Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 9878
Hei!

Jeg har nå blitt helt avhengig av å lage små gåter og nå har jeg laget en gåtepakke som jeg selv mener er blitt ganske bra. Jeg håper at flere av dere vil prøve å løse denne!

Dere burde ha litt kunnskaper/vite hvordan skaffe seg kunnskaper om:
Spill
Fysikk
Matematikk
Data
TV-Serier
Generelle nerdeting

Programmer dere burde ha innstallert:
WinRAR (www.rarlabs.com)

Download link:
http://myedge.no/files/Riddles_v2.rar

Lykke til alle sammen! Og husk: NO SPOILERS
Du nevner konkurranse, men jeg ser ingen pris, og heller ingen måte å sjekke at gåtene faktisk er løst, ettersom det ikke kan legges ut 'spoilers'.
"Enter password for the encrypted file" står det når jeg prøver å åpne.
Du skal finne ut passordet til lvl 2 rar filen.
Men må si dette var vanskelig:P
Åja, beklager
Hhmm. Må ha passord ja.
Noen som har klart noen lvls?
Ikke noen spoilers men kult om noen har klart noe, still stuck på første
Trådstarter
Når du har blitt ferdig så ser dere hvordan dere skal vise at dere har vunnet.

Premien er forøvrig masse e-glory!

HInt til level1:
Albert Einstein
Relativitet

Forøvrig så er det meningen at dere skal finne ut hva som skal stå der det er et _
Sist endret av c#mn; 16. august 2009 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke sjangs til å klarer det jeg altså
Trådstarter
Kom igjen nå folkens!! |
Jeg veit hva som skal stå der _, men finner forsatt ikke ut hvordan jeg skal skrive passordet
Førsteoppgaven var jo steike lett, men du har en feil i grafen din. Den skal gå mot uendelig ved v/c -> 1.
Da kan kanskje du hinte litt også da
E = mc^2 uttrykker restmasse, noe det ikke er spørsmål om her. Hva får man når masse har energi ellers...?
Trådstarter
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Førsteoppgaven var jo steike lett, men du har en feil i grafen din. Den skal gå mot uendelig ved v/c -> 1.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke ser det, så er grafen laget sånn med vilje? :P
Grafen er jo et hint siden det utfallet der er det som skjer dersom man ikke har med det som mangler?
det som plager meg er at jeg sitter med et utrykk som burde passet helt fint inn i oppgaven som er fra fysikktimene på skolen. Men finner ingen enkel måte å uttrykke den på >.<
Enig! Jeg veit også hva som skal stå i stede for _ men veit ikke hvordan det uttrykkes i passordet?
Slenger meg på alle de andre her.

Hvordan skal dette staves? Har prøvd alt mulig rart.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Litt søplete opplegg, spør du meg. Rar-filer? Please.
Trådstarter
Fra .txt-dokumentet:
(...)Please spell it to me?


Sitat av robhol Vis innlegg
Litt søplete opplegg, spør du meg. Rar-filer? Please.
Vis hele sitatet...
Hvordan ville du løst det da?
Sist endret av c#mn; 17. august 2009 kl. 00:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
enten så tenker jeg helt feil, eller så er det en konstant jeg ikke fikk med meg i fysikk dårelesningen som skal utrykke deler av utrykket jeg tenker på. Siden moynar sier det var enkelt går jeg ut i fra jeg, og noen andre, tenker helt feil ^^
Utifra einstein burde _ ordet begynne på bokstaven d? Tror jeg trenger flere hint gitt Har prøvd å stave på 1000 måter. Tror snart det er lettere å bruteforce passordet :-p
Husk at det ikke nødvendigvis må være en konstant dere glemmer, det kan f.eks. være en faktor
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Utifra einstein burde _ ordet begynne på bokstaven d? Tror jeg trenger flere hint gitt Har prøvd å stave på 1000 måter. Tror snart det er lettere å bruteforce passordet :-p
Vis hele sitatet...
Ikke lov å jukse altså!
Sitat av c#mn Vis innlegg
Ikke lov å jukse altså!
Vis hele sitatet...
han hadde ikke lurt noen andre enn seg selv om han gjør det, så hvem bryr seg ^^, - Videre må jeg si at til at oppgaven var så enkel, plager det meg at jeg brukte sååå lang tid på den. Tenkte helt feil og låste meg inn på noe jeg trodde var svaret.
Sitat av SD Vis innlegg
Husk at det ikke nødvendigvis må være en konstant dere glemmer, det kan f.eks. være en faktor
Vis hele sitatet...
Selv om jeg setter inn riktig faktor så stemmer det ikke. Må være en rar skrivemåte på passordet?

Sitat av etse Vis innlegg
han hadde ikke lurt noen andre enn seg selv om han gjør det, så hvem bryr seg ^^, - Videre må jeg si at til at oppgaven var så enkel, plager det meg at jeg brukte sååå lang tid på den. Tenkte helt feil og låste meg inn på noe jeg trodde var svaret.
Vis hele sitatet...
Hva med ett Hint?
Sist endret av Ozzfan; 17. august 2009 kl. 01:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Selv om jeg setter inn riktig faktor så stemmer det ikke. Må være en rar skrivemåte på passordet?
Vis hele sitatet...
Hvis du vet hvilken faktor, så vet du sikkert også en alternativ måte å representere den på.
Nei faktisk ikke
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
han hadde ikke lurt noen andre enn seg selv om han gjør det, så hvem bryr seg ^^, - Videre må jeg si at til at oppgaven var så enkel, plager det meg at jeg brukte sååå lang tid på den. Tenkte helt feil og låste meg inn på noe jeg trodde var svaret.
Vis hele sitatet...
Haha! Det er det som er meningen med oppgavene, noen er forsåvidt enklere enn andre men løsningen skal alltid være veldig enkel :P

VIKTIG:
Siden oppgaven opprinnelig ble postet av meg på Battle.no får dere beskjed om å kontakte meg på Battle.no for å vise at dere vant. Nøkkelordet som dere blir bedt om å sende meg er navnet på den side .txt-fila.

Lykke til folkens
Sist endret av c#mn; 17. august 2009 kl. 01:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av c#mn Vis innlegg
Haha! Det er det som er meningen med oppgavene, noen er forsåvidt enklere enn andre men løsningen skal alltid være veldig enkel :P
Vis hele sitatet...
Trenger lettere hint Dustefaktor. Stemmer jo ikke dette.
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Nei faktisk ikke
Vis hele sitatet...
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Jeg forbanner personer som deg, som gjør at personer som meg føler seg som en forbanna idiot. Skulle tro at 3 år med matematikk, fysikk og kjemi på videregående skole skulle gi meg muligheten til å løse disse oppgavene, men akk så greit er det ikke.

Sitat av c#mn Vis innlegg
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Please spell it to me
Vis hele sitatet...
Prøver å stave det, men passordet er fortsatt ikke riktig!
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Prøver å stave det, men passordet er fortsatt ikke riktig!
Vis hele sitatet...
Da er du inne på feil ledetråd.
Kan du gi meg en ny
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Kan du gi meg en ny
Vis hele sitatet...
Se på bildet, hva er galt? HVa kan du putte inn istedetfor _ slik at grafen ville gått riktig?
Navnet på tekstfila er også et godt hint.

Selv så skjønner jeg ikke level2
Serr kan ikke noe PM meg passordet Tror jeg trenger type Donald Duck hint :-p
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av c#mn Vis innlegg
Fra .txt-dokumentet:
(...)Please spell it to me?




Hvordan ville du løst det da?
Vis hele sitatet...
Du kunne for eksempel smelt sammen et nokså enkelt program i de fleste programmeringsspråk. Du kunne også gjøre det til en webside med for eksempel PHP. Pinlig enkelt skript, men vanskelig å manipulere.

Det blir dog en annen diskusjon. :P
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Serr kan ikke noe PM meg passordet Tror jeg trenger type Donald Duck hint :-p
Vis hele sitatet...
Får du passordet vil du bare begynne å spørre etter hint til det neste. Hva er poenget?
Trådstarter
Sitat av Stone Vis innlegg
Navnet på tekstfila er også et godt hint.

Selv så skjønner jeg ikke level2
Vis hele sitatet...
Hva forteller tekstfila deg? Hva er det som skilles?
a-z som i det ikke norske alfabetet?
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
a-z som i det ikke norske alfabetet?
Vis hele sitatet...
Ja du er inne på noe. Hva ser du på bildet? er det et skille mellom for eksempel venstre og høyre?

Denne er veldig vanskelig
Eneste jeg ser ut i fra bildet er at man kan sette sammen ordene fra hver side diagonalt slik at de danner andre ord...

Det virker som det har noe med ordklasser å gjøre også?

Verb osv...
Sist endret av Ozzfan; 17. august 2009 kl. 12:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Eneste jeg ser ut i fra bildet er at man kan sette sammen ordene fra hver side diagonalt slik at de danner andre ord...

Det virker som det har noe med ordklasser å gjøre også?

Verb osv...
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å se mellom ordene
Jesus! Den var enkel når jeg fikk tenkt meg om Flau

Neste var også simpel :-p
Sist endret av Ozzfan; 17. august 2009 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Liker at du klarte den til slutt! :P En del av de neste som er litt for simple, men det blir vanskelig igjen! :P Lykke til videre og jeg anbefaler flere å prøve de også!
Er på nr 9 :-p Den var litt vrien igjen. Selv om det er file extensions som listes opp tror jeg bare det er noe lureri
sliter med nummer 9 selv, noen hint?
Har ikke klart den enda. Hva tror du det er snakk om?