Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 590
Når jeg stikker i headphones'ene på laptopen min om dagen får jeg veldig dårlig kontakt, og jeg endre opp med å måtte holde ledningen i spenn konstant for å få optimal lyd.

Hvordan får jeg fikset dette problemet? Prøvde å dyppe en q-tip i sprit og rense litt inni kontakten, men uten hell.. :/
Det kan være at socketen har fått litt røff behandling og at den ene lederen inni er blitt bøyd. Isåfall må du inn og se
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Har du testa hodesettet på en annen lydkilde eller et annet hodesett på laptopen? Høres ut som det er i kabelpluggen det er dårlig kontakt. Og da må du nok, som Marken sier, inn i kabelen og knote.
Er 100% sikker på at det er laptopen det er noe galt med.
Noen flere forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet? Vil nødig skru opp PCen, særlig hvis det finnes en enklere løsning..
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Graapho Vis innlegg
Har du testa hodesettet på en annen lydkilde eller et annet hodesett på laptopen? Høres ut som det er i kabelpluggen det er dårlig kontakt. Og da må du nok, som Marken sier, inn i kabelen og knote.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd dette da?
Jeg vet det er laptopen det er noe galt med..
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Har du testa hodesettet på en annen lydkilde eller et annet hodesett på laptopen?
ja eller nei?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Har du testa hodesettet på en annen lydkilde eller et annet hodesett på laptopen?
ja eller nei?
Vis hele sitatet...
Når han sier han må holde kontakten i spenn for å få ordentlig lyd sier det seg selv at dette ikke er problemet. Forstår ikke hvorfor dere må terpe på de samme tingene flere ganger.

Selv opplevd dette med flere laptoper (blant annet min mors). Du kan, om du er litt fingernem, og utføre et lite kirurgisk inngrep med lim for å feste kontakten i rett posisjon. Ellers er det dårlig med gode råd, annet enn å skru den opp eller levere inn til rep.