Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 804
Har endelig fått svar med Mimer Tafjord og router passordet har eg.
No har eg tenkt å åpne eit par portar slik eg får raskare nedlastingshastigheit på utorrent og google chrome.

Men kva portar bør eg åpne ?
Gå på instillinger i uTorrent og se hvilken port det er
Namco's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Gå på instillinger i uTorrent og se hvilken port det er
Vis hele sitatet...
Innpå Speed Guide står det Current Port: [0:auto] 37348 ?
Er det den ?
Trenger du å åpne noen port på Chrome da?


Start opp uTorrent, gå på Options -> Preferences -> Connection: Her slår du AV "randomize port each start" og så skriver du ned den porten som står i ruta over. Eventuelt skifter til ønsket port.

Etter det går på routeren og åpner porten
Sitat av Namco Vis innlegg
Innpå Speed Guide står det Current Port: [0:auto] 37348 ?
Er det den ?
Vis hele sitatet...
Ja det er den, men pass på å slå av randomize port freiene, som han andre sa, for da bytter porten seg ved hver oppstart.
Namco's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Ja det er den, men pass på å slå av randomize port freiene, som han andre sa, for da bytter porten seg ved hver oppstart.
Vis hele sitatet...
Jepp. Slått av. Håpe ikkje routeren krasjar no.

Men når det gjeld større nedlastinghastigheit på nettlesaren om eg skal laste ned ifrå MegaUpload foreksempel ligg grensa på 425 kb/s. Nokren som veit porten ?
Er du medlem på megaupload da?

Hvis du er 'non-member', står det jo at du får lavest prioritering når det kommer til nedlastningshastighet.
Så du kan ikke akkurat forvente maks hastighet.
Du trenger absolutt ikke åpne noen porter for å få en raskere nedlastning via. nettleser.
Om du har 425 KB/s, så har vel du 4 mbit linje du da?
Namco's Avatar
Trådstarter
Sitat av s1gh Vis innlegg
Er du medlem på megaupload da?

Hvis du er 'non-member', står det jo at du får lavest prioritering når det kommer til nedlastningshastighet.
Så du kan ikke akkurat forvente maks hastighet.
Vis hele sitatet...
Bullshit! Brukar MegaUpload Generator eller via Proxy.
Du trenger i alle fall ikke å åpne en port for å få bedre hastighet, da dette skjer via nettleseren.
Hvor stor linje har du?
Hvis du ikke vet det, http://linjetest.no, trykk "test igjen" to ganger. Fortell resultatet.. Det er da imidlertid viktig at du ikke laster ned noe imens.