Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4222
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
hallo og god kveld

har snakket med en fyr fra panoramio og fått noen bilder fra ei gruve oppe i noresund som han har besøkt

noen her som har andre bilder av disse gruvene eller andre gruver rundt i buskerud?

er også behjelpelige med å hjelpe folk med å forklare hvor i noresund ligger
legger ved noen bilder jeg fikk av han
Sist endret av sengetøv; 8. juli 2009 kl. 23:02.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
legger til flere bilder
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
mente at jeg kan være behjelpelige med å forklare folk hvor i noresund disse gruvene ligger

så jeg hadde skriveleif i første post
Det finnes gruver på Konnerud i Drammen.


http://www.kgruver.com/
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
takk for tips

noen gruver som ikke er "åpen" for alle på en måte
som noe ala de jeg viste til
Masse gruver i kongsberg, noen små i notodden og noe bortover mot seljord
Sitat av tnt85 Vis innlegg
Masse gruver i kongsberg, noen små i notodden og noe bortover mot seljord
Vis hele sitatet...
Man bør være varsom om man skal leke rundt i gruvene her på Kongsberg. Jeg jobber som omviser i Kongens gruve, den eneste sølvgruva som er tilgjengelig for besøkende. Noen av gruvene er flere hundre meter dype.
Nice, fint det var der
Det fins noen gamle molybdengruver i nærheten av Skapertjern i Lier. De er nok ikke helt stabile de heller. Sikkert ikke så altfor spennende heller, når jeg tenker meg om
Sitat av Joshiwo Vis innlegg
Man bør være varsom om man skal leke rundt i gruvene her på Kongsberg. Jeg jobber som omviser i Kongens gruve, den eneste sølvgruva som er tilgjengelig for besøkende. Noen av gruvene er flere hundre meter dype.
Vis hele sitatet...
Ja det er rektig at man skal være forsiktig i gruvene i Kongsberg OG andre steder, men Kongens gruve er ikke den eneste sølvgruva som er tilgjengelig for besøkende.
Her er en, du må bare få lokalisert inngangen http://www.ringeriksporten.no/Blygruver/bly1.htm
Sitat av kaliber12 Vis innlegg
Ja det er rektig at man skal være forsiktig i gruvene i Kongsberg OG andre steder, men Kongens gruve er ikke den eneste sølvgruva som er tilgjengelig for besøkende.
Vis hele sitatet...
Her på Kongsberg er det den eneste hvor du faktisk kommer langt inn. Det er mulig å ta turer i Underbergstollen, men den er stengt pga ras.
Sitat av Joshiwo Vis innlegg
Her på Kongsberg er det den eneste hvor du faktisk kommer langt inn. Det er mulig å ta turer i Underbergstollen, men den er stengt pga ras.
Vis hele sitatet...
Det er sant.
Vet at for noen år siden var det mulig å gå i en stoll som var i nærheten av sachsen ellers så har jeg hvert i svarte torsteins gruve når det var tørr.
Flere innganger på veien oppover mot knuten da, noe er vel under vann. Noen år siden jeg har vært der