Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 727
Jeg har et et (gammelt) AF Nikkor 35-70 objektiv (som i sin tid ble brukt på et Nikon F801). Her en dag ble det hentet frem fra støvet og forsøkt brukt på et Nikon D70. Det fungerer ikke (FEE vises i søkeren/displayet). Dette indikerer at minste blender ikke er valgt, men det har jeg selvfølgelig passet på.

Er det noen åpenbar grunn til at dette ikke fungerer, eller bør jeg gjøre noen forsøk på å rense CPU-kontakter og slikt?

Jeg har funnet bilder av D70 og dette objektivet på nett, så det er i det minste noen som har forsøkt å bruke dette sammen.

Jeg finner ingen informasjon som tilsier at objektivet og huset ikke skulle passe sammen.

Er det noen her som vet?
er ikke bare du som har glemt å "låse" blenderringen på objektivet?
hvis det er det må du sette blenderen (på objektivet) på 22 og så trykke ned den knappen over ringen.
Med lem
Trådstarter
Sitat av galningen Vis innlegg
er ikke bare du som har glemt å "låse" blenderringen på objektivet?
hvis det er det må du sette blenderen (på objektivet) på 22 og så trykke ned den knappen over ringen.
Vis hele sitatet...
Som sagt i det opprinnelige innlegget: FEE vises i søkeren/displayet. Dette indikerer at minste blender ikke er valgt, men det har jeg selvfølgelig passet på.

Hadde det bare vært så enkelt...