Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 8513
Hei, jeg er på tur til og prøve kokain første og siste gang den her helgen, tenkte en stripe. Så jeg har noen spørsmål.

-Hvor mange gram er det som ca. i en normal stripe?

-Kan man drikke alkohol og bli full etter rusen av kokain? Hadde tenkt og prøve det på en fredag

-Er det lett og skjule om man er på kokain? Tenke på om det var noe man kunne dra på fest etter 2 timer etter snortingen.

-Er nedturene fordjevlig på etter 1 stripe kokain? (Skjønner jo at det er nedturer da)

Håper på gode tilbake svar
Sist endret av Xerv; 19. august 2009 kl. 02:14.
En stripe kan jo være veldig forskjellig men, ca 0,05g - 0,1g .
Alkohol og kokain er en god kombinasjon synes jeg , og ingen som ikke driver med coca selv vil merke det på deg (kanskje ikke de engang) det som skjer er at pupillene utvider seg
Er ikke noe særlig nedtur synes nå jeg, værtfall ikke etter 1 stripe

Siden det er første gangen din vil du nok ikke merke stort, ettersom det tar noen ganger og venne seg til cola rusen
Sist endret av weed911; 19. august 2009 kl. 02:23.
For første og siste gang? Det alle de avhengige narkovrakenede også sa, vil råde deg fra å gjøre dette.
Det er litt som å pisse i buksen, varmt til å begynne med men etterhvert blir det kaldt.
Sist endret av Apu; 19. august 2009 kl. 02:27.
Dette er han sikkert klar over fra før Apu =)
Sitat av olebull Vis innlegg
Dette er han sikkert klar over fra før Apu =)
Vis hele sitatet...
Tøv, når folk er dumme nok til å begynne med slik vas vet de tydeligvis ikke hvor ille de folkene som er avhengig av det har det.
Han er tydeligvis ikke klar over at om han begynner med dette i helgene eller som en sosial ting må han øke dosen sakte men sikkert for å få samme effekten som da vil lede til at han blir avhengig.

Men for all del, dette er et diskusjonsforum, ikke ta mine råd.
Xerv's Avatar
Trådstarter
76 5
Vil si en ting, føler selv at jeg er veldig sterk selv vilje, når jeg sier slutt, da mener jeg slutt :P

Jeg vet jeg vil like det, det er jeg sikker på, men det er en gang, vil føle hvordan det føles, ikke for å bli storbruker i helgene.

Og siden det er amfetamin som er populert hvor jeg bor, så er det ikke så ofte kokain er i byen, siden jeg bor på en såppas liten plass, jeg mener, det er bokstavelig talt NESTEN umulig og få tak i pot i byen.
Sist endret av Xerv; 19. august 2009 kl. 02:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Apu Vis innlegg
Men for all del, dette er et diskusjonsforum, ikke ta mine råd.
Vis hele sitatet...
om du virkelig ikke har noe bedre å si til en som søker råd om hvordan han tryggest kan bruke et rusmiddel, i et RUSMIDDELFORUM, så anbefaler jeg deg å holde deg til de andre underforumene her inne.
Sitat av Apu Vis innlegg
Tøv, når folk er dumme nok til å begynne med slik vas vet de tydeligvis ikke hvor ille de folkene som er avhengig av det har det.
Han er tydeligvis ikke klar over at om han begynner med dette i helgene eller som en sosial ting må han øke dosen sakte men sikkert for å få samme effekten som da vil lede til at han blir avhengig.

Men for all del, dette er et diskusjonsforum, ikke ta mine råd.
Vis hele sitatet...
Du har jo null peiling,kommer på ett rusforum og serverer propaganda fra barneskolen.
Man trenger jo ikke være dumm viss man ønsker og prøve ett ulovelig rusmiddel,det handler om nygjerrighet.
Angående toleranse-økningen så gjelder jo dette med alkohol og..Jeg regner med at du er avhengig av alkohol da,bare fordi du har høyere alkohol-toleranse nå enn for første gang du drakk.Att man utvikler høyere toleranse,er ikke ensbetydende med avhengighet.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Du har jo null peiling,kommer på ett rusforum og serverer propaganda fra barneskolen.
Man trenger jo ikke være dumm viss man ønsker og prøve ett ulovelig rusmiddel,det handler om nygjerrighet.
Angående toleranse-økningen så gjelder jo dette med alkohol og..Jeg regner med at du er avhengig av alkohol da,bare fordi du har høyere alkohol-toleranse nå enn for første gang du drakk.Att man utvikler høyere toleranse,er ikke ensbetydende med avhengighet.
Vis hele sitatet...
Har jeg null peiling? Javel ja, fordi jeg råder en person fra å begynne med kokain så har jeg null peiling..

Og har jeg sagt at jeg drikker alkohol? Eller var det bare noe du regnet med?
Selv om jeg ikke er et narkovrak så betyr ikke det at jeg ikke har kunnskap om stoffet. Kunnskap om hvor avhengighetsskapende det er, og hvor farlig det er for kroppen, men det er vel vanskelig å tro.. Så du kan jo lese litt her, er vel greit å vite hva du ødelegger kroppen din med.


Toleranse og avhengighet
Kokain er et av de sterkest avhengighetsskapende stoff vi i dag kjenner. Til forskjell fra opiatene utvikles i liten grad toleranse, slik at økning av dose ikke er nødvendig for å gi samme virkning. Laboratorieforsøk med aper viser at kokain er ett av de få narkotiske preparater som dyrene gjennom selvinjisering ikke stopper å bruke, men kan fortsette inntil de dør av utmattelse. Hos mennesker er faren for tilvenning størst ved sprøytebruk ved røyking av crack og fribase-kokain. Avhengighet kan utvikle seg raskt, og brukeren selv undervurderer nesten alltid risikoen for stoffavhengighet. For å dempe de negative virkningene av kokainet er det vanlig å avreagere med alkohol, opiater eller beroligende medikamenter. Det er derfor stor fare for å starte et blandingsmisbruk som igjen kan føre til avhengighet også av andre rusmidler.
Vis hele sitatet...
Fortsettelse følger

Les mer her du, så kan du lese litt om kokain og hvor avhengighetsskapende det er.




Flere linker:

www.fhi.no
www.fmr.no
Sist endret av Apu; 19. august 2009 kl. 08:42.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Okay, jeg har forferdelig lyst til å slette mer eller mindre alle innleggene i denne tråden, men jeg lar det gå med en advarsel. Slutt å dra tråden off topic! Moralisering er riktignok lov i disse dager, men det du presenterer har ikke noe med tråstarters spørsmål å gjøre, Apu! Hvis du mener all kokainbruk fører til rusmisbruk så har du jo åpenbart gått glipp av den store majoriteten som ikke ender opp som rusmisbrukere.
Sitat av Apu Vis innlegg
Har jeg null peiling? Javel ja, fordi jeg råder en person fra å begynne med kokain så har jeg null peiling..
Vis hele sitatet...
Har du prøvd kokain? Jeg har, og det gikk absolutt helt fint, jeg er ikke hektet. Du blir IKKE hektet etter en tur på byen. Du må ta flere beviste valg flere dager på rad før du blir hektet. Det er ikke sånn at du tar en stripe så ligger du med abstinenser dagen derpå.

Men til tårdstarter. Man tar gjerne og deler opp kokainen i mange små striper og fordeler dem utover kvelden. Kokain highen går raskt over, så det er ikke noe vits og ta 0,5 gram på en gang. Som nevnt over så trenger neppe stripene være større en 0,1 og kansje enda mindre, men at du tar dem hver time eller halvtime.

Vær forsiktig med alkoholen da så du ikke får en uventet virkning. Og du må jo selvfølgelig være så sikker som mulig på hva du faktisk putter i deg. Det aller beste er jo å la vær og prøve og være like perfekt som apu er, men vi er jo bare mennesker. Vær forsiktig så går det nok helt fint.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det har blitt ryddet i tråden. Jeg forventer at dere holder dere til topic videre.
Hei Xerv!

Når det gjelder alkoholbruk vil du nok oppleve at du kan drikke og drikke uten at du føler deg særlig full. Dette kan være litt farlig, så vær bevisst på at du ikke får i deg mer alkohol enn du normalt ville tålt. Ellers vil du nok få en særdeles lite hyggelig dagen derpå. For øvrig er det etter min mening litt "sløsing" med god kokain (hvis den er det) å drikke, siden det jo vil dempe effekten noe. Men noen liker det, og ofte kan det hjelpe til med å gjøre landingen og nedturen litt lettere, også slik at du får sove.

Nedturen etter bare én stripe kokain vil nok komme mye raskere enn du liker (dog ikke så hardt normalt), så det blir nok mer enn én vil jeg tro. Etter en kveld/natt på må du nok til slutt lande. Nedturen vil avhenge av hvor mye du har tatt, din generelle sinnstilstand, om du har fått i dag nok mat og vann osv. Forhåpentligvis får du deg en god natts søvn, får tatt litt serotoningjenoppbyggende (litt upresist) mat som f.eks frukt, og du får det helt fint. Jeg for min del fikk ille nedturer fra første stund med kokain, men aldri med ecstasy eller amfetamin til å begynne med. Folk reagerer svært forskjellig på ulike rusmidler. Det kan være et helvete, eller du trenger ikke merke noe i det hele tatt. Best å starte pent, og å ha mennesker rundt deg som du stoler på.

Når det gjelder å skjule bruken ville jeg nok vært forsiktig med å dra på fest hos "straighte" venner etterpå. Blir du skikkelig rusa skal jeg love deg at det ikke blir noe godt å tenke på dagen etter at du skravla som en foss hele kvelden, om ting du helst ikke ville fortalt noen. Om folk automatisk linker dette til kokainbruk kommer jo anpå erfaringsgrunnlaget til de som er på festen. Er du rusa vil det jo være mange tegn de potensielt vil kunne se (store pupiller, pratsom, energisk, evt tygger mye, ikke matlyst osv).

Lykke til!
Sitat av Apu Vis innlegg
For første og siste gang? Det alle de avhengige narkovrakenede også sa, vil råde deg fra å gjøre dette.
Det er litt som å pisse i buksen, varmt til å begynne med men etterhvert blir det kaldt.
Vis hele sitatet...
Sitter her på dataen nå, er på skolen, driver og studerer.

Har snortet litt her og der, en lørdag på fest i ny og ne... og her er det fortsatt varmt.

Og har mange andre levende eksempler på at å prøve ikke nødvendigvis drar deg rett ned. Våre dager går sin gang.

At "narkovrakene" sa det, ja, men de har nå kjørt seg fast, og de fleste som har kjørt seg fast i hvilken som helst situasjon, sier slik. Det er naturlig.

Jeg har ikke sagt det, men jeg har heller ikke hatt noen grunn.
Xerv's Avatar
Trådstarter
76 5
Ble ikke og skaffe kokain nu uansett, ett gram hvor jeg bor koster 1500 og har ikke penger til slikt. Men takker for alle gode svar!