Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 9163
Hvordan har cannabis påvirket deg, positivt og negavtivt?

Selv har jeg hatt flest positive opplevelser etter ca 4 år med aktiv røyking. Har nesten alltid slitt med og spise. Spiste veldig lite og var tynn som en spiker, men etter jeg startet og røyke har jeg gått opp over 15 kg, noe jeg syntes er en del. Jeg spiser 3-4 ganger så mye, dobbelt så ofte.
Dette igjen har styrket selvtiliten, og gjør at jeg ikke lenger bruker helgen på og sitte alene på dataen, og heller kommer meg ut med venner og familie.

Andre ting som jeg opplever som positivt er at jeg har endret måten jeg tenker på. Er blitt mer filosofisk av meg, liker og sitte og gruble over det meste av uoppklarte spørsmål som f.eks Hva er menneskehetens rolle her i verden? (Bortsett fra og ødelegge den) Hva finnes i verdensrommet? Dette er tanker jeg koser meg med, etter en ordentlig feit en.

De negative sidene er vel at jeg sliter litt økonomisk til tider, da jeg har betalt leia og div. regninger, kjøpt meg litt og røyke på og så ligger selvfølgelig regningen fra "Giosspenger as" i postkassen. Ellers har jeg blitt arrestert ved et par annledninger, med noen fine bøter ved siden av.

Jeg vil gjerne vite dine opplevelser med cannbis, hvordan har det påvirket deg som person?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Etter å ha lekt uhemmet med cannabis og andre psykadelia i over 10 år nå, er det å røyke hasj for meg som å ta en støvsuger på reversed og blåse ut det jeg har av muligheten til å komunisere skikkelig i sosiale sammenhenger.
Jeg er på ingen måte i mot cannabis og jeg ser og forstår at folk har glede av det, dog det er forskjell på å bruke cannnabis og misbruke det.
Jeg mistet mer eller mindre toalt evne til å engasjere meg i sosiale settinger og evnen til å kommunisere uten at jeg må tenke og analysere alt 10 ganger før jeg åpner kjeften. Samtidig gjør det meg som oftest "tom" og jeg kan mer eller mindre kun nyte det alene , ett par ganger - av og til.
Tidligere røykte jeg fast og intensivt i 9-10 år. Men etter å ha sluttet å røyke fast i fjor, blir funksjonen av cannabis forsterket til de grader og jeg føler ikke i stand til å være med eller prate skikkelig i sosiale sammenkomster.
Jeg overanalyserer alt og kan ærlig innrømme at det ikke gir meg noe annnet enn tommhet nå.

Nå er jeg selvsagt ingen engel, og det hender at jeg tar meg et trekk av en spliff her og der. Problemet er moderasjon. Hadde jeg ikke sluttet å røyke fast, hadde nok casen vært en annen. Men det er jeg får merke hvor sterkt potent THC faktsik er. Tidligere røykte jeg ca. 2-4g for dagen i en ca. 5-6års periode. Nå holder det gjerne bare med 3-4 trekk av en god joint.


Å Filiosofere og analysere er noe som alltid går igjen . Så om jeg skal røyke gjør jeg det helst alene, eller med et par nære og gode venner. Jeg føler cannabis har blitt en slags egorus, der jeg ikke klarer eller egentlig ønsker å "by på meg selv" men helst liker å sitte å tenke og kjenne på effekten som cannabis gir meg. Jeg får både CEV og OEV i form av skarpere og klarere farger. Dette er noe som varer i en 1,5-2 timers tid.
Nå skal det sies at jeg har diagnosert HPPD og at det kanskje har litt med saken å gjøre.
Misforstå meg rett, men THC er rett og slett et stoff jeg er møkk lei av og som ikke gir meg noe annet enn[b] tomhet, frustrasjon og dårlig humør. [/i]
Joda, vi kan godt diskutere mitt tidligere rusmisbruk osv. Casen er at hasj ikke er ment for alle, og det er langt i fra alle som tåler det. Jeg velger konsikvent å ikke røyke, så sant jeg er full og får en spliff i hånden eller ligende.

Kort oppsummert: Hadde det fint i mange år før jeg sluttet å røyke. Etter at jeg sluttet og ikke lenger er "innrøykt" så må det være blandt det rusmiddelet som står nederst på listen av det som jeg evt. skulle fyre i min kropp.
Men for all del, jeg har mer eller mindre bare kamerater som røyker og jeg ser det til dagen. Så jeg er ikke noe fanatiker og forstår at du lurer. Men spør du - får du et ærlig svar.

Og ja.. til dere som skal quote meg og gi meg tips - I know I know I know men - Nei! Ikke noe for meg, enkelt og greit.
Jeg er veldig forsiktig med å bruke ordet "slutte å røyke cannabis", da dette har vært en så stor av livet mitt at jeg er sikker på at det kommer til å følge meg livet ut, i en eller annen form.
Forskjellen er moderasjon, bruk - kontra misbruk og den respekten jeg har fått for THC.
Sist endret av spQ; 10. september 2009 kl. 11:19.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av speq Vis innlegg
Og ja.. til dere som skal quote meg og gi meg tips - I know I know I know men - Nei! Ikke noe for meg, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
det er da en ærlig sak, og jeg ville blitt overrasket om noen hadde prøvd å overbevise deg om noe annet her.

de effektene du opplever på cannabis er noe du selv ikke ønsker, mens det hos andre kanskje er nøyaktig det de ønsker.

smakssak.
Er det en smakssak å like det å bli tom, negativ og depressiv? :P Damn, så masochistisk dere er for tiden.

Slår meg forøvrig med på speq sin greie her. Røyker cannabis en gang i blandt for å tenke så det knaker og meditere, helt alene med levende lys og buddhastatue i midten, da funker det på sett og vis ganske bra. Utover det, spesielt i sosiale settinger, har jeg det sikkert 57 ganger bedre hvis jeg er edru.

Man kan oppleve ganske sprø ting om man bruker cannabis riktig, og når et stoff har et slikt potensiale, så velger jeg å behandle det med respekt, slik jeg gjør med andre psykedelika.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Er det en smakssak å like det å bli tom, negativ og depressiv? :P Damn, så masochistisk dere er for tiden.
Vis hele sitatet...
nåja, det var ikke akkurat de ekstreme tilfellene jeg tenkte på som en smakssak heller da.
Speq: Jeg har holdt på i syv år, jeg har det på akkurat samme måten. Å det er ikke bare oss to, det er mange som forteller meg at de har det på samme måten.
Det gjør også at cannabis kommer nederst på min liste, det er bare en kjip rus for meg.
Jeg røykte også daglig før, det var rett å slett deilig, røykte nattis hver kveld, ofte mornings når jeg stod opp, røykte når jeg var ferdig på skolen og utover dagen.
Nå klarer jeg ikke sovne før cannabisrusen er godt ut av kroppen min før jeg sovner, jeg ligger kun å følger med på tankespillet som foregår i hodet mitt. Ingen kjipe tanker, det er bare at jeg ikke klarer å sove pga dem. En pipe og noen valium derimot, det virker perfekt.

I en sosial setting velger også jeg bort cannabis, det har ingenting for seg. Jeg blir låst inne i meg selv, jeg fungerer rett å slett ikke da.
Ikke vet jeg hvorfor, eneste jeg vet er at det er forferdelig.
Hehe, ville bare tirre deg litt, og få frem det at jeg også liker å være comfortably numb og det å ha munchies, noe jeg tror de aller fleste liker, i moderasjon ihvertfall. Men jeg vil også har frem det at enkelte av oss faktisk reagerer helt oppned på dette stoffet.

En ting som går igjen her er at folk som har trippet eller røykt veldig mye, i tillegg til de som har en spesiell type spesielle tripper på CV'en, begynner å få slike effekter. Det jeg vil frem til er at jeg ser en relasjon mellom selvinnsikt og bredere bevissthet (men da mer i retning den engelske varianten av begrepet - "self awareness", for å presisere det litt ytterligere) og negative effekter av cannabis. Og det sier jeg ikke for å prøve å hevde meg eller andre som har det slik, eller for å badmouthe alle som liker cannabis, men fordi jeg det er slik jeg ser fenomenet utifra min kunnskap og erfaring.
Cannabis, med unntak av i ekstremt små doser (gjerne kombinert med alkohol), fungerer ikke i det hele tatt for meg heller, i sosiale settinger.

Hvis jeg skal røyke cannabis, noe jeg gjør ekstremt skjelden (mer enn ett år siden sist), så blir dete alene i et mørkt rom, sammen 1-2 gode venner ute i skogen eller ved sjøen, eller på psyfest (dette er en sosial setting, men ikke på samme måte som en "vanlig" fest eller en kveld på byen).

Alt i alt har mitt cannabisbruk gitt meg mange fine opplevelser og noen merkelige effekter, som en gang jeg røyket cannabis og fikk betraktelig forbedret langtidsminne! Jeg husket ting, spesielt enkelte føleleser, fra jeg var 6-7 år, som jeg ikke hadde husket på mangfoldige år. Dette varte i ca. 2 dager.

Cannabis har imidlertid også gitt meg noen negative effekter, som skremmende "overdoser" med medfølgende ubehag. Av negative langtidseffekter kan jeg nevne at jeg er blitt litt dårligere på å snakke "in public", noe som irriterer meg, iom. at dette tidligere var en av mine styrker. Jeg har blitt litt mer selvbevisst og selvkritisk, noe som i blant kan føre til kortvarige depresjoner og dårlig selvbilde. Det er imidlertid umulig å si med sikkerhet at disse negative effektene er direkte knyttet til cannabis-bruk, men jeg føler selv det er relatert.

Angrer jeg? Nei. Kun på den ene gangen jeg smuglet og ble tatt. Cannabis gir og cannabis tar
Sist endret av felix_poker; 12. september 2009 kl. 20:48. Grunn: skrivefeil
Jeg har røykt i ca 10 år og stort sett fast i 6 og jeg kjenner meg godt igjen i de andre beskrivelsene her i tillegg til at jeg har blitt veldig paranoid. Det er vel forskjell fra person til person men jeg tror at langvarig fast røyking ikke er bra for noen.
Jeg vil og si at når jeg er skjeiv så føler jeg at jeg får et bedre perspektiv og kan se ting fra en annen, mer opplyst side. Men siden jeg har røykt alt for mye blir jeg stort sett ikke påvirket mer enn at jeg går ifra en midlertidig tilstand av normal, over til mitt vanlige jeg. Og utifra de andre her som hadde røykt lenge og sluttet så høres det ikke ut som det er noe lys i enden av tunnelen for meg heller
Jeg har fortsatt perioder der jeg røyker Mye mer en ellers. Og nå når jeg tenker over det så er de tidene hvor jeg er nykter og røyker for å "chille" de beste.
Kan merke når jeg røyker mye att jeg av og til kan bli utsatt i en helt vanlig samtale med en kompis. føles som å bli sperret inne i seg selv ja, får liksom ikke gitt alt og hvis jeg gjør det får jeg en.. slags flau følelse.
Det kan kanskje også være for att jeg ofte får ett dårligere kosthåll når jeg røyker mye og merker det godt på kroppen, men røyker på en måte ned sulten og legger ofte av meg noen kilo i disse periodene.
Kan også føle at jeg alrdi våkner helt til å få gjort mine gjøremål
Dette vil jeg kalle misbruk:S

Ved det jeg vil kalle bruk av canabis får jeg på en måte ryddet opp i tanker, får vert litt for meg selv, selv om det er venner til stede. Og, sitter igjenn med en good feeling faktisk bare Da jeg er våken og fornøyd når jeg våkner dagen etter istede for å røyke mere å bli hengende på "1 time etter jeg sto opp" feelingen.
Sist endret av rmth; 10. september 2009 kl. 09:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Rusen forandrer sanseinntrykk, samt fornuft og oppførsel. Generelt gir cannabis en mild følelse av opprømthet, lykke, glede og/eller trivsel (euforisk rus), men rusen varierer fra person til person. Brukeren kan bli avslappet eller hyperaktiv, ofte omtalt som «trippy». Han/hun blir mer oppmerksom på farger, mønstre, musikk og lignende. Hjernens metakognitive evner blir stimulert, som er hjernens evne til å tenke hvordan en skal løse et problem; høyere tenkning, selve «tanken bak tanken». Dette er en følt og ikke virkelig ferdighet og kan verifiseres via intellektuelle og motoriske tester. Stemningen personen er i kan påvirke opplevelsen og noen får angst, panikk og paranoia. Kortidshukommelsen blir kraftig redusert, personen kan begynne å repetere seg selv, og han/hun kan få problemer med å skille drømmer fra virkeligheten."
Vis hele sitatet...

Tetrahydrocannabinol påvirker alle på samme måte, det er bare måten folk reagerer på som forandrer seg. Og alle som røyker opplever garantert alle tilstandene eventually, just give it time. Hasj er naturlig og kroppen og hjernen vår er programmert til å reagere en spesiell måte på akkurat de sekskantene og strekene som danner thc molekylet thc (som er det psykoaktive stoffet i hasj). Og på samme måte som at noen medikamenter (for thc er et medikament) påvirker hjernen din til å endre på ting, så vil under rette omstendigheter cannabis få deg til å slappe av i muskler å psyke, tenke etter å se på ting på en annen måte. En god latter er forlenger livet og det er vel et kjent faktum av at inntak av thc løsner litt på stemmebåndet til alle å enhver.

Er så på trynet at jeg bare har lest tittelen på tråden, men hvis folk bare har røkt en kort stund og det er kjipheter i bildet, røyk mer. Evt change settings and/or ppl.

For tiden røyker jeg daglig, etter nattskiftet bruker jeg en halvgrammer på maisa før jeg får sove. Noen ganger spanderer jeg på meg apodorm eller en rivotril helst med ei kald pils til og skylde herlighetene ned med. Det ble hatrick idag iallefall. Det må til for å legge seg midt på dagen, knowing that jobb is tolv timer unna. Håper bare jeg vokner opp igjen til et akseptabelt tidspunkt.

Jeg håper også flere løsner litt og tør å eksperimentere med psykoaktive stoff som lsd eller psilocybininneholdende sopper (feks. fleinsopp) Jeg orker ikke prøve å forklare her hva man kan oppnå ved rett bruk av slike stoffer. Hvis dere lurer på hva jeg mener med å "oppnå" så kan dere se om joe rogan kan forklare det litt bedre her.

Den gyldne middelvei til ansvarlig rekreasjonell medisinering er der. Noen finner den bare letter enn andre, selv leter jeg enda. Det er alt sammen naturlig for faen, og det er ikke farlig. Når jeg sier alle mener jeg alle bortsett fra folk som sliter med depresjoner, er gravide eller har jævlig dårlig selvdisiplin og selvinnsikt. Jeg har selvinsikt nok til å innse at jeg for tiden havner under den siste gruppen når det gjelder hvor mye jeg stimulerer hjernen min, men jeg går på jobb og betaler skatt. Så staten kan holde kjeft synes nå jeg. Dessuten mener jeg at jeg er tryggere i trafikken når jeg er stein, hvem har det travelt med reggae i steroen og ganja i blodet?

nå er det litt mer stimulering så blir det weeds. Goodnight.
Sist endret av felix_poker; 10. september 2009 kl. 12:20. Grunn: Oppfordring til bruk.
sjant1: ehe, jeg vil ikke si det er lurt å røyke mer hvis man plir psykisk nedtrykt av det. for det er det mange som blir og da gjør canabis det bare vont verre.
Canabis kan fremkalle en psykose-lignende tilstand hos enkelte som sliter litt med psyken fra før.
Men det må jo personen kjenne selv, om de takler det fint eller ikke alltså.
Sist endret av rmth; 10. september 2009 kl. 11:00.
Sitat av sjant1 Vis innlegg
Anbefaler alle å røyke cannabis så ofte som fornuftig mulig, men med måte. Den gyldne middelvei til ansvarlig rekreasjonell medisinering er der. Noen finner den bare letter enn andre, selv leter jeg enda. Det er alt sammen naturlig for faen, og det er ikke farlig. Når jeg sier alle mener jeg alle bortsett fra folk som sliter med depresjoner, er gravide eller har jævlig dårlig selvdisiplin og selvinnsikt.
Vis hele sitatet...
Men kjære deg du må da lese alt jeg skriver!

Jeg skrev forsåvidt også på ganske generellt grunnlag. :]
Sist endret av sjant1; 10. september 2009 kl. 11:08.
Før jeg legger ut om effekt vil jeg bare få sagt et par ting vedrørende konsum.
I løpet av det siste året har konsumet mitt flydd i været i forhold til det nivået jeg har holdt meg på i... si en fem seks års tid. Til nå har jeg hatt en moderat stigende kurve; jeg har alltid holdt meg til helg- og feriemoro og jg har aldri røyka mornings eller nattings, okay, på hyttetur har jeg vært fjern fra morgen til kveld i en uke, men det er litt sånn untakstilstand.
Det siste året har det kommet en plutselig knekk i kurven, etter mange års moderasjon og selvkontroll (jeg ble sur fordi venna mine kom fjerne på skolen, evt bare røyka masse kvelden før, I was a fucking square...) har jeg bare tatt av. Kanskje det er kulturen vår på at hele uka er en lang helg eller bare at det er chill med en liten fjoner etter jobben, men nå røyker jeg flere ganger i uka istedenfor kanskje et par ganger i helgene, helt plutselig. Doseringene har også flydd i været.
For å komme tilbake til poenget; det jeg har opplevd med rusen etter at forbruket eksploderte er at den ofte oppleves som langt fra behagelig. Jeg har alltid hatt lav toleranse for hasj og weed, altså, jeg har blitt god og fjern på veldig lite men har klart å få i meg ganske mye likevel. Nå som jeg røyker mer av gangen går jeg kanskje mye letgtere "over", ikke veit jeg.
Man kan jo tenkes at å gå litt i detaljer er opplysende for den generelle leser:
En lang periode opplevde jeg konstant deja vu i fjern tilstand, noe som senrer spredte seg til min edru tilstanbd. Først var det litt morsomt, sånn: "Høhø, dette er jeg heeeelt sikker på at jeg har opplevd før!" men etter et par timer med "Dette har skjedd... og så sa du AKKURAT DET... og så var den katta der på andre sida av veiden... og så prøvde jeg å oppleve noe jeg aldri hadde gjort før!!" så blir det hele ganske jævla slitsomt. Det ente i at jeg begynte å overanalysere, jeg gikk i meg selv og oppdaget at det måtte være hjernen min som var litt midlertidig "feil skrudd sammen", at sanseinntrykkene nådde hukommelsessenteret mitt før jeg var i stand til å reagere på dem eller i det hele tatt "oppleve" dem, noe som førte til at jeg gikk rundt og bare "Whoah... Whoah... Whoah..."
Senere ble jeg manisk opptatt av å lete etter ting jeg ikke hadde oppplevd før, avvik fra det jeg så på som en gjenopplevelse av en faktisk tidligere gjennomlevd situasjon, jeg glemte alt om hukommelsessenter og sanseinntrykk og lette etter ting jeg faktisk aldri hadde lagt merke til før. Dette hjalp fra tid til annen, men antageligvis bare fordi jeg klarte å konsentrere på ting litt bedre og ikke ble så opphengt i hele deja vu-greia. Eller så fungerte det hele bare som en distraksjon, I don't know.
Spoler vi litt lenger frem i tid har deja vu'en forsvunnet, med enkelte tilbakefall, spess på LSD, men blitt erstattet av en enorm følelse jeg bare klarer å beskrive som sosial angst og tomhet. Jeg er kjent fpr å være et ganske levende, livsglad og ikke minst utadvendt vesen, og tidligere syntes bare hasj og weed til å forsterke disse egenskapene, men nå virker ofte røykings hemmende, eller i beste fall nedsettende. Jeg kan fortsatt la meg fordype helt i mine egne ting, men "gnisten" min synes jeg å ha mistet helt. Tidligere ante ikke foplk om jeg var fjern eller full. En kompis av meg tok opp en video av meg mens jeg skal demonstrere hvordan man føkker opp en joint eller noe, og han spør meg rett ut "Er du loka nå?" Jeg så litt sløvt opp i kamera og smilte "Dødsfjern! Vi røyker mer!" Det gjorde vi, men humøret, humoren og hele personligheten min forble den samme happy go lucky Appleseed, kanskje bare litt mer sulten og enda mer innsunket i sofaen.

I et øyeblikks selvinnsikt ser jeg at problemet kanskje ligger i dosering.. Jeg skylder det på dårlig selvbilde, mental svikt, psykologiske lidelser... Kanskje det hele bare handler om å ta det litt med ro...
Når jeg røyker med fattern opplever jeg ikke så mye av "plagene" jeg har slitt litt med, og jeg mener virkelig plager, for å røyke en blås pleide å være en sentral og positiv del av tilverelsen min. Hadde det en gang bare vært sånn at det var dette som var selve rusen hadde det vært én sak, men jeg føler meg faktisk frarøvet noe jeg håper jeg vil finne igjen en høstkveld rundt et sprakende bål med et par kompiser, kjæresten min og et munnspill.
Hvis jeg holder meg til en joint en sjelden gang, det vil si et par ganger i året når humøret er på topp og alt er bra, kjennes det veldig bra med en joint. Bekymringer forlater meg og jeg kjennner generelt velvære. Dagen derpå kan jeg være litt sløvere enn ellers, men jeg er også mindre nervøs og mer avslappet. Kan dog bli mer skvetten og følsom for skarpe lyder.

Røyker jeg ofte merker jeg at rusen ikke alltid gjør meg glad, lett og avslappet, men heller negativ, frustrert og lettirritabel. Jeg begynner å lete etter problemer og finner omgivelsene mine irriterende. Problemer jeg måtta ha forsterkes og jeg får et mørkere syn på livet. Måtehold er altså et stikkord for meg, samt å bare røyke når jeg er på topp følelsesmessig.

En annen negativ ting for meg må være å kombinere den slags røyking med store mengder alkohol. To ganger har denne kombinasjonen gitt meg totalt black out. Den ene gangen endte ganske ubehagelig, den andre gangen våknet jeg heldigvis i min egen seng. Jeg prøver altså å være ytterst forsiktig med å kombinere disse to, og generelt utøve en respekt for hvordan rusmidler påvirker meg og hverdagen min.

Sitat av speq Vis innlegg
Å Filiosofere og analysere er noe som alltid går igjen . Så om jeg skal røyke gjør jeg det helst alene, eller med et par nære og gode venner. Jeg føler cannabis har blitt en slags egorus, der jeg ikke klarer eller egentlig ønsker å "by på meg selv" men helst liker å sitte å tenke og kjenne på effekten som cannabis gir meg.
Vis hele sitatet...
Beklager dobbelpost, men må bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i dette, spes. når jeg har røyket ofte over en periode. Får veldig nok med det som foregår inne i hodet mitt, og ser på det som et ork å ha en dypere samtale med andre. Synes også det er mer utfordrende å være hyggelig mot folk jeg egentlig ikke liker særlig godt når jeg er stein.
Sist endret av svartsol; 13. september 2009 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg blir seig i kjeften og søvning. Ikke dødskult, med andre ord.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg bare måtte skrive inn i denne tråden når jeg hører hvordan speq forteller om sine erfaringer.

Hvordan det startet
I starten var det så mye spenning rundt det hele, å det var så uvandt, så det ble fort mye artige følelser og artige situasjoner. Fikk veldig ofte latterkick, og pratet som en foss, og tankene mine var på ekstremt positive baner, mens godfølelse strømmet rundt i hele kroppen, fikk munchies som bare det. Jeg startet etterhvert og røyke daglig, noe jeg gjorde i flere år. Jeg bygde selvfølgelig toleranse for cannabis, fikk dårlig korttidshukommelse, fikk ikke like stor effekt av samme doseringer, men opplevde ikke at det påvirket rusen noe spesielt negativt, fordi jeg hadde så gode minner med hasjen, så det med mekkinga, lukta av hasjen, trekkinga oppbringe positive minner, så jeg ble automatisk glad og hadde det gøy.

Hvordan det utviklet seg
De to siste årene i min daglig røyking solgte jeg cannabisprodukter, og min store plan var og tjene gode penger, leve godt, for og flytte vekk fra byen jeg levde i med stort kapital. Min tilgjengelighet på god hasj økte noe enormt. Dette påvirket røykinga mi veldig mye, med at jeg røkte med alle mine "venner", også kalt kunder, hver dag. Røkte mornings hver dag, røkte nattings hver dag, og ble tilslutt ganske psykisk avhengig av alt det rundt røykinga. Hvis det ble en ukes venting mellom hvert parti var det fram med pipa, saks og tobakk for og lage skraptrekk. Eller stresse rundt hele "bygda" for nattings, dra på besøk for fyrings og så videre.

Jeg hadde selvfølgelig forskjellige butikk-, vaske-, og kiosk-jobber på denne tiden for og prøve og holde litt normal kontakt med samfunnet. Det var en evig kat og mus lek med politiet, men jeg viste jo at jeg var safe så lenge jeg hadde minimalt med ulovligheter hvor enn jeg oppholdte meg. Jeg ble vell på sett og vis litt paranoid til slutt, på det viset at jeg var over-oppmerksom på at alle lyder kunne vært politiet, og enhver bil kunne vært politiet.

Uønskede effekter
Jeg begynte også og tenke enormt mye den siste tiden. Tanker om situasjoner jeg må unngå, tanker om hva jeg kunne gjort bedre i den situasjonen, tanker om det ene og det andre. Jeg tenkte utrolig mye på fortid og framtid istedenfor og nyte øyeblikket jeg levde i. Dette ble veldig slitsomt og etterhvert ble jeg også veldig usikker på meg selv, jeg bestemte meg for og gjøre en ting, men etter ett trekk til ble jeg usikker og holdt meg heller til sofaen. Gjorde det jeg kunne best, vente på telefoner fra kunder. Jeg opparbeidet tilslutt ett enormt uro inni kroppen min, som jeg ikke klarte og få vekk. Denne uroen vokste og vokste for hver dag jeg røkte. Slike ting som angst og uro plaget meg i alt fra 1 uke til 4 uker i slengen, og så forsvant i noen måneder. Så kom det tilbake sakte men sikkert.

Jeg fant jo selvfølgelig ut at dette var noe jeg ikke kunne fortsette med, så jeg flyttet vekk fra byen jeg bodde i, og etterlot alle mine "liksomvenner" som var ute etter neste rev. Startet på nytt, med røyking bare etter klokken 6 på kvelden. Prøvde og gjøre normale ting om dagene for og fylle ut alt "tomrommet". Jeg fersket meg selv i og ganske ofte lengte tilbake til følelsen av og være trykt ned i sofaen, fordi jeg føltes så lett og fri, og det var litt ubehagelig i starten. Men med selvdisiplin klarte jeg da dette, og trappet ned mitt forbruk etter litt tid.

Hvordan cannabis påvirker meg i sosial setting per dags dato
Dette er nå rundt ett år siden, og jeg klarer meg helt fint uten cannabis nå. Foretrekker faktisk heller og være nykter og ha mye energi enn og være påvirket av cannabis. Det går gjerne over 2 uker mellom hver rev jeg røyker. De fleste gangene jeg røyker hos venner og slikt blir jeg veldig stille. Klarer ikke og få flyt oppi toppen, så det kommer ingen tanker jeg vil dele, eller ting jeg vil si. Jeg synes det er litt ubehagelig og være i en slik form jeg ikke klarer og sosialisere med menneskene jeg er med. Jeg får ikke den effekten av og bli energisk, gira, superglad å pratsom av cannabis, uansett hvilken strain og cannaboide-nivåer de har. Enkelte ganger får jeg også litt flashback av uroen og angsten jeg hadde før når jeg røyker, blir sittende stille, helt i ro, svettende på besøk, å det ender enkelte ganger i at jeg bare må gå ut for meg selv. Noen ganger lengter jeg tilbake til de koselige timene jeg har opplevd hvor alle koste seg sammen med cannabis, men hvis jeg prøver og oppnå denne følelsen kommer jeg alltid feil vei.

Jeg kan dog ha det bra med få joint trekk når jeg er på party og alle er opptatt i sine ting. Da kan jeg få de ønskede effekter av cannabis. God endorfin utløsning, utvidet hørselsans (musikk høres bedre ut), balansert flyt i bevegelsene (dansing), forsterket sinns-tilstand (glad = superglad).

Hvordan cannabis påvirker meg alene per dags dato
De alderes få gangene jeg røyker nå for tiden er når jeg får tak i gode varer. Da går jeg ut i naturen for meg selv, med musikk i ørene og nyter dette alene. Jeg har funnet ut at denne rusen passer best for meg alene, ihvertfall hvor jeg er nå i livet. Hvis jeg ikke er ute for meg selv, liker jeg og ligge for meg selv i senga min, med avskrudd lys. Mediterer og får de villeste reiser ut av kroppen. Kommer i en transe hvor tid og rom ikke eksisterer. Reflekterer over ting jeg har lært, ting jeg har opplevd, livet mitt, å verden rundt meg.
Vanvittig bra puffman! Tror det er mange som kjenner seg igjen i din situasjon, spesielt med tanke på at det bare starter som et spenningsmoment og er veldig nysgjerrig i begynnelsen. Og at det kanskje utvikler seg i en retning man egentlig ikke hadde sett for seg til og starte med - at man blir litt paranoid, er redd for og bli tatt osv.

Utrolig bra at du nå røyker en sjelden gang, ute i naturen. Det må være veldig deilig og godt.
Det er kanskje ikke så rart at vi mennesker kjenner oss mer knytta til ting som vokser
føler at jeg også har noe å tilføye denne posten.

Mary jane(kjært barn, mange navn) er en dame. Livet ditt er også en dame. Og noen ganger føles det som "life's a bitch." Og siden Hip Hop er det nermeste jeg kommer relgion kan jeg sitere aesop rock: life is not a bitch, it is a beutiful woman. you only call her a bitch, becouse she wondnt let you get that pussy" en setning som traff meg midt i hjertet første gang jeg hørte det.

Når du er utro med en dame, mister man litt "bakkekontakt". og glemmer det som virkelig betyr noe.

dette var mitt forsøk på fortelle mye, med få ord. jeg håper metaforen var spiselig, slik at jeg slipper å måtte poste enda ett inlegg for forsvare mitt ord
Sist endret av skeptfisk; 20. november 2009 kl. 21:06.
Virker som om mesteparten av dere er ganske så misfornøyde med hasj/pot, så da lurer jeg egentlig bare mest på hvorfor dere fortsetter å røyke det? Virker som om dere bare kjederøyker fordi dere ikke har så mye annet å finne på. :3

Personlig har jeg ikke røyket så lenge, 3-4 måneder, 5 ganger i uka, cirka...
For meg så er rusen deilig, å bli så avslappet og god, frie tanker... Men det som betyr mest for meg er de jeg røyker med, og atmosfæren rundt. Tror neppe det hadde vært så morsomt som det er når jeg røyker med venna mine, om jeg hadde røyka helt aleine på rommet en sen kveld...

KOS OG KLEM
Godt med smør
Sitat av mrcat Vis innlegg
Virker som om mesteparten av dere er ganske så misfornøyde med hasj/pot, så da lurer jeg egentlig bare mest på hvorfor dere fortsetter å røyke det? Virker som om dere bare kjederøyker fordi dere ikke har så mye annet å finne på. :3

Personlig har jeg ikke røyket så lenge, 3-4 måneder, 5 ganger i uka, cirka...
For meg så er rusen deilig, å bli så avslappet og god, frie tanker... Men det som betyr mest for meg er de jeg røyker med, og atmosfæren rundt. Tror neppe det hadde vært så morsomt som det er når jeg røyker med venna mine, om jeg hadde røyka helt aleine på rommet en sen kveld...

KOS OG KLEM
Vis hele sitatet...
Du røyker 5 dager i uken og har gjort det i 3-4 måneder, enten du gjør det alene eller med venner i godt selskap er dette altfor tidlig for deg å se hvilken vei det kan gå. Selvom mange ser det allerede da.

Jeg vet ikke hvor mye jeg skal orke og skrive, cannabis er relativt harmløst, men det er ikke 100%, og når du røyker 5 dager i uken og har gjort det i flere måneder må det jo ringe en bjelle snart som forteller deg at det umulig kan være sunt? jeg har jo aldri røyket så mye, jeg overlater derved ansvaret til de mer erfarne på forumet til og fortelle hvordan de har brent seg på det.

du har jo flere dager der du er ruset enn edru? Ugh, jeg er ikke rette personen til å utdype om hva som kommer til å skje, jeg har aldri brent meg på daglig røyking i noen svær grad.

OT:

Jeg personlig har BARE tjent på cannabis bruken min, gode minner, gode opplevelser, fine tanker og timer med hodespinn.

Skal i løpet av uken gå til innkjøp av min første femmer på 2 måneder. Røyker knapt lenger.

Hva gjør cannabis for meg? vet ikke, den gjør vel ikke mye lenger, det er ikke en del av mitt daglige liv, den har ikke stor innvirkning i livet mitt lenger.
Hva har den gjort? fått meg til å innse at moderasjon er nøkkelen, det gjelder absolutt alt, heldigvis måtte jeg ikke bruke måneder, knapt uker på og realisere det.

Siden jeg har nærmet meg stoffet med "føre var prinsippet" har jeg utelukkede gode erfaringer med cannabis, i vertfall nå, når jeg ser tilbake på bruken min etter en god stund med minimalt/ingenting av cannabis bruk, i så preger de gode erfaringene meg i mye større grad enn de negative.

Har på det verste røyket 3-4 dager i uken i noe sånt som 2-3 uker.

Og nå er det gjerne 5 gram i løpet av 2 måneder, skal vi følge røykingen min det siste halvåret
i begynnelsen så ble jeg bare ubrukelig og stille av å røyke.
men nå når jeg røyker så å si daglig, dvs på kveldene så nyter jeg det mye mer.
jeg tillater ikke meg selv å slappe så mye av på dagen, føler jeg må jobbe med skolearbeid ++
men når klokka blir 8 så er det min tid.
tenner masssse lys
lager meg te/kakao
har litt godter liggende
og tar enten på en film eller så sitter jeg å tegner
klarer fint å gjøre ting selv om jeg har røyka, og det vises nesten ikke på meg utvendig.
det er mer den roen innvendig som er så god

da skal det kansje nevnes at jeg sliter psykisk, og har masse destruktive tanker som slipper taket når jeg røyker
Kjenner meg godt igjen her ja.
Å få en egen "tid" på kvelden hvor jeg kan sitte alene og fyre opp en spliff eller to.

Men vil alikevel slenge meg på det Speq sa tidligere her i tråden. Da det til tider har blitt veldig mye røyking. 2-5 gram daglig. (Ja jeg VET det er mye og ja..)
Det har "fucka" litt med huet mitt, selvom det har hjulpet meg i de tyngste tidene til tider.

Dette året her har bare tatt helt av og alt har blitt snudd på hodet egentlig etter nyttårsaften. (Er kanskje noen her som husker tråden som omhandlet "Overdose på knips" tråden som blei oppretta tidlig i år) Holdt på å miste tre av mine desidert nærmeste venner. Mista jobben i januar og blei sittende på ræva og fyre så og si daglig (igjen...)

Og alle de som virkelig veit hvordan det er å sitte uten jobb og ha et misbruk av cannabis veit hvordan ting har en tendens til å utarte seg. Økonomiske problemer og div.

Har ikke fått noen diagnose men opplever til stadighet å slite med noe som er veldig likt dødsangst. redd for at noe er galt med kroppen, redd for å dø. (hypokonder blitt bare? Jeg vet ikke...)

Men merker fort at bare en uke uten å trekke hjelper på humøret, men blir da i gjengjeld veldig fort aggressiv. (Noe som har splitta familien totalt og jeg er da "the scapegoat" selvfølgelig)

Det eneste rådet jeg kan komme med til dere unge (for å moralisere bittelitt) er rett og slett å prøve å kun røyke i moderate mengder. Nyt rusen istedenfor å gjøre det til noe daglig. Selvom det er sykt digg å ta seg en nattings for å sove, eller en mornings for å "våkne" litt og føle at en fungerer, men det er rett og slett det stikk motsatte. Mener å huske at Dodecha hadde et godt innlegg angående Cannabis og søvn.

Alt som har med rusmidler vil før eller siden slå tilbake på deg. (Nå skal jeg ikke gå inn på langtidseffekter av de forskjellige stoffene da jeg hadde blitt sittende her ut uka). Men nøkkelen til en "akseptabel" rusbruk (om det en kan bruke ordet akseptabelt) er rett og slett moderasjon. Hold det til helgebruk, og helst ikke da hver eneste helg. Er chillere etter min mening å bli balle på en halv joint enn 4 gram, og regner med at flere er eninge med meg der
Sist endret av random39267; 23. november 2009 kl. 01:00.
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Du røyker 5 dager i uken og har gjort det i 3-4 måneder, enten du gjør det alene eller med venner i godt selskap er dette altfor tidlig for deg å se hvilken vei det kan gå. Selvom mange ser det allerede da.

Jeg vet ikke hvor mye jeg skal orke og skrive, cannabis er relativt harmløst, men det er ikke 100%, og når du røyker 5 dager i uken og har gjort det i flere måneder må det jo ringe en bjelle snart som forteller deg at det umulig kan være sunt? jeg har jo aldri røyket så mye, jeg overlater derved ansvaret til de mer erfarne på forumet til og fortelle hvordan de har brent seg på det.

du har jo flere dager der du er ruset enn edru? Ugh, jeg er ikke rette personen til å utdype om hva som kommer til å skje, jeg har aldri brent meg på daglig røyking i noen svær grad.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker så lenge jeg føler at jeg får noe ut av det, hvis jeg plutselig begynner å bli dårlig eller føler at jeg burde skjerpe ned på bruken litt, så gjør jeg jo selvfølgelig det, og dette er noe jeg tror ganske mange har problemer med; at de ikke stopper når de burde. Jeg har alltid vært forsiktig med rus og kan å måle i moderate mengder som passer til meg.

I det siste nå har jeg ikke røyket så mye, og det hender at det går lengre perioder uten at jeg gidder å røyke, og selvom jeg noen ganger røyker ganske mye på 1 uke~ så er jeg aktiv innen sport og trener på treningsenter, sa da kan jeg røyke med god samvittighet. ^_~

KOS OG KLEM
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har prøvd Cannabis sikkert 4-5 ganger nå, men enda til overs å få noen effekt:/

Har kjøpt fra dealere i utlandet [spania] og her i Oslo, og fikk av venner på festival som ble høye som bare det [var relativt erfarne karer som har røkt gjevnt] men det er nesten så jeg begynner å lure på om jeg er imun eller bare har fått totalt trash hver eneste gang. Prøvd tørr aktig marokansk, myk og våt hasj og vanlig tørket cannabis, røkt og spist, men overhodet ingen effekt at all:/

Vurderer en siste prøve, stikke ned til Amster og teste litt ut fra "godkjente" sjapper før jeg gir opp...
Nei, du er ikke immun. For meg tok det rundt 5 forsøk før jeg fikk funk. Det er ganske vanlig, så stay at it hvis du fortsatt ønsker det.
En jeg kjenner, jeg har selvsagt aldri gjort det, røyket hver kveld i nesten 15 år. Det begynte i sosiale lag og alltid flere tilstede som gjorde dette til reine latterkvelder. Så røyker man alene hjemme med god mat og så ligger du plutselig på sofaen og fyrer tett hver kveld. Man må ha begrensninger og holde det på helge/reiseniva. Det var bare dritkjedelig tilslutt, men hjem for å fyre en bønne og se på TV var et must. Litt depresiv kan man bli, humørsyk og man får knapt gjort en dritt.
Avhengighet har bare vært tullprat, man kan stoppe når man vil. Men vanen er det verre med, man kjøper en klump og tenker at man bare fyrer en for helga. Det lar seg ikke gjøre etter en stund, hvorfor ligge på sofaen uten en sjall eller 7-8 den kvelden? Hele klumpen må bort!
Denne fyren jeg snakker om, det er ikke meg altså, han har nå bare hoppet av i mer enn 3 måneder og savner det ikke engang. Problemet er at søvnen bare varer i 6 timer mot 10 tidligere, før kunne man ikke huske at man snudde seg i senga engang før man våknet. Men livskvalitetet er blitt jævlig mye bedre, hadde man bare hoppet av 13 år tidligere så hadde man kanskje hatt kone og unger også. La meg si det slik; kast ikke bort livet på å røyke tett!

Fyr en bønne i ny og ne og du vil forsatt kunne le!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Wee Tok resten av crap hasjen jeg hadde og lagde en skikkelig grusom smør-te greie. Smakte helt forjævlig, men jeg vil absoldt si det fungerte denne gangen til tross for at det sikkert tok rundt en time før ting begynne å skje. Innså at jeg muligens ikke var helt meg selv da jeg stod foran en tom kaserolle på kjøkkenet og ventet på at suppen jeg hadde bestemt meg for å lage skulle bli ferdig....det var helt til jeg oppdaget at jeg stod med boksen med ferdigsuppe i hånden uåpnet. Stod sikkert i 5-10 minutter å så på en tom kaserolle...

Etter det satt jeg med ned og så litt 24 sesong 2. Husker ikke en dritt av hva som skjedde, men husker at jeg syntes det var utrolig spennende og satt 5cm fra pc skjermen...

Alt i alt, så var jeg sulten, i skikkelig godt humør og etterhvert søvnig.

Good times^_^
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hører mye snakk om "sperret inne i seg selv" og depressive tanker, både i artikler på nett og blandt venner. Fikk selv mye av de "bivirkningene" mange har beskrevet og valgte derfor å prøve LSD 25 for å se hvorvidt jeg kunne jobbe meg selv ut av alkoholisme, cannabis-misbruk, søvnproblemer og andre plagsomheter.

Jeg fikk på syretur en tanke som jeg brukte for å få meg ut av de depressive tankene av tomhet, ensomhet etc.
- Hva om vi alle egentlig er én og samme "energi/bevissthet" som lever på samme bølgefrekvens og utspiller seg forskjellig i de kroppene vi identifiserer oss som "meg selv".

Denne tanken kom som et resultat av en hendelse hvor en venn svarte meg på et spørsmål jeg ikke hadde sagt verbalt, men tenkt. (dama og en kompis var også med og de bekreftet at jeg ikke hadde åpnet munnen og sagt ett eneste ord)
Dette fikk meg på tanken om at jeg aldri er alene og det ble enklere for meg å opprettholde en lykkelighet inni meg ulik mye annet, kan beskrives som en mildere konstant forelskelse. Dette resulterte igjen til at jeg ikke følte noe behov for å ta masse stoffer og lever per dags dato i et kjempegodt liv hvor jeg til tider tar en syretur i helgene, drikker litt eller røyker en joner.
jeg lurer veldig på hvordan dere som har drevet med dette en periode føler det?
Blir dere roligere konstant?
Sløvere?
Mer eller mindre deppa?

Hva blir langtidsvirkningene?
Sitat av Cannaman Vis innlegg
jeg lurer veldig på hvordan dere som har drevet med dette en periode føler det?
Blir dere roligere konstant?
Sløvere?
Mer eller mindre deppa?

Hva blir langtidsvirkningene?
Vis hele sitatet...
Det er veldig individuelt. Noen takler det fint, og får gjort sine dagligdagse gjøremål og er fornøyd med seg selv. Enkelte andre klamrer seg for mye til hasjen, gjør dette til en daglig rutine, glir vekk fra andre hobbyer, sosiale situasjoner, blir giddaløs, får ett dårlig selvbilde, blir usikker og faller utfor samfunnet.

Velkommen til forumet! Du kan jo starte med og lese tråden, Mr.
"Øko-Terrorist"
Merker selv MYE mindre av Asthma'en min når jeg fyrer "jevnlig" (par ganger i uken).

Har hatt store søvnproblemer de siste årene, men disse forsvinner helt hvis jeg tar meg en bolle før jeg legger meg, gjør jobben mye bedre en Imovane som jeg tidligere har prøvd.

Drikker også mye mindre alkohol for tiden, da jeg foretrekker å ta meg en jonas eller ei bolle istedenfor.

Merker at jeg er mye mer avslappet for tiden, og stressnivået er mye lavere en vanlig.
Jeg opplever som oftest at cannabisrusen er behagelig, men veldig sjeldent får jeg euforia eller opplever at humøret mitt blir ekstremt mye bedre. Å bruke det i sosiale sammenhenger som strekker seg utenfor mine nære kompiser føler jeg virker direkte mot sin hensikt da jeg blir mer reservert og tankefull enn man vil være på fest.

For og oppsummere; Av positive effekter opplever jeg større velbehag, ofte slapper jeg bedre av, spiser mer og legger meg tidligere. Av negative effekter føler jeg som oftest at jeg har en tendens til å tenke litt for mye på livet når jeg er påvirket av et stoff som vanligvis gjør meg mer analytisk og tankefull. Jeg skal ut og reise neste år, noe jeg gleder meg veldig til og vanligvis er noe jeg trives med å dagdrømme om, men når jeg har røyket virker det som om den selvsikre eventyrlystne "edgen" jeg vanligvis har blir erstattet med en mer reservert, forsiktig tankegang.

Jeg har aldri brukt cannabis veldig hyppig bortsett fra en eller to småferier gjennom åra hvor det ble en del. Ellers så er det vel annenhver helg.
Jeg er kanskje den eneste i verden som faktisk mister matlysten etter å ha røykt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Cannaman Vis innlegg
jeg lurer veldig på hvordan dere som har drevet med dette en periode føler det?
Blir dere roligere konstant?
Sløvere?
Mer eller mindre deppa?

Hva blir langtidsvirkningene?
Vis hele sitatet...
8 år siden den første pipa ca. Jeg ble dratt rett inn i missbruk, bare flaskebonger og bøtte, jeg så ikke en eneste joint før lenge etter jeg startet bruk, vi så på de som å kaste bort mye av hasjen og skjønte ikke at man kunne få effekt av det en gang. Tåpelige holdninger med andre ord.

Nå senere er vannbongen ofte å foretrekke når det gjelder hasj, men pot røykes alltid i joint.
Jeg har gått på en liten smell når det kommer til sovemønsteret mitt: Jeg likte alltid et lite trekk etter en lang arbeidsdag, jeg jobber ofte 12-15 timer noen ganger flere dager i strekk og dette klarte jeg i to tre år men plutselig skjedde det noe:
Jeg trodde først at jeg var syk, det var nesten et slags influensapreg over formen, veldig sløv, så sløv at jeg var "for sliten til å sove" tro det eller ei.
Det gikk i at jeg la meg i sengen men klarte ikke å sove, så jeg endte opp med å se mye tv serier mens jeg duppet av i noen timer her og der.
Det verste var når jeg sa ja til noe jobb i denne formen, jeg klarte det, såvidt: Hodet mitt var ikke på rett sted, jeg missforsto beskjeder og glemte tall hele tiden, på et punkt når jeg satte meg ned kjentes det ut som jeg datt bakover konstant. Veldig ubehagelig og surrealistisk, jeg hadde ikke helt kontakt med ting rundt meg.
Det tok litt tid før jeg faktisk tok ansvar og innså at sånn kunne jeg ikke holde på, jeg opplevde mildere former av hendelsen jeg beskrev tre fire ganger før jeg handlet.

Mye cannabisrøyking har en negativ effekt på sovemønsteret, man får ikke helt REM-fase søvn og dette blir man sliten av. Jeg hadde alltid opplevd at jeg ikke drømte til vanlig, men når jeg kuttet ut all røyking i de få virkelige pausene jeg hadde fikk jeg utrolig livlige og detaljerte drømmer.

Nå verdsetter jeg ren naturlig søvn utrolig mye, det er bare mer behagelig, og det var høyt på tid at jeg kuttet ut denne skumle praksisen min, spesiellt med timene jeg jobber.
Nå nytes det i gode lag og eventuellt til en god film nå og da.

Ellers merker jeg jo at jeg har mer energi, utadvendt er noe jeg må være i forbindelse med jobben så der er det ikke stor forskjell. Humøret er vel også temmelig stabilt, jeg blir glad for noen ting og sur for andre, som de fleste.

Det var mine to cents..
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2010 kl. 17:50.
I begynelsen fekk jeg aldri ut et ord, følte jeg bare kom til å snakke om noe de andre ikke brydde seg om, så hvorfor skulle jeg snakke nor ingen egentlig brydde seg om hva jeg snakket om, så jeg kunne like grett sitte å hørre på hva de andre hadde å sei, og kose meg mens jeg hørte på.. Etter hvert ble det mer og mer en rus som jeg hadde lest om på nette! Latterkick, munchies, hadde alltid noe å sei og tenkte på alt mellom himmel og jord. :-P
Jeg begynte å misbruke det, kvar dag i noen måneder. Jeg følte putselig at jeg snakket MYE mindre i sosiale sammenhenger, og at alt jeg sa/tenkte var uinteressant for mot parten, så jeg kunne like greit holde ting for meg sjøl. Som i begynnelsen nor jeg var ruset, men nå i edru tilstand..
Jeg fant fort ut at det var pga. røyken, så jeg begynte med en gang å trappe ned! Så nå er det bare helge kos med (som oftest) 2 gode kompiser eller en god kjekke gjeng som jeg kjenner og liker! Det er så sinnsykt mye mer givande enn å sitte alene og fyre på for så å sitte døds sløv i sofaen, og gidder ikke en drit :-p Ofte gir Cannabis meg en følelse av at jeg ikke gidder en drit nor jeg sitter på ræva, men så fort jeg har reist meg er jeg i full sving med å lage mat/gå tur osv. Så annbefaler dere å komme dere opp fra sofaen uansett hvor sleten du føler deg der og da :-p
Men husk, respekter THC, og som en sa tidligare "Cannabis gir og Cannabis tar"
Sist endret av Yoppl; 14. januar 2010 kl. 18:47.
takk for erfaringer

Kjøpte ei sånn mini pipe,fant ut at winnertip filter gitt greit inni der om jeg reiv det litt fra hverandre

kanskje smart å kjøre filter for helsas skyld,husker hvor jævlige papir "filteret" ble på jointen når vi var unge,svart å jøvlig

tip
Sist endret av Cannaman; 14. januar 2010 kl. 18:46.
Jeg har vel røykt fast i ca 2 år, det ene året var det bare røyking annenhver uke, siden jeg jobbet turnus i forsvaret. For en stund siden var jeg sykemeldt i ca 6 uker pga jeg hadde fått en skade på hørselen, og da gjorde jeg absolutt ingenting annet enn å røyke, spise og spille ps3. Det var sykt chill i starten, men fy faen som jeg ble lei! følte at dagene bare forsvant, jeg ble forferdelig lat. Og som flere har nevnt, siden jeg var fjern hele tiden, 24/7, falt jeg ofte ut av samtaler, og likte best å bare være for meg selv eller med noen få nære kompiser.

Men nå, og som det nesten alltid har vært, har jeg jobb, daglige gjøremål og hobbyer selv om jeg røyker hver dag. Jeg har ting som jeg gleder meg til å gjøre, som gjør at jeg føler meg bra og ikke minst tjener penger. Så jeg røyker ikke morningser, (noen ganger i helgene.) tar meg heller en spliff etter jeg er ferdig med alt jeg skal gjøre. Ingenting er bedre enn spliffen du tar etter jobb eller trening.

Så sånn som jeg har merket cannabisen er at jeg kan fint røyke hver dag, men jeg må ha noe konsturktivt å gjøre. Hvis jeg bare går hjemme å loker og røyker hver dag skjærer det seg. Godt mulig jeg mangler selvdisiplin
De filterene der har potensiale til å suge til seg mye av virkestoffene, så jeg vil fraråde det om du har lyst å bli stein. Regner med at folk ikke røyker for smaken sin skyld...
Nå kommer det jo selvfølgelig ann på om jeg røyker Sativa eller Indica strain (noe som egentlig sier seg selv), men jeg blir først veldig sløv og rolig. Kan sitte å leke med lighteren eller andre småting jeg finner interessant. Så etter noen minutter, alt etter settingen, blir jeg ofte veldig glad. Finner på mye morsomt og småting som egentlig ikke er morsomt kan bli helt hysterisk.

Hvis vi sitter å hører på musikk skjer det også veldig ofte at jeg lever meg inn i musikken. De som ser på meg sier jeg sitter å ser helt fjern ut og det ser ut som om jeg egentlig ikke har det så bra, men inni meg kjører tankene på, samt jeg lever meg inn i musikken å føler jeg forstår musikken mye bedre. I den siste tida har jeg fått sansen for jazz musikk da dette er avslappendes og rolig musikk. Har også opplevd å sitte å høre 4-5 sanger på LP spilleren og når vi flytter stifta til start igjen husker jeg ikke sangene. Korttidshukommelsen blir kraftig svekket
For min egen del er det som om hele hjernen blir snudd opp ned og bak fram. Jeg tenker over ting jeg ellers ikke ville tenkt over, og jeg tenker ikke over ting jeg ellers ville tenkt over. Til vanlig glemmer jeg alltid pizza i ovnen hvis jeg ikke skrur på alarm, men jeg glemmer aldri å skru på alarm. Når jeg er fjern glemmer jeg å skru på alarm, men jeg husker pizzaen i ovnen.

Jeg kan sitte i timesvis og filosofere over min eksistens, mens jeg ellers har en mild form for konsentrasjonsvansker og sliter med å sitte stille over lengre tid. Når jeg er loka kan jeg bare sitte og tenke og reflektere. Dessuten blir jeg mer positiv og fornøyd. Jeg kan være venn med folk jeg ellers er uvenn med og jeg blir mer sympatisk. For min del har jeg bare testet det i sosiale settinger for å eksperimentere og se hvordan det fungerer.

Jeg kommer aldri til å bli fast røyker av utallige grunner, men jeg synes det er utrolig spennende å ha opplevd det og sett hvordan det fungerer og hva det gjør med meg.
Grønt, mer kreativ. Tror det må være noe sativa-dominerende. Opplever sjeldent dette på hasj, uansett hvor god den er. Merkelig nok.
Generelt sett. Slapper av, gamer cs etc mye bedre. Vet ikke hvorfor dog, men jeg stresser ikke eller noen ting.
Føler og musikk får en helt annen "dybde".
Slapper av, men kan fint gå tur. Liker best sistnevnte, men ikke alltid like gøy nå været er som så.
Så foretrekker natur og godt selskap. Men kan godt røyke alene, men ikke pga eget ønske. Men av og til er det fint å sitte alene å dolle med hva du enn vil. Lage musikk (går alltid til helvete, finner ikke noe marihuana! :P) game, leke med gitaren, høre på musikk osv osv. Mye annet og ta seg til enn å se film, selv om det er gøy en gang iblant.

Mange av de positive effektene av cannabis blir svekket når jeg røyker sammenhengende over tid, så jeg har sluttet med det.