Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 19278
Er det noen som har noe erfaring med pot? Har fått vite at jeg å noen kammerater sine mobiler blir overvåket. Er det mulig?? Vi har ikke blitt tatt av politiet for noe som fører til varetekt eller fengsel.

Takker for seriøse svar.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Naturligvis er det mulig. Det er vanskelig å si hvor sannsynlig dette er, dog, da du ikke forteller noe om hva du/dere har gjort. Jeg mener det skal ganske alvorlig (type organisert) kriminalitet for at overvåkning er noe alternativ.

Det heter forresten PST, Politiets Sikkerhetstjeneste.
Sist endret av ticks; 26. oktober 2009 kl. 21:04.
Trådstarter
14 1
Saken er av vi har begynt å "henge" / "jobbe" med "feil" folk..
Slutt å "henge" / "jobbe" med "feil" folk da, så slipper du overvåkingen.

Edit: for å svare på tråden: nei.
Sist endret av Viva la Opium; 26. oktober 2009 kl. 21:25.
Trådstarter
14 1
Kan ikke trekke oss nå. Er jo nå det blir gøy.. men er noe dritt å ha snuten i lomma hele tiden..
Sitat av mropel Vis innlegg
Kan ikke trekke oss nå. Er jo nå det blir gøy.. men er noe dritt å ha snuten i lomma hele tiden..
Vis hele sitatet...
Uten at jeg vet hva det er, får jeg vel si at med det du holder på med er vel det at politiet snuser rundt deg en del av "gamet". Så når du tok det valget å bli med å "jobbe" med disse folkene, så håper jeg du tenkte på dette og. Skal ikke være moraliserende, men som alltid hjelper det lite å være etterpåklok.
Ut fra den informasjonen du nevner her er det vel tvilsomt om PST skulle være interessert i å overvåke dere. Annen bakenforliggende informasjon du ikke har kommet med her kan jeg ikke svare for deg. Personlig har jeg aldri hatt noe med PST å gjøre (såvidt jeg vet om ihvertfall).

Primært prioriterer PST rikets sikkerhet, så hvis du og dine kamerater ikke er terrorister, eller vanker i et miljø med potensielle terrorister, vil jeg tro du skal være rimelig safe på at det ikke er PST som overvåker deg. Sekundært prioriterer PST organisert kriminalitet som del av en sikkerhetstrussel, men herunder tror jeg du skal høyt opp i systemet før de iverksetter overvåking. Hvis Osama bin Laden er din faste opiumsleverandør så kan det vel tenkes at PST tar en titt på deg...

Men en liten notis bør jeg vel ta med:

I mai 2005 behandlet Stortinget Ot.prp. 60 (2004–2005) – nye forebyggende politimetoder. Resultatet ble at politiet fikk en noe utvidet bruk av de eksisterende metodene i forbindelse med etterforsking og adgang til romavlytting under spesielle vilkår. I tillegg åpnet Stortinget for at Politiets sikkerhetstjeneste kan ta i bruk metoder som tidligere kun var knyttet til etterforsking i forebyggende virksomhet. De nye lovhjemlene trådte i kraft 5. august 2005.
Vis hele sitatet...
Kilde

Hvis det ikke har kommet noen nye hjemler og dere ikke tilfeldigvis skulle være "osama-look-alikes" eller ha kontakter opp på et høyt businessplan, så står det at ihvertfall romavlytting gis adgang til under spesielle vilkår. Så spørs det om situasjonen du står i nå kan betraktes som om ett av disse spesielle vilkårene er oppfylt. Men at det skal ha noe med rikets sikkerhet må du regne med - for PST sin del ihvertfall.

Så hvis du ikke tilhører en voldelig ekstremistgruppe, bedriver sabotasje på fritiden, spurt et idiotisk spørsmål på pyroforumet, sprer masseødeleggingsvåpen, driver med ulovelig teknologioverføring eller ulovelig etterretningsvirksomhet på norsk jord, eller har tilhørighet til en sovende celle og andre terror-lignende nettverk i Norge, eller på annen måte er med på å finansiere slik terror økonomisk, enten via organisert kriminalitet eller som "vaskemaskin", og har gjort noen skumle transaksjoner med utenlandske selvmordsbombe universiteter, så vil jeg tippe at du har lite å frykte.

Med mindre det er politiet som overvåker deg da såfremt dere har noe å skjule..
Sist endret av paranoy; 26. oktober 2009 kl. 21:36.
Trådstarter
14 1
Sitat av etse Vis innlegg
Uten at jeg vet hva det er, får jeg vel si at med det du holder på med er vel det at politiet snuser rundt deg en del av "gamet". Så når du tok det valget å bli med å "jobbe" med disse folkene, så håper jeg du tenkte på dette og. Skal ikke være moraliserende, men som alltid hjelper det lite å være etterpåklok.
Vis hele sitatet...
Det er en del av "gamet" ja. Å vi veit jo konsekvensene hvis vi blit tatt for "noe" så det er jo det vi prøver å unngå.

Sitat av paranoy Vis innlegg
Ut fra den informasjonen du nevner her er det vel tvilsomt om PST skulle være interessert i å overvåke dere. Annen bakenforliggende informasjon du ikke har kommet med her kan jeg ikke svare for deg. Personlig har jeg aldri hatt noe med PST å gjøre (såvidt jeg vet om ihvertfall).

Primært prioriterer PST rikets sikkerhet, så hvis du og dine kamerater ikke er terrorister, eller vanker i et miljø med potensielle terrorister, vil jeg tro du skal være rimelig safe på at det ikke er PST som overvåker deg. Sekundært prioriterer PST organisert kriminalitet som del av en sikkerhetstrussel, men herunder tror jeg du skal høyt opp i systemet før de iverksetter overvåking. Hvis Osama bin Laden er din faste opiumsleverandør så kan det vel tenkes at PST tar en titt på deg...

Men en liten notis bør jeg vel ta med:



Kilde

Hvis det ikke har kommet noen nye hjemler og dere ikke tilfeldigvis skulle være "osama-look-alikes" eller ha kontakter opp på et høyt businessplan, så står det at ihvertfall romavlytting gis adgang til under spesielle vilkår. Så spørs det om situasjonen du står i nå kan betraktes som om ett av disse spesielle vilkårene er oppfylt. Men at det skal ha noe med rikets sikkerhet må du regne med - for PST sin del ihvertfall.

Så hvis du ikke tilhører en voldelig ekstremistgruppe, bedriver sabotasje på fritiden, spurt et idiotisk spørsmål på pyroforumet, sprer masseødeleggingsvåpen, driver med ulovelig teknologioverføring eller ulovelig etterretningsvirksomhet på norsk jord, eller har tilhørighet til en sovende celle og andre terror-lignende nettverk i Norge, eller på annen måte er med på å finansiere slik terror økonomisk, enten via organisert kriminalitet eller som "vaskemaskin", og har gjort noen skumle transaksjoner med utenlandske selvmordsbombe universiteter, så vil jeg tippe at du har lite å frykte.

Med mindre det er politiet som overvåker deg da såfremt dere har noe å skjule..
Vis hele sitatet...
Lite terror i det vi driver med.. men det er meget organisert. Både her i landet å utenfor landegrensen.
Hvor er det du egentlig vil med denne tråden? Du har jo selv svar på det du spør om.
Trådstarter
14 1
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Hvor er det du egentlig vil med denne tråden? Du har jo selv svar på det du spør om.
Vis hele sitatet...
Jeg er ute etter folk sine erfaringer. Å da finne ut om det er sansynelig at vi blir overvåket.
Sitat av mropel Vis innlegg
Jeg er ute etter folk sine erfaringer. Å da finne ut om det er sansynelig at vi blir overvåket.
Vis hele sitatet...
Vel, det er teknisk umulig å finne ut om noen overvåker mobilen din, praktisk mulig ved å avtale noe så ulovlig via mobil at politiet MÅ troppe opp på stedet for å stoppe deg.
Trådstarter
14 1
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel, det er teknisk umulig å finne ut om noen overvåker mobilen din, praktisk mulig ved å avtale noe så ulovlig via mobil at politiet MÅ troppe opp på stedet for å stoppe deg.
Vis hele sitatet...
Det har jeg tenkt på hvis der er eneste utvei så må jo det prøves.
En liten ting jeg stusser på, er hvordan du har fått vite at PST faktisk overvåker din/deres mobiler?
som meitemark setter grunnlag for, er det teknisk umulig å finne ut om noen overvåker mobilen din.
PST har ansvaret for å forebygge og etterforske overtredelse avlovbestemmelser som vedrører statens selvstendighet og sikkerhet, ulovlig etterretningsvirksomhet i Norge, spredning av masseødeleggelsesvåpen, sabotasje og politisk motivert vold og overtredelse av straffebestemmelserom terrorhandlinger samt terrorfinansiering. PSTs ansvarsområde erbegrenset til norsk territorium. Tjenesten er en selvstendig del av det norske politiet.
Vis hele sitatet...
F.eks. om du har donert penger til al-Shabaab. Om du ikke føler deg truffet, så tviler jeg at du har "PST på nakken.
Trådstarter
14 1
Sitat av Raza Vis innlegg
En liten ting jeg stusser på, er hvordan du har fått vite at PST faktisk overvåker din/deres mobiler?
som meitemark setter grunnlag for, er det teknisk umulig å finne ut om noen overvåker mobilen din.
Vis hele sitatet...
Fått vite det fra høyere hold i gruppa.
Sitat av mropel Vis innlegg
Fått vite det fra høyere hold i gruppa.
Vis hele sitatet...
Høyere paranoid hold eller noen som faktisk vet hva de snakker om? Vel, det ville jo være taktisk og psykologisk lurt å forteller lavere deler av en gruppe at man blir overvåket av politiet, for å forsterke "vi-mot-de" samholdet. Uansett om det er riktig eller ikke.
Hvis du holder på med noe ulovlig sier det seg jo selv at sjansen øker betraktelig for at politiet er interessert i deg.
Overvåker de telefonen din kan du være sikker på at de overvåker nFF-kontoen din.
Tviler på at du gjør det noe bedre for deg selv ved og innrømme på internett at du har kontakter innen et ulovlig miljø osv.

Skaff deg ny engangs telefon, bytt telefon ofte.. Verre er det vel ikke?

PS: Har du ikke råd til nye telefoner tviler jeg på den type kriminalitet du bedriver er av noen interesse for at du skal bli overvåket på dette viset.
Sist endret av M. Inconnus; 26. oktober 2009 kl. 23:36.
Hva for slags puslete fantestreker er det du driver med egentlig, er dere så amatører at dere har eglet på dere onkel blå? Slutt å skryt av at du er med i en "meget organisert gruppe".
Vel, så lenge du holder de utborra startpistolene dine unna bilen min så er jeg fornøyd.
Dette virker jævlig useriøst. Hvis det er noe i det du sier, ville jeg tatt det opp med de i "gruppa" di så kan dere komme frem til en løsning på problemet. Benzoer skal visst hjelpe litt på noia.
Trådstarter
14 1
Sitat av meitemark Vis innlegg
Høyere paranoid hold eller noen som faktisk vet hva de snakker om? Vel, det ville jo være taktisk og psykologisk lurt å forteller lavere deler av en gruppe at man blir overvåket av politiet, for å forsterke "vi-mot-de" samholdet. Uansett om det er riktig eller ikke.
Vis hele sitatet...
Det er fra folk som veit hva de snakker om. Ganske logisk det du sier der

Sitat av Zolantor Vis innlegg
Overvåker de telefonen din kan du være sikker på at de overvåker nFF-kontoen din.
Tviler på at du gjør det noe bedre for deg selv ved og innrømme på internett at du har kontakter innen et ulovlig miljø osv.

Skaff deg ny engangs telefon, bytt telefon ofte.. Verre er det vel ikke?

PS: Har du ikke råd til nye telefoner tviler jeg på den type kriminalitet du bedriver er av noen interesse for at du skal bli overvåket på dette viset.
Vis hele sitatet...
Gidder ikke bytte mobil hele tiden. Har et sosialt liv utenom dette, da er det lite praktisk å bytte nr hele tiden. værste jeg veit er folk som ikke betaler mob regningen å bytter nr 2 ganger i året.. har hatt samme mob nr i 15år så gidder ikke bytte det nå..

Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Hva for slags puslete fantestreker er det du driver med egentlig, er dere så amatører at dere har eglet på dere onkel blå? Slutt å skryt av at du er med i en "meget organisert gruppe".
Vel, så lenge du holder de utborra startpistolene dine unna bilen min så er jeg fornøyd.
Vis hele sitatet...
Amatører?? kansje det. det finner du nok ikke ut av startpistoler er ikke farlige, å jeg er ikke interisert i bilen din heller..

Meningen med denne tråden var å finne ut om noen hadde noe peiling.. ikke masse vissvass.
Sitat av mropel Vis innlegg
Det er fra folk som veit hva de snakker om. Ganske logisk det du sier der



Gidder ikke bytte mobil hele tiden. Har et sosialt liv utenom dette, da er det lite praktisk å bytte nr hele tiden. værste jeg veit er folk som ikke betaler mob regningen å bytter nr 2 ganger i året.. har hatt samme mob nr i 15år så gidder ikke bytte det nå..



Amatører?? kansje det. det finner du nok ikke ut av startpistoler er ikke farlige, å jeg er ikke interisert i bilen din heller..

Meningen med denne tråden var å finne ut om noen hadde noe peiling.. ikke masse vissvass.
Vis hele sitatet...
Ha en ut byttbar "jobb"-telefon, og en til privat bruk. Er ikke vanskeligere en det.
Trådstarter
14 1
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Ha en ut byttbar "jobb"-telefon, og en til privat bruk. Er ikke vanskeligere en det.
Vis hele sitatet...
Bruker et uregistrert kontantkort til "jobb" men er privat moben som er problemet..
@ mropel

Det sier seg selv at er det organisert er muligheten for å bli avlyttet av politiet, om ikke akkurat av PST, til stede. Men det kan være at PST bistår ved en eventuell overvåking. Men du er ikke spesielt smart du heller da! Hvis du ikke var overvåket av PST tidligere, hva tror du at du oppnår med en slik tråd som denne da? Om forholdene ligger til rette og noen innen politiet ser nærmere på saken og finner ut at du, la oss si, har "Tour de France"-forbindelser, ville vel denne tråden oppfylle et spesielt vilkår?

(Kommer jo an på størrelsen. Om PST overvåker "tour de france" veit jeg da søren, men de utgjør jo en sikkerhetstrussel mot riket definisjonsmessig (organisert kriminalitet). I hvertfall 1% av de. Jeg tror vel likevel du skal være opp i systemet før de prioriterer deg, men det går jo an å la være å snakke i telefonen også - så pleier det problemet å løse seg).

Uansett, så har CATCH, PST, særorganer i politiet og politi for øvrig rett til å utøve provokasjon på deg hvis de mistenker deg for å stå i samband med storhaier i det organiserte kriminelle systemet. Det vil si at de kan, på bakgrunn av kommunikasjonskontroll eller overvåking som det også kalles, lure deg til å begå en kriminell handling for så å arrestere deg for denne kriminelle handlingen og bruke deg til å komme tettere inn på øvre ledds kontaktnettverk, eller for å infiltrere et slik nettverk, eller for å legge opp et strategisk tiltak for å huke de øvrige leddene til de kommer til storfisken(e).

Et eksempel på provokasjon er at de setter deg eller noen av dine medhjelpere i forbindelse/kontakt med en kunde, en infiltratør eller informant, som bestiller en større ordre som må resultere i kontakt mellom deg og et øvre ledd for dermed kartlegge prosedyrene fra bestilling til gjennomført handel i deres virksomhet, og på det viset arrestere deg i gjerningsøyeblikket, eller en tid etter for å beskytte infiltratøren eller informanten. Det kontroversielle her er at det juridisk kan hevdes at du aldri ville begått den kriminelle handlingen hvis ikke politiet hadde provosert frem handlingen, i dette tilfelle bestilt ordren, og dermed være skyldig i å mislede deg til en kriminell handling overfor det norske regelverket.

Hvis du er så bekymret for overvåking og angrer sterkt på at du legger sånne ting på et forum, så får du diskutere med advokaten din hvilke sjanser du har hvis du mistenker en provokasjon fra politiet mot deg - hvis uhellet skulle være ute, vel å bemerke. I større organisert kriminalitet blir som regel kommunikasjonskontroll og provokasjon benyttet for å avdekke, splitte eller infiltrere den organiserte virksomheten. Om PST utfører disse provokasjonene som jeg har eksemplisert her, eller benytter seg av en annen og totalt annerledes metode som ikke behøver å omhandle ordrebestilling i det hele tatt, men er likedan en provokasjon (mange måter å provokere på, eksempelvis iskaldt beregnende razzia eller arrest av personer som står deg nær for å sette ut mistanke om informant-virksomhet, svik, intrigemakeri, informant eller infiltrasjonsarbeid, etc.).

Opplever du en plutselig intrigemakeri eller konfliktskapende situasjoner internt kan dette også være del av politiets provokasjon, dog slik er vanskeligere å oppdage på grunn av den gyldne taushetsplikten som er blant de første reglene i de uskrevne gateregler, men skulle slik oppstå kan det være lurt å backe ut - hvis du har muligheten (Ikke spør, vit om du har muligheten! Spør du om du kan backe ut når det begynner å bli hett får du et helvete tipper jeg på, ihvertfall blir du førstemistenkt på uansett hva det er du kan mistenkes for! Så vit om du kan backe deg ut om ting ikke lenger er så rosenrødt - ikke spør om du kan backe ut. Kan du ikke backe ut så får du vel tåle steken siden du syns leken begynner å bli interessant).

Lykke til!
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Overvåker de telefonen din kan du være sikker på at de overvåker nFF-kontoen din.
Tviler på at du gjør det noe bedre for deg selv ved og innrømme på internett at du har kontakter innen et ulovlig miljø osv.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler sterkt på at en PST dude følger intenst på små gangstere som eventuelt oppholder seg på nettsteder som FreakForum.
Jeg vil tro at de prioriterer andre midler som overvåking av leilighet og telefoner før de tar seg en tur til å samle informasjon fra nettsteder som dette. Dog jeg skjønner poenget ditt.
Trådstarter
14 1
Sitat av Raza Vis innlegg
Jeg tviler sterkt på at en PST dude følger intenst på små gangstere som eventuelt oppholder seg på nettsteder som FreakForum.
Jeg vil tro at de prioriterer andre midler som overvåking av leilighet og telefoner før de tar seg en tur til å samle informasjon fra nettsteder som dette. Dog jeg skjønner poenget ditt.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke så mange som tar dette forumet veldig seriøst..
regner med at politet er innom her.. ikke umulig at noen av de kansje svarer på denne tråden..
Hvis du tenker i de baner skjønner jeg ikke hvorfor du opprettet denne tråden heller? Hvor smart ville det vært å tatt i mot råd fra snuten i et slik spørsmål tror du?

Men du har sikkert rett i at politiet er innom her.. det er ikke umulig at noen av dem oppretter tråder på dette forumet her også..
Sist endret av paranoy; 27. oktober 2009 kl. 00:32.
Trådstarter
14 1
Sitat av paranoy Vis innlegg
Hvis du tenker i de baner skjønner jeg ikke hvorfor du opprettet denne tråden heller? Hvor smart ville det vært å tatt i mot råd fra snuten i et slik spørsmål tror du?

Men du har sikkert rett i at politiet er innom her.. det er ikke umulig at noen av dem oppretter tråder på dette forumet her også..
Vis hele sitatet...
Er vel ikke så mange råd her inne jeg ville fulgt.. Er jo greit å bruke hue litt..
Sikker lett å komme i kontakt med småkriminelle her inne. selvom det nok er mye nerder som sitter her å synser om alt mulig..
Sitat av mropel Vis innlegg
Det er vel ikke så mange som tar dette forumet veldig seriøst..
regner med at politet er innom her.. ikke umulig at noen av de kansje svarer på denne tråden..
Vis hele sitatet...

Hvorfor i all verden velger du da å publisere din private informasjon på en offentlig side når du selv er klar over faren for å bli "busta" av onkel blå som oppholder seg her på FreakForum?
At du i det hele tatt har opprettet en egen tråd på et åpent diskusjonsforum som omhandler dine såkalte "organiserte" kriminelle aktiviterer er jo alene bevis på hvor amatørmessig dette opplegget ditt er. Det er noe man bare ikke gjør, noe du hadde visst hvis du hadde hatt et snev av forståelse for hvordan organiserte kriminelle miljøer fungerer.

Slike elementære ting vet garantert disse gutta som du hevder er så seriøse, og hvis de ikke bryr seg om at løpeguttene deres oppfører seg som småbarn på internett, så er de ikke noe mer seriøse enn det du er.

Det er for sent å lære seg spillereglene når spillet allerede er i full gang. Jeg foreslår at du slutter å leke noe du ikke er, og finner deg noe ordentlig å drive med istedenfor.
Ring til en av de andre i gruppen, og si at du møter han ved narvesen i sentrum klokken 15:00, og si at du tar med 200g brunt. Så møter du han klokken tre og gir han en melkesjokolade i en papirpose elns. så får du nok se om mobilen din er overvåket
Altså, du bruker samme mobilen på privaten som på jobb ? Du presterer å si at du er i et organisert nettverk på et forum, som det ikke er verdens vanskeligste å få tilgang til ?


Tror ikke du blir overvåket, eller at det nettverket ditt er så stort at du ville blitt det Og eventuelt, hva ville de gutta som sitter over deg i nettverket sagt, om de fant ut at du spurte om det her på forumet ? Hadde jeg vært din "sjef" skulle du faen meg ha fått kjent det om jeg hadde funnet ut at du hadde gjort noe sånt, om .. jeg var sjef i et slikt organisert nettverk, på en viss størrelse that is


Tror det skal gå bra jeg
Gjetter på nettpoker på samme bord eller noe, ringe hverandre samtidig å avtale kort eller noe! har jeg rett? hehe
Sitat av mropel Vis innlegg
Saken er av vi har begynt å "henge" / "jobbe" med "feil" folk..
Vis hele sitatet...
Personlig tror jeg det er din lemfeldige omgang med hermetegn som har satt deg under overvåkning. De har et prøveprosjekt for tvangssterilisering av slike.
Hvis man bedriver noe hvor man er redd for overvåkning dropper man mobilen helt. Telefonkiosker til avtalte tider er tingen og jeg kan garantere at terskelen for å bli overvåket er mye lavere enn mange her ser ut til å tro (smertelig erfaring). Så hold deg til tlf kiosker da er du nesten helt sikker.
Sitat av mropel Vis innlegg
Bruker et uregistrert kontantkort til "jobb" men er privat moben som er problemet..
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvordan du fikk det til?

Bruker du simpelthen Telia Refill fra svergie eller noe? Norske selskaper er regigistreringspliktige....
Lebara?

Eller FFS skaff dere krypterte ICOM, de har STOR rekkevidde og ja er krypterte. Trenger dere lengre rekkevidde så sett opp en jevla antenne på high ground i AO!


Men igjen, var det så seriøst så hadde denne saken ikke vært en issue.
Sitat av low-boy Vis innlegg
Kan jeg spørre hvordan du fikk det til?

Bruker du simpelthen Telia Refill fra svergie eller noe? Norske selskaper er regigistreringspliktige....
Vis hele sitatet...
Er da en smal sak å registrere noe bogus. Bare å gå til en forhandler det. Men nå skulle det ikke forundre meg om idioten har prestert å bruke det "sikre SIM-kortet" i sin "usikre telefon". Altså er det en smal sak for politiet å legge sammen 1+1 og utrolig nok få 2.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Er da en smal sak å registrere noe bogus. Bare å gå til en forhandler det. Men nå skulle det ikke forundre meg om idioten har prestert å bruke det "sikre SIM-kortet" i sin "usikre telefon". Altså er det en smal sak for politiet å legge sammen 1+1 og utrolig nok få 2.
Vis hele sitatet...
Ikke i Norge hvor alle er registreringspliktige. Hadde bare likt å visst hvordan han gjorde det...
Sitat av low-boy Vis innlegg
Ikke i Norge hvor alle er registreringspliktige. Hadde bare likt å visst hvordan han gjorde det...
Vis hele sitatet...
Noen som sier slikt sier det bare fordi det høres kult ut, uten å vite dette om at alle er registreringspliktige. En annen forklaring, som jeg tror gjelder mropel, er at det har blitt rotet med begrepene. Hvis du skal registerere hos Chess for eksempel, trenger du bare et personnummer, fornavn og etternavn. Mange som bruker andre personer sitt kaller dette for "uregistrert".
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Noen som sier slikt sier det bare fordi det høres kult ut, uten å vite dette om at alle er registreringspliktige. En annen forklaring, som jeg tror gjelder mropel, er at det har blitt rotet med begrepene. Hvis du skal registerere hos Chess for eksempel, trenger du bare et personnummer, fornavn og etternavn. Mange som bruker andre personer sitt kaller dette for "uregistrert".
Vis hele sitatet...
Leste i et annet innlegg at det er registreringsplikt i Norge, derfor jeg lurte. Det har ingenting med "kult" å gjøre.

Om det er falskt navn eller ikke så kan det fortsatt ikke kalles uregistrert. Registrert i et navn blir det uansett.
jeg vedder på at denne "organiserte krimminaliteten" er og smugle øl inn og ut, tok jeg riktig?
Er ikke Blackberry kryptert? Slik at ingen får avlyttet den ?
Sitat av Ekberg Vis innlegg
Er ikke Blackberry kryptert? Slik at ingen får avlyttet den ?
Vis hele sitatet...
Alle mobiler er kryptert slik att "ingen" kan avlytte dem men det er mellom tlf og televerkets utstyr.
Og politiet bruker dessvere Televerkets utstyr når de avlytter. Men det man kan gjøre er å sende krypterte eposter som nok er den enkleste måten å sende "hemmelige beskjeder".

Skal man drive med kriminellenettverk er det vel viktig å ikke havne i politiets søkelys har du først havnet der er det nok litt sent. Å vis du veit du er blitt avlyttet så sitter du vel i fengsel. Eventuelt så har du fått tilgang til mappa de.
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.dinside.no/827566/der-skurkene-diskuterer

Ikke bare politiet som driver overvåkning
▼ ... over en måned senere ... ▼
pot? hehe xD
Sitat av PyrONics Vis innlegg
http://www.dinside.no/827566/der-skurkene-diskuterer

Ikke bare politiet som driver overvåkning
Vis hele sitatet...
Nei men hei, det var jo meg.