Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1521
Da sitter jeg her med min beta versjon av Windows 7 Build 7000 og leser på ITavisen at Windows 7 RC Build 7100 er leaket på div. torrentsider.
Jeg bruker x86 OS og tenkte å laste ned Windows 7 x86 RC Build 7100. Er det da mulig for meg å brenne ut .iso filen til en bootable DVD-R plate og starte oppgradering av min nåværende Windows 7 build?

Grunnen til at jeg spør er at tidligere har Microsoft tildelt betatestere gratis oppgraderingpakker (videre utover Build 7000) og man kan enkelt å greit oppgradere, men siden dette er en RC build så er jeg litt usikker på hvordan det vil fungere. Er det noen som har rukket å laste ned denne leaken og evt. testet oppgraderingsmulighetene?

Jeg har lite lyst til å reinstallere OS bare for å skaffe meg den nyeste builden. Da venter jeg like godt på offesiell release.

Takker for svar!

Kan jo også legge til en lite diskusjonstema her. Da jeg leste artikkelen ITavisen har skrevet ble jeg litt forbløffet.
De har ikke bare lagt ut det fulle filnavnet på filene i fullt navn, forklart hvor man kan finne dem og forklart at den orginale beta nøkkelen man kan få av Microsoft fungerer.
Sitat av ITavisen
På TPB er det bare x86 versjonen av RC-versjonen som er lekket, men et kjapt søkt på Mininova.org får også opp x64-versjonen.
Vis hele sitatet...
Sitat av ITavisen
Filnavn på x64-utgaven: 7100.0.090421-1700_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRC1CULXFRER_EN_DVD.iso

Filnavn på x86-utgaven: 7100.0.090421-1700_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRC1CULFRER_EN_DVD.iso
Vis hele sitatet...
Dette fikk meg til å undre litt for selv om det er opp til lesernes moral og etikk å velge om de vil følge disse hintene for å skaffe seg den nyeste leaked versjonen så husker vi jo alle at PirateBay ble dømt for medvirkning til deling av ulovlig kopiert materiell, samt søkemotoren deres da.
Hva syntes dere om at ITavisen legger ut en slik utfyllendes artikkel?
Du kan få flere millioner om du går inn i Norges Bank med våpen og truer til deg at de ansatte skal åpne safen. Nå har jeg gitt deg et hint om hvordan du kan gjøre noe ulovlig som du tjener på. Jeg kan også gi deg hint om hvordan du kan snike deg unna lovens arm når du rømmer fra ranet også, hvis du vil.

Tror du må reinstallere hele OSet på ny.
Clr
Clr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du kan få flere millioner om du går inn i Norges Bank med våpen og truer til deg at de ansatte skal åpne safen. Nå har jeg gitt deg et hint om hvordan du kan gjøre noe ulovlig som du tjener på. Jeg kan også gi deg hint om hvordan du kan snike deg unna lovens arm når du rømmer fra ranet også, hvis du vil.

Tror du må reinstallere hele OSet på ny.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg ser den, men takker for svar. Det var det jeg tenkte, men hadde jo en lite håp om at oppgraderingsmulighetene fantes.
Jeg lastet ned Build 7077 og mounted .iso filen med Virtual Clonedrive.
Da var det bare å gå inn på Min Datamaskin og dobbelklikke på installfilen.
Da skal det komme opp valg om du vil innstallere eller oppgradere.
Velger du Innstall, blir alt slettet
Velger du upgrade, oppgraderer du uten å miste noe.
Kan hende det fungerer med 7100.

(ikke last ned 7077, da fungerer ikke bla. Spotify og diverse andre programmer.
Tror filnavnet er det Microsoft har satt på selv.
Står ikke noe signatur i slutten av navnet (eks. aXXo).
For å oppgradere fra beta til RC-versjon:

- Extract the .iso contents to a storage location you wish to run the upgrade from (a bootable flash drive
or a directory on any partition on the machine running the old build).
- Browse to the sources directory.
- Open the file cversion.ini in a text editor like Notepad.
- Modify the MinClient build number to a value lower than the down-level build. For example, change 7100 to 7000.
- Save the file in place with the same name.
- Run setup.exe like you would normally and the version check will be bypassed.

Har ikke testet dette selv, men antar dette vil funke.
Sist endret av s1gh; 24. april 2009 kl. 17:54.