Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 9383
Kan man bruke slike filter som er på vanlige sigaretter (ferdige i 20/40 pakninger) til joints? eller vil dette filtrere bort noen av cannabisstoffene?
Jeg har gjort det noen ganger, bare at jeg har stukket hull på filteret slik at det blir litt mer åpent. Jeg vet ikke om du MÅ gjøre det, men du får ihvertfall bedre trekk av å stikke noen få hull gjennom filteret for å få bedre trekk.

Uansett er det egentlig bedre å bare bruke en eller annen pappbit e.l.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Uansett er det egentlig bedre å bare bruke en eller annen pappbit e.l.
Vis hele sitatet...
mente å bruke den som FILTER, ikke bare "munnstykke", en pappbit kan vel ikke filtrere bort noe særlig?
Hva skal du med et FILTER i en joint?
Papirlapper som passer pefekt kan man enten lage selv eller kjøpe på div. headshop om
man er lat/ruller mye.
Tenker du på når du mekker city?
Jeg har lert og ta ut den bomull / hvite tøy saken som er filter og erstatte det med et ekte filter.

Får nårdu bruker den bomullsdotten trekker den mye av THC-n.
Mente jeg hørte noe sånn.
Det har tidligere vært spekulert i om disse filtrerer bort en del THC, og viss det er slik så ville ikke jeg brukt dem.
Derfor er det vel like greit og bare fjerne den? så er du på den sikre siden
Det er jo litt mildere smak med et originalt sigarettfilter da selvom papp\papirfilter er best
Du kan jo gå til innkjøp av det jeg kaller jointrør. min er laget av merskum og funger utmerket som et slags filter, og kan brukes i all evighet.
Sitat av goldenbullock Vis innlegg
Du kan jo gå til innkjøp av det jeg kaller jointrør. min er laget av merskum og funger utmerket som et slags filter, og kan brukes i all evighet.
Vis hele sitatet...
Kan du for eksempel gi en link til en side som selger slike, eventuelt finne et bilde?

Sitat av goldenbullock Vis innlegg
Du kan jo gå til innkjøp av det jeg kaller jointrør. min er laget av merskum og funger utmerket som et slags filter, og kan brukes i all evighet.
Vis hele sitatet...
Kan du for eksempel gi en link til en side som selger slike, eventuelt finne et bilde?
Sist endret av agalloch; 22. august 2009 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjøpt filter-tips koster 5 kr på kiosken for 50 stk eller no
...eller lær deg å rulle filter sjøl. Når jeg ser på hvor oljete roachene mine kan bli av og til så grøsser jeg bare av tanken på å filtrere det gjennom et sigarettfilter, regner med det ville blitt tett etter noen få trekk. Det sies at det filtrerer bort rimelig mye virkestoffer.
Ett triks er å klippe til en eller annen katalog med papp med ønsket konsistens og hardhet.
Trill pappremsen til en spiral, la en liten rest av denne spiralen BLI IGJEN på pappremsen mens du ruller en større spiral andre veien. Slik får du ett filter som ikke slipper gjennom de større bitene med tobakk el lignenden.
Istedet for en såkalt "sylinder", som noen mener er gode jointfilter, kan du bruke min dobbelte medsols motsols spiralløsning som beskrevet ovenfor. Funker for meg hvertfall.
Jeg anbefaler dere ikke å bruke vanlig sigarettfilter til jointrulling. Trekket blir dårlig, og jeg mener å ha lest, hørt og blitt fortalt at det slipper igjennom mye mindre thc. Hver gang jeg har brukt et sigarettfilter har det blitt helt elendig trekk også. Det koster så lite å bare rulle sammen en tynn pappbit og bruke den. 10 ganger bedre og mer effektivt.
var og røyka med no folk en gang, og det var to som mekka hver sin joint med samma hasjen, og hu ene mekka med vanlig sigg filter, jeg røyka fra begge to. og jeg kan si at jeg merka no forskjell på funken på de, var litt forskjellig trekk ja, men bortsatt fra det syns jeg det funka bra
grunnen at man har filter i sigaretter er for og filtere bort tjære! thc er en Olje det vil si det er et tjukt flytene stoff på linje med tjære... man ser jo tydelig at et sigarettfilter blir brunt! etter og ha røyket opp sigaretten. er ingen expert men vil si det er 99% sjanse for at det "bomullsfilteret" fjerner en betydelig mengde thc olje...og til dere som ikke forstår det! grunnen til og ha et pappfilter er ikke for og "rense" røyken, derimot har man det for og ikke få glødene mekk i kjeften når man trekker
Funker å bare ta tuppen av en sigg óg.
Jeg har rullet 400 jointer de siste 2 årene med "sigarettfilter" jeg har kjøpt i 100 pakninger, og merker ingen forskjell på effekten... Men om bomullsfilterne blir veldig tynne, trekker papirfilter bedre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ikke bruk sigarettfilter /facepalm
Som noen sa før, se på hvor mye resin ligger igjen på en vanlig papp filter, hva tror du skjer med en laget av bomull?
Det enkleste er å kjøpe filter tips ala dette:

http://www.head-shop.de/images/product/01800-1/01800-1.jpg

Gjerne noen som er perforerte, slik at du kan 'trekkspillbrette' etter perforeringene og rulle resten. Enkelt, billig og man slipper å leite etter dugelig papp og papir rundtomkring.
Sist endret av vaskemask; 1. september 2009 kl. 01:47.
Jeg og kompisene mine kjøpte Elements filtertips på w-shop, og det er genialt! Ta ut det hvite i ferdigrøykfilteret og plasser et eget filter inni! Da har du en diskrè joint, siden det ser ut som en vanlig røyk!
http://www.jointen.dk/bigjoint/jointrolling.html

Her viser de hvordan du kan lage et filter.
er egentlig mye lettere å rulle selv enn å klundre med sigarett-filter

Du trenger en papirbit 1x4cm lang, brett deretter enden forsiktig over papiret og fortsett og brett til du har fått et trekkspill/M-formet ende med ca. 2cm papir igjen. Nå må du rulle den ubrettede enden over trekkspillet og lage et filter .
Sitat av Atlish Vis innlegg
Funker å bare ta tuppen av en sigg óg.
Vis hele sitatet...
Jepp, og bruke tobakken fra denne i neste mekk :-)
kan kjpe cones?? Kjøp 20 pk med de på headshopsene, så bare fyrer du mekket i conen som har rullet filter på
De få gangene jeg lager city tar jeg og kapper av filteret så mye som mulig, Pleier og funke fett
Bare bruk litt tynn papp og rull ett filter selv, er ganske mye lettere en å stuke med sigarett filter.