Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1606
Hallo.

forkortelser og uttrykksikon er noe som vi stadig kommer bort i, men hva mener dere om forkortelser og uttrykksikon?

Jeg er av den typen som blir ekstremt provosert av uttrykksikon som ";D, ;o, ;p, xD, osv." hvorfor? Jo, fordi vis en person skriver med slike uttrykksikon til meg så fremstår personen for meg som en tragisk person, eller en tragisk fjortis som bruker disse for alle de andre "kule" bruker det. Et godt eksempel er jo" fy faen ass, jeg ble drita igår ;D" Vis en person han skrevet slik til meg så har jeg ignorert personen, når h*n setter ";D" til slutt så får h*n det til å virke som om dette er noe som er kult, som at det at h*n er stolt på en måte over at h*n ble så jævlig drita igår. kunne skrevet mere om hvorfor jeg ikke liker uttrykksikon som ";D, ;o, , ;p, ;b, osv." men jeg regner med at dere har fattet poenget.

over til forkortelser, ingenting på nettet gjør meg mer provosert enn folk som bruker, "lizzm, ass, lol, kis, bre, bæ3, osv." hvorfor? samme som de uttrykksikon, for meg får det personen til å virke som en idiot, eller en tragisk fjortis. Skriver en person på freakforum f.eks. " slik gjør du det lizzm" så klarer jeg rett å slett ikke å ta denne personen serriøst, jeg kommer til å se på denne personen som en idiot, ja, jeg ser på de som bruker overdrevet med utrykksikon å tragiske forkortelser som idioter.

men nå skal jeg ikke dra alle utrykksikon og forkortelser under samme kammen, forkortelser som "f.eks., Osv." de fortkortelsene som mer eller mindre som blir brukt av alle personer, vis du ser bort ifra de tøffingene som bruker lissm, osv. da.

utrykksikon som , : D, : (, de som er mer "normale" ansiktuttrykk er greie, da jeg tviler på at mange lager ansiktutrykket ;D, til folk i virkeligheten.

en ting til, jeg tror det er chess som har en reklame nå, der de faktisk har med ":-)" på slutten av reklamen, bare jeg som ser på dette som ekstremt rart? en reklame skal kun ha med tekst, skal ikke begynne å putte fult av smiletegn og slikt i en reklame, da blir jo reklamen mer eller mindre useriøs, mener jeg da.

Mange mener sikkert at denne tråden er like tragisk som jeg mener at disse utrykksikonene og forkortelsene er tragiske, men det er bare fint.

Grunnen til at jeg laget denne tråden er fordi jeg har lenge lurt på om det faktisk er flere som mener dette, og har lenge tenkt å lage en tråd om dette, men har ikke orket dette før idag, da jeg ikke fikk til å sove.

Beklager på forhånd vis noe er dårlig forklart, skrivefeil, dette kommer sikkert av lite søvn i ferien.
Sist endret av Svartepetter; 10. oktober 2009 kl. 09:05.
u må ro'n ned azz, lrs få 1 blog