Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1747
Hallo.
Bestemte meg for å flytte om på rommet, alt ble bra, men en ting gikk til helvette. Skulle koble til anlegget(logitech z-5500 for de som overså tittelen) men fikk aldri dette blåe lyset på konsollen, så litt på koblingen til subben, da jeg så at den ene pinnen fra subben hadde knukket, noen som vet hvordan jeg kan få fikset det på billigest mulig måte? eller må jeg kjøpe en helt ny subb?

for de som ikke forstod hva som var feil, til de som har dette anlegge, så har du en kabel fra konsollen til subben, på subben er det han(pin) en av disse har knukket. Satser på at alle skjønte hva jeg mente nå!
Det samme skjedde med annlegget til ei jeg kjenner da en lettere "forfrisket" person flyttet på det.
Vi fikk ikke fikset det, men ingen av oss var hverken edru eller hadde lodde-utstyr.

Eneste måten blir vel å lodde den på igjen, men tror ikke det blir så lett.
Sist endret av drittunge; 31. oktober 2009 kl. 21:38.
æsj, kjipt at det skal så lite til for at anlegget blir ubrukbart. Men går vel ann å snakke med noen som har peilig på lodding å få de til å fikse det? kan vel ikke være like dyrt som å kjøpe et helt nytt et til 3000 kr.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
sende mail til logitech og høre?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg skjønner ikke helt omfanget av skaden.

Kan du ta et bilde (ikke mobilkamera i mørket takk), sånn at vi kan se skaden?
"

During the next several days, Logitech will be transitioning our customer support e-mail system.

Email support will not be available from August 30 until October 12. We will not be able to receive new e-mails or respond to any prior e-mails during this time.

We suggest you check out support site at Logitech.com/support if you have a support question. Our support site contains answers to many frequently asked questions, software downloads, product features, and product documentation. If you still have a question, you can call us during our regular operating hours.

We apologize for the inconvenience. This is a temporary situation while we upgrade our e-mail system in order to serve you better."
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
er tilgenelig nå?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt omfanget av skaden.

Kan du ta et bilde (ikke mobilkamera i mørket takk), sånn at vi kan se skaden?
Vis hele sitatet...
ja, skal gjøre det!

http://dump.no/files/7b8feac81915/Bilde000.jpg

"er tilgenelig nå? "

tydligvis ikke.
if all else fails. klipp av console kabelen, kjøp en ny RS232 og koble sammen farge mot farge, vips du har en ny ende.
kan enkelt koble sammen ledningene med scotchlock eller sånne sukkerbiter vist dere ikke har gjort noe slikt før.
bare husk å teipe over med el teip med kabelen i bøy slik at det ikke er noe som sliter i selve "koblingen" dere har laget.
Prøv å lodd den på igjen. Jeg gjorde det samme, funket fint
Sitat av Kris. Vis innlegg
Prøv å lodd den på igjen. Jeg gjorde det samme, funket fint
Vis hele sitatet...
har holdt på med lodding før, så kan noen forklare meg hva jeg trenger?

jeg har ikke den pinnen som ble knekt, så vis jeg lodder på en hel slik vil det ikke bli helt klumepte og jævlig?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Beste løsning er nok å bytte hele pluggen, kan sikkert skaffes som reservedel ville jeg tro, men tipper alle pinnene er loddet på innsiden mot respektive ledere.

Så har du ikke erfaring anbefaler jeg at du levèrer den til noen som kan faget.
hvor kan jeg levere den inn? noen butikken du/dere kommer på i farten?
sånn ca. hvor mye vil det koster? sikkert ikke mange som vet helt eksakt, men fint vis noen vet sånn ca. pris.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
En hvilken som helst elektroniker \ elektronikkverksted, ser ikke for meg mer enn 1-2 timers arbeid, men anbefaler deg å skaffe delen selv.

Er du heldig havner du da under 1000,- totalt.
Okei, Takk for svar
vanlig 15 pin dsub dettan, åpne boksen og klipp av den som er påkobla og finn deg en gammel skjermkabel som du klipper av og skjøter ene enden på
skal prøve å lodde på mandag, skal få hjelp av en venn. Regner med at det ordner seg da!
Hva er det den aktuelle pinnen gjør egentlig?
Har du prøvd å teste anlegget? :P
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva er det den aktuelle pinnen gjør egentlig?
Har du prøvd å teste anlegget? :P
Vis hele sitatet...
pga. den ene pinnen knakk så får jeg ikke konsollen til å bli slått på, noe som gjør at jeg ikke får satt på noe lyd, eller i det hele tatt slått på konsollen!
men derre fiksa vi ja
Jeg han en ekstra sub med forsterker liggende etter jeg rota bort displayet..

Men er du interesert så kan jeg sikkert selge den.