Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 581
Flyttet fra "Startproblemer" tråden, by request.

Hei, har nettopp byttet hovedkort og CPU og får litt startproblemer med dette. Når jeg starter PC'en går det fint frem til XP logoen kommer. Da dukker det opp en veldig rask blåskjerm med en feilmelding som jeg ikke rekker å lese ,da den kun er på i under et sekund. Systemet prøver så å restarte, med samme resultat i en uendelig loop, til jeg skrur av PC'en med av knappen.

Noen som har noen forslag?
Trådstarter
8 0
VLK svarer: Drivere i windows xp? Prøvd å reinstallere?


Hadde jeg bare kommet så langt i oppstarten så ville det vært aktuelt... men maskinen rebooter når XP loading skjermen kommer opp.
Ja, men altså..

Jeg mente, prøvd å reinstallere windows systemet istedet? :P

Hva med sikkermodus? Trykk F8 rett før Windows XP skal til å laste inn.
Sist endret av VLK; 7. juli 2009 kl. 23:43.
OS'et du har installert, er konfigurert for det gamle hovedkortet ditt. når du da putter i nytt, reagerer den på dette

du kan prøve å boote fra XP-plata, og velge å reparere en installasjon (har jeg gjort en gang, vet ikke om det virker hver gang)

sikkert noen andre som vet dette bedre enn meg
Skifter du hovedkort må du i de aller fleste tilfeller reinstallere operativsystem.
Trådstarter
8 0
Sikkermodus fungerte ikke...
Hvordan får jeg reinstallert windows uten å få maskinen ordentlig i gang?
Sett inn Windows XP plata, restart maskina. Da vil du få opp "Trykk en tast for å starte fra CD-rom..." Gjør det.

EDIT: Får du ikke det opp, sjekk at maskinen starter fra CD før harddisk. Hvis ikke ellers, skaff deg en ny plate.
Sist endret av VLK; 7. juli 2009 kl. 23:47.
Trådstarter
8 0
Takker og bukker skal prøve dette med en gang... I'll be back
Trådstarter
8 0
Ser foreløpig ut som å reinstallere XP (Gikk for reparasjon av XP) gjorde susen. Takker så mye for raske tilbakemeldinger, og gode svar.

Har fortsatt 39 min igjen av installasjonen... men det ser bra ut
Sist endret av CrazyGlue; 8. juli 2009 kl. 00:10.
Grattis lykke til
Trådstarter
8 0
Ser ut til at dette fungerte... Et lite spm til.. Kan en for liten strømforsyning gjøre at pc jobber saktere?
Sitat av CrazyGlue Vis innlegg
Ser ut til at dette fungerte... Et lite spm til.. Kan en for liten strømforsyning gjøre at pc jobber saktere?
Vis hele sitatet...

Nei. Men du kan få problemer med at systemet avslutter av seg selv + + +
Trådstarter
8 0
Har oppdatert fra P4 3Ghx til Intel Dual Core 2,8Ghz.. Syns fortsatt at systemet kan virke litt tregt. Noen forslag til hva det kan være?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av CrazyGlue Vis innlegg
Har oppdatert fra P4 3Ghx til Intel Dual Core 2,8Ghz.. Syns fortsatt at systemet kan virke litt tregt. Noen forslag til hva det kan være?
Vis hele sitatet...
Installert alt av drivere ?
Hvor er det tregt?
Hvilket OS har du ?
Hvor mye minne har du ?
Hvilket skjermkort har du ?

TUT TUT
Trådstarter
8 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Installert alt av drivere ?
Hvor er det tregt?
Hvilket OS har du ?
Hvor mye minne har du ?
Hvilket skjermkort har du ?

TUT TUT
Vis hele sitatet...
Syns at alle prossesser tar tid.
Har windows XP
4 gig DDR RAM installert
Nvidia GeForce 8500GT