Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  152 17710
Jeg forstår egentlig ikke hvordan Red Bull kan ha vært ulovlig på grunn av koffeinet. Det inneholder like mye koffein som i en kopp kaffe eller iskaffe. I utlandet inneholder både Burn og Battery like mye koffein som i Red Bull... Noen som vet om de også får et høyere koffeininnhold?
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Endelig skal jeg få slippe rent piss som Burn, Dark Dog, Bomba og alt det faenskapet der.
Red Bull
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Får man fortsatt kjøpt Dark Dog noen plass i Norge? Den var jo dritgod!
Jeg har aldri skjønt poenget med slike energidrikker når vi har Cola.
For noen år siden, da jeg gikk i 7. klasse, hadde jeg å en kompis vært i finnland å kjøpt RedBull for hardelivet,
det var tøfft!.
sån på kvelden å det satt vi jo å drakk boks for boks, å spilte tv-spill.
Helt til klokka 2 da han for hjem, å jeg gikk å la meg.
Klokka var bare 5 da jeg brått vokna med extreme smerter i hele brystet, puste problemer, å vansker for å gå oppreist.
måtte bare konsentrere meg om å puste sakte å rolig. tenkte konstant på å ringe sykebil, men lot være.

gikk over etter noen timer, men det var noe av det værste jeg har vært med på.

sååe, ikke svarte fan om noen av mine barn hadde fått drikke de greiene.
Sitat av Blå Gummitenner Vis innlegg
Jeg har aldri skjønt poenget med slike energidrikker når vi har Cola.
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke inneholder like mye koffein eller ""hyperaktive stoffer""
Hva er vitsen med Cola når vi har kaffe?
Sist endret av Cyan; 23. april 2009 kl. 16:24.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fedda1234 Vis innlegg
Jeg forstår egentlig ikke hvordan Red Bull kan ha vært ulovlig på grunn av koffeinet. Det inneholder like mye koffein som i en kopp kaffe eller iskaffe. I utlandet inneholder både Burn og Battery like mye koffein som i Red Bull... Noen som vet om de også får et høyere koffeininnhold?
Vis hele sitatet...
Det er ikkje mange fjortenåringer som drikker fleire kopper strakt ned en gang i måneden. Det er derimot fleire fjortenåringer som styrter fleire bokser energidrikk strakt en gang i måneden. Dei har lav vekt, og er ikkje tilvent rusmiddelet koffein, og da går det skeis.

Eg har null problem med å bøtte ned en liter kaffi på en time, men eg trur en som ikkje er vant til daglig koffeininntak vil oppleve et par bivirkninger av en liter kaffi.

I tillegg er eg skeptisk til å tilvenne folk til koffein i ung alder - det er et rusmiddel, med skadevirkninger. Er det heldig å gi det ein ekstra god smak slik at fjortenåringer blir avhengige...? Eg meiner nei. Og dei orda kjem frå en koffeinjunkie.
Yey, nå ble jeg glad

Sikkert noen tullinger som blander dette med drugz, også blir det ulovlig igjen :/

Sitat av Jo-han Vis innlegg
Får man fortsatt kjøpt Dark Dog noen plass i Norge? Den var jo dritgod!
Vis hele sitatet...
Aldri sett den noe annet sted en Frankrike jeg

Men så har jeg ikke vært sp mye i sverige heller da.
Sist endret av Nopros; 23. april 2009 kl. 16:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nopros Vis innlegg
Yey, nå ble jeg glad

Sikkert noen tullinger som blander dette med drugz, også blir det ulovlig igjen :/
Vis hele sitatet...
Hva mener du med blander med drugz? Det er noen som blander Cannabis med alkohol,og dette har ikke gjort alkohol mer eller ulovlig.
Sist endret av Cyan; 23. april 2009 kl. 16:30.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er ikkje mange fjortenåringer som drikker fleire kopper strakt ned en gang i måneden. Det er derimot fleire fjortenåringer som styrter fleire bokser energidrikk strakt en gang i måneden. Dei har lav vekt, og er ikkje tilvent rusmiddelet koffein, og da går det skeis.

Eg har null problem med å bøtte ned en liter kaffi på en time, men eg trur en som ikkje er vant til daglig koffeininntak vil oppleve et par bivirkninger av en liter kaffi.

I tillegg er eg skeptisk til å tilvenne folk til koffein i ung alder - det er et rusmiddel, med skadevirkninger. Er det heldig å gi det ein ekstra god smak slik at fjortenåringer blir avhengige...? Eg meiner nei. Og dei orda kjem frå en koffeinjunkie.
Vis hele sitatet...
Er egentlig ganske enig med deg der, men hvorfor var det da lov å selge iskaffe da? Det smaker ikke særlig mye kaffi egentlig. Tror det er ganske mange 14-åringer som liker iskaffe, selv om de ikke liker svart kaffe.
Sitat av fedda1234 Vis innlegg
Jeg forstår egentlig ikke hvordan Red Bull kan ha vært ulovlig på grunn av koffeinet. Det inneholder like mye koffein som i en kopp kaffe eller iskaffe. I utlandet inneholder både Burn og Battery like mye koffein som i Red Bull... Noen som vet om de også får et høyere koffeininnhold?
Vis hele sitatet...
Red bull inneholder mer koffein, er for mange lettere å drikke, også kan du ta med deg en boks overalt.
Har aldri vært særlig begeistret for det og skjønner ikke hva folk ser i det. Ikke ondt ment, men jeg tror at mange var så glade i det i alle fall delvis fordi det var forbudt i Norge.
Sitat av Bananmannen Vis innlegg
Har aldri vært særlig begeistret for det og skjønner ikke hva folk ser i det. Ikke ondt ment, men jeg tror at mange var så glade i det i alle fall delvis fordi det var forbudt i Norge.
Vis hele sitatet...
Det er kun salg som har vært ulovlig i Norge, det var lov å importere inntil 1 års forbruk ( regnet som 400bokser ) før det nå i dag ble lovlig med salg.
Sist endret av lsrr; 23. april 2009 kl. 17:31.
At de opphever forbudet kan jo betraktes som et (prinsipielt) steg i riktig retning. Endelig begynner de utøvende makter å slakke tøylene litt. Lurer på hva det utvalget til Bjarne Håkon Hanssen kommer frem til?:P.
Ser fram til å kjøpe red bull i Norske butikk hyller endelig..
Var på tide den kom hit igjen!
Men tar vell ikke lange tiden før noen stryker med og det blir ulovlig igjen.
Det var på tide! Selv om det ikke har noen praktisk for seg for oss som er ofte i Sverige. Men av prinsipp er det bra. Synes Red Bull er for dyrt, så jeg holder meg til PowerKing.
Jeg personelig kjøper POWERKING istedenfor REDBULL fordi det smaker BEDRE, men akkurat samme type smak, kofeininnhold 32gr / 100 Ml hvis jeg ikke husker feil, og det er synnsikt mye billigere enn redbull, koster laik 90 kr for 24 stk mens redbull koster godt i 300 grensa
Bare vent litt nå. Det er snart en annen energidrink som blir populær fordi den ikke selges i norge!
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Jeg personelig kjøper POWERKING istedenfor REDBULL fordi det smaker BEDRE, men akkurat samme type smak, kofeininnhold 32gr / 100 Ml hvis jeg ikke husker feil, og det er synnsikt mye billigere enn redbull, koster laik 90 kr for 24 stk mens redbull koster godt i 300 grensa
Vis hele sitatet...
32gram per 100 mililiter..

Håper du mente miligram, fordi 3g+ er dødlig ;p
Av en eller annen grunn har jeg aldri smakt Red Bull. Har vært i sverige før, men aldri i min ungdom. Lei av Burn og Battery så dette blir spennende å smake på!
Sverigetur idag å handle RedBull for å feire at RedBull kommer til Norge lol
Hvis dere drikker energidrikker for å bli konsentrert, våken, opplagt etc, er det hundre ganger bedre å kjøpe efedrin og koffeinpiller. 25mg eff 200mb koffein, fin form Ta det før gymtimen, så får du en overraskelse.

Anbefales dog ikke, med mindre du vet litt hva du gjør.
Sist endret av Bonggass; 23. april 2009 kl. 20:22.
er jo ikke SÅ stats med redbull da. er godt men ikke SÅ godt. litt kult bare fordi det ikke var lov tenker jeg
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hvis dere drikker energidrikker for å bli konsentrert, våken, opplagt etc, er det hundre ganger bedre å kjøpe efedrin og koffeinpiller. 25mg eff 200mb koffein, fin form Ta det før gymtimen, så får du en overraskelse.

Anbefales dog ikke, med mindre du vet litt hva du gjør.
Vis hele sitatet...
Vil mye heller gå bort til kjøleskapet om morgenen før jobben å ta å sprette en RedBull, enn å hive i meg meg en pille, og et glass vann
Sitat av DarkHaxer Vis innlegg
Vil mye heller gå bort til kjøleskapet om morgenen før jobben å ta å sprette en RedBull, enn å hive i meg meg en pille, og et glass vann
Vis hele sitatet...
eller kaffe?
Sitat av åjavelja Vis innlegg
eller kaffe?
Vis hele sitatet...
Jojo, funker vel fjell det å
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av takZa Vis innlegg
32gram per 100 mililiter..

Håper du mente miligram, fordi 3g+ er dødlig ;p
Vis hele sitatet...
Til å med 750-1000mg kan være farlig, så det er lurt å ikke overdrive inntaket.
http://www.erowid.org/chemicals/caff...e_health.shtml
Sitat av RESpekt Vis innlegg
At de opphever forbudet kan jo betraktes som et (prinsipielt) steg i riktig retning.
Vis hele sitatet...
Nå var jo ikke dette noe som var helt frivillig, men på grunn av press fra EU siden det skal være fri konkurranse.
Sist endret av zaXu; 23. april 2009 kl. 21:02.
greit å støtte redbull istedenfor de andre siden de er SINNSYKT flinke til å sponse alle mulige sporter og aktiviteter.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
greit å støtte redbull istedenfor de andre siden de er SINNSYKT flinke til å sponse alle mulige sporter og aktiviteter.
Vis hele sitatet...
Er det ikke bra at sporter og aktiviterer blir sponset da?
Sist endret av A-H; 23. april 2009 kl. 21:33.
Tenk om de sponser med red bull, så de skal bli litt speeda da xD
Så f.eks. Monster og Rockstar sponser plutselig ingen?
Har vert i 100 i hele dag
Gleder meg sykt til disse kommer på markedet! Ventet lenge, men nå kom den gode nyhet!
hver gang jeg har vert innom sverige, så har jeg alltid kjøpt et brett med det og powerking (som og er sykt godt)
Har alltid drømmt om å bare stikke innom norsk butikk og kjøpe en boks
Sitat av drittunge Vis innlegg
Så f.eks. Monster og Rockstar sponser plutselig ingen?
Vis hele sitatet...
Sant det, Monster og Rockstar sponser utrolig mange motocross konkuranser osv. Jeg villa ha heller at Monster og Rockstar skal selges i Norske butikker en Redbull. Smaker bedre og flere smaksvarianter.

Ja vet at det selges i Oslo på en skatebutikk, men det er så sykt overpriset 40 kr per boks.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
eller kaffe?
Vis hele sitatet...
tar jo tid å lage til kaffen vettu. Og all tid om morgenen som enn kan spare er gull verdt synes nå jeg
Redbull og Dark dog er de beste energi drikken synes nå jeg. Har ikke sett Dark dog siden jeg var 10-12 år..
Kan bli bra med redbull i Norge!
Sitat av Vesper Vis innlegg
Redbull og Dark dog er de beste energi drikken synes nå jeg. Har ikke sett Dark dog siden jeg var 10-12 år..
Kan bli bra med redbull i Norge!
Vis hele sitatet...
Da jeg var liten husker jeg at jeg så Dark dog boksen, men var liten og synes den var skummel.
Har ikke sett den i norge siden, men har smakt det fra et annet land. Er enig med deg at den er god
Endelig!
Dette har jeg ventet lenge på! Veit noen om hvor mye det kommer til å koste? blir det som med battery og burn?
Endelig RedBull, nice!!!
Sitat av RESpekt Vis innlegg
tar jo tid å lage til kaffen vettu. Og all tid om morgenen som enn kan spare er gull verdt synes nå jeg
Vis hele sitatet...
Det er noe som heter mamma som lager kaffe
Noen som vet hvilken butikker som vil selge disse?
Tror ikke alle vil gjøre det, f.eks norgesgruppen butikkene selger Henning Olsen mens Coop og noen andre selger Diplom Is.
Det er fordi de har en avtale med de som lager alle de forskjellige typene med is.

Red Bull er Red Bull, det blir ikke laget av f.eks. Coca Cola Company sånn som burn.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Det er fordi de har en avtale med de som lager alle de forskjellige typene med is.

Red Bull er Red Bull, det blir ikke laget av f.eks. Coca Cola Company sånn som burn.
Vis hele sitatet...
Er det ikke mulig at redbull vil bli produsert av coca cola company?
Trodde det skulle produsere det her i norge.
Red Bull blir laget i Østerrike såvidt jeg vet, har ikke hørt noe om noe annet.
Jepp, men Coca Cola kommer til å distribuere. Tro meg.
Tja blir bra det. Blir vell noe av det samme som med battery og burn prismessig.
Tja, sånn rundt 14-20 kr er jo greit.. Men, godnatt, må opp tidlig i morgen for å hamstre Battery før det er for sent
Koffein er vel og bra, men redbull (og de fleste andre energidrikkvariantene) smaker orm. Burn er vel den eneste jeg har vært borti som faktisk smaker godt, funker f.ex. fint å blande med rom, men nå er ikke jeg noen stor energidrikk-fan heller.

Det jeg derimot skulle ønske at flere utesteder begynte å servere, er flere varianter av kaffedrinker, f.ex. er espresso+rom+en teskje brunt sukker utrolig godt. Cafe Sør er et av alt for få steder som har forstått dette!

Lær dere å nyte kaffe istedet barn
æssh nå kommer jeg til og se jævlig små barn som tror de er kul og hyper. Red Bull er fint og sånt men jeg hater alle de som tror at man blir "high".

btw Monster er bedre
Er det noen som vet om noen fastsatt dato på når RedBull kommer i norske butikker?
Kan man kjøpe red bull på internett fra USA nå? eller må jeg vente til Mai?