Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2335
Hei!

Noen som vet om noen som kan flashe en xbox 360 i østfold- område

Takker for svar:P
Mange useriøse i det markedet, send den til modnet, de fikser det rakst billig og seriøst.

Har du generelle kunnskaper så er det heller ikke så vanskelig og gjøre dette selv, bare du setter deg litt inn i det og har basis kunnskaper om PC. Hvordan åpne den, hva SATA er og hvordan du kan koble xboxen til, hvordan du kan gå inn i BIOS og endre innstilinger, samt vite hva MSDOS er.

Har du generelle kunnskaper så er det heller ikke så vanskelig og gjøre dette selv, bare du setter deg litt inn i det og har basis kunnskaper om PC. Hvordan åpne den, hva SATA er og hvordan du kan koble xboxen til, hvordan du kan gå inn i BIOS og endre innstilinger, samt vite hva MSDOS er.
Trådstarter
3 0
ok, takk. har ikke så mye peiling, og tør ikke og gjøre det selv, lar heller noen med litt erfaring gjøre det. Ser etter en kjapp og billig løsning så sender nok ikke til modnet
Sitat av Ludolfn Vis innlegg
Mange useriøse i det markedet, send den til modnet, de fikser det rakst billig og seriøst.
.
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på en seriøs og en useriøs aktør i dette markedet?
Forskjellen er at de useriøse enten stikker av med boxen din eller klarer å ødelegge den totalt.
Sitat av lambador Vis innlegg
Hva er forskjellen på en seriøs og en useriøs aktør i dette markedet?
Vis hele sitatet...
For et teit spørsmål, det sier jo seg selv. En useriøs aktør i dette markedet vil da enten som nevnt ikke oppfylle kravene du satt, stikke av med både pengene og xboxen, eller ikke utføre arbeidet skikkelig så noe blir ødelagt i senere tid, dette er selvfølgelig ikke noe han har gjort og du sitter igjen med tre grønne nonstop, død xbox og 500 kr fattigere.
Jeg holder til i rogaland men du kan sende konsollen via. posten dersom ønskelig. Modifiserer alle DVD versjoner for kr. 400.
Sitat av Ludolfn Vis innlegg
For et teit spørsmål, det sier jo seg selv. En useriøs aktør i dette markedet vil da enten som nevnt ikke oppfylle kravene du satt, stikke av med både pengene og xboxen, eller ikke utføre arbeidet skikkelig så noe blir ødelagt i senere tid, dette er selvfølgelig ikke noe han har gjort og du sitter igjen med tre grønne nonstop, død xbox og 500 kr fattigere.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en aktør, men en kriminell jævel.
Man får vel skylde på seg selv om man sitter igjen med skjegget i postkassa etter endt modding. Har dog aldri hørt om noen som har gjort det her, lar dere 14-åringer modifisere konsollene deres?

Og hva legger du i "å utføre arbeidet skikkelig"? Man skal jo bare gjøre noe med DVD-drevet, og det eneste man må fjerne er skallet på Xboxen. Hvordan kan modifikatøren sørge for at noe blir ødelagt i senere tid, spyle konsollen med hageslangen?
Sitat av lambador Vis innlegg
Det er ikke en aktør, men en kriminell jævel.
Man får vel skylde på seg selv om man sitter igjen med skjegget i postkassa etter endt modding. Har dog aldri hørt om noen som har gjort det her, lar dere 14-åringer modifisere konsollene deres?

Og hva legger du i "å utføre arbeidet skikkelig"? Man skal jo bare gjøre noe med DVD-drevet, og det eneste man må fjerne er skallet på Xboxen. Hvordan kan modifikatøren sørge for at noe blir ødelagt i senere tid, spyle konsollen med hageslangen?
Vis hele sitatet...
Jeg bryr meg ikke om hva du har hørt om eller ikke, det er ikke å legge skjul på at det er folk som har blitt lurt på dette.
Sitat av Ludolfn Vis innlegg
Jeg bryr meg ikke om hva du har hørt om eller ikke, det er ikke å legge skjul på at det er folk som har blitt lurt på dette.
Vis hele sitatet...
Da er man naiv, og får ta regningen for risikoen man av egen fri vilje har begitt seg ut på.
Sitat av lambador Vis innlegg
Det er ikke en aktør, men en kriminell jævel.
Man får vel skylde på seg selv om man sitter igjen med skjegget i postkassa etter endt modding. Har dog aldri hørt om noen som har gjort det her, lar dere 14-åringer modifisere konsollene deres?

Og hva legger du i "å utføre arbeidet skikkelig"? Man skal jo bare gjøre noe med DVD-drevet, og det eneste man må fjerne er skallet på Xboxen. Hvordan kan modifikatøren sørge for at noe blir ødelagt i senere tid, spyle konsollen med hageslangen?
Vis hele sitatet...
Helt seriøst. Hvorfor gidder du?

Det finnes useriøse aktører i de fleste markeder. Om du velger å kalle dem "kriminelle jævler" får være opp til deg. En useriøs aktør, er jo ofte en kriminell jævel.

Det finnes flere useriøse aktører som driver med modding og reperasjoner av Xbox360'er. Bare i Bergen har jeg hørt om 3 enkeltmannforetak, som enten:

A: Ikke har flashet, fordi dem ikke har software, men likevel tatt seg betalt full pris.

B: Ikke returnert Xboxen til avtalt tid (da snakker vi 2 mnd).

C: Har ødelagt Xboxen fysisk, uten å være villig til å betale for skadene.

En stund etter dette, har dem alle 3 sluttet sin virksomhet.

Disse aktørene, vil jeg påstå er useriøse og jeg tipper det finnes mange flere av dem i Norge. Så spar både meg og andre brukere for dritt kverruleringen din.

Send den til Modnet. Konrad gjør en fantastisk jobb, raskt og bra.
Sist endret av reklame; 20. oktober 2009 kl. 14:45.
Sitat av reklame Vis innlegg
Helt seriøst. Hvorfor gidder du?

Det finnes useriøse aktører i de fleste markeder. Om du velger å kalle dem "kriminelle jævler" får være opp til deg. En useriøs aktør, er jo ofte en kriminell jævel.

Det finnes flere useriøse aktører som driver med modding og reperasjoner av Xbox360'er. Bare i Bergen har jeg hørt om 3 enkeltmannforetak, som enten:

A: Ikke har flashet, fordi dem ikke har software, men likevel tatt seg betalt full pris.

B: Ikke returnert Xboxen til avtalt tid (da snakker vi 2 mnd).

C: Har ødelagt Xboxen fysisk, uten å være villig til å betale for skadene.

En stund etter dette, har dem alle 3 sluttet sin virksomhet.

Disse aktørene, vil jeg påstå er useriøse og jeg tipper det finnes mange flere av dem i Norge. Så spar både meg og andre brukere for dritt kverruleringen din.

Send den til Modnet. Konrad gjør en fantastisk jobb, raskt og bra.
Vis hele sitatet...
Føler noe mangler i dette eventyret ditt. Først og fremst, hvordan kom selger og kjøper i kontakt ved disse tre tilfellene?
Man har seg selv å skylde om man stoler blindt på noen som ikke har refs. Jeg har tillitt til folk jeg ikke kjenner en gang, da de har forhørt seg med f.eks. søskenbarnet sitt, som igjen har kommet i kontakt med meg via en kompis, og alle har kun gode ting å fortelle om reparasjoner jeg har utført, og modifikasjoner jeg har gjort.
Som nevnt, om du bare sier "jaja, han fyren her, som jeg på ingen måte aner om gjør en god jobb, har ingen kvalitetskontroll, og sikkert er en dyktig fyr stoler jeg på", så har du deg selv å skylde.

Jeg ser ærlig talt ikke grunnen til å sende til Modnet, som jeg har lagt merke til at er den eneste aktøren (av flere seriøse), som du reklamerer for. Er du selv eieren av Modnet? Man kan heller la noen man kjenner ta seg av det, så slipper man fraktkostnader, og sparer seg for noen dager med venting.
Dessuten er jo modifiseringen så enkel nå, at en hver kan modifisere, man må bare ha riktig utstyr.
Er det et "eventyr" av den grunn? Påstår du useriøse aktører ikke eksisterer?
Sitat av lambador Vis innlegg
Føler noe mangler i dette eventyret ditt. Først og fremst, hvordan kom selger og kjøper i kontakt ved disse tre tilfellene?
Man har seg selv å skylde om man stoler blindt på noen som ikke har refs. Jeg har tillitt til folk jeg ikke kjenner en gang, da de har forhørt seg med f.eks. søskenbarnet sitt, som igjen har kommet i kontakt med meg via en kompis, og alle har kun gode ting å fortelle om reparasjoner jeg har utført, og modifikasjoner jeg har gjort.
Som nevnt, om du bare sier "jaja, han fyren her, som jeg på ingen måte aner om gjør en god jobb, har ingen kvalitetskontroll, og sikkert er en dyktig fyr stoler jeg på", så har du deg selv å skylde.

Jeg ser ærlig talt ikke grunnen til å sende til Modnet, som jeg har lagt merke til at er den eneste aktøren (av flere seriøse), som du reklamerer for. Er du selv eieren av Modnet? Man kan heller la noen man kjenner ta seg av det, så slipper man fraktkostnader, og sparer seg for noen dager med venting.
Dessuten er jo modifiseringen så enkel nå, at en hver kan modifisere, man må bare ha riktig utstyr.
Vis hele sitatet...
Ble lang quote her nå.

Jeg skjønner egentlig ikke meningne dine i innleggene, når du sier at reklame høres ut som eieren av modnet så høres jo du ut som en som er leder i "anti-modnet norge"

Det eneste som blir sagt er at hvis du vil være 110% sikker på at alt skal gå bra med flashingen og evt. garantisaker, sender du den til modnet. Dette er ikke et fasit svar, men en anbefaling gitt av mange folk.

Når du sier at det heller ikke finnes useriøse aktører i norge som driver med dette tar du skammelig feil.
Sitat av lambador Vis innlegg
Føler noe mangler i dette eventyret ditt. Først og fremst, hvordan kom selger og kjøper i kontakt ved disse tre tilfellene?
Man har seg selv å skylde om man stoler blindt på noen som ikke har refs. Jeg har tillitt til folk jeg ikke kjenner en gang, da de har forhørt seg med f.eks. søskenbarnet sitt, som igjen har kommet i kontakt med meg via en kompis, og alle har kun gode ting å fortelle om reparasjoner jeg har utført, og modifikasjoner jeg har gjort.
Som nevnt, om du bare sier "jaja, han fyren her, som jeg på ingen måte aner om gjør en god jobb, har ingen kvalitetskontroll, og sikkert er en dyktig fyr stoler jeg på", så har du deg selv å skylde.

Jeg ser ærlig talt ikke grunnen til å sende til Modnet, som jeg har lagt merke til at er den eneste aktøren (av flere seriøse), som du reklamerer for. Er du selv eieren av Modnet? Man kan heller la noen man kjenner ta seg av det, så slipper man fraktkostnader, og sparer seg for noen dager med venting.
Dessuten er jo modifiseringen så enkel nå, at en hver kan modifisere, man må bare ha riktig utstyr.
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Dette er det mest inkonsekvente innlegget jeg har sett på forumet, iløpet av de snart 3 årene jeg har vært medlem.

Først rakker du ned på useriøse aktører, før du hevder det er bra å la en kompis modde boksen din.

Det er flere seriøse aktører der ute. Seriøse aktører leverer moddingen med garanti. For å nevne noe annet (siden du tror jeg er eier av Modnet) Xunlock leverer 2 års garanti på moddingen sin. Gjør kompisen din det?

Og nei, det er ikke noe vanskelig "idag" (når var det egentlig) vanskeligere å modde boksen sin selv, men man trenger mye mer enn riktig utstyr.
Pøh, mye lettere å modde i dag. Trenger jo ikke kunne ta i en loddebolt! Har selv moddet to 360-maskiner, men hadde ikke hatt sjans om jeg skulle prøvd meg på en dusin-wire PS2-mod.
Sitat av reklame Vis innlegg
Først rakker du ned på useriøse aktører, før du hevder det er bra å la en kompis modde boksen din.

Xunlock leverer 2 års garanti på moddingen sin. Gjør kompisen din det?
Vis hele sitatet...
Ja, en useriøs aktør er en som er kjeltring, jeg anser ikke bekjente som useriøse aktører som stjeler/ødelegger boksen din. Det er ikke en bekjent, det er en fyr du gir en solid porsjon juling dersom det skjer - og hvorfor skulle en bekjent med gode refs svindle deg?

Hvilken kompis referer du til her? Svampe-Bob? Isåfall, nei, han leverer ikke 2 års garanti. Når jeg tenker meg om, modifiserer han ikke 360-er heller. Jeg modifiserer 360-er. Og hva i all verden er den garantien verdt? Dersom laseren ryker, pådrar kjøper seg en kostnad. Ingenting som er knyttet til modifikasjonen som kan ryke over tid.
Jeg sier rett frem til alle kunder at jeg er villige til å oppgradere firmwaren deres dersom behovet er der, jeg er villig til å erstatte eventuelle slitte deler (mot at de legger ut for det det koster å kjøpe inn, jeg gir dem kvittering på innkjøp), og jeg kan gi dem all info om sikkerhet vedrørende Live, fordeler og ulemper, og alt forutsatt at jeg ikke ligger død og begravet. Tro meg, noen bedre garanti enn det kan man ikke få, med tanke at jeg leverer på dagen med mindre jeg simpelthen ikke har tid - men hvem har ikke tid til 5-10 min med jobbing? Snitter 3 Xboxer for dagen denne høsten.
Sitat av ymgve Vis innlegg
Pøh, mye lettere å modde i dag. Trenger jo ikke kunne ta i en loddebolt! Har selv moddet to 360-maskiner, men hadde ikke hatt sjans om jeg skulle prøvd meg på en dusin-wire PS2-mod.
Vis hele sitatet...
En flashmod har alltid vært like enkel. En SATA-kabel, dataskrutrekkere og riktig software. Det er dermed ikke sagt at alle og enhver klarer det, og dersom du gjør feil, vil jeg si feilene er minst like vanskelige å rette opp som litt loddetinn på feil plass.

Sitat av lambador Vis innlegg
Ja, en useriøs aktør er en som er kjeltring, jeg anser ikke bekjente som useriøse aktører som stjeler/ødelegger boksen din. Det er ikke en bekjent, det er en fyr du gir en solid porsjon juling dersom det skjer - og hvorfor skulle en bekjent med gode refs svindle deg?

Hvilken kompis referer du til her? Svampe-Bob? Isåfall, nei, han leverer ikke 2 års garanti. Når jeg tenker meg om, modifiserer han ikke 360-er heller. Jeg modifiserer 360-er. Og hva i all verden er den garantien verdt? Dersom laseren ryker, pådrar kjøper seg en kostnad. Ingenting som er knyttet til modifikasjonen som kan ryke over tid.
Jeg sier rett frem til alle kunder at jeg er villige til å oppgradere firmwaren deres dersom behovet er der, jeg er villig til å erstatte eventuelle slitte deler (mot at de legger ut for det det koster å kjøpe inn, jeg gir dem kvittering på innkjøp), og jeg kan gi dem all info om sikkerhet vedrørende Live, fordeler og ulemper, og alt forutsatt at jeg ikke ligger død og begravet. Tro meg, noen bedre garanti enn det kan man ikke få, med tanke at jeg leverer på dagen med mindre jeg simpelthen ikke har tid - men hvem har ikke tid til 5-10 min med jobbing? Snitter 3 Xboxer for dagen denne høsten.
Vis hele sitatet...
Helt greit for meg at du "snitter" 3 xboxer for dagen. Det er helt greit for meg at du gir en elendig garanti på jobben du utfører. Men JEG hadde aldri latt deg modde boksen min, og jeg hadde heller ALDRI anbefalt noen (inkl. de jeg ikke kjenner på et forum) og la fjomper som deg gjøre det i kjellerstuen sin, for en hundrelapp mindre.

Det største problemet med Xboxer er RROD. Dette skjedde med min boks, et halvt år etter moddingen hos Modnet. Jeg ble forbannet, fordi jeg visste dette var et typisk problem, som ikke skyldes moddingen. Likevel, fikk jeg ny Xbox av MS (heldig) og Modnet moddet den nye boksen min gratis, med gratis frakt fordi ingen av oss IKKE kunne utelate at det var moddingen som skapte feilen. Derfor anbefaler jeg Modnet eller Xunlock, som er de største og mest seriøse aktørene på markedet (som du endelig er blitt enig i eksisterer siden forrige post?) uansett hvem som spør. Garanti er et must på slike jobber.
Trådstarter
3 0
takker for svar, har nå sendt xboxen til modnet og håper på det beste
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg er modder i bergen og er en seriøs aktør. Jeg er 26 år gammel og erfaren med både Xbox 360, PS3 og Wii.
Hvis noen trenger en modifisering med siste ixtreme ute er det bare å ta kontakt.

Besøk min hjemmeside: http://modzilah.snappages.com/ , der kan du bestille en time.
Dette er en midlertidig adresse. Jeg skal få opp et ordentlig domene snart.

Jeg tilbyr xbox 360 modifisering og Nintendo Wii softmod. Dette gjelder alle phat modellene og de slim modellene som har Liteon dvd drev med 9504 firmware. Jeg har 6 måneders garanti på jobben.

Det er samme pris uansett dvd-drev. 500 kr