Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 908
Hørte om Dead Hoodlums for første gang idag, må si jeg er veldig positivt overrasket!

Et igrunn ganske ukjent norsk band som spiller... vanskelig å si en sjanger pop/rock vil jeg tro...
Men uansett, de er verdt å sjekke, spesielt vil jeg anbefale deres cover versjon av Joachim Nielsen (Jokke) sangen "Kleggen & Knuggern".
Finner dessverre ikke denne sangen på youtube, men for alle dere som har Spotify, er det bare å søke på enten sangnavn eller artistnavn.

Her er uansett en link til en annen sang, Blood Moon, som også er meget bra.

http://www.youtube.com/watch?v=XmXCoGfiIVo
Stilig cover av en genial jokke låt. må inrømme at det er den første verdige coverlåta av jokke jeg har hørt. (bortsett fra her kommer vinteren med ingrid olava)
Ellers et veldig stilig band!
Sist endret av bolla3; 23. mai 2009 kl. 00:26.
Trådstarter
Sitat av bolla3 Vis innlegg
Stilig cover av en genial jokke låt. må inrømme at det er den første verdige coverlåta av jokke jeg har hørt. (bortsett fra her kommer vinteren med ingrid olava)
Ellers et veldig stilig band!
Vis hele sitatet...
Ikke sant?
Det var det første jeg tenkte også; faen så bra at noen endelig klarer å covre Jokke!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Hiver meg på denne anbefalinga. Hva sjanger angår har frontfigur Simen Joner kalt det både psykotisk country og fjøspunk (morsomme betegnelser). Blood Moon er forøvrig også navnet på bandets andre plate, som kom i fjor, og som høstet gode kritikker.

Vil samtidig anbefale førsteplata Songs from The Damned fra 2000, da gruppa fortsatt het The Hoodlums. Her covrer de ymse irsk folkemusikk, bl.a. sanger som Drunken Sailor og Joe Cooley's reel. Bra plate det og.
Trådstarter
Sitat av aybara Vis innlegg
Hiver meg på denne anbefalinga. Hva sjanger angår har frontfigur Simen Joner kalt det både psykotisk country og fjøspunk (morsomme betegnelser). Blood Moon er forøvrig også navnet på bandets andre plate, som kom i fjor, og som høstet gode kritikker.

Vil samtidig anbefale førsteplata Songs from The Damned fra 2000, da gruppa fortsatt het The Hoodlums. Her covrer de ymse irsk folkemusikk, bl.a. sanger som Drunken Sailor og Joe Cooley's reel. Bra plate det og.
Vis hele sitatet...
Flot at det er fler som ha hørt om disse før!

Vet du hvor jeg kan få tak i den plata du snakker om?
Finner den ikke på Spotify
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg er i slekt med Joner, og hvis jeg husker riktig fikk familien min den til jul det året den kom ut, ellers ville jeg sikkert aldri hørt om gruppa.. Veit ikke hvor, eller i det hele tatt om, det er mulig å få tak i den i dag. Mistenker at opplaget ikke var så veldig stort...