Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 883
Hei!
Jeg har tatt mange bilder fra en klassetur, og skal nå gi disse videre til folk i klassen. Før jeg leverer fra meg bildene vil jeg gjerne legge igjen en signatur på de. Det er snakk om 3-400 bilder, og vil nødig gjøre denne jobben på hvert enkelt bilde. Hva er den letteste måten å gjøre dette på, med Gimp for hånden? Husker jeg leste på Hardware eller Akam for en stund siden om et redigeringsprogram som kunne gjøre det samme på mange bilder med kun en prosess. Noen som vet hva dette heter? Og hvordan legger jeg signatur på bildestatsen, er det en innstilling jeg må gjøre på kameraet, eller må jeg også her gå på hvert eneste bilde?
Takk
Sist endret av homer666; 11. juni 2009 kl. 16:53.
I photoshop skal det være mulig å lage et script som gjør det samme på alle bildene du velger. Finnes sikkert det samme i GIMP.
homer666's Avatar
Trådstarter
Det at det skal være mulig hjelper desverre ikke meg så mye.. Du vet ikke hvordan det gjøres?
http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm

denne kan legge til såkalte "watermarks" på flere bilder om gangen
lightroom gjør det og mye mer
I Photoshop CS3 så kan du gå på file - automate - web photo gallery - options - security og legge inn ønsket tekst. Legg alle bildene i en mappe, så ordner PS resten.
Hvor stort budsjett har du?
homer666's Avatar
Trådstarter
Kroner 0,- Programmet jeg fikk av VivaLatrina funket bra! Lett å legge inn signatur, som jeg bare lagde i Paint. Ellers klarer jeg meg med Gimp, hvertfall inntil videre. Men takk for hjelpen!