Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1037
Jeg fikk nylig "the red ring of death" på xbox360'en min, og har bestemt meg for å investere i en ny xbox arcade, for så å sette inn den gamle harddisken min.

Men så har det seg at jeg hadde en flashet DVD-rom i den gamle xboxen, kan jeg uten problemer sette denne inn i den nye Arcaden?


Takker for gode svar =)
---------------------
Utstyr:
Xbox 360 Pro
Hitachi, ver. 0078FK
Nei, det kan du ikke.

Du har to problemstillinger du maa gjoere rede for:
1. Det finnes flere ulike DVD-drev i 360-konsollene. Hitachi, Lite-On, LG og Samsung. Hvilket har du fra foer, og hva har du i din nye?

2.DVD-noekkelen i din gamle Xbox samsvarer ikke med DVD-noekkelen i din potensielle nye Xbox-konsoll. Av den grunn maa du endre DVD-noekkelen i det gamle DVD-drevet ditt, slik at det samsvarer med DVD-noekkelen i din nye Xbox-konsoll.

Edit: Ser du har Hitachi. Du maa da enten spoofe ditt nye eller flashe det nye drevet i din nye Xbox, litt avhengig av hvilket drev du har i din nye konsoll.
Dersom du ikke skal ha din gamle konsoll, skal du ha mye for aa selge?
Sist endret av lambador; 5. oktober 2009 kl. 21:14.
Vil bare tipse deg. Jeg sendte inn min flashet Xbox 360 til Microsoft. Jeg bare skrev som kommentar: "three red lights, does not work" eller noe i den duren. Det virket da som at dem ikke orket engang å sjekke om den var orginal eller ikke, siden det er såpass mange Xboxer som blir returnert pågrunn av dette.

Jeg fikk en flett ny (1 mnd gammel) Xbox i posten 3-4 uker senere, og fikk firmaet som flashet Xboxen min først til å gjøre det igjen på min nye for halve prisen

Dette er gratis og hvertfall verdt et forsøk før du eventuelt kjøper deg en ny box (mener det er 5 års garanti på RROD)
Sist endret av reklame; 5. oktober 2009 kl. 21:25.
Har hoert om disse glanshistoriene tidligere, reklame. Jeg har dog hoert om de som sendte inn, og har faatt beskjed om at det koster et lite vederlag (noen hundrelapper) for fraktkostnadene som de har paadratt MS.
Du kan kjøpe Flashet / chippet Xbox fra denne butikkene

http://www.modnet.no/

Det er en annen som jeg ikke husker navnet på...

Hvis du ikke vil kjøpe en som allerede er flashet, så kan du få kjøpe min for 1000kr + frakt, jeg kan sjekke om den har samme drev som det du har, om du vil
Sist endret av Dimergon; 5. oktober 2009 kl. 22:10.
Sendte inn min for over 4 uker siden nå, har ikke fått noen meldinger tilbake om hva som skjer med xboxen min eller noe sporingsnr .. Så jeg aner ikke hvor min xbox er nå jeg Lurer virkelig på hvor lang tid dette vil ta jeg.. Ringte og sporte etter den, det viste ingenting konkret men den var ankommet sa dem ..
Eller prøve Cheapy D's Towel Trick

Er en midlertidig løsning som varer alt fra en uke til 2-3 uker mellom hver gang.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Eller prøve Cheapy D's Towel Trick

Er en midlertidig løsning som varer alt fra en uke til 2-3 uker mellom hver gang.
Vis hele sitatet...

Greit nok det, men over lengre tid ødelegger det Xbox'en... En kompis av meg gjorde det, og den ble ødelagt etter en stund.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Greit nok det, men over lengre tid ødelegger det Xbox'en... En kompis av meg gjorde det, og den ble ødelagt etter en stund.
Vis hele sitatet...
Sa jo midlertidig..

Som i at han bruker det til han får tak i ny X-box...
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Sa jo midlertidig..

Som i at han bruker det til han får tak i ny X-box...
Vis hele sitatet...
Jaja, den er grei. Men ikke noen bra løsning hvis man IKKE har tenkt å kjøpe en ny xbox, eller sende inn på reperasjon
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jaja, den er grei. Men ikke noen bra løsning hvis man IKKE har tenkt å kjøpe en ny xbox, eller sende inn på reperasjon
Vis hele sitatet...
Sitat av oeblaauw Vis innlegg
har bestemt meg for å investere i en ny xbox arcade
Vis hele sitatet...
Trenger jeg si mer?

Jeg ville gått for Towel tricket, funka for meg i 2 måneder, helt til jeg investerte i PS3 å heiv Xboxn til helvete
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jaja, den er grei. Men ikke noen bra løsning hvis man IKKE har tenkt å kjøpe en ny xbox, eller sende inn på reperasjon
Vis hele sitatet...
denne løsningen er langt fra midlertidig har funka i 6 mnd på begge mine
Sitat av wilsnow Vis innlegg
denne løsningen er langt fra midlertidig har funka i 6 mnd på begge mine
Vis hele sitatet...
Er vel forskjellig fra Xbox til Xbox da antar jeg
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Sa jo midlertidig..

Som i at han bruker det til han får tak i ny X-box...
Vis hele sitatet...
Om man skal ta en midlertidig fix, kan man i det minste gjøre noe ordentlig. Towel trick svir av hovedkomponentene, og med all sannsynlighet ender man opp med en død xbox innen kort tid.
Erstatt kjølepastaen og klampene dersom du skal fikse den sjøl.
Har kjøpt en ny xbox 360 arcade til en meget bra pris.. Pga at jeg vil sitte og kose meg litt med nye, ubrente spill i høstferien, gidder jeg ikke å begynne og flashe og trixe før til, eller etter helga. Om jeg ikke skulle få til noe, så er trolig det verste som skjer at jeg må levere den inn til de som flashet den sist gang og betale noen hundrelapper.

Det jeg lurer på nå, er hvordan jeg finner ut dvd-nøkkelen til dvd-rom'en? Skal lete litt selv, men setter pris på noen enkle guides.

Takker for svar =)

ps: lambador; Selger dessverre ikke den gamle 360'en.
Koble den opp mot PC-en din og kjør relevante programmer.

Google: Textbook 360