Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 829
Jeg får bluescreen 5-10 ganger i løpet av en dag med datamaskinen. Jeg formaterte den akkurat, men det skjer fortsatt. Feilmeldingene varierer.
Hvorfor skjer dette ??

Bilde av skjermen
http://i40.tinypic.com/2v8ffxs.jpg

Har en Dell Dimension 9100- XP
Sist endret av OracIe; 20. juni 2009 kl. 20:33.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Testet minnet med memtest86 f.eks ?

Og har du tid nok i OS'et til å laste opp en minidump fil til oss f.eks ?
Sist endret av AtXbYeA; 20. juni 2009 kl. 20:33.
Jeg vil også tippe på at det er minnet, men jeg har ikke så gode erfaringer med memtest86 pga. at den ikke har funnet alle feilene. Har du flere minnebrikker kan du prøve å starte pc-en med bare en av dem, får du bluescreen da kan du prøve en annen brikke.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Debuggern sier meg at det er mange forskjellige blåskjermer, men alle gangene peker den mot win32k.sys.

Som får meg til å tenke på dårlig minne, kjør en minnesjekk med memtest86 og \eller prøv som nevnt her tidligere å ta ut noen brikker og se om problemet vedvarer.
OracIe's Avatar
Trådstarter
Jepp, takk for hjelp!
Skal prøve det
Får samme skjermen på gamle fujitsu laptopen min. Får den når jeg enabler det trådløse nettverket og kobler til. Noen ganger med en gang, og andre ganger litt seinere. Men jeg får det aldri når jeg ikke bruker det trådløse nettet. (har en sånn "wireless button" på laptopen. Kunne vert greit å få vite hva jeg kan gjøre.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Atec Vis innlegg
Får samme skjermen på gamle fujitsu laptopen min. Får den når jeg enabler det trådløse nettverket og kobler til. Noen ganger med en gang, og andre ganger litt seinere. Men jeg får det aldri når jeg ikke bruker det trådløse nettet. (har en sånn "wireless button" på laptopen. Kunne vert greit å få vite hva jeg kan gjøre.
Vis hele sitatet...
Skjer det hver gang du aktiverer trådløskortet er det garantert et driverproblem.

Avinstaller driverne til kortet og last ned nye drivere.
OracIe's Avatar
Trådstarter
memtest86 viste ingen feil hos meg gitt.. forslag ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av OracIe Vis innlegg
memtest86 viste ingen feil hos meg gitt.. forslag ?
Vis hele sitatet...
Reseat alle minnebrikker, CPU og PCI-kort.

Vedvarer problemet er sjansen stor for at du har defekt hardware.

(hvis du ikke legger inn noen grusomt dårlige drivere med en gang du installerer windows).
memtest86 viste ingen feil hos meg gitt.. forslag ?
Vis hele sitatet...
Sett over minidumpene jeg og at du ikke får feil i memtest86 sysnes dette jeg er rart.
Det veldig klare indiaksjoner at det er minnet om er problemet.

Du bruker memtest86+ 2.11 og ikke gamle metest86?
http://www.memtest.org/
Kjør en alle 9 tester enn 2-3 ganger,kun 0 feil er ok.

Still minnet riktig i bios(spenning og timings)

Noe tyder også at cpu kan ha problemer.
CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

Har du kontroll på alt tempraturer?
Kjør OCCT
Test både cpu og minne separet,følg med på temp under test.

Dette tyder veldig klart på hardware feil,mange ganger er feil så stor at windebugg ikke greier og analysere den.
Er det driver feil greier man som regel rimlig greit sikte seg inn på problem drivern.
Sist endret av snippsat; 21. juni 2009 kl. 12:38.