Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2498
Hva er ectasy? Jeg trodde det var mdma.har opplevd at folk beskriver piller med 2cb som ectasy. Jeg ber folk være obs for disse substansene er veldig forskjellig. La oss si du prøver ectasy en gang. Den inneholder for det meste mdma og du har en rolig,euforisk,opplevelse.
Så prøver du det igjen, går ut ifra det er det samme men det viser seg det er 2cb. Plutselig smelter veggene og du tror du blir gal eller holder på å dø,en opplevelse man kan få på 2cb. Hvis du hadde forventa deg denne rolige opplevelsen og dette skjer hadde du mest sannsynlig blitt forvirra og trodd du hadde blitt litt skada i hodet (jeg tror ihvertfall jeg ville blitt det).

Det jeg prøver å få fram er: VIT ALTID HVA DU SPISER/SNORTER/RØYKER.

ONE LOVE
Det er slik det funker. Spør du om ecstasy får du piller uten å ha noen som helst garanti på hva som er inni dem, med mindre du tester selv. Spør du etter MDMA får du forhåpentligvis ren MDMA i form av pulver eller krystaller (noe som kanskje ikke er like lett for alle å snuble over).
Tidligere var ecstasy synonymt med MDMA. Etter hvert som det illegale markedet begynte å produsere piller med MDMA, kom det også andre substanser inn i bildet. Amfetamin og metamfetamin har vært vanlig i gode dansetabletter.

Problemet er når pillene har gått bort fra å inneholde MDMA i det heletatt, eller inneholder mye rart i tillegg. Ser mye produseres uten MDMA og med mcPP eller 2C-B istedenfor. Sistnevnte er ikke verdens undergang akkurat, men bør definitivt ikke kalles ecstasy, men nexus. 2C-B er jo ikke et dårlig stoff, men det er definitivt ikke det samme som MDMA. mcPP derimot er veldig mange lite begeistret for. Og så kommer alt det andre de kan finne på å fylle tablettene med...

Spiser man illegalt produserte piller har man som regel ingen annen indikasjon på virkestoffene enn hva man kan føle seg til ved å putte dem i munnen. Beste rådet jeg kan gi er å høre på hva andre synes om de samme pillene. Slik markedet er i dag er det utrolig mye dritt, så hvorfor ikke snu trenden og lage et ordentlig marked for ren MDMA? Jo større krystallene er, jo vanskeligere er det å bøffe ut også. Selv spiser jeg ikke noe jeg ikke kan vite med noenlunde sikkerhet hva er for noe.

edit: Stockman - var ikke tilfeldigvis hvite playboy du spiste?
Sist endret av Nichotin; 27. mai 2009 kl. 18:34.
takk for at du klarer opp i dette, Nichotin =)
har lurt på det samme selv..
Stockman's Avatar
Trådstarter
Jeg er for at folk må snu denne potensiet farlige trenden, men har ingen spesielle problemer selv med dette.Spiser ikke noe jeg ikke vet hva er. Jeg bare utrykker min bekymring.

hei hå
Stockman's Avatar
Trådstarter
det var ikke en hvit playboy. Fikk vite det var 2cb i pillene fordi jeg spurte fyren ekstra nøye hva de inneholdt,i og med at jeg vet ectasy er felles betegnelse for mye forskjellig nå for tia.Hvis noen sier "det er ectasy liksom, jævli god", da blir jeg skeptisk. Tror det 50/50 2cb og mdma sa han. Hadde tatt 2cb og mdma før så jeg visste ca.hva som var i vente. Det gikk fint med meg men det kunne vært hvemsomhelst som fikk den pillen og frika helt ut. Har hørt om en fyr som tok 7 piller (sikkert 15-20mg hver) med 2cb og gikk utifra at det var mdma,som han hadde tidligere erfaring med. Det gikk bra med fyren men han ble mildt sagt satt helt ut og det kunne lett gått værre.. Vær forsiktig alle!
man trenger egentlig bare å sjekke www.pillreports.com etter man har fått pillen. Der er det beskrivelser og opplevelser fra de fleste pillene som finnes egentlig. Det er mange ganger jeg har kjøpt piller som jeg trodde var ecstacy, og deretter sjekket på pillreports at det for det meste var 2-cb eller lignende i de. Jeg har for det meste tatt pillene uansett da, men jeg har alltid visst hva jeg har gått til. 2-cb gir en fin rus så lenge du vet hva du kan forvente og er klar for det.
Stockman: Hva het pillene du tok? Tok selv Rosa Mitsubishi som jeg fikk vite inneholdt 2 C-B.
Boo-Boo : Pillreports er ikke så oppdatert på det norske markedet lengre, selvom det av og til kommer en rapport på noe som faktisk er i byen (og ikke 3 måneder etter alt er spist opp)
og man kan ikke feks. sitte med en hvit mitsubishi i hånda her, og være sikker på at det er den samme batchen som ligger rapportert et annet sted i europa, selvom de ser like ut på bildet..
den eneste måten å være sikker på er å kjøpe seg en E-Z Test og sjekke sjøl..
Er det garantert at 2 c b gir en dårlig rus? Og hvis man får i seg ren mdma så er man sikret en god rus? Og hvis det er tilfelle, hvorfor blander dem mdma'en med 2 cb da? Da er det jo garantert at dem får misfornøyde kunder.
Til siste innlegg:

Tror du har misforstått litt her, 2 C-B kan gi en meget fin rus, det kan også MDMA. Problemet trådstarter skal fram til at man bør vite hva man spiser for forhånd. Hvis du tror du har tatt MDMA, også viser det seg å være 2 C-B så kan man fort bli veldig skremt.

Det som er problemet er at mange piller med 2 C-B idag er blandet ut med mcPP, som skal være et dritt stoff.
Hey, for noen uker siden hadde jeg noe knips, det var blå rolex og effektene var ganske psykedeliske. Jeg så fargete mønster som bevegde seg i andre mønster nesten over alt, jeg så etterbilder av alle bevegelser(var på fest så det var en del folk der) og alle farger jeg så lyste ganske kraftig opp i enda sterkere farger og de lyste på en måte som neon lys, alt lys byttet farge og ting jeg så på dirret fort fram og tilbake og bevegde smålig på seg(folk og andre ting)bakken og himmelen bølget innimellom, himmelen skiftet smålig farge. men alikevel fikk jeg et ganske gira rush i meg og den deilige følelsen man får av mdma og det var intensitet på høyeste grad. Dette var garantert mdma og noe annet eller bare mdma. for jeg vet at mdma er en blanding av stimulerende og psykedelika, på en måte et psykedelisk amfetamin lettere sagt men kan det være så kraftig psykedelisk, etter som hallisene jeg fikk var ganske heavy begynte jeg å lure på om mdma kan være slik ? noen svar
Jeg skal ikke si det sånn sikkert, men mener å huske at det var 2 C-B og Katamin i Blå Rolex. Isåfall noe som forklarer godt hva du opplevde!
Stockman's Avatar
Trådstarter
Sitat av 420stoner420 Vis innlegg
Hey, for noen uker siden hadde jeg noe knips, det var blå rolex og effektene var ganske psykedeliske. Jeg så fargete mønster som bevegde seg i andre mønster nesten over alt, jeg så etterbilder av alle bevegelser(var på fest så det var en del folk der) og alle farger jeg så lyste ganske kraftig opp i enda sterkere farger og de lyste på en måte som neon lys, alt lys byttet farge og ting jeg så på dirret fort fram og tilbake og bevegde smålig på seg(folk og andre ting)bakken og himmelen bølget innimellom, himmelen skiftet smålig farge. men alikevel fikk jeg et ganske gira rush i meg og den deilige følelsen man får av mdma og det var intensitet på høyeste grad. Dette var garantert mdma og noe annet eller bare mdma. for jeg vet at mdma er en blanding av stimulerende og psykedelika, på en måte et psykedelisk amfetamin lettere sagt men kan det være så kraftig psykedelisk, etter som hallisene jeg fikk var ganske heavy begynte jeg å lure på om mdma kan være slik ? noen svar
Vis hele sitatet...
Høres ut som det kan ha vært 2cb du tok. Det er et ganske visuelt psykedelisk stoff. Mdma og 2cb er begge fenetylaminer så de kan minne litt om hverandre i følelsen, men 2cb er klart mer visuelt og mdma er ikke kjent for å gi så kraftige hallusinasjoner som du beskriver. Søk det opp på erowid og se om beskrivelsene passer. Peace and love.
Stockman's Avatar
Trådstarter
Anbefalt lesestoff til alle interesserte er "Pihkal" av Alexander og Ann Shulgin. Det er Alexander Shulgin som har "funnet opp" nesten alle fenetylaminene,som 2cb og mdma. I "Pihkal" beskriver han denne gruppen stoffer. Han har også skrevet TIHKAL, hvor han beskriver alle tryptaminene vi kjenner til.

http://www.erowid.org/library/books_...l/pihkal.shtml
jeg har postet dette tidligere:

Ecstasy-tabletter kan inneholde blandt annet MDMA, MDEA, MDA, methamfetamin, amfetamin, efedrin, koffein, 2C-stoffer, ketamin, DXM, DOB, DOI, mCPP (mCPP = piperazine, vanlig nå for tida), og det livsfarlige PMA, som er et restprodukt som kan forekomme ved produksjonen.
Er mdma et fenetylamin og ikke et amfetamin?
Sist endret av Deci; 3. juni 2009 kl. 17:11.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Mdma er et fenetylamin ja. MDMA= 3,4-(M)etylen(D)oksy(M)eth(A)mfetamin.

Du kan lese om MDMA på både Erowid.org og mange andre steder på nettet.
Sakset fra wikipedia:
Sitat av http://no.wikipedia.org/wiki/MDMA
Den kjemiske strukturen til MDMA likner på meskalin og metamfetamin, men fenyl-ringen er substituert med en funksjonell metylendioksygruppe i posisjon 3,4. Den er medlem av fenetylamin-familien, en gruppe substanser som typisk har uttalte biologiske virkninger. MDMA fremstilles fra MDP2P ved en kjemisk reaksjon som kalles reduktiv aminering. MDMA har et chiralt senter ved alfa-karbonet (ved siden av metylamino-gruppen).
Vis hele sitatet...
Takk for svar alle sammen ! Det var mest sansynlig mdma og et 2C stoff, etter som de er ganske like i seg selv egentlig, jeg har mange ganger opplevd halliser på knips men det kan ikke måle seg med de hallisene jeg fikk da.
På ren MDMA har jeg ikke opplevd å få halliser, forutenom på nedturen og da var jeg veldig trøtt og det i seg selv kan gjøre at man ser rare ting.