette tilfellet mener jeg det ikke er nødvendig. Poenget mitt er at hvis vi kunne unngått voldtekt på Ola Nordmann, hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?
Vis hele sitatet...
Du forstår ikke i hvor stor grad du maler deg selv inn i et hjørne nå.

Nå følger vi samme logikk:

Vi totalforbyr kjøring, fordi det dør tusenvis av mennesker i trafikken hvert år. Hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

Vi totalforbyr flyreiser, fordi hundrevis av mennesker dør i flykrasj hvert år. Hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

Vi totalforbyr kunstige tilsetningsstoffer i mat, fordi tusenvis av mennesker dør av kreft hvert år. Hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

Vi totalforbyr mobiltelefoner, fordi det er mulig at strålingen fra mobiltelefonene bidrar til kreft. Hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

Lykke til i det facistiske samfunnet ditt! Veldig trygt, men veldig menneskefiendlig - og utrolig, utrolig kjedelig.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det man burde gjort er å utvise alle arbeidsløse, fattige, psykisk ustabile og de som føler seg utestengt fra samfunnet. Statistikken viser at det er de som begår meste kriminalitet, uavhengig av hvilket land de er født i.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i mye av det du sier, men jeg er veldig uenig i at man burde kaste ut psykisk ustabile.
Man kan ikke straffe mennesker på et generelt grunnlag av at de er syke.
Vertfall ikke før en straffbar handling er blitt begått!

Nå vet jeg ikke helt hvordan du tenkte deg dette pga. din kortfattede formulering, men du vil kanskje forklare?
Sitat av seven_up Vis innlegg
Hvorfor skal ikke en innvandrer få være kriminell om en etnisk norsk kan være det? Virker som det du egentlig er ute etter er å kvitte deg med innvandrere og ikke de kriminelle.
Vis hele sitatet...
Ingen har jo "lov" til å være kriminell, men mange av innvandrerne som kommer hit drar hit kun pga kriminell gevinst. Fordi vi er gode blåøyde normenn som har en _helt_ anderledes og roligere ola-normann kultur enn de har. Og derfor er vi et lett bytte.

Det er jo over hode ingen tvil om at de fleste innvandrere som flakser rundt i Norge har en små-kriminell adferd og har lyst til å være på toppen av verden ved å få respekt fra så mange som overhode mulig. Dette smitter også over på norske barn i skoler og lignende.

Jeg nevnte i en tidligere tråd om en innvandrer på barneskolen jeg gikk på som fikk sprett-kniv av faren sin for å beskytte seg selv. Altså når du GIR sønnen din en sprett-kniv når han er 12 år gammel som han bærer rundt på 24/7 så er det jo noe som ikke stemmer.


Å intrigere innvandrere i samfunnet er helt ok så lenge vi ikke tar inn fler enn vi klarer å takle og behandle (Lære norsk, skaffe jobb/utdanning). Noe som tydeligvis er case'n i disse dager.
Sist endret av Source; 1. november 2009 kl. 23:35.
Source: Finnes da utrolig mange etniske normenn som går rundt å vil være konger av byen også? jeg ser ikke den store forskjellen? vi bor jo i samme by ser det ut som også, virker rart.

Far som gir ungene kniv, synes dette selvsagt er helt sprøtt selv. Det må jo være noe galt med oppdragelse eller faren, i hodet altså! Men dette ser vi da eksempler på blant etnisk norske også? les litt aviser, så ser du uttallige oppslag om barnevern og foreldre som ikke er skikket???
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg er enig i mye av det du sier, men jeg er veldig uenig i at man burde kaste ut psykisk ustabile.
Man kan ikke straffe mennesker på et generelt grunnlag av at de er syke.
Vertfall ikke før en straffbar handling er blitt begått!

Nå vet jeg ikke helt hvordan du tenkte deg dette pga. din kortfattede formulering, men du vil kanskje forklare?
Vis hele sitatet...
Du må da skjønne at han ikke mente det..
Sitat av Stormen Vis innlegg
Du forstår ikke i hvor stor grad du maler deg selv inn i et hjørne nå.

Nå følger vi samme logikk:

Vi totalforbyr kjøring, fordi det dør tusenvis av mennesker i trafikken hvert år. Hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

Vi totalforbyr flyreiser, fordi hundrevis av mennesker dør i flykrasj hvert år. Hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

Vi totalforbyr kunstige tilsetningsstoffer i mat, fordi tusenvis av mennesker dør av kreft hvert år. Hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

Vi totalforbyr mobiltelefoner, fordi det er mulig at strålingen fra mobiltelefonene bidrar til kreft. Hvorfor ikke i det minste kvitte oss med det vi kan?

Lykke til i det facistiske samfunnet ditt! Veldig trygt, men veldig menneskefiendlig - og utrolig, utrolig kjedelig.
Vis hele sitatet...
Greit, vi kan prøve samme logikk som deg og slashdot, og sammenligner. Om vi hadde totalforbydd kjøring hadde vi fått problemer med å komme oss frem og tilbake (så klart hadde da tog o.l vært sikrere, men den prosessen vil jeg tro tar lang lang tid). Hadde vi kastet ut kriminelle innvandrere hadde vi fått x % mer fred. Røyking er eget valg, og eget bruk påvirker ikke andre i like stor grad som alvorlige kriminelle handlinger som mord og voldtekt. Igjen, vi sammenligner, og hadde vi kastet ut kriminelle innvandrere hadde vi fått x % mer fred, så the way I see it, suger samtlige av eksemplene deres.
Sitat av slashdot Vis innlegg

Liv hadde vore redda om en totalforbyr røyking.

Liv hadde vore redda om en totalforbyr alkohol.
Vis hele sitatet...
Å kriminaliteten hadde blomstret. Henviser til forbudstida i USA fra 1920-1933, når den organiserte kriminaliteten vokste som bare det.
Økt straff har veldig lite virkning mot voldtekt. De fleste voldtekter er gjort impulsivt under rus. Veldig få er overlagt. Med tanke på at bare 0,5% voldtekter fører til domfellelse (http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/02/20/242729.html), og at så mange er fullstendig uplanlagte og slurvete gjort, ville jeg sagt at de som befinner seg i en situasjon hvor de kan vurdere konsekvensene har en nærmest ikke-eksisterende sjanse for å bli tatt.
boblesaft: du snakker om fred i % osv, for å få best mulig sammenligning da, så tenker jeg de som bruker rusmidler ville vært best å sende ut. da ville man fått størst mulig nedgang i mye av voldskriminaliteten tror jeg... så ja.. det går jo ann å stemme for dette. om man vil ha så fredelig samfunn som mulig. evt flytte til alaska å skyte bjørner og unngå mennesker. Der mennesker samles vil det være ulike sosiale klasser, ulike sosiale utgangspunkt og ulike evner blandt befolkningen, og man vil få kriminalitet i alle samfunn.
boiler:
Ja, selvfølgelig mener jeg alle innvandrere. Like mye svensker som russere og tyskere. Blir det feil?
Tanken slo meg nettopp, skal vi være egoistiske og bare tenke på mindre kriminalitet i vårt land, og ikke ta hensyn til kriminalitet i landet de sendes tilbake til?
Jeg stiller meg som regel nøytral i slike saker, og hjelp meg gjerne å forstå!
http://www.ssb.no/befolkning/
"I alt var det 50,1 prosent kvinner og 49,9 prosent menn i Norge pr 1. januar 2009."

http://www.daria.no/skole/?tekst=2478
"er de fleste forbrytelsene begått av menn i alderen 20-40 års alderen. Ut ifra statistikker fra internett og diverse bøker har jeg funnet ut at det faktisk er særlig de yngre voksne menn som er forbrytere.
Ja, faktisk 9/10 registrerte voldsutøvere er menn. 8 av 10 gjerningspersoner som er siktet for forbrytelse mot liv, legeme og helbred er under 39 år"

http://statbank.ssb.no/statistikkban...Tabellid=05756
Menn
16-44 år: 25 466
Kvinner
16-44 år: 18 911


som dere ser, det er flere innvandrere som er menn, og mennene fra 20-40 år er de som utgjør mest kriminalitet i %. Norkse statsborgere(menn) i alderen 20-40 år er de som utgjør mest kriminalitet av norske statsborgere i %.
Og, det er flere innvandrere(menn) som akkurat går under denne gruppen, så jeg mener vis det hadde vært likt med innvandrere (menn og kvinner) som norske statsborgere (menn og kvinner) ville det DA vært store forskjeller i %
av kriminalitet? selv om jeg dog ikke vet om statestikker har tatt til hensyn til dette, noe jeg regner med de ikke har gjort.

mulig jeg er off-topic, men har jeg et poeng? eller har jeg hoppet over noe viktig?

Daria er kanskje ikke den sikreste Kilden, men velger å tro på akkurat det som sto der.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Daria er kanskje ikke den sikreste Kilden, men velger å tro på akkurat det som sto der.
Vis hele sitatet...
Du kødder. En skolestil?
Andregenerasjons innvandrere, ja... Disse mener jeg vi regner som 100 % norske/ikke innvandrere, og jeg tror ikke det er flere av disse enn norske kriminelle. Om vi trekker fra disse tror jeg statistikken over antall kriminelle innvandrere prosentvis vil synke, så det er kanskje ikke så mange kriminelle innvandrere likevel?
Det blir mye synsing uten statistiske kilder, men skal granske dette mer nøyaktig i morgen om jeg orker.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
ja va er galt me de ?!
Vis hele sitatet...
Det hadde ikke vært noe problem hvis forfatteren av skolestilen hadde referert til troverdige kilder. Det faktum at stilen ikke inneholder en eneste kildereferanse gjør at den vanskelig kan bli sett på som en god kilde i seg selv.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Det hadde ikke vært noe problem hvis forfatteren av skolestilen hadde referert til troverdige kilder. Det faktum at stilen ikke inneholder en eneste kildereferanse gjør at den vanskelig kan bli sett på som en god kilde i seg selv.
Vis hele sitatet...
"For å oppsummere fakta fra arket vi fikk tildelt, er de fleste forbrytelsene begått av menn i alderen 20-40 års alderen."

"arket vi fikk tildelt" Regner med at h*n fikk tildelt dette fra lærer, og tvilsomt at det ikke stemmer da. Og at det faktisk er menn i alders gruppen 20-40 som utførere mest kriminalitet er jo faktisk ikke overraskende.
Men, kan være veldig vanskelig å tenke selv å tro på ting uten kilder fra ssb, sant det.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Regner med at h*n fikk tildelt dette fra lærer, og tvilsomt at det ikke stemmer da.
Vis hele sitatet...
Fordi han er lærer på et kurs som spesialiserer seg på dette, eller bare fordi du har en ekstrem tro på at alle lærere er allmektige og vet alt?
GOOGLE:
"innvandrere voldtekt", Resultat 1–10 av ca. 66 400 for innvandrere voldtekt. (0,26 sekunder)
"nordmann voldtekt", Resultat 1–10 av ca. 82 900 for nordmann voldtekt. (0,20 sekunder).
Eneste "statistikken" jeg kunne finne :P

Når det er sagt, så er jeg enig med trådstarter. Har man først fått privilegiet av å få bo i Norge, så skal man respektere dette. Bryter man norsk regelverk, bør man sendes i retur, da man ikke er verdig å få bo i vårt land (som ikke er en rett, men ett privilegium!)
Vi bor her, og vi går ingensteder selv om vi gjør noe kriminelt.

En ting innvandrere burde gjøre når de først kommer hit er å oppføre seg. Gjør de noe dumt, mister de retten til å oppholde seg her.
Hei. Første innlegget mitt her på forumet.

Blir både provosert, forundret og skremt over naiviteten til enkelte i denne debatten, både her på forumet og ellers i samfunnet. Norge AS har i altfor mange år hatt en innvandringspolitikk som er rett og slett uforsvarlig. Det blir tatt inn flere flyktninger enn vi har kapasitet til å integrere, og vi stiller ingen krav til dem. Vi har asylmottak som fungerer nærmest som utdanningsinstitusjoner for kriminell virksomhet, noe jeg ser på som en naturlig utvikling når enkeltindivider og grupper ser hvor lett det er å komme unna lovens lange arm. Det er også en kjent sak at kriminelle grupper kommer til Norge ene og alene for å utføre kriminelle handlinger.

Hvorfor? For i Norge er innvandrere/asylsøkere en svært beskyttet gruppe! Hvis du i diskusjon kommer med et «bittelitt» mer innvandrings kritisk synspunkt enn det regjeringen har, blir du stemplet som rasist. Hvis du foreslår tiltak for å begrense kriminaliteten blant innvandrere blir du stemplet som rasist. Frp blir stemplet som rasister, fordi de har et mer kritisk syn til innvandring enn de (fleste) andre parti. Jeg vil tro at det sitter flere politikere på stortinget som ønsker en mer restriktiv innvandringspolitikk, men ikke tørr å stå frem med sine meninger i frykt for å bli stemplet som rasister! (Jeg stemte ikke FRP sist stortingsvalg)

Det er på tide å stille krav til de som vil bosette seg her i det lille landet i nord. Så klart skal de få utføre religionen sin, gå i klær mange av oss synes er provoserende o.l. MEN de må rette seg etter norsk lov! Det burde vært obligatorisk med en kontraktsinngåelse der Norge forpliktet seg til å ta seg av og integrere dem, og innvandreren forpliktet seg til å følge norsk lov. Ved brudd på norsk lov (domfellelse/godta bot), RETT UT! De har da fått en sjanse til å vise sitt sanne jeg, og vist at de hverken er villige til å holde en avtale de selv har signert, eller følge gjeldende lover.

Alle statistikker viser at innvandrere er overrepresentert når det gjelder kriminalitet som feks vold. (Sett prosentvis av antall innvandrere kontra antall nordmenn i landet) Når det gjelder voldtekt så snakker tallene for seg selv. I sommer var 49 av de 50 siste anmeldte overfallsvoldtektene i hovedstaden utført av innvandrere med ikke vestlig bakgrunn. Finner dessverre ikke igjen tall som bekrefter dette, men har en artikkel fra april 09 som viser at 41 av 41 overfallsvoldtekter i Oslo er begått av innvandrere: http://www.dagbladet.no/2009/04/15/n...nriks/5759702/


Så et par spørsmål til Semjuel og alle andre som mener det er feil å sende ut kriminelle asylsøkere.
Jeg er patriotisk, og mener en flyktning som kommer fra et krigsherjet land og får bosette seg i Norge, bør være evig takknemlig til det norske folk. Hvis ingen hadde tatt hånd om dem, er det stor sjans for at de ville sultet eller blitt drept i krig. Er det da for mye forlangt at de følger norsk lov? Er det riktig at de som er notorisk kriminelle «opptar plass» i Norge som ellers kunne gått til ei alenemor med kun en arm og 8 barn? Svarer du ja på dette... (Trenger vel ikke si mer)

Det er ingen menneskerett å bo i Norge, det er et privilegiet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Corre: Tipper at du finner betre fellesnemnarar enn innvandrer om du leiter - t.d. arbeidsledig uten inntekt, kontaktnett og formue. Har en liten mistanke om at så godt som samtlige som har meir enn to dommer mot seg faller i den kategorien.

Så kanskje det er betre å forhindre at folk hamnar i den gruppa? Det er jo langt enklare, og det er forebygging, og ikkje brannslukking slik som utvisning er.
Kjære Corre. Du er jo bare enda skjønnere.

Dersom du går ute en iskald vinterdag. Det er klinkis på veien. Plutselig sklir du og faller rett på rygg og skamslår deg. Hvem sin feil er det? De aller fleste ville hevdet at det var din egen feil som ikke tok på deg noen sko med bedre friksjon. At du var for uforsiktig når du gikk på glatten. De fleste ville forbannet det kalde været, fordi dem vet at det er det kalde været som gjør at vannet fryser til is på veien din.

Men slike som deg Corre, ville lagt all skyld på isen. Det var isen som var stygg med deg. Isen var så kald og hard og tok tak i deg og drog deg rett ned i isen og slo deg. Totalt blottet for virkeligheten.

Ja, integrering er et problem i Norge i dag. Vi er ikke noe flinke i måten vi tar imot andre mennesker på. Likevel har vi en god medmennesklig tenkemåte, vi strekker ut en hånd til mennesker i nød. Hvem faen gjør ikke det?

Dersom du går over en fjellkneis- ser en mann henger etter èn hånd utfor et stup, ville du ikke da hjelpt denne mannen? Selvsagt! Vi er pliktige til å hjelpe våre medmennesker.

Jeg synest det er irrelevant hvilke land en voldtektsmann kommer fra. Jeg er mer opptatt av hvilke sinnslidelser mannen har og på hvilke måte VI kan hjelpe mannen på. Tilbake til mannen ved stupet: Jeg ville aldri fortest mulig komt meg bort til mannen, tråkket på fingrene hans så han slapp taket, for så å rope etter han når han falt i "Die Hard-style" ned stupet med blikket rettet mot meg:"Jeg kan ikke hjelpe deg, derfor må du utfor stupet!.
Sist endret av reklame; 2. november 2009 kl. 11:55.
Ja, helt klart bedre når en nordmann begår lovbrudd, enn når Mustafa gjør det. Ironisk med sånne tråder om kriminalitet, på et forum som dette. Say no more.
Legalisere prostitusjon, og rekvisisjoner til særdeles stygge overgripere som ikke klarer og få seg noe. At noen ikke klarer og få seg ei dame, virker helt sinnsykt. Hvor stakkarslig er du ikke når du må voldta noen?
Sitat av dukjærenorge Vis innlegg
Legalisere prostitusjon, og rekvisisjoner til særdeles stygge overgripere som ikke klarer og få seg noe. At noen ikke klarer og få seg ei dame, virker helt sinnsykt. Hvor stakkarslig er du ikke når du må voldta noen?
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om "å få seg" eller ikke. Det handler mer eller mindre om alvorlige sinnslidelser. Dem trenger ikke rekvisisjoner på horer. Dem trenger behandling.
Asylsøkere - De som kommer til Norge uten ID har som regel ikke ærlige hennsikter. Det finnes mange som kommer hit bare for og utnytte seg av de reglene vi har her, med å selge dop feks - forbedre livskvaliteten sin ved og latt det gå ut over andre. Send dem tilbake med en gang. Det nytter ikke og slippe dem ut fra fengsel igjen, for de kommer til og fortsette med kriminalitet. Hold dem fengslet til dere finner ut hvem dem er, så send dem tilbake. Ikke driv av med den katt og mus leiken når de til syvende og sist skal sendes ut uansett.
Sist endret av appel; 2. november 2009 kl. 12:50.
Sitat av dukjærenorge Vis innlegg
Legalisere prostitusjon, og rekvisisjoner til særdeles stygge overgripere som ikke klarer og få seg noe. At noen ikke klarer og få seg ei dame, virker helt sinnsykt. Hvor stakkarslig er du ikke når du må voldta noen?
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp din type uvitenhet folk må unngå. Den er jo helt utrolig fjern fra virkeligheten.
En varm mottakelse må jeg si

Siterer meg selv: «Det burde vært obligatorisk med en kontraktsinngåelse der Norge forpliktet seg til å ta seg av og integrere dem, og innvandreren forpliktet seg til å følge norsk lov.» Bedre integrering er nøkkelen i en vellykket asylpolitikk. Men det er et faktum at enkelte grupper kommer til landet vårt for å begå kriminelle handlinger, da nytter det ikke med bedre integrering. Eller hva?

Når jeg leser over innlegget mitt ser jeg at jeg generaliserer litt vel mye, misforstå meg riktig. Jeg ønsker at Norge fortsetter å ta imot flyktninger, men ikke flere enn vi klarer å gi den hjelpen de trenger. Det er verken rettferdig mot samfunnet eller flyktningene selv. Jeg ønsker i bunn og grunn at myndighetene stiller strengere krav til både seg selv og til flyktningene.

Linken til voldtektstatistikken var for å vise at det er noe som ikke fungerer i det hele tatt.

For å understreke argumentene...

Hvis en politistudent begår og blir dømt for en grov forbrytelse i studietida, er det da riktig å la han fortsette studiene og bli politi?

Hvis en barnearbeider forgriper seg på et barn han har omsorg for, er det da riktig å la han fortsette i jobben og gi han hjelp ved siden av?

Hvis det viser seg at en på arbeidsledighetstrygd har store inntekter, er det da riktig å fortsette å gi han trygda?

Er dette brannslukking? En reaksjon? Straff? Skåne samfunnet?

Alle er ansvarlige for egne handlinger, og alle handlinger har konsekvenser. At en voldtektsmann er syk er det lite tvil om, at mannen i mange tilfeller trenger hjelp er det heller ikke tvil om. Men hele rettsvesenet i Norge bygger på å straffe, hjelpe og skåne samfunnet. Ved å utvise en asylsøker som voldtar skåner vi samfunnet mot denne mannen og han blir straffet. Ved å i utgangspunktet ta denne personen inn i landet har vi prøvd å hjelpe vedkommende. (Det kan diskuteres opp og ned i mente om hjelpa er god nok da vi har mange skrekkeksempel å ta av.)
En handling, en konsekvens.

Reklame: Takker, lenge siden noen fremmede har kalt meg det

Svartsol: Et lovbrudd er like ille uavhengig hvem som begår det. Forstår ikke helt hva du mener da denne debatten omhandler ENKELTE asylsøkere som begår gjentatte kriminelle handlinger. Trådstarter lurte på hvorfor disse ikke blir bortvist fra Norge da de ikke er norske statsborgere, men håper på å bli det.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Fordi han er lærer på et kurs som spesialiserer seg på dette, eller bare fordi du har en ekstrem tro på at alle lærere er allmektige og vet alt?
Vis hele sitatet...
Nei, men det må da virkelig gå ann å tenke seg frem til svar selv.
vis du tenker på saker rundt kriminalitet så er det jo oftest å få høre at noen i aldersgruppen (menn) 20-40år som har gjort noe.
Men nå gir jeg meg, de fleste her inne skal jo være så jævlig vanskelig. Virker som de fleste ikke klarer å tenke å ut ifra det klare å komme frem til ca. svar på hva som er rett. men hvilken aldersgruppe tror du det er? kvinner i alderen 20-40? Tvilsomt, kvinner i alderen 60-100? Joda, er jo en mulighet det, Sant?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg er enig i mye av det du sier, men jeg er veldig uenig i at man burde kaste ut psykisk ustabile.
Man kan ikke straffe mennesker på et generelt grunnlag av at de er syke.
Vertfall ikke før en straffbar handling er blitt begått!

Nå vet jeg ikke helt hvordan du tenkte deg dette pga. din kortfattede formulering, men du vil kanskje forklare?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva som er mest forstyrrende: at du ønsker å kaste ut alle fattige og arbeidsløse, eller at du ikke klarer å forstå ironien og sarkasmen i innlegget.

Men jeg blir litt interessert. Hvorfor er du enig i at en bør kaste ut arbeidsløse, fattige og folk som ikke føler seg hjemme i samfunnet?
Er du sikker på at det ikke er du som misforstår ironien og sarkasmen hans?
Sitat av Tortia Vis innlegg
Er du sikker på at det ikke er du som misforstår ironien og sarkasmen hans?
Vis hele sitatet...
Nuvel. Helt sikker kan man jo aldri være, men i DonTomasos innlegg er det klart snakk om ironi, da han like etter kontrasterer med et helt motsatt argument. Noe lignende ser en ikke hos NitroFis, og det er dermed ingen ting som tyder på at dette faktisk er ironi.
Det finnes en rekke konvensjoner bundet til flyktninger som Norge har forpliktet seg til å følge. Dette kan vi jo blant annet se i Mullah Krekar-saken. De fleste er enig i at han ikke har noe i Norge å gjøre, men de færreste er inneforstått med hvorfor han fortsatt er her. Det skyldes da på svak regjering osv.

Vel, vi kan velge å kaste alle kriminelle innvandrere ut av landet. Siden de allerede har vært i Norge før, er det ingenting som tilsier at de ikke vil komme tilbake igjen. Dessuten har de sikkert dannet seg et nettverk i Norge, og kan i flere tilfeller fortsette sin kriminelle virksomhet fra utlandet.

Det er helt klart mange andre ting vi kan gjøre for å stoppe kriminalitet i blant innvandrere. Hva med å gå løs på de markedene som de kriminelle tjener sine penger i? Hva med å for eksempel legalisere/avkriminalisere cannabis? Da vil businessen til gutta nede ved Akerselva opphørt. Hvis vi drar den enda litt lenger, så kan vi dele ut statlig heroin til tunge rusmisbrukere som bruker Plata som markedsplass. Da kvitter vi oss med heroindealerne også.

Det som gjenstår da, tyveri og vold, som Politiet nå vil ha ressurser til å takle, fordi narkotikakriminaliteten er så godt som borte.

Det er uansett tilnærmet umulig å gjøre preventive tiltak mot voldtekt, siden slike saker ofte er svært komplekse. Man må i alle fall skille på overfallsvoldtekter og voldtekter. Sistnevnte er hyppigst, og utføres i stor grad av en person som er en bekjent av offeret.

Jeg prøver å finne en kilde for dette med bekjente gjerningsmenn, men veldig mange artikler nevner det. Har trålet igjennom noen rapporter hos SSB, men har ikke hatt tid til å gå gjennom alt. SSB har forøvrig en del statistikk om seksualforbrytelser generelt.
Jeg synest det er irrelevant hvilke land en voldtektsmann kommer fra. Jeg er mer opptatt av hvilke sinnslidelser mannen har og på hvilke måte VI kan hjelpe mannen på.

for å begynne svaret mitt med å svare kort og enkelt på dette sitatet fra REKLAME.

Dette synes jeg er beviset på hvorfor asylpolitikken er slik den er i norge. altfor mange mennesker som kommer i den kategorien som tenker på den måten. Da blir det slik.

Jeg synest det er irrelevant hvilke land en voldtektsmann kommer fra. Jeg er mer opptatt av hvilke sinnslidelser mannen har og på hvilke måte VI kan hjelpe mannen på.

Hadde du vært like opptatt av å finne ut hvilke sinnslidelser mannen har og på hvilken måte du kan hjelpe ham rett etter han hadde voldtatt DIN DATTER ELLER KONE?
Sist endret av SoloSuper; 2. november 2009 kl. 15:37.
SoloSper: "Hadde du vært like opptatt av å finne ut hvilke sinnslidelser mannen har og på hvilken måte du kan hjelpe ham rett etter han hadde voldtatt DIN DATTER ELLER KONE?" smart sagt! Her er du virkelig inne på noe! Fra nå av burde all straffeutmåling skje ved at vi ringer offerets nærmeste å lar de bestemme...
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Hadde du vært like opptatt av å finne ut hvilke sinnslidelser mannen har og på hvilken måte du kan hjelpe ham rett etter han hadde voldtatt DIN DATTER ELLER KONE?
Vis hele sitatet...
Er dette et argument for noen ting som helst?
poenget til trådstarter var vel noe som at han ville ha ned kriminaliteten i landet vårt. Han ville gjerne begynne med å sende ut dem som ikke opprinnelig er her i fra når de gjorde noe galt mot norsk lov. Ingenting kan vel være galt i det.
det koster oss tid og penger å ha dem her iallefall til dem er integrert og har kommet seg i jobb, og begynt å tjene penger, og skatte til den norske stat. eller de av dem som kommer så langt da, for det er mange som ikke gjør det. de koster staten penger fra dem kommer og til evig tid. gjerne i generasjoner.

det koster oss nordmenn også noe. det koster oss penger, og det koster oss ekstra lidelser i flere forskjellige varianter. da sikter jeg meg inn på all den ekstra kriminaliteten dette medfører.

Trådstarter vil sikkert også ha bukt med kriminalitet som er begått av nordmenn også, men det må jo selvfølgelig bli gjort på en annen måte. man kan ikke sende dem ut av landet, for det er jo ikke noe land å sende dem til. De blir på en måte våre kriminelle som vi må ta oss av. enten som soning eller behandling.

et lite eksempel fra nyhetene i dag. en jente danset alene på et diskotek i norge. hun ble plutselig omringen på dansegulvet og voldtatt. overgriperene var vår nye landsmenn. denne jenta fikk snnudd livet sitt opp ned da dette skjedde, og skal igjennom masse før hun kan føle seg bra. dette vil følge henne hele livet.

hvorfor ble denne jenta voldtatt? kunne det vært unngått? det kunne vært en nordamm som gjorde dette, for de voldtar de også, men denne gangen var det ikke det. Det finnes mange saker som denne. nå vil nok en kilderytter komme løpende til sitt tastatur å vræle ut om at det ikke holder på grep noe som helst siden det ikke foreligger en link til kilde. og det synes jeg er vel så gale.

hvorfor? fordi det beviser lukkede øyne, en blindhet som gjør at det bare vil fortsette slik, eller kanskje bli verre.

Om det kommer en flykting til norge. han får bo her fordi han ikke kan leve et normalt liv i landet han kommer fra. han vil ha fred rundt seg, og et trygt sted å bo. så voldtar han en 16 år gammel jente, skarrer henne for livet. hvordan kan det da sitte noen der ute å synes synd på ham for at han må reise hjem å sone straffen sin der, hjem tillbake til sitt utrygge land og stygge soningsforhold? hvordan er det mulig?

sa han ikke akkurat opp tryggheten sin og freden sin i dette landet i det han tvang seg inn mellom bena på den uskyldige jenta? da han ga henne traumer for resten av livet?

det er på tide de blinde våkner. la oss hjelpe mennesker i nød, la oss hjelpe dem som trenger det og fortjener det. gi dem trygghet gi dem fred, gi dem et liv de synes er verd å leve, men forlang da også at de tar sin del av kaken for at landet vårt framdeles skal være slik. Følg norsk lov, ikke snylt men gjør det en kan for å gi tillbake til samfunnet det man selv ønsker av det.

og ja gjør man det, så er det en ære å ha dem her. for det er mange av dem også. som jeg er begjæret over å ha som nabo kollega eller bare som en å prate med på bussen.

men lag nå et system som sender våre nye drapsmenn voldtektsforbrytere tyver og annet ut igjen av landet. jeg tør å påstå at mange av dem blinde ville snu på flisa så snart det var deres eget barn eller familiemedlem som ble utsatt for dette.

til sist. En voldtekt er like ille om det er en nordmann svenske eller en fra gambia som utfører den, det er helt sikkert. Alle som gjør noe slikt bør og må straffes. poenget er at det er utrolig mange voldtekter som kunne vært ungått, mange jenter som hadde sluppet å sitte der ødelagt og skarret for resten av livet. det er helt sikkert.

Sitat av Chassen Vis innlegg
Er dette et argument for noen ting som helst?
Vis hele sitatet...
jeg synes den setningen viser en som ikke kan sitte seg inn i en situasjon hvor en selv kan oppleve noe slikt. For jeg kan ikke se for meg at noen ektemenn eller fedre ville sagt, neimenn jenta mi. han mente det ikke vondt, vi kan ikke være sinte på ham. han trenger hjelp skjønner du kom så skal vi finne ut hvem han er, så kan vi anbefale en psykolog. Han kommer tross alt fra et krigsherjet land lille deg, og der har de opplevd mye. det er derfor han gjør det.

blir bare provosert.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
poenget til trådstarter var vel noe som at han ville ha ned kriminaliteten i landet vårt. Han ville gjerne begynne med å sende ut dem som ikke opprinnelig er her i fra når de gjorde noe galt mot norsk lov. Ingenting kan vel være galt i det.
det koster oss tid og penger å ha dem her iallefall til dem er integrert og har kommet seg i jobb, og begynt å tjene penger, og skatte til den norske stat. eller de av dem som kommer så langt da, for det er mange som ikke gjør det. de koster staten penger fra dem kommer og til evig tid. gjerne i generasjoner.

det koster oss nordmenn også noe. det koster oss penger, og det koster oss ekstra lidelser i flere forskjellige varianter. da sikter jeg meg inn på all den ekstra kriminaliteten dette medfører.

Trådstarter vil sikkert også ha bukt med kriminalitet som er begått av nordmenn også, men det må jo selvfølgelig bli gjort på en annen måte. man kan ikke sende dem ut av landet, for det er jo ikke noe land å sende dem til. De blir på en måte våre kriminelle som vi må ta oss av. enten som soning eller behandling.

et lite eksempel fra nyhetene i dag. en jente danset alene på et diskotek i norge. hun ble plutselig omringen på dansegulvet og voldtatt. overgriperene var vår nye landsmenn. denne jenta fikk snnudd livet sitt opp ned da dette skjedde, og skal igjennom masse før hun kan føle seg bra. dette vil følge henne hele livet.

hvorfor ble denne jenta voldtatt? kunne det vært unngått? det kunne vært en nordamm som gjorde dette, for de voldtar de også, men denne gangen var det ikke det. Det finnes mange saker som denne. nå vil nok en kilderytter komme løpende til sitt tastatur å vræle ut om at det ikke holder på grep noe som helst siden det ikke foreligger en link til kilde. og det synes jeg er vel så gale.

hvorfor? fordi det beviser lukkede øyne, en blindhet som gjør at det bare vil fortsette slik, eller kanskje bli verre.

Om det kommer en flykting til norge. han får bo her fordi han ikke kan leve et normalt liv i landet han kommer fra. han vil ha fred rundt seg, og et trygt sted å bo. så voldtar han en 16 år gammel jente, skarrer henne for livet. hvordan kan det da sitte noen der ute å synes synd på ham for at han må reise hjem å sone straffen sin der, hjem tillbake til sitt utrygge land og stygge soningsforhold? hvordan er det mulig?

sa han ikke akkurat opp tryggheten sin og freden sin i dette landet i det han tvang seg inn mellom bena på den uskyldige jenta? da han ga henne traumer for resten av livet?

det er på tide de blinde våkner. la oss hjelpe mennesker i nød, la oss hjelpe dem som trenger det og fortjener det. gi dem trygghet gi dem fred, gi dem et liv de synes er verd å leve, men forlang da også at de tar sin del av kaken for at landet vårt framdeles skal være slik. Følg norsk lov, ikke snylt men gjør det en kan for å gi tillbake til samfunnet det man selv ønsker av det.

og ja gjør man det, så er det en ære å ha dem her. for det er mange av dem også. som jeg er begjæret over å ha som nabo kollega eller bare som en å prate med på bussen.

men lag nå et system som sender våre nye drapsmenn voldtektsforbrytere tyver og annet ut igjen av landet. jeg tør å påstå at mange av dem blinde ville snu på flisa så snart det var deres eget barn eller familiemedlem som ble utsatt for dette.

til sist. En voldtekt er like ille om det er en nordmann svenske eller en fra gambia som utfører den, det er helt sikkert. Alle som gjør noe slikt bør og må straffes. poenget er at det er utrolig mange voldtekter som kunne vært ungått, mange jenter som hadde sluppet å sitte der ødelagt og skarret for resten av livet. det er helt sikkert.



jeg synes den setningen viser en som ikke kan sitte seg inn i en situasjon hvor en selv kan oppleve noe slikt. For jeg kan ikke se for meg at noen ektemenn eller fedre ville sagt, neimenn jenta mi. han mente det ikke vondt, vi kan ikke være sinte på ham. han trenger hjelp skjønner du kom så skal vi finne ut hvem han er, så kan vi anbefale en psykolog. Han kommer tross alt fra et krigsherjet land lille deg, og der har de opplevd mye. det er derfor han gjør det.

blir bare provosert.
Vis hele sitatet...
Du prøver å få det til å se ut som om voldtekt er noe som en person gjør av ren kåtskap. Det er feil. Det er ikke det seksuelle som driver en voldtektsmann, men maktfølelsen ovenfor for offeret. Spontane voldtekter utløses i stor grad av akutte psykoser, mens seksuelle overgrep generelt utføres over lenger tid av samme person.

Et aktuelt eksempel er jo Erik Andersen, bedre kjent som Lommemannen. Er han en kåt gris, eller er han en pedofil med sterke sinnslidelser. Det er ikke snakk om å beskytte eller forsvare de som voldtar, men å faktisk finne ut av hvorfor de gjør som de gjør.

Og så kan man snakke om datteren din eller moren din og alt det der, men i det store og hele så ville fått mer ut av å forske på atferden til overgriperne, i stedet for å deportere dem. (Hvordan vi skal bryte FN-konvensjoner eller sende papirløse "hjem", det svarer ikke dere som bruker disse argumentene på).


SoloSuper:

La provokasjonen ligge og nyansér meningene dine.
Sist endret av bronsky; 2. november 2009 kl. 16:09.