Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 7806
Av og til på Amfetamin eller speed får jeg litt stikking i brystkassa, sting rundt hjertet og generell uro i brystkassen.
Dette ødelegger jo hele rusen de gangen dette kommer.
Får ofte vondt i ryggen også når jeg går på dette stoffet.

Har snakket med noen få andre som også får det sånn av og til, det jeg lurte på er om det er noen andre som også har det sånn av og til på makka?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Det har sikkert en sammenheng med at hjertet ditt slår mye raskere enn normalt..Har vel kjent noe lignende, greia er å roe seg ned..

Du bør sjekke dette med en lege tror jeg, har du en medfødt hjertefeil fks, kan amfetamin selv i små mengder være livsfarlig for deg. Ikke meningen å gi deg noia, men viktig å få sjekket det om det vedvarer over lang tid.

Vondt i ryggen kommer av flere ting.. Nyrene fks, de er jo bak der med korsryggen..Veldig vanlig å ha smerter der. Drikk mye vann, det hjelper.

Sittestilling har mye å si. Når du er rusa, så glemmer du dette..Sitter i posisjoner du vanligvis ikke hadde klart å sitte i over lengre tid..Man glemmer tid og sted, sitter i timesvis slik at det kjennes i ryggen etterpå.
Jeg får også vondt i ryggen av å gå våken, men dette er pga spenningene i muskulaturen man får av speed.
Opplever også svak stikking på samme plass som du, mange år siden det slutta å plage meg
heldigvis, som du sier så ødelegger det rusen ved at man fort kan begynne å henge seg opp i det, spesiellt stikking i brystet, man tenker jo automatisk på hjerteproblem.
Greia er at hvis du først henger deg opp idet så blir det værre, du noier deg selv ut
til det punkte at det løper løpsk.

For å spare ryggen litt innimellom så funker det fint å legge seg på ryggen i sofan en liten halvtime time, hvis det er skikkelig ille så ta en varm dusj og strekk ut.
Ikke nøl med å ta kontakt med lege hvis det blir mye å værre dog.
Sist endret av Eyeamare; 2. juni 2009 kl. 21:20.
Nå har ikke jeg noen medisinsk utdannelse, så ta det med en klype salt;
Stikking i brystkassen kjennetegner som oftest muskelsmerter.
Interesante svar, glemte å spørre om en ting som jeg virkelig lurer på hva er og som jeg også lurer på om andre opplever. Av og til på amfetamin så får jeg så vondt for å svelge, må ta i alvorlig eller drikke en slurk drikke for å klare å svelge, hva er dette og opplever andre det?

Så lurer jeg på om noen vet om det er farlig å blande litt benzodiazepiner med amfetamin eller speed? syns av og til det er digg å ta en Rivotril eller en sobril o.l. under amfetamin rusen.
Sitat av usansynelig Vis innlegg
Interesante svar, glemte å spørre om en ting som jeg virkelig lurer på hva er og som jeg også lurer på om andre opplever. Av og til på amfetamin så får jeg så vondt for å svelge, må ta i alvorlig eller drikke en slurk drikke for å klare å svelge, hva er dette og opplever andre det?

Så lurer jeg på om noen vet om det er farlig å blande litt benzodiazepiner med amfetamin eller speed? syns av og til det er digg å ta en Rivotril eller en sobril o.l. under amfetamin rusen.
Vis hele sitatet...
Smerte/Ubehag i svelget kommer av snortingen
da amfetamin er etsende, prøv nesespray (saltvannsløsning)
etterhvert som du snorter(forebygger), eller så enkelt som
bare å dryppe springvann i nesa for å få skyllt bedre igjennom.

Benzo+speed= mongo, du blir mer eller mindre slik-->
MEN, kroppen din får xtra påkjenning av å mixe opp og
ned ting, dårlig vane å legge oppå en allerede dårlig vane.
Så lenge du ikke stapper nedpå piller i haugevis, og ikke
flere forskjellige på samme bærtur.
Hender seg en sjelden gang jeg kjører combo selv
da det blir en annen rus, men det er ikke akkurat noe særlig
partyform da det fort blir superstuking.

amfetamin/speed er samma tingen.
Sist endret av Eyeamare; 3. juni 2009 kl. 12:22.
Men jeg snorter ikke, jeg skyter, så da kan ikke det vere forklaringen, kan vere pga anspenthet i muskulaturen. Eneste jeg har klart å tenke ut. Jeg har ikke problemere med å svelge når jeg er nøkter, det skjer bare av og til når jeg tar speed at det blir skikkelig tungt og neste umulig å svelge, kan det vere nerver?
Hadde vært interesant og hørt andres tanker og erfaringer.
Jeg har ingen medisinsk forklaring på det, men etter min erfaring glemmer man gjerne å drikke væske under rusen, spesielt hvis man går mange timer eller dager. Amfetamin leder fort til dehydrering, som igjen kan ha noe med at musklene har lettere for å stivne til. Det er lurt å strekke litt på seg og få musklene i bevegelse igjen.

Har selv opplevd at det nærmest er umulig å svelge mat eller drikke når jeg har brukt amfetamin, nettopp fordi jeg ikke har brukt svelget like hyppig som når jeg er nykter.
Det kan være mye rart hvis du skyter amf-en, ikke godt å si. Dette svelgeproblemet ditt trenger ikke å være amf generelt, men kanskje noe amf-en er blandet ut med? Den stikkinga i brystet og uroen i brystkassa har jeg opplevd innimellom jeg også. Hvor farlig det er vet jeg ikke. Det jeg vet, er at skulle du oppleve stikking og uro i brystet, samt få vanskeligheter med å puste, er det greit å være obs! Det kan være en lungeembolisme, det vil si blodpropp i lungene.

Er lungeembolismen stor, kan det være farlig. Proppen kan blokkere hele lungepulsåren, slik at alt blodet til lungene stopper opp. Små og mindre lungeembolismer er ikke nødvendigvis farlig, men svært ubehagelig. Symptomene er vondt i brystet, vondt for å puste, blir svimmel og du kan besvime. Ellers kan sånn stikking og uro i brystet være alt fra uren (ikke-destillert) vann, til følsomhet for kuttestoffer, til bomskudd, til anspenthet, o.s.v.
Sist endret av paranoy; 7. juni 2009 kl. 13:46.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hadde samme opplevelse en gang.. tok en tur til legen som ikke fant ut noe, så med en gang jeg kom ut fra legen forsvant smertene å hjertebanken.. er nok det at du blir for opphengt i det og får noia som nevnt tidligere i trådenh
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Stikking i brystkassa har jeg av og til opplevd både med og uten amfetamin, hele livet! Det er antagelig ingen grunn til bekymring med mindre det er smerter det er snakk om.
Husk på at ryggen "krymper" sammen om dagen, og strekker seg ut igjen om natten når vi sover. Kan det være mulig at ryggproblemene dine har noe med søvnmønsteret ditt å gjøre?
Vil ikke anbefale deg å blande benzo og amfetamin når du har noia for hjertet, og hvertfall ikke når du skyter. Da psykosen kommer lettere ved denne kombinasjonen. Kan være fint å "lande" på doh...
Drikker du nokk? Om jeg ikke husker feil så kan tungen hovne opp når man er dehydrert.
Er amfetamin og speed det samme? Jeg mener speed er amfetamin blandet ut med forskjellige andre greier for å gi en mere "spaca" rusopplevelse.
Sitat av usansynelig Vis innlegg
Interesante svar, glemte å spørre om en ting som jeg virkelig lurer på hva er og som jeg også lurer på om andre opplever. Av og til på amfetamin så får jeg så vondt for å svelge, må ta i alvorlig eller drikke en slurk drikke for å klare å svelge, hva er dette og opplever andre det?

Så lurer jeg på om noen vet om det er farlig å blande litt benzodiazepiner med amfetamin eller speed? syns av og til det er digg å ta en Rivotril eller en sobril o.l. under amfetamin rusen.
Vis hele sitatet...
vil ikke anbefale å blande kryssere å makka, er et utprøvd fenomen for min del og ikke meget smart, rivotril er vel den pilla jeg vil kalle " fuck it all" pilla og særlig
hvis man spiser for mange, vent med å spise piller til du er på vei ned så slipper du nedturen også kompis! uppers and downers = loka / mongo form ;b
en annen greie som folk ofte glemmer.. man blir dehydrert og spiser som regel ikke nok i forhold til det enorme energiforbruket kroppen har. Merker ofte at jeg får problemer med stikking i brystet/magen og det har i 99% av tilfellene kommet av luft.

Altså, du er dehydrert (forstoppelse høyst sansynlig pga, for å si det stygt, dritten tørker ut i tarmene) og magen bobbler og syder i ren magesyre som ofte utvikler enorme mengder luft. forstoppelse + luft = vondt som bare f... Det vil si at lufta prøver å komme ut men blir stoppet og må snu, til slutt vil det hope seg opp en del luft i systemet og smertene kommer.

Om du er stiv/oppsvulmet/hard rett under eller rundt solar plexus kan det godt være i sammenheng med smerter og sure oppstøt/luft dannelse/opphoping.

Eneste jeg har som tips om man ikke har forberedt seg med yoghurt/etc er å rape opp så mye som mulig om du har forstoppelse eller rett og slett bare ta seg en tur på toan. Spis mye og lett, men drikk mer.
ArbeidsledigProletar
Sitat av benzoblue Vis innlegg
vil ikke anbefale å blande kryssere å makka, er et utprøvd fenomen for min del og ikke meget smart, rivotril er vel den pilla jeg vil kalle " fuck it all" pilla og særlig
hvis man spiser for mange, vent med å spise piller til du er på vei ned så slipper du nedturen også kompis! uppers and downers = loka / mongo form ;b
Vis hele sitatet...
KJEMPETIPS! MER PILLER LØSER ALT!!1111one
Fikk samme greia når jeg prøvde å drikke sprit en liten time etter at jeg dro en liner. Fikk stikking og en slags rar hjertebank... Men var kun i en liten stund etter jeg tok en slurk av kaffekarsken. Ellers fin form. Fikk noia da og drakk ikke mere før dagen etterpå. Og dagen etterpå var det ikke noe problem å drikke, selvom jeg hadde vært på joggetur i et par døgn.

Men få undersøkt hos lege som nevt tidligere, har du hjerteproblemer så er det kjipt å gå i penalet pga av makkaen.