Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 621
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Heisann, har hatt et vedvarende problem med bruk av torrents den siste måneden eller så. I huset jeg bor i lastes det ned meget mye, og det har ikke vært noen problemer med dette så langt, inntil dette problemet startet.

Det har seg slik at absolutt alle torrents jeg laster ned (har så langt prøvd meg på TPB, Isohunt, what.cd og waffles.fm) ikke klarer å koble til trackeren. uTorrent gir meg feilmeldingen "offline (timed-out)" på alle trackere i listen, noe som tilsier at jeg ikke får kontakt med de. Noen ganger, tilfeldig, klarer jeg å få kontakt med noen av trackerne på noen av torrentene (f.eks. what.cd men ikke TPB eller waffles.fm). Jeg ser ikke noe system i dette, og det er i ferd med å gjøre meg sprø.

Jeg har åpnet portene til uTorrent og det grønne lyset er oppe. Jeg har nod32 internet security kjørende, men har laget exceptions for uTorrent og har forsøkt med brannmuren deaktivert. Windows firewall er deaktivert.

Noen som har noen idéer? Jeg er blank.
heisann eg har på ein måte hatt samme problemet der bare hos meg så får eg kontakt med dei men dei laster ikkje ned i mer enn 1,5 eller noe å ned i 0,5. eg har sjekket innstilligene, å der er dei riktig satt opp.

eg fekk meg da nylig ny modem å alt, men betyr det at eg er nødt å gå inn å åpne noen nye porter no da eller ?

eller skal det ikkje væra nødvendig ?
Ticks, jeg har også problemer med å laste ned. Har gått bra i alle år, fram til for noen uker siden, da det brått stoppet.

Det står at programmet ikke finner filen, selvom jeg ikke gjør noe annerledes enn da det fungerte.

Og jeg er like blank på ditt problem som for mitt! :/
Dessverre bare synsing herfra, men kan det være ISP/DNS som blokkerer?
Er vel ingen ISPer som gjør slikt i Norge?

Funker det med andre PCer i samme huset?
eg sitter her akkurat no å får ikkje det til litt ein gong.eg stresser av meg reven å skjønner det bare ikkje koffor den ikkje vil laste har sjekket om porten er okei i tilfelle den må endres men det er den.
jeg har også fått dette problemet. ikke helt likt som ditt, den eneste forskjellen er at hos meg står det "Downloading". Selvom jeg VET at denne torrenten er veldig aktiv, så får jeg fortsatt ikke koblet meg opp. begynte for 3-4 uker siden.
Hører ut som det er ISP som har begrenset nettilgangen! Jeg veit at Telenor har gjort dette en del. Først å fremst om det er blitt sendt spam (frivilig eller ufrivilig ) fra Online mailen. Hvilken ISP har dere?

Mvh!
Har samme problemet, det står "Downloading" i µTorrent i ca. 10sek, før det endrer til den røde X'en som tilsier "stoppet" el.

Men jeg hørte noe prat om at de som leverte internett til TPB og trackerne der, har fjernet trackerne, men har ingen peiling eller faste bevis.
har samme problem, veldig kjedeligt har mimer 20mbit, får ikke en eneste kilobit/s
ring netttilbyder å spør hva som skjer og si at dere bytter selskap straks hvis det skulle vise seg at de kødder det til... har aldri hatt noe problem med dette, jeg har canal digital 16 mbit linje. sjekk porter kan være en ide da...
Hadde samme problem men i går kveld retta det seg opp igjen, rart.