Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 903
Idag våknet jeg til en vertikal linje fra bunn til litt over halve skjermen på min dv5-1095eo laptop fra HP. Linjen skifter farge avhengig av det som vises på skjermen. Hva kan dette skyldes? Jeg kan bekrefte at dette ikke har noe med windows å gjøre da dette også er i bios.
Knusk skjerm pleier å være en fin diagnose til slike ting...
feil tråd beklager
Sist endret av PAO87; 21. september 2009 kl. 13:17.
Beklager, du har nok fått det vi kaller en møkkapc! halvparten av alle på skolen min får sånne en eller anna gang. det skjer kanskje litt oftere med dem som "herjer" med pcene, men det kan skje hvem som helst! Gå å klag der du kjøpte pcen og be om at dem reparer skjermen, for det er den det er noe feil med =/ tror det også skal går ann å presse hardt på punkter av den så vil streken går bort, prøv med gaffa eller noe Lykke til(Y) husk at du har klagretten på din side
Antar dette er en Pavillion hvor dette er en typisk feil. Om den er 1år, ring til HP og få fikset det på garantien. Om ikke, Ring uansett.. enkelte av disse feilene er det 2års garanti på, pga fabrikkfeil.
adsl's Avatar
Trådstarter
Sitat av orlendo Vis innlegg
Beklager, du har nok fått det vi kaller en møkkapc! halvparten av alle på skolen min får sånne en eller anna gang. det skjer kanskje litt oftere med dem som "herjer" med pcene, men det kan skje hvem som helst! Gå å klag der du kjøpte pcen og be om at dem reparer skjermen, for det er den det er noe feil med =/ tror det også skal går ann å presse hardt på punkter av den så vil streken går bort, prøv med gaffa eller noe Lykke til(Y) husk at du har klagretten på din side
Vis hele sitatet...
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Antar dette er en Pavillion hvor dette er en typisk feil. Om den er 1år, ring til HP og få fikset det på garantien. Om ikke, Ring uansett.. enkelte av disse feilene er det 2års garanti på, pga fabrikkfeil.
Vis hele sitatet...

KP til dere to. Ja dette er en Pavillion som er 6 måneder gammel. Får håpe de ikke begynner å mase om brukerfeil da eller slitasje. Ærlig talt en bærbar pc skal vel tåle å bli åpnet og lukket noen ganger om dagen? Jeg bruker den på skolen(går 1 vgs) Og åpner og lukker den i hver time. Samt tar den med til og fra skolen. Vil dere si at dette er vanlig bruk?

Innlegg nr 123!!
Sist endret av adsl; 21. september 2009 kl. 14:25.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av adsl Vis innlegg
KP til dere to. Ja dette er en Pavillion som er 6 måneder gammel. Får håpe de ikke begynner å mase om brukerfeil da eller slitasje. Ærlig talt en bærbar pc skal vel tåle å bli åpnet og lukket noen ganger om dagen? Jeg bruker den på skolen(går 1 vgs) Og åpner og lukker den i hver time. Samt tar den med til og fra skolen. Vil dere si at dette er vanlig bruk?
Vis hele sitatet...
Det kan absolutt regnes som vanlig bruk.
Sitat av adsl Vis innlegg
KP til dere to. Ja dette er en Pavillion som er 6 måneder gammel. Får håpe de ikke begynner å mase om brukerfeil da eller slitasje. Ærlig talt en bærbar pc skal vel tåle å bli åpnet og lukket noen ganger om dagen? Jeg bruker den på skolen(går 1 vgs) Og åpner og lukker den i hver time. Samt tar den med til og fra skolen. Vil dere si at dette er vanlig bruk?

Innlegg nr 123!!
Vis hele sitatet...
Dette trenger du ikke å bekymre deg for, de er allerede klar over at dette er en typisk feil på desse modellene

Lykke til!
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Antar dette er en Pavillion hvor dette er en typisk feil. Om den er 1år, ring til HP og få fikset det på garantien. Om ikke, Ring uansett.. enkelte av disse feilene er det 2års garanti på, pga fabrikkfeil.
Vis hele sitatet...
Eller bare være smart å kjøpe en carepack hvis man først skal være idiot nok til å kjøpe en konsumermodell.

Uansett har man 5års forbrukerrettsgaranti.
adsl's Avatar
Trådstarter
Pcen skal på service til InfoCare etter en lang samtale med HP. Er infocare til å stole på? Jeg har ikke en ENESTE ripe på pcen. Den er behandlet veldig forsiktig. Kan jeg stole på at Infocare gjør jobben skikkelig? Og pleier de å bruke lang tid? Jeg vet at jeg har krav på lånepc, men siden jeg tar garantisaken rett gjennom HP så får jeg ikke lånepc fra dem. Men jeg må få det fra Expert. Blir dette vanskelig å få til når jeg ikke tar garantisaken gjennom Expert?
Infocare er hips om haps, spørs hvilket verksted og hvilken tekniker som jobber med maskinen.
Infocare er iallefall godkjent til rep av HP og X antall andre merker.

Og bytte en skjerm er heller ikke noe heksekunst.

Uten jeg vet sikkert så må du nok regne med 3-4 uker ventetid.
Vente tid hos Infocare har jeg opplevd å være veldig kort 1-3 dager om du faktisk drar ditt og leverer/henter (i Oslo)
Sist endret av Notrik; 23. september 2009 kl. 14:19.