Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 8334
Lurer på når hjernen og kroppen er helt ferdig utviklet. Røyka pot i en liten periode (5mnd, ca 1-3 ganger i uka) Men så hadde jeg retten og sletten ikke særlig lyst lenger på det (det er sånn det er med meg og avhengighet). Har lest om mange interessante stoffer som DMT, Extacy, LSD og kokain.
Men spørsmålet mitt er, når er man ferdig nok utviklet, slik at hjerne utviklingen osv, ikke blir tilbakestående av tilføringer av disse substansene til kroppen?
(BTW er 15år, 16 om 1mnd, 3 dager)
Har ikke lyst til å bli ødelagt på nysgjerrighet
vent til du er i allefall 18-19 år gammel med alt som heter psykadeliske stoffer..
Ideelt sett skal du vente til du er MINST 18 år med å prøve Cannabis. Vil du være ekstra forsiktig venter du til du er 20.

Hjernen er ikke fullt utviklet i tenårene, såvidt jeg vet utvikler den seg frem til du er rundt 20.

Cannabis kan som kjent utløse latente psykiske problemer. Sjangsen for at du skal få psykiske problemer av Cannabis øker jo yngre du er når du begynner å bruke Cannabis.

Psykedelika kan også utløse div psykiske problemer/psykoser/hppd osv. Og med tanke på hvor heftige en del av opplevelsene du vil få på psykedelika kan være lønner det seg å være forholdsvis moden før du inntar noe. Ville anbefalt deg å vente til du fyller 20 med å innta psykedelika iallefall, og vent til du er 18 med Cannabis.

Du får sikkert flere replies i denne tråden hvor folk henviser til forskning, har dessverre ikke tid til å lete opp noe info til deg nå, men skal se om jeg får gjort det litt senere.
Trådstarter
Ja, tenkt i ettertid på at dette er en god idè, Forconin, når det kommer til Cannabis, i og med at Schizofreni ligger i familien, og onkelen min er splitte pine gal.
DMT er kansje ikke noe du bør kaste deg ut på med det første.
Jeg vil tro at mental stabilitet er nøkkelen for å kunne gjennomføre slike tripps utn store ettervirkninger som kan hemme deg i værdagen.

Å være voksen i hodet, har lifserfaring å en GOD forståelse for substanset du tar er essensielt.

Jeg er ikke i possisjon til å anbefale deg noen psykadeliske stoffer som du kan bynne på, for å "utforske"

Men vær forsiktig, å ha respekt for det du kaster i deg
Sitat av Duddy Vis innlegg
Ja, tenkt i ettertid på at dette er en god idè, Forconin, når det kommer til Cannabis, i og med at Schizofreni ligger i familien, og onkelen min er splitte pine gal.
Vis hele sitatet...
Da vil det nok være veldig fornuftig av deg å vente til du er MINST 18 år med å prøve Cannabis igjen ja. Godt å se at det finnes fornuftige folk som deg som er villige til å utsette slikt et par år for å redusere muligheten for psykiske skader.
Jeg vet selv hvor fristende det kan være for en på 15år, for jeg selv var utrolig intressert i diverse psykedelia og andre stoffer da jeg var 15, på den tiden følte jeg meg utrolig moden, og nokså voksen i huet. Men alikevel, bare tre år seinere, altså nå da jeg er 18, ser jeg tilbake og sier "FAEN, jeg er glad i jeg ikke tok lsd denne gangen" og fy faen så umoden jeg var i forhold til nå. Kanskje jeg vokser enda mer i huet enda, og når jeg fyller tjuve kommer jeg til å tenke på hvor teit jeg var da jeg var 18. Men uansett, Vent til du i allefall er 18, det skjer mye i hjernen din på bare tre år, og tro meg du har ingenting å tape. Ecstasy, kokain, dmt, lsd og alt annet vil med 99,99999% sikkerhet finnes selv den dag du er 18 år
Trådstarter
Takker for svar. Blir nok når jeg er rundt 18-19-20 år tror jeg. Orker ikke bli dum av stoffer
Sitat av Duddy Vis innlegg
Takker for svar. Blir nok når jeg er rundt 18-19-20 år tror jeg. Orker ikke bli dum av stoffer
Vis hele sitatet...
Kjempefornuftig.

Men dog, ta deg god tid til å lese godt over det stoffet du tar, slik at du nogen lunde anelse på hva slags effekter substanset "produserer", selv om at forventingene overskrides i de fleste tilfeller.
Jeg lurer egentlig litt på hvilke drastiske endringer hodet vil oppleve, om man røyker en del cannabis i 15 års alderen?
Selv klarer jeg ikke finne noen gode rapporter på dette.
Trådstarter
Ærlig talt, så har jeg bare begynt å tenke litt mer filosofisk over ting, og diskutere ting med megselv organisert, og ordentlig. Dette kan også være med at jeg blir eldre.
Sitat av OoM Vis innlegg
Jeg lurer egentlig litt på hvilke drastiske endringer hodet vil oppleve, om man røyker en del cannabis i 15 års alderen?
Selv klarer jeg ikke finne noen gode rapporter på dette.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som har noen god forskning på dette såvidt jeg vet. Men vi vet at hjernen fremdeles er under utvikling i 15års-alderen. Vi vet også at Cannabis kan påvirke psyken. Derfor er det naturlig å anta at det er best å vente til man er eldre og hjernen begynner å bli ferdig utviklet med å innta Cannabis.

Spør du meg er 18 år et greit skille. Det er en grunn til at vi har 18års-grense på alkohol her i landet. Den samme grensa burde gjelde når det gjelder inntak av Cannabis. Barndommen/tenårene kan man fint bruke til noe annet enn å ruse seg, det være på alkohol eller Cannabis.
Det handler vel ikke om at hjernen "endrer" seg ved bruk av cannabis. Men jo lengere du venter med å starte bruken av stoffet jo sikrere blir du på at du ikke har noen latente sykdommer som kan fremskyndes ved cannabisbruk.
Prøvde ecstacy når jeg var 16 år gammel. Har i etterkant skjønt at de ikke inneholdt mdma, husker jeg rusen tror jeg det må ha vært et 2c-stoff. Gikk helt fint dette, storkoste meg. Prøvde egentlig ikke noe annet enn ecstacy før jeg ble 18. Men de knipsa jeg var borti på de to åra inneholdt nok også noen forskjellige phenetlaminer, psykadelika.

Jeg tror at det skal gå like bra med en 15åring som en på 20. Dette er min mening. Men husk, alt med måte!! Ellers kan du jo nesten forberede deg på å få noe slikt som deppresjon, angst, etc. før eller senere
Sist endret av Deci; 3. juni 2009 kl. 14:54.
Kompiser av meg starta i 14-års alderen og er i dag i full jobb. Ser ikke ut til å ha tatt varig skade av 10+ år med hasjrøykning og daglig inntak av amfetamin. Kanskje er dette unntakene som bekrefter regelen.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Ninjatriks:
det er mange som også har tatt en rev og blitt helt fucka i hue og blitt innlagt på psykiatrisk pga hasj
det med vennene dine kan nok ha noe med psyken dems og gjøre.

for å ta ett eksempel:
jeg er 16, fått påvist sterk deprisjon, men jeg har røyket bønne både før og etter jeg har fått det påvist av bup.

jeg har klikket mentalt EN gang under min tid som jeg eksprimerte på

dette var en gang i fjord sommer da jeg hadde sniffet bensin med en kammerat
Når du har gått av med pensjon. Da har du ingen bekymringer og staten finansierer forbruket ditt.
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Ninjatriks:
det er mange som også har tatt en rev og blitt helt fucka i hue og blitt innlagt på psykiatrisk pga hasj
det med vennene dine kan nok ha noe med psyken dems og gjøre.

for å ta ett eksempel:
jeg er 16, fått påvist sterk deprisjon, men jeg har røyket bønne både før og etter jeg har fått det påvist av bup.

jeg har klikket mentalt EN gang under min tid som jeg eksprimerte på

dette var en gang i fjord sommer da jeg hadde sniffet bensin med en kammerat
Vis hele sitatet...

Cannabis kan hjelpe mot depresjon i flere tilfeller. Noen plasser gies cannabis ut på resept som behandling for depresjon. Hvilke folk er det som har blitt innlagt av en rev? Man blir da ikke gal i hodet av en liten joint. Eller av THC generelt.

Ikke rart at du klikket mentalt, det å sniffe bensin var jo.. gjennomtenkt. Hva vil du egentlig fram til med innlegget ditt?
Sist endret av greenfeber; 3. juni 2009 kl. 22:55.
Trådstarter
Til og med jeg skjønner at å sniffe bensin er veldig "mind fuck", og veldig dumt, med mindre man har det som personlig formål å ødelegge hodet sitt. Har en venn som nettop inhalerte dospray, rimelig dumt tenker jeg, som mener inhallanter, og fattigmanns dop, rett og slett ikke er verdt det.
Var en gang jeg hadde "stoner" kveld hvor jeg satt inne å røyka pipe. I og med at jeg liker å sitte å fikle med ting, og at jeg liker å brenne ting veldig godt, så ble det med at jeg satte å lekte med ligther. Ble med at når jeg skulle brenne en flaske, (som senere ble til en bong) litt nøye, at jeg ved et feiltak klarte å puste inn en god del lighter gass (sånt skjer når en er stein, dere vet hva jeg snakker om, i hvertfall dere som har røyka sin del Cannabis). Begynte å se rødt og grønt, og trodde Albert Einstein løpte etter meg og prøvde å stikke meg ned med en spiss kjøttkniv.

Det er det jeg mener om det.

En venn kom til meg forresten i dag og spurte om jeg ville prøve muskatt, har slev tenkt på dette, men droppa idèen. Hva synes dere? er det noen skader ved dette?
Sitat av OoM Vis innlegg
haha! Årets beste kommentar...
Vis hele sitatet...
Jobber selv i akuttpsykiatrien og har jobbet med personer som har rus-utløst psykose. Har også sett ett tilfelle da dette var utløst av dagelig hasjrøyking i to uker. En slik psykose kan også oppstå ved kun en "rev" hvis lidelsen ligger latent. DET var årets kommentar...
Den dagen du stopper å innbille deg halliser som du har fått, er dagen du er klar til å begynne med stoff. Det virker veldig overbevisende når du får sjuke halliser av lightergass og hasj.
Sitat av Duddy Vis innlegg
En venn kom til meg forresten i dag og spurte om jeg ville prøve muskatt, har slev tenkt på dette, men droppa idèen. Hva synes dere? er det noen skader ved dette?
Vis hele sitatet...
Leveren er ikke så glad i muskatt, men et par ganger skader ikke. Skal du gjøre det så lag te, det virker raskere og doseringen er enklere (men varierer likevel fra person til person, dagsformen, om du har spist osv). Les denne: http://www.freakforum.nu/forum/showt...hlight=muskatt

Prøv om du vil, det kan være heftig. Men de fleste vil nok si det ikke er verdt det (cannabis er mye bedre).
Sitat av Duddy Vis innlegg
En venn kom til meg forresten i dag og spurte om jeg ville prøve muskatt, har slev tenkt på dette, men droppa idèen. Hva synes dere? er det noen skader ved dette?
Vis hele sitatet...
Jeg kan med en gang si at det å ruse seg på muskatt ikke er en god idè.
Du vil nok få en liten, svak rus, men nesten garantert noen dårlige dager etterpå. Sløvhet, hodepine mm. kan forekomme de neste dagene.
Du bør absolutt lese tråden Deth viser til før du begir deg ut på muskatt.

Jeg skal ikke oppfordre deg til å ruse deg på Cannabis, men jeg kan gå god for at Cannabis rusen er mye bedre, men som sagt tidligere i tråden bør du vente med slik eksperimentere med Cannabis o.l. stoffer til du er i 18-20 års alderen.

Lykke til og vær forsiktig!
ikke start i det hele tatt.. -.-
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
ikke start i det hele tatt.. -.-
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det å bruke soft-drugs på en måte slik at du har kontroll over bruket ditt ikke skader, eller skader like mye som det å drikke alkohol i helgene. Det er bare en "hatch" med soft-drugs. Uansett hva vi og mange andre måtte mene så er det fortsatt ulovlig i Norge og det er jo selvfølgelig en risiko man må ta, men vi laster da ned ulovlig kopiert materiell som aldri før og jeg mener dette går mer utover samfunnet enn en som røyker litt Cannabis i helgene.
(med samfunnet mener jeg da at du stjeler og ikke finansierer de som faktisk har lagt arbeid i produktet.)
Sist endret av Clr; 4. juni 2009 kl. 18:54.
Sitat av Clr Vis innlegg
Du vil nok få en liten, svak rus, men nesten garantert noen dårlige dager etterpå. Sløvhet, hodepine mm. kan forekomme de neste dagene.
Vis hele sitatet...
Liten svak rus faktisk. Det kommer jo helt an på hvor mye du spiser, på samme måte som med andre rusmidler.
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Liten svak rus faktisk. Det kommer jo helt an på hvor mye du spiser, på samme måte som med andre rusmidler.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker bare av egen erfaring og da jeg inntok Muskat 10-12g fikk jeg bare en liten rus. Selvfølgelig så kommer det ann på kroppen til den enkelte person, men vi var 4 jevnaldrene gutter med forskjellig kroppsstørrelse som inntok samme mendge. Ingen av dem fikk en nevneverdig rus akkurat.

Og den "fine" bonusen du får dagene etterpå gjør det ikke akkurat mer interessant å innta Muskat, men alle må vel begynne en plass.
Sist endret av Clr; 4. juni 2009 kl. 19:06.
Kan jo også legge til litt fra Wikien her:

"Men store doser på 15 gram eller mer er farlige, og kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen."

"Selv i små doser kan muskat være giftig. Inntak av så lite som 1/2 gram kan resultere i tørr munn, høy puls, feber og diaré."


Og for guds skyld ikke tenk på intravenøst:
"Muskat er ekstremt giftig ved intravenøst inntak. Muskat kan også føre til leverskader ved langvarig bruk. Det kan være dødelig hvis man bruker det regelmessig i store kvanti, men det er ingen problemer med de små dosene man bruker under matlaging."

(Lenke)
ehm, jeg spiste vel 3-5 hele muskattnøtter i fylla en gang, kan ikke huske å ha hatt noen rus.
Sist endret av Jokkmeister; 4. juni 2009 kl. 19:33.
Så lenge du vurderer å prøve slike stoffer, er vel det et godt nok tegn på at ikke hjernen din er ferdigutviklet. Så lett var det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Skeid Vis innlegg
Så lenge du vurderer å prøve slike stoffer, er vel det et godt nok tegn på at ikke hjernen din er ferdigutviklet. Så lett var det.
Vis hele sitatet...
Vi har alle rett til våre egne meninger, men kunne du definere "slike stoffer" og hvilken dokumentasjon du har på at underutviklede hjerner fører til rusbruk?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vi har alle rett til våre egne meninger, men kunne du definere "slike stoffer" og hvilken dokumentasjon du har på at underutviklede hjerner fører til rusbruk?
Vis hele sitatet...
Disse "interesante" stoffene; DMT, Extacy, LSD og kokain. Ja, jeg vet at disse stoffene er veldig forskjellige i virkemåte, men målet med dem er ganske det samme; føle noe ekstraordinært fordi hjernen ikke klarer å ha de bra nok eller ta til takke med sine naturlige produserte stoffer.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Disse "interesante" stoffene; DMT, Extacy, LSD og kokain. Ja, jeg vet at disse stoffene er veldig forskjellige i virkemåte, men målet med dem er ganske det samme; føle noe ekstraordinært fordi hjernen ikke klarer å ha de bra nok eller ta til takke med sine naturlige produserte stoffer.
Vis hele sitatet...
Derfor har man en underutviklet hjerne?
Og det trenger ikke å ha noe å gjøre med at man ikke klarer å ha det bra nok eller ta til takke med sine naturlige produserte stoffer.
Sist endret av exocytose; 4. juni 2009 kl. 20:21.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Skeid Vis innlegg
Disse "interesante" stoffene; DMT, Extacy, LSD og kokain. Ja, jeg vet at disse stoffene er veldig forskjellige i virkemåte, men målet med dem er ganske det samme; føle noe ekstraordinært fordi hjernen ikke klarer å ha de bra nok eller ta til takke med sine naturlige produserte stoffer.
Vis hele sitatet...
MDMA glir vel under denne kategorien din, kanskje LSD også men DMT?

Vet du i det hele tatt hva en DMT opplevelse innebærer?
Jeg vet heller ikke om du er inneforstått med at det brukes som et hellig sakrament i ayahuasca seremonier, at grener av denne kirken får brukt sakramentet lovlig i statene og i endel andre land?

Jeg kan skjønne skepsisen din, ettersom disse tingene må være veldig skremmende og "uortodokse", men om du ikke har noe mer å si om saken enn at du synes de folkene som faktisk har fått livsendrende positive opplevelser har underutviklede hjerner synes jeg du skal holde deg unna diskusjonen.
Ellers er vi fullt inneforstått med at brorparten av den Norske befolkningen har dine meninger, og trenger ikke at du uten noen øvrig grunn foruten å bare melde din avsky for stoffene og brukerne, poster det her.
Trådstarter
Takker og bukker for svar! Etter å ha lest det med diarè, feber, smerter osv. med Muskat, ble det mye mindre friestende å prøve. Hvis jeg vil bli dårlig, kan jeg bare spise noe gammel grøt, eller noe. Synes det er veldig dumt å si at man er underutviklet i hjernen, hvis man vil utforske nye deler av sinnet sitt.. Stopp å ta livet så altfor seriøst, du lever bare en gang (med mindre du tror på reinkarnasjon, noe jeg ikke gjør) Så hvorfor ikke?

Forresten så har det seg slik at jeg skal på båttur med klassen nå (siste greie før vi skal på VGS) Jippi skal bli stengt *inne* på en båt i 4 dager. Jeg og en venn tenkte vi skulle ta med noen *greier* (har holdt meg unna Cannabis i 30dager!) og fyren som pleide å selge, sa han hadde noe blanding av Kush og sour diesel. Vet noen noe om dette? Vet ikke helt om jeg skal gidde ennå.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
MDMA glir vel under denne kategorien din, kanskje LSD også men DMT?
Vis hele sitatet...
DMT er vel hallusinerende, og derfor fungerer på en eller annen måte på hjernen. Da vil jeg tippe at det endten er en neurotransmitter eller blokerer nedbrytnings enzymer. Har du noe peiling?

Og forresten, hvis det er lovlig i statene og noen kirkesamfunn betyr overhodet ikke at det burde brukes. Synes det faktisk heller er et argument for det totalt motsatte.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Og forresten, hvis det er lovlig i statene og noen kirkesamfunn betyr overhodet ikke at det burde brukes. Synes det faktisk heller er et argument for det totalt motsatte.
Vis hele sitatet...
Hva som er lov å hva som ikke er lov, har egentlig ingenting å gjøre med hva man burde, kan eller vil gjøre.
Desuten ->
Det er Drugs der ute som kan være bra for deg, på mange forskjellige måter.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Disse "interesante" stoffene; DMT, Extacy, LSD og kokain. Ja, jeg vet at disse stoffene er veldig forskjellige i virkemåte, men målet med dem er ganske det samme; føle noe ekstraordinært fordi hjernen ikke klarer å ha de bra nok eller ta til takke med sine naturlige produserte stoffer.
Vis hele sitatet...
Vel, din mening er at målet er det samme uansett hvilken grunn du har for å innta rusmidlende dine. Hvis du faktisk hadde lest litt om Dmt (Dette er en teori rick strassman kom med, men uansett) - Dimethyltryptamine er et stoff som faktisk produseres hvergang du går inn i REM søvn, når du blir født, og i det sekundet du glir over til det å være død. Så å si at du ikke "Eller ta til takke med sine naturlig produserte stoffer, føler jeg blir feil, ettersom dmt produseres hver natt antagligvis.
Sitat av Skeid Vis innlegg
DMT er vel hallusinerende, og derfor fungerer på en eller annen måte på hjernen. Da vil jeg tippe at det endten er en neurotransmitter eller blokerer nedbrytnings enzymer. Har du noe peiling?

Og forresten, hvis det er lovlig i statene og noen kirkesamfunn betyr overhodet ikke at det burde brukes. Synes det faktisk heller er et argument for det totalt motsatte.
Vis hele sitatet...
Vi har ihvertfall nok peiling til å kunne understreke at f.eks DMT og LSD i moderate mengder ikke har noen fysiske skadevirkninger på hjernen eller kroppen. DMT har du faktisk i kroppen allerede. Så hvor du får fra at man har eller får en underutviklet hjerne skjønner jeg ikke. Slike utsagn vitner om din uvitenhet, så jeg er rimelig sikker på at vi har mer peiling enn det du har.

Som allerede nevnt er ikke loven nødvendigvis en retningsnor for hva man burde, kan eller vil gjøre. Dette gjelder særlig narkotikapolitikken. Og hvorfor i all verden skulle det faktum at enkelte substanser blir brukt i seremonielle og rituelle sammenhenger være et argument for at man ikke skal bruke det? Det er meget lite gjennomtenkt å si min venn, og det vitner igjen om din uvitenhet.
Sist endret av Sky; 5. juni 2009 kl. 00:45.
Sitat av Duddy Vis innlegg

.....

Forresten så har det seg slik at jeg skal på båttur med klassen nå (siste greie før vi skal på VGS) Jippi skal bli stengt *inne* på en båt i 4 dager. Jeg og en venn tenkte vi skulle ta med noen *greier* (har holdt meg unna Cannabis i 30dager!) og fyren som pleide å selge, sa han hadde noe blanding av Kush og sour diesel. Vet noen noe om dette? Vet ikke helt om jeg skal gidde ennå.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er det smarteste å prøve dette for første gang på klassetur innestengt i en båt full av lærere og andre elever.

Folk har derimot et godt poeng i tråden her med å vente til man er litt mer utviklet og eldre. Du virker gjennomtenkt og voksen, så når riktig tidspunkt for deg er finner du nok ut av helt selv.
Sist endret av greenfeber; 5. juni 2009 kl. 01:04.
Vil starte med å si at kommentaren min om underutviklet hjerne var litt sleivete, men jeg står fortsatt på det at jeg ville tenkt meg en del ganger før jeg tar stoffer som i så stor grad stimulerer hjernen på en måte som ikke er naturlig.

Dodecha: Nå er det slik at brorparten av befolkningen med slike meninger IKKE er her, og jeg tenkte det er greit å represtere den parten før en nybegynner dukker hue ned i pillaskåla. Det vil si, jeg tror ikke dette er det mest nøytrale stedet å spørre om slike ting.

Sixpounder: Jeg bare synes det er litt teit at på et forum som jeg har fått inntrykk av at er generelt USA og religion fientlig plutselig bruker som argument at religiøse i USA bruker dopet, og da er det legitimt. Dodecha kan rette meg opp om det ikke stemmer i hans tilfelle.

KingPill: Interesant det du sier om REM søvn, men har du noe peiling på nøyaktig hva som blir produsert? REM søvn er jo preget av drømmer, så betyr det at du kommer i en slags drømmetilstand når man er våken? Forresten, at det produseres på natte ved REM søvn, betyr ikke at det er naturlig for kroppen å få en stor dose av det midt på dagen. Mulig stoffet i seg selv er naturlig, men effekten på kroppen blir jo fortsatt unaturlig.

Sky:nUvitenhet, uvitenhet, uvitenhet.. Slik argumentering er sikkert en fin måte for deg å sette meg i uvitenhets-boksen din, og kan da stemple meg fra starten av. Slutt med det er du snill. LSD og DMT er ikke skadelig i moderate mengder, sier du? Hvor har du denne informasjonen fra, og hva er moderate mengder?
Nå kan ikke jeg si det helt sikkert, Men det sies at "The pineal gland" utskiller DMT hver natt du går inn i REM søvn, og rett før du dør. Alle mennesker drømmer hver natt, og gjør man ikke dette vil man literært "Go insane" som
Joe rogan sa. Med andre ord, og ta dette for å komme til en drømmelingende tilstand ser jeg ikke som farlig.

Dimethyltryptamine (DMT) is the alleged molecule that the brain produces during REM sleep that causes us to dream. Rogan claims in the video below that sleep is a psychedelic experience and that taking DMT allows you to experience that. One side-effect is that, just like regular dreams, you quickly forget the experience once it’s over.
Vis hele sitatet...
Se video.

Vel, såvidt jeg vet er det heller ingen fysiske skadevirkninger på det å innta dmt, Kanskje for lungene om det røykes?
Og å kalle effekten unaturlig eller ikke, kan jeg ikke si noe om, Jeg tror det var sånn at om du tok en større dose enn så og så mye, så ville du uansett ikke huske noe av trippen, mens tar du det i moderate doser,
Smoked DMT Dosages
Threshold 2 - 5 mg
Light 10 - 20 mg
Common 20 - 40 mg
Strong 40 - 60 mg.

så vil ta deg med til hyperspace.
Men selv etter det, glemmer man fort tydligvis hva som faktisk skjedde, hvorfor aner jeg ikke og vil ikke utale meg om.

Og til svar på det du skrev til Sky : Vel, moderate menger vil si, Ikke for mye, og ikke for lite, Jeg ville sagt noe imellom.
Med andre ord, dmt har en dosage hjelp på erowid "Denne er laget ut ifra gjennomsnitt regner jeg med, og da vil en moderat dose ligge på midten." så mellom 20mg og 40mg" er moderat dose når det gjelder dmt. Lsd ligger vel på 120-170 ug.

Og informasjonen kommer fra kilder som man søker opp ved hjelp av google, bøker osv.
Anbefaler deg "The spirit molecule- rick strassman" om du er mer intressert angående det med REM søvn og dmt"
KingPill:
Du kan ihvertfall ikke henvise til Joe Rogan som en kilde på noe som helst. Han er jo en tilbakestående idiot, og han skriker ut teorier som om de skulle være dokumenterte fakta.

Skeid: LSD og DMT har ingen dokumenterte, fysiske skadevirkninger innenfor rammene av normale doseringer. Denne informasjonen kommer fra hele litteraturen og fagfeltet som er bygget opp rundt denne typen forskning.

Og hvor har du det fra at det å kjemisk endre bevisstheten sin er så unaturlig? Dyr og mennesker har da i all tid endret den kjemiske sammensetningen i organismen ved å innta et bredt spekter av forskjellige kjemikalier, både på det fysiologiske og det psykologiske plan. Det er ikke noe unaturlig med det, snarere tvert i mot.

Hva får deg egentlig til å tro at din normale bevissthetstilstand er den eneste tilstanden som er verdt å erfare i løpet av et liv her på jorden? Jeg antar at du har prøvd for eksempel DMT? Siden du så kjekt avfeier verdigrunnlaget for opplevelsen det gir..
Okey, Nå har ikke jeg egentlig lest noe mer eller hørt noe annet fra joe rogan enn det videoklippet der og fear factor
Jeg henviste det som en kilde ettersom erowid hadde han som en kilde, og han blant annet snakket om det at det produseres hver natt du går inn i rem sleep. Men men, okey da vet jeg det til neste gang, Joe rogan = Ikke bra kilde.
Jeg vil holde meg unna sigaretter og alkohol. Det er de vanligste stoffene alle bruker men egentlig noe av de værste og mest giftige. Litt cannabis av og til skader nok ikke, men hvis det blir en vane i denne alderen blir det vanskeligere å slutte seinere. (egen erfaring). Men du var ikke noen stor cannabis fan ser jeg så det går nok bra. Man burde etter min mening vente til man er over 18,gjerne 20,med de andre rusmidlene, når kroppen er "ferdig" utviklet, men en eller to ganger med de fleste rusmidlene skader ikke. Prøvde sopp når jeg var rundt 17. Jeg lever ennå,med psyken i behold. Det som er skummelt er når man inntar stoffene så ofte at kroppen aldri rekker å skille det ut igjen. Drikk vann, spis sunt, tren og pust rolig så takler man det meste. Og tenk positivt og ha kjærlighet.
Trådstarter
Takker for svar, og interessant og lese deres lille "argumentering" mot hverandre. Lest på Erowid, og Wikipedia, og diverse trippraporter om DMT. Synes det virker veldig interesangt grunnet hvor sterkt inntrykk det har gjort på mange mennesker som har prøvd substansen. Er veldig interisert i og oppleve forskjellige bevistheter, mens jeg har mitt opphold her på Jorden. Husk at det er lov å tenke selv, når det kommer til hva som er lovlig, og hva som er lovlig

Skeid: Når du sier at man blir "insane" hvis man ikek drømmer mye, mener jeg du tar feil. Jeg drømmer, hvis jeg er HELDIG kanskje 1-2 ganger hver måned, det har også gått kanskje et år, fra hvergang. Vanligvis er alt bare svart

Drømte mye den gangen jeg tok Pinex Forte (måtte bare prøve, men skjønner ikke hva alt fusset om det er.) Jeg er helt normal, bortsett fra at noen venner sier at jeg har psykopatiske tendenser (angrer ikke over ting jeg gjør, og har ikke empati/medlidenhet). I tilleg til at jeg hørte endel stemmer, etter min hasj periode, stoppa med det, og stemmene stoppa.
Sitat av Duddy Vis innlegg
Skeid: Når du sier at man blir "insane" hvis man ikek drømmer mye, mener jeg du tar feil. Jeg drømmer, hvis jeg er HELDIG kanskje 1-2 ganger hver måned, det har også gått kanskje et år, fra hvergang. Vanligvis er alt bare svart
Vis hele sitatet...
Du drømmer hver natt, problemet er bare at du ikke husker drømmene hver gang de forekommer =)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Skeid: LSD og DMT har ingen dokumenterte, fysiske skadevirkninger innenfor rammene av normale doseringer. Denne informasjonen kommer fra hele litteraturen og fagfeltet som er bygget opp rundt denne typen forskning.

Og hvor har du det fra at det å kjemisk endre bevisstheten sin er så unaturlig? Dyr og mennesker har da i all tid endret den kjemiske sammensetningen i organismen ved å innta et bredt spekter av forskjellige kjemikalier, både på det fysiologiske og det psykologiske plan. Det er ikke noe unaturlig med det, snarere tvert i mot.

Hva får deg egentlig til å tro at din normale bevissthetstilstand er den eneste tilstanden som er verdt å erfare i løpet av et liv her på jorden? Jeg antar at du har prøvd for eksempel DMT? Siden du så kjekt avfeier verdigrunnlaget for opplevelsen det gir..
Vis hele sitatet...
Ja, pharma professoren på skolen min sa det om LCD faktisk, men aldri hørt at hun nevnte DMT. Siden jeg er interesert hadde det vært fint å få lest noe av den fagliteraturen om mulig.

Hvordan har dyr og mennesker inntatt et spekter av forskjellige kjemikaler? Litt usikker på hva du tenker på, men om det er forrurensing og slik, så blir vel heller ikke det naturlig for kroppen? Dette er ikke så viktig å diskutere uansett, men er nygjerrig på hva du mener.

Aaaah, fantastisk det du sier til slutten der. At prøver du ikke, så har du ingenting du skulle ha sagt. Jeg tror for å være helt ærlig at det "verdigrunnlaget" opplevelsen gir bare er arrogant innbilning, og du kan vel kanskje fortelle deg hva slags verdigrunnlag du sitter igjen med som ikke uvitende jeg har fått med meg.
Trådstarter
Sky: jeg husker små detaljer fra hver drøm jeg har hatt, fx: hvem jeg dreper osv (har voldelige drømmer) men oftest er det bare svart
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Skeid: Det er fint at du innser at slike udiplomatiske kommentarer har lite hensikt her på forumet, der vi helst baserer oss på gode diskusjoner med fakta i bunnen.

Det er klart at brorparten av befolkningen ikke er her på nFF, men hvor mange her sier at han bør ha i seg stoffene vi snakker om? Svært få, faktisk ser det ut som om nesten alle her anbefaler han å vente, eller å ikke gjøre det i det hele tatt. Så jeg ser ikke hva du har så mye i mot denne tråden.

Jeg personlig er ikke en motstander av statene, endel av utenrikspolitikken deres og ideologien til noen fanatiske religiøse i bibelbeltet er klart noe jeg ikke er enig i, men å hate hele nasjonen er litt å ta i. Jeg tok det som et eksempel på at psykedeliske stoffer kan brukes ansvarsfullt i riktige omgivelser i større skala.

Jeg føler at din tolkning av hva som er naturlig og unaturlig er sterkt forbundet med psykoaktive stoffer, daglig gjør mesteparten av den vestlige befolkningen ting som for tusen år siden hadde vært høyst unaturlig, bl.a. å
spise mat med alskens tilsettningsstoffer, mettet fett og store mengder sukker samt konsumere stimulanter for å holde
seg våken og opplagt til den tidsklemmerammede hverdagen.

Uvitenhet, ja du fremstår som en med nettop dét. LSD er bevist lite toksisk, utrolig lite toksisk, til og med ved massive overdoser har folk overlevd.

Flere kilder om LSD: http://www.chm.bris.ac.uk/motm/lsd/lsd1_text.htm
http://www.flashback.se/archive/my_p.../chapter2.html

DMT: http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=18490983
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

Studie om profilering av psykoaktiv fenethylamin og tryptamin brukere:
http://www.pubmedcentral.nih.gov/art...tool=pmcentrez


Når det kommer til dyr, så mener mentalmelt at dyr ruser seg på samme måte som mennesker:
http://news.softpedia.com/news/Anima...gs-41500.shtml
det var en dokumentar på National geographic som tok for seg flere dyr som ruset seg på forskjellige måter, jeg ser ikke ut til å finne noe klipp fra denne, men her er en nyhetssak om det ene fenomenet: http://www.shortnews.com/start.cfm?id=24260 der aper biter på tropiske tusenbein som skiller ut en psykoaktiv substans, som igjen ruser apen.

I bunn og grunn så er det som er naturlig for noen, sett på som veldig uortodoks av andre, vi er styrt av vår kultur og arver ofte våre holdninger fra de rundt oss. Jeg kan skjønne at utenforstående får en frykt for rusmisbruk, for det er jo et misbruk, som kan ende i å ødelegge ens eget liv og familiens. Men eksperimentering med psykedeliske stoffer har aldri blitt assosiert med tyngre rusmidler, eller avhengighet. Bruken er ofte sporadisk og ukonsistent.

Jeg kan skjønne at du tar deg nær av at noen sier de vet noe du ikke vet, men på samme måte føler vi som har prøvd psykedeliske stoffer en like stor arroganse fra deg. Du legger ut om hva som er naturlig og ikke naturlig uten å ha en særlig med fakta å vise til, bare dine egne subjektive meninger formet av kulturen du er vokst opp i. Mens hadde du vært et medlem av Urarina stammen hadde det å delta i en ayahuasca (rituell konsumering av DMT holdig brygg) seremoni vært veldig naturlig for deg.

Jeg føler at Tim Lott's opplevelse på LSD forklarer dette godt, et lite sitat:
I have many times tried to describe how simply taking a drug can change your whole perception of life, but it is rather like trying to explain colour to the blind. There are no terms of reference in ordinary life to help you to understand. And actually, I am torn between evangelising for the drug and warning everyone not to go within a million miles of it.

I suppose the most simple and incredible fact about LSD is also the one that is hardest to believe: that what it reveals to you is not, as is popularly supposed, a hallucination, but an awe-inspiring glimpse of reality. Other drugs distort, but LSD gives you a reality far beyond words, or visual representation, or language.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 6. juni 2009 kl. 11:55. Grunn: skriveleif