Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 6872
Vill starte en diskusjon på dette:

http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1206019.ece

Det danske politiet gikk inn i en kirke i kveld og hentet ut folk som ikke hadde oppholdstilatelse i landet. Det møtte opp danske statsborgere og prøvde og stoppe dem, men som dere ser i videoen blir de banket opp, og sprutet ned med pepperspary..

Jeg synes dette er helt forkastelig!

Diskuter!

" Der var knipler og peberspray i luften, da 300 demonstranter natten til torsdag forsøgte at forhindre Politiet i at trænge ind i Brorsons Kirke på Nørrebro. "
Sist endret av Jazzin; 14. august 2009 kl. 22:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Jeg synes dette er helt forkastelig!
Vis hele sitatet...
enig med deg på det området
men litt enig med politiet også mtp at det kan være terrorister o.l
som kan være en fare for norden
men sprute pepperspray på folk er litt overkill for og ikke prate om betongen som dem slo sivilistene med
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kan vel begynne med å slenge inn en kommentar om hvorfor du synes dette er forkastelig. Å stå og skrike ut "Det er kjipt at dette skjer!" vil nok få noen "Mjaa, stemmer nok det" og litt nikking av hoder.

Kom med begrunnelser i stedet.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Vell, de skader sivile.. Det er vell en god begrunnelse..
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Vell, de skader sivile.. Det er vell en god begrunnelse..
Vis hele sitatet...
tja sprut litt pepperspray på dem det er jo mye ondere enn et titusen lik etter et par bilbomber
Sist endret av lucifer92; 14. august 2009 kl. 23:11.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Vell, så du gjennom videoen eller?
En sivil som hindrer politiet i sitt virke, er han virkelig sivil?

Hva er det du er opprørt over? At folk uten oppholdstilatelse blir kastet ut? At det ikke er mulig å hindre politiets arbeid uten å få pepperspray i trynet, eller at politiet gikk inn i en kirke?

Personlig har jeg bare moderate motforestillinger mot en av de tre, og jeg tror i grunn ikke at de sitter så dypt de heller...
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Vell, så du gjennom videoen eller?
Vis hele sitatet...
ja så gjennom den men vis dem fjerne farlige personer fra gata så er det vel ikke så ille
men hva er bedre sivilister med pp i øyene eller en voldteksmann som ødelegger livet til en 17 år gammel jente eller dreper hele familien til en gutt/jente på 5
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Når de jævla hippiene ikke vil flytte seg når man spør pent, er det da en selvfølge at man må denge de for at de skal flytte på seg?

Skulle bare mangle om politiet ikke henta de som satt i kirka. Kirkeasyl er middelaldersk bullshit.
Sist endret av BomberMan; 14. august 2009 kl. 23:29.
ja man må dessvere bruke makt av og til
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
En sivil som hindrer politiet i sitt virke, er han virkelig sivil?

Hva er det du er opprørt over? At folk uten oppholdstilatelse blir kastet ut? At det ikke er mulig å hindre politiets arbeid uten å få pepperspray i trynet, eller at politiet gikk inn i en kirke?

Personlig har jeg bare moderate motforestillinger mot en av de tre, og jeg tror i grunn ikke at de sitter så dypt de heller...
Vis hele sitatet...
Ja vell ja.. Fullt av sadister på nff.. Visste ikke det..

Dere ta da poenget mitt??!!
Videoen viser hva som kan skje når man som en del av en folkemengde ikke etterkommer Politiets ordre om å fjerne seg. Enhver som var tilstede kunne unngått både batong og tåregass ved å fjerne seg på ordre.

Massetjeneste kan fremstå både kaotisk og voldsomt, og tidvis er det nettopp det. Ser ut som Politiet her brukte en taktikk som gikk på å bryte opp lenkegjengen i stedet for pågripelse av hver enkelt. Fra det jeg kunne se ble bare en eller to pågrepet. Så trøsten for de som fikk smake kølle, var at de sannsynligvis slapp pågripelse og bøtelegging.

Batongene som ble brukt ser ut som samme type som også vaktselskaper her hjemme hadde tillatelse til å bruke tidligere (mulig også fremdeles). Den gjør vondt, men forårsaker ikke alvorlig skade hvis den brukes forskriftsmessig. Hovedregelen er at den skal kun brukes mot store muskelgrupper. Det var noen slag som traff litt uheldig (kragebein, ryggrad, nær eller i hodet), men i kampens hete kan slikt forekomme. Hadde Politiet brukt langkølle, som er langt vanligere ved massetjeneste, hadde skadene potensielt sett vært verre. Gass er et fint hjelpemiddel, som er ubehagelig der og da, men som sjeldent gir langvarige plager.

I Norge hadde man kanskje valgt en annen taktikk mot en fredelig demonstrasjon, selv om den var ulovlig. Det kan være at tidspress eller andre faktorer gjorde at Politiet valgte denne løsningen.

Og som vi ser på videoen løste Politiet oppgaven sin. Bilen(e) kom gjennom sperringen, og folk ble fjernet. Alt i alt synes jeg Politiet gjorde en grei jobb, med forbehold om at jeg ikke kjenner eskaleringen før videoklippet.

Den politiske siden av saken, med å pågripe kirkeasylanter, har jeg ikke så sterke meninger om. Men jeg synes prinsippielt det er litt rart at man skal kunne unngå lovens lange arm ved å gjemme seg i et hus med kors på taket.
Jeg blir kanskje kritisert for dette, men jeg mener politiet akter helt riktig her. Jeg mener at vi ikke kan ha et land hvor det ikke er regler.
Og det at folk skal sloss for andre som bryter loven er helt feil.

Denne saken gikk ut på at det var ulovlige statsborgere i kirken, politiet gikk inn for å ta de med seg. Og da var det selvfølgelig var det sivile som blandet seg og ikke fulgte politiets ordre, derfor måtte politiet bryte ut med vold.
Sist endret av Apu; 14. august 2009 kl. 23:36.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Ja vell ja.. Fullt av sadister på nff.. Visste ikke det..

Dere ta da poenget mitt??!!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ser poenget ditt. Men det er da på ingen måte sadistisk å få dem unna. De roper gjentatt ganger at de skal trekke unna, de går ikke unna. At de blir STÅENDE i veien, men hendene i været som en "fredsgest" hjelper lite. Hva vet politiet om hvem i denne klyngen på 300 mennesker som sitter i veien som kan dra opp en kniv dersom de kommer for nære. Hippiene forskanser seg jo midt i en vei, og nekter å flytte seg. Hva annet fungerer for å få dem til å flytte seg? De sitter jo det åpenbart for å obstruere politiets arbeid, de har jo ikke akkurat en gatefest på 300 personer som sitter på asfalten?
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apu Vis innlegg
Jeg blir kanskje kritisert for dette, men jeg mener politiet akter helt riktig her. Jeg mener at vi ikke kan ha et land hvor det ikke er regler.
Og det at folk skal sloss for andre som bryter loven er helt feil.

Denne saken gikk ut på at det var ulovlige statsborgere i kirken, politiet gikk inn for å ta de med seg. Og da var det selvfølgelig var det sivile som blandet seg og ikke fulgte politiets ordre, derfor måtte politiet bryte ut med vold.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg er enig med dere.. Men poeget er vell at de kunne gjort det så utrolig mye mer diskret..
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Ja vell ja.. Fullt av sadister på nff.. Visste ikke det..

Dere ta da poenget mitt??!!
Vis hele sitatet...
Jaha?

Hvilken del av mitt innlegg som var sadistisk? Ikke spar på psykoanalysen nå?
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jaha?

Hvilken del av mitt innlegg som var sadistisk? Ikke spar på psykoanalysen nå?
Vis hele sitatet...
Herregud, ta en spøk da.

Men de kunne jo latt være å skrike ut!! Heyy, nå heter vi de folka borti kirken, kom å se da!!!!

De kunne gått inn med 2-3 styrket diskret..?
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Altså, jeg er enig med dere.. Men poeget er vell at de kunne gjort det så utrolig mye mer diskret..
Vis hele sitatet...
tja en person som sier en ting videre ødelegger jo tiliten til hanselv men hvor mange politi var det der 40-300+ vi vet ikke om noen sa noe som dem ikke skulle sagt som har reist til kirka som dem har samlet 300 personer
Må si at jeg blir mer opprørt over Lucifer92 enn filmen. Fordi de som blir henta fra kirka er iranske og asylsøkere betyr ikke at de er farlige, terrorister, voldtektsmenn eller mordere som du nevner. du lever virkelig i en boble lucifer. blir oppriktig flau av å lese det du skriver. snakk om fordommer

Sitat av capidog Vis innlegg
Den politiske siden av saken, med å pågripe kirkeasylanter, har jeg ikke så sterke meninger om. Men jeg synes prinsippielt det er litt rart at man skal kunne unngå lovens lange arm ved å gjemme seg i et hus med kors på taket.
Vis hele sitatet...
må si meg enig.
Sist endret av Abg; 14. august 2009 kl. 23:49.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Herregud, ta en spøk da.

Men de kunne jo latt være å skrike ut!! Heyy, nå heter vi de folka borti kirken, kom å se da!!!!

De kunne gått inn med 2-3 styrket diskret..?
Vis hele sitatet...
Det var mange ulovlige innvandrere i kirken, grunnen til at det ble så mye politi var at det var mange sivile protestanter.
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
tja en person som sier en ting videre ødelegger jo tiliten til hanselv men hvor mange politi var det der 40-300+ vi vet ikke om noen sa noe som dem ikke skulle sagt som har reist til kirka som dem har samlet 300 personer
Vis hele sitatet...
dem kan jo fått vite at dem har miste lokket over planene og da er det bare store styrker som hjelper på det
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
tja en person som sier en ting videre ødelegger jo tiliten til hanselv men hvor mange politi var det der 40-300+ vi vet ikke om noen sa noe som dem ikke skulle sagt som har reist til kirka som dem har samlet 300 personer
Vis hele sitatet...
Neida.. Det er riktig..


Denne diskusjonen ble litt det motsatte av hva jeg trodde...

Men så klart, jeg skjønner de må fjærne ulovelige innvandrere..
Men hele opplegget. Det virker så ekstremet. Mulig fordi jeg ikke har sett mye av det før pga alderen min, men ..jaja
Sitat av Abg Vis innlegg
Må si at jeg blir mer opprørt over Lucifer92 enn filmen. Fordi de som blir henta fra kirka er iranske og asylsøkere betyr ikke at de er farlige, terrorister, voldtektsmenn eller mordere. du lever virkelig i en boble lucifer. blir oppriktig flau av å lese det du skriver. snakk om fordommer
Vis hele sitatet...
jeg har ikke fordommer men det kommer jo terorrister til norge/danmark/sverige som man ikke vet noe om bakgrunnen til den personnen som kan være terrorist jeg sier ikke at dem er det men vis politiet tar og miste en terorrist av syne så kan den lett sprenge noe opp i
luften minne litt om wip
Sist endret av lucifer92; 14. august 2009 kl. 23:50.
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
men hva er bedre sivilister med pp i øyene eller en voldteksmann som ødelegger livet til en 17 år gammel jente eller dreper hele familien til en gutt/jente på 5
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal du absolutt sammenligne dette med med å voldta en jente eller å drepe en familie? Det vil alltid gå an å finne på noe som er verre, men det er jo fortsatt ikke relevant for fem flate øre.
Sist endret av mentalmelt; 14. august 2009 kl. 23:51.
Om demonstrantene var redde for å bli banket opp/pepperspraya kunne de bare løpt som helvette vekk. Men når de går imot halve lovverket og setter seg på ræva når politiet sier de skal komme seg vekk legger de opp til det selv.

Om de der asylsøkerne skal ut av landet eller ikke er en helt annen diskusjon, men om regjeringen har bestemt det (og de vet forsåvidt mye bedre enn demonstrantene) så er det sikkert den beste løsningen.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvorfor skal du absolutt sammenligne dette med med å voldta en jente eller å drepe en familie? Det vil alltid gå an å finne på noe som er verre, men det er jo fortsat ikke relevant for fem flate øre.
Vis hele sitatet...
det er en hypotetisk sjanse for det og personelig liker jeg og se personer som kan være farlige for samfunnet blir ryddet bort i fra gata
norsk pakistansk somalisk er jo grupper av folk som man må studere shoot me if im wrong men er ikke alle folkeslag like alle kan bli terrorist vis det er noe du brenner for
Sist endret av lucifer92; 14. august 2009 kl. 23:55.
Klippet virker kanskje ekstremt. Men jeg vil si, når du får se sannheten på film virker det mer ekstremt enn det egentlig er. Vi lever ikke i den verden at vi får se dette hver dag, politivold og andre ting er noe vi bare ser i actionfilmene til van dam. Når vi først ser et klipp som dette reagerer vi annerledes, siden vi vet at det er virkeligheten.

Men politiet gjør en god jobb, ingen her kan sette seg inn i presset som politifolkene hadde på seg når sivile brøt inn og de hadde en jobb å gjøre. De gjorde bare som de hadde fått ordre om, noe som er helt riktig.
Sist endret av Apu; 14. august 2009 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, alle venstreradikale selvhatere vil jo selvsagt ha problemer med denne episoden uansett. Men det er bare å denge hippiene når dem ikke flytter seg. Politiet bruker ett lovlig virkemiddel. Samfunnet vårt har politi, og det er politiet som har monopol på vold. Vil du ha ett annet samfunn, stem annerledes. (ja det ER i Danmark, veit det.)
Sist endret av utidetfri; 15. august 2009 kl. 00:04.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Mulig fordi jeg ikke har sett mye av det før pga alderen min, men ..jaja
Vis hele sitatet...
dette er jo en medfellende faktor jeg har personelig opplevd at en person som skulle ta et tøft bilde så han tok hagle mot hode i den tro at den var tom men nei den var lad forkortet type hagle han døde pga det
men så er det klippet voldelig men det fins værre
Sist endret av lucifer92; 15. august 2009 kl. 00:06.
Ser ikke noe galt at politiet flytter på opprørske hippier med makt. Det var 300 som var med sa du? Hva hvis politiet hadde gitt opp? Det hadde ihvertfall svekket min tilit til politiet!
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
det er en hypotetisk sjanse for det og personelig liker jeg og se personer som kan være farlige for samfunnet blir ryddet bort i fra gata
norsk pakistansk somalisk er jo grupper av folk som man må studere shoot me if im wrong men er ikke alle folkeslag like alle kan bli terrorist vis det er noe du brenner for
Vis hele sitatet...
Eg anser deg som mye større fare for samfunnet enn hvilken som helst "norsk pakistansk somalisk" Fordi de var fra Iran så er de selvmordsbombere? Fordommene dine skremmer meg noe sinnsykt.
Sitat av Hatred Vis innlegg
Eg anser deg som mye større fare for samfunnet enn hvilken som helst "norsk pakistansk somalisk" Fordi de var fra Iran så er de selvmordsbombere? Fordommene dine skremmer meg noe sinnsykt.
Vis hele sitatet...
jeg mener ikke at dem er selvmordsbomere på grunn av at dem er somalisk men politiet henter dem ikke uten en mistanke om noe kriminelt som dop/terror/drap/vitnebesekrivelse noen som ligna på en av dem
Sist endret av lucifer92; 15. august 2009 kl. 00:17.
De oppholdt seg ulovlig i landet.
Sitat av Hatred Vis innlegg
De oppholdt seg ulovlig i landet.
Vis hele sitatet...
ja det er jo kriminelt i de fleste land
Sist endret av lucifer92; 15. august 2009 kl. 00:20.
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
ja det er jo kriminelt i de fleste land
Vis hele sitatet...
Ja? Det er jo ulovlig, de trenger jo ingen mistanke om de får vite at det befinner seg ulovlige personer i en kirke?
Forstår heller ikke hvor du får informasjonen din om saken at de ikke hadde noe mistanke osv, for alt vi vet hadde de mistanke om at julenissen var der. Står ingenting om det i avisene, så da kan vi ikke uttale oss om det.
Sist endret av Apu; 15. august 2009 kl. 00:23.
Sitat av Apu Vis innlegg
Ja? Det er jo ulovlig, de trenger jo ingen mistanke om de får vite at det befinner seg ulovlige personer i en kirke?
Forstår heller ikke hvor du får informasjonen din om saken at de ikke hadde noe mistanke osv, for alt vi vet hadde de mistanke om at julenissen var der. Står ingenting om det i avisene, så da kan vi ikke uttale oss om det.
Vis hele sitatet...
det er jo riktig nok sant det men dem må jo ha info om sånt
hjemme har politiet info om alle kirker i kummunen så det er jo ikke så vanskelig og finne ut bare ha politiet i sivil og se om det er noen ulovelig der
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
det er jo riktig nok sant det men dem må jo ha info om sånt
hjemme har politiet info om alle kirker i kummunen så det er jo ikke så vanskelig og finne ut bare ha politiet i sivil og se om det er noen ulovelig der
Vis hele sitatet...
De kan jo ikke se hvem som er ulovlige statsborgere. De viste det var ulovlige statsborgere der ettersom at de hadde sikre kilder, protestantene var der av den grunn at mange av de som jobbet i kirken også ble tatt av politiet.

Det blir litt rart å sende inn en sivil politimann som snoker etter ulovlige innvandrere, de hadde ransakingsordre så de gjorde jobben grundig som de fikk beskjed om. Det kom etterhvert flere politifolk av grunn at folkemengden av sivile protestanter ble større og større for hvert minutt.
Sist endret av Apu; 15. august 2009 kl. 00:34.
Tror nok jeg sier meg helt enig med dem som sier politiet handlet korrekt her. Man kan jo gjerne se på demonstrantene som sivile folk, men med en gang dem setter seg der og forhindrer arbeidet til politiet, så blir dem ikke betraktet som sivile. Da må de fjernes med makt. På filmen kan man se at om de flytter seg og går bort, så løper ikke politiet etter dem med kølle. Som det tidligere ble sagt, så bruker de kølle som en taktikk for å skille demonstrantene.

I tillegg syntes jeg videoen er tatt litt ut av sammenheng. Artikkelen har overskriften "Flytt ere, eller bliv banket" eller noe slik. Det ligger jo så mye bak det at politiet står der å denger. Jeg ser likevel at det kan være lett å se det slik.

Jeg tenker litt slik at dette hadde vi ikke sett i Norge. Mye av årsaken tror jeg at det er en kjent sak at Danmark kjører en litt hardere innvandringspolitikk enn her til lands, noe som kommer til uttrykk denne saken. Men på mange måter tror jeg det er viktig at det kjøres en slik innvandringspolitikk. Ikke missforstå meg, jeg setter stor pris på å bli kjent med nye kulturer, og å bare bli kjent med nye mennesker fra andre land! Grunnen til at jeg syntes innvandringspolitikken burde bli strengere, er at blir den for mild, så gir man uttrykk for at det bare er å komme hit og ta i bruk velferden vi har i landet vårt. Og slike goder, det er det ikke bare ærlige mennesker som ønsker å ta i bruk.

Og det aller dummeste med dette, er at de ærlige innvandrerene som ønsker å tjene penger på ærlig vis, og setter pris på velferdsstaten, de forsvinner litt. For hvem er det som blir omtalt i media? Dem som er uærlige. Og når uærlige innvandrere HELE tiden blir omtalt i media, da skapes det en holdning blandt nordmenn, som ikke gagner noen. Noen som er enige/uenige? Kunne tenke meg å høre Beklager off topic!
Jeg sier meg da ikke LITT enig i det at politiet har noen som helst rett til å dunke mennesker halvt i hel med batonger og spraye de ned med pepperspray?! INGEN burde ha rett til dette. Kjenner jeg blir direkte provosert av hendelser som dette.

Kanskje litt aggresivt og jeg kjenner ikke historien, men, jeg kan ikke forstå at demonstrantene har tatt så av at det skulle så alvorlige og voldelige metoder til for å stoppe de. Er det virkelig nødvendig å slå en demonstrant 3-4 ganger i ryggen og bein med en batong? 10 ledere på en aktivist!
Sitat av OoM Vis innlegg
Jeg sier meg da ikke LITT enig i det at politiet har noen som helst rett til å dunke mennesker halvt i hel med batonger og spraye de ned med pepperspray?! INGEN burde ha rett til dette. Kjenner jeg blir direkte provosert av hendelser som dette.

Kanskje litt aggresivt og jeg kjenner ikke historien, men, jeg kan ikke forstå at demonstrantene har tatt så av at det skulle så alvorlige og voldelige metoder til for å stoppe de. Er det virkelig nødvendig å slå en demonstrant 3-4 ganger i ryggen og bein med en batong? 10 ledere på en aktivist!
Vis hele sitatet...
enig på det det blir som og skyte fugl med kanon
Sitat av OoM Vis innlegg
Jeg sier meg da ikke LITT enig i det at politiet har noen som helst rett til å dunke mennesker halvt i hel med batonger og spraye de ned med pepperspray?! INGEN burde ha rett til dette. Kjenner jeg blir direkte provosert av hendelser som dette.

Kanskje litt aggresivt og jeg kjenner ikke historien, men, jeg kan ikke forstå at demonstrantene har tatt så av at det skulle så alvorlige og voldelige metoder til for å stoppe de. Er det virkelig nødvendig å slå en demonstrant 3-4 ganger i ryggen og bein med en batong? 10 ledere på en aktivist!
Vis hele sitatet...
De har jo rett til det? Vil du at politiet skal spørre fint, og om de sier nei gå vekk?
De gav de noen dunk i hode, ofte trenger vi mennesker det..
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
enig på det det blir som og skyte fugl med kanon
Vis hele sitatet...
Enig. Jeg har ikke så mye imot at politiet fjerner voldelige demonstranter. Men, det skal da for gudsskyld gjøres på en sivilisert og human måte som mulig. Og da skal ikke pepperspray, batong og rå vold fra myndighetene være innblandet i det hele.

Minner meg om Israel som skyter fredlige palestinske demonstranter.
Israel stiller med kanoner og palestinerene med stein og et land å redde.

Sitat av Apu Vis innlegg
De har jo rett til det? Vil du at politiet skal spørre fint, og om de sier nei gå vekk?
De gav de noen dunk i hode, ofte trenger vi mennesker det..
Vis hele sitatet...
En dunk ja. Ikke noen som leker pisk med batongen sin. Særlig ikke mot ryggen/føtta til demonstranter.
Jeg synes det er rett å ha litt bråk i blandt. Vi trenger grasrot aktivister som ikke godtar enhver mening fra myndighetene.
Og man skal da ikke være nødt til å tenke over om man vil riskiere LIVET sitt for landet, om man vil være med ut å demonstrere mot noe.
Sist endret av oom; 15. august 2009 kl. 00:51.
Sitat av Apu Vis innlegg
De har jo rett til det? Vil du at politiet skal spørre fint, og om de sier nei gå vekk?
De gav de noen dunk i hode, ofte trenger vi mennesker det..
Vis hele sitatet...
ja det trenger en sivilisert verden men det blir jo litt mye barbar vis politiet slår folket haldød pga henteoppdrag hvorfor brukte dem ikke cs ?
Ikke bry dere om bakgrunnen på de ulovlige innvandrerne. Hverken jeg eller noen andre her på forumet vet noe særlig utfyllende (med mindre noen har satt seg inn i saken). Alt vi vet er at de var ulovlige innvandrere som skulle ut av landet. For meg virker det som en helt okei måte å løse opp 300 demonstranter som nekter å flytte på seg når de har fått ordre om det.

For å svare på trådstarter: De ble virkelig ikke sprutet ned med pepperspray ut i fra det jeg kan se av videoen. Ble heller ikke banket opp i ordets rette forstand, sett bort i fra et par. For alt vi vet kan de ha god grunn for å ha blitt det.
Sitat av OoM Vis innlegg
Enig. Jeg har ikke så mye imot at politiet fjerner voldelige demonstranter. Men, det skal da for gudsskyld gjøres på en sivilisert og human måte som mulig. Og da skal ikke pepperspray, batong og rå vold fra myndighetene være innblandet i det hele.

Minner meg om Israel som skyter fredlige palestinske demonstranter.
Israel stiller med kanoner og palestinerene med stein og et land å redde.
Vis hele sitatet...
cs-gass kunne dem brukt folket kunne jo knekk nakken pga politiet hadde dem brukt csgass så hadde dem flydd fort vekk
Ser ingenting galt i det dem gjorde. Kan selv tenke meg at hvis jeg hade vært der så hadde jeg flyttet meg. Men det er jo noen som er såpass dum og hindre politiet i sitt arbeid.

O.T
Når vi snakker om den religiøse og politiske delen av saken er dette en kjærkommet handling.
Hva har de i den Danske kirke å gjøre i det hele tatt?
En innvandrer koster den danske stat 250.000 kr. 4000 stk koster 1.000.000.000kr.
Og det gjør ikke saken bedre at de nekter å dra etter avslag.
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
tja sprut litt pepperspray på dem det er jo mye ondere enn et titusen lik etter et par bilbomber
Vis hele sitatet...
Virkelig... Alle innvandrere som får avslag er ikke terrorister. Må si at jeg blir skremt av alle meningene her om at det er greit at politiet ytrer slik vold. Det er det overhodet ikke, det der er politivold. Ja, demonstrantene skulle ikke ha demonstrert for noen illegale innvandrere, tipper på at de fleste av disse demonstrantene er "Rød" ungdom som venter på neste demonstrasjons sak, og det er helt sikkert ikke første gang de får kjenne på litt pepper.
Men hvordan dette danske politiet ytrer unødvendig vold... skremmende... og hvordan brukere på et nettsamfunn prøver å skaffe seg en rar form for respekt på forumet med å støtte slik vold er som tidligere nevnt, ja, skremmende.
Video: <00:28 Det er andre, mer humane måter å rydde bort ungdom på.
Sist endret av DerComment; 15. august 2009 kl. 01:00.
Føler mange her har et litt feil syn på dette. Vil dere at politiet skal klappe de på hode når de blir hindret i å gjøre jobben sin? Politiet gjør mye verre enn dette på dagligbasis, for å beskytte oss sivile og for å gjøre jobben sin. Det er en grunn til at vi har politi, av den grunn at de skal holde linjene på arket beine.


Politiet har ALT av rett til å bruke makt når de føler det er nødvendig.
Sist endret av Apu; 15. august 2009 kl. 01:08.
Sitat av Apu Vis innlegg
Politiet har ALT av rett til å bruke makt når de føler det er nødvendig.
Vis hele sitatet...
Ja, men på en mer human måte.
La meg ta et klart eksempel hvordan politiet her burde ha gått fram: Først bruke verbal trussel mot demonstrantene, flytter de seg ikke, noe de sjeldent gjør, fyrer man løs med tåregassbomber, bomber, ikke politifolk med baton og tåregass på boks. Så er det å gå den gode gamle manngarden med politifolk med store skjold, eventuelt med ridende politi, for å flytte de gjenværende. Utover dette har politiet mer rett til å bruke fysisk vold, noe de bare gjør hvis de får fysiske trusler mot seg, ikke en 20åring som ikke vil flytte på seg, men folk som kaster stein/slår.
Sist endret av DerComment; 15. august 2009 kl. 01:25.
Sitat av DerComment Vis innlegg
...
Men hvordan dette danske politiet ytrer unødvendig vold... skremmende...
...
...og hvordan brukere på et nettsamfunn prøver å skaffe seg en rar form for respekt på forumet med å støtte slik vold er som tidligere nevnt, ja, skremmende
...
Det er andre, mer humane måter å rydde bort ungdom på.
Vis hele sitatet...
Dette var en handlemåte under massetjeneste. Dersom det hadde vært noen få ungdommer som isolert sett satt på bakken en lørdagskveld ville Politiet neppe ha tatt i så hardt, men heller innbragt de som ikke flyttet seg.

Det høres kanskje tåpelig og litt "Rambo" ut, men i en slik eskalert situasjon er det viktig at Politiet viser besluttsomhet og aggressivitet når de først har bestemt seg for å handle. Nøling kan medføre at situasjonen kommer ut av kontroll.

Her hadde folk klumpet seg sammen og holdt fast i hverandre. Det ville ha krevd mange politifolk per demonstrant for å bryte disse løs én for én på en mer skånsom måte. Det kunne også ha satt Politiet i fare, for med en mer skånsom fremgangsmåte så hadde verstingene sannsynligvis begynt å sloss tilbake. Hvis Politiet var undertallige, eller at det var tidsnød, var taktikken som ble brukt helt forsvarlig.

Ja - det er vold utført av Politiet. Men en situasjonsbetinget vold, som de har all rett til å bruke, og som demonstrantene har all mulighet til å unngå. Er det ikke en mer gjengs definisjon av politivold når offeret ikke har mulighet til å komme unna?

At folk har et annet syn enn deg, har vel ingenting med forsøk på å skaffe seg respekt på forumet å gjøre vel? Forstår ikke hvor du henter slike tanker fra? Jeg antar at folk står for meningene sine her, og så får man heller ha forskjellig mening.