Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2232
Hei.

Skal prøve cannabis for første gang og skal bake dette i brownies.

Oppskriften jeg finner her på nff gjelder kun hajs, mens jeg bare har pot.

1: Er pot svakere enn hajs? Hvor mye kommer hver person til å trenge? Alle skal prøve for første gang. Vil ikke ha en syk tripp. Vil man trenge mer pot kontra hasj?

2: Hvordan går jeg fram med potten? Skal jeg kutte den opp?
Som oftest, alt dog relativt i forhold til kvalitet er pot mer potent enn hasj. Dette beregnet på gj. snittet. Vil anbefale rundt 0.8-1.2g pr. person med middels kvalitet pot. Lykke til
Enig med crabman, la oss si du lager 10 brownies i små former så bruker du 10g grønt... Alt av kvister og annet rask må fjernes, ogf all budden må klippes godt opp før den blandes med browniemixen..

Lykke til mann
En tråd på Cannabutter Du bruker dette istedenfor vanlig smør. Stek på lav varme! maks 100 omjeg ikke husker feil. Og smelt smøret i en glass/metall bolle som du har i en gryte fex.

Pot mot hasj kommer helt ann på varene I smøret skal man ha 1g hasj pr. 20-25g smør. Så ville brukt det samme med pot

Du kan kjøpe en grinder, eller klippe den godt med saks. Ta de tykke stilkene. Skal være bra det! Lykke til med førstegangs turen!

PS: ble kansje litt sen nå. Timen begynte midt i innlegget
Nei, nei, nei! Dette burde du ikke gjøre. Første gangen du bruker cannabis er sjangsen stor for at du ikke merker stort. Sjangsen for feilberegning her er skremmende nærme 100%. Hvis du som førstegangsprøver får i deg 0.8-1.2 gram med pot oralt...phew. Skal ikke gå inn på hva slags helvetes kjedelig kveld du kan forvente deg, men dette må være det dårligste tipset jeg har sett servert på dette forumet noensinne.
Lukter det kraftig av smøret når man koker det? Det er ikke snakk om å unngå mistanke fra foreldre, men slippe at det lukter ganja i hele kåken.
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Lukter det kraftig av smøret når man koker det? Det er ikke snakk om å unngå mistanke fra foreldre, men slippe at det lukter ganja i hele kåken.
Vis hele sitatet...
ikke i det heletatt vifta på so lukter du ikke en bud men du kjenner det hvis du har trynet i gryta
Sitat av minuteman Vis innlegg
Nei, nei, nei! Dette burde du ikke gjøre. Første gangen du bruker cannabis er sjangsen stor for at du ikke merker stort. Sjangsen for feilberegning her er skremmende nærme 100%. Hvis du som førstegangsprøver får i deg 0.8-1.2 gram med pot oralt...phew. Skal ikke gå inn på hva slags helvetes kjedelig kveld du kan forvente deg, men dette må være det dårligste tipset jeg har sett servert på dette forumet noensinne.
Vis hele sitatet...


Det er visst sånn at noen ikke kjenner noe første gang , men nærme 100% mener jeg er BS! Jeg, og alle kompisene mine ble fjerne som fitter første gang, og det er snakk om pot fra min side og hasj fra deres side.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Tortia Vis innlegg
Det er visst sånn at noen ikke kjenner noe første gang , men nærme 100% mener jeg er BS! Jeg, og alle kompisene mine ble fjerne som fitter første gang, og det er snakk om pot fra min side og hasj fra deres side.
Vis hele sitatet...
Spiste dere det da?

Jeg vil absolutt ikke anbefale å spise cannabis første gangen. Det er veldig, veldig mye enklere å dosere når man røyker det siden man kan vite så godt som akkurat hvor mye man fikk i seg. Når du spiser vet du ikke om litt fordampet, hvor mye du fikk skrapt ut av kasserollen, hvordan stoffet er fordelt mellom browniestykkene eller aller viktigst, hvor fort stoffet blir tatt opp i blodet. Jeg vil anbefale å vente med spising til du vet akkurat hva du kan forvente av rusen. Det er helt forjævlig å ikke vite hva man skal gjøre om man får i seg for mye, spesielt når man aldri har opplevd det før.

Så. Mitt tips er å røyke det (i joint) de første gangene. Min erfaring er at med en joint kommer rusen snikende over et par minutter etter å ha røyket, og da vet du akkurat hvor stein du er.
Nei, det tenkte jeg ikke over i det hele tatt faktisk. Dette ble røyket, på joint og noen tok sine første drag på flaske bong. Vil anbefale at dere starter med noen par 0,3 joints, og ser hvordan det går derfra.
Graapho oppsummerte det veldig enkelt og greit. Jeg mener uansett at hvis du prøver cannabis for første gang oralt, så er sjangsen nærmere 100% for å gjøre det feil. Hvis du syns det er alright å bli ekstremt kvalm av alt for mye alkohol, samt finner det underholdene å tilbringe tid liggende i fosterstilling forran toalettet, så go ahead. Hvis du i tillegg da er klar for å utsette kroppen din for noe som er dobbelt så ille og frustrerende, så må du bare bake brownies til sola står opp! Som en ekstra bonus; Du blir IKKE bedre etter at du har spydd, selv ikke etter åtte ganger

Nei, men hør her; røyk en joint eller prøv deg frem med bong. Spising er for de med mere erfaring. Hvis du allikevel velger å prøve så kan det for all del hende du får en kjempefin kveld, men sjangsen for dette er på feil side av prosentskalaen.
Takker for hjelp!

Det var virkelig nyttig. Tror jeg står over brownies'ene, ja! Vil det være bedre med skakao? Er ikke så gla' i røyking. Kan eventuelt ta det i en vannpipe, tror dere det går greit?
Hva har skakao og brownies felles? Jo, at de blir inntatt oralt. Du har blitt advart mot å ta cannabisen oralt som førstegangsbruker, så det gjelder jo skakao også.
Sist endret av exocytose; 9. oktober 2009 kl. 19:22. Grunn: typo
Det sier seg selv at det ikke spiller noen rolle om du lager brownies, skakkao, happy-pizza osv. Poenget er at pot'n blir tatt opp oralt. Dvs. at virkestoffene dine blir tatt opp i magesekken din, og så blir man fjern.

Støtter tipsene folk her har gitt, ikke spis brownies ved første gangs bruk. Absolutt ikke lett å dosere, heller ikke for de med erfaring. Dette fordi kvaliteten på varene man har varierer, samt dagsform osv.
Endte opp med vannpipe. Takk for hjelp.
Sitat av brauvnie Vis innlegg
Endte opp med vannpipe. Takk for hjelp.
Vis hele sitatet...
Og hvordan gikk det?
Sitat av brauvnie Vis innlegg
Hei.

Skal prøve cannabis for første gang og skal bake dette i brownies.

Oppskriften jeg finner her på nff gjelder kun hajs, mens jeg bare har pot.

1: Er pot svakere enn hajs? Hvor mye kommer hver person til å trenge? Alle skal prøve for første gang. Vil ikke ha en syk tripp. Vil man trenge mer pot kontra hasj?

2: Hvordan går jeg fram med potten? Skal jeg kutte den opp?
Vis hele sitatet...
Lagde brownies med brunt engang, knuste den opp i små biter, varmet den opp med oljen som skulle oppi mixen og spiste.

Ikke bli skuffet om det ikke kicker med en gang, du må vente til maten er kommet ned i magesekken og thc-en trekkes ut av deigen. Anbefaler en familie pakke toro på 30g. det holder til omtrent 4 store karer på en kveld;D
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
En tråd på Cannabutter Du bruker dette istedenfor vanlig smør. Stek på lav varme! maks 100 omjeg ikke husker feil. Og smelt smøret i en glass/metall bolle som du har i en gryte fex.

Pot mot hasj kommer helt ann på varene I smøret skal man ha 1g hasj pr. 20-25g smør. Så ville brukt det samme med pot

Du kan kjøpe en grinder, eller klippe den godt med saks. Ta de tykke stilkene. Skal være bra det! Lykke til med førstegangs turen!

PS: ble kansje litt sen nå. Timen begynte midt i innlegget
Vis hele sitatet...
stilkene da eller?
Er mye snakk om at det ikke funker første gang.

Og for meg stemte dette, første gang røyka jeg grønt i joint og tørrbong. Men merket ingenting, bare at jeg lo veldig lett og veldig fort (Placebo?)

Men andre gang, det var opplevelsen sin det.

EDIT: er ikke sikker, men tror at jeg røkte grønt første gangen og brunt andre gangen.
Sist endret av Lonely Robot; 14. oktober 2009 kl. 09:50.
Sitat av Shagg1 Vis innlegg
stilkene da eller?
Vis hele sitatet...
Litt usikker på hva du egentlig spør om nå

Jeg mener ihvertfall at du ikke skal bake brownies MED stilkene. da disse ikke inneholder THC (ihvertfall ikke betydelige mengder..) Tho, kan sikkert gi en god eksotisk smak, hvis du klarer å fikse dem i skikkelig finhakkede biter